Kingdom Come: Deliverance II (PC, PS5/Pro, XBX/S) - Julkaisu 4.2.2025

Kyl siin ny sillai kävi et tilaukseen lähti Gigantista kun oli niin halpa (49,99). Tiirikoinnissa onneksi on yhen tatin systeemi, mikä vastaa KCD:n sinplified asetusta (mitä ei julkkarissa vissii ollu), taistelussa on vaan 4 suuntaa, mikä kuulostaa paremmalta ja ohan tää vissiin muutenkin vähän hiotumpi ku edellinen. Toivottavasti kankea tallennussysteemi, bugit ja taistelu eivät turhauta liikaa, se jää nähtäväksi. On tää kuiteski se verran erilainen peli, et mahollisuus pitää antaa. Ja vielä ROOLIPELI, joita enimmäkseen pelaan.
 
Laitoin myös pari päivää sitten ennakkotilauksen sisään Gold versiosta, kun sai -20% alennuksen. Kova luotto peliin, kun vasta neljäs ennakkotilaus omalla kohdalla.

Vielä näytönohjainpäivitys kevään aikana jotta pyörisi hyvin 4K@120Hz.

Suomen Steamsissa KCD 2 on tällä hetkellä neljänneksi eniten myynyt peli ja suunta on ylöspäin.
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.

Esimerkiksi inhimillistää pelattavaa hahmoa, tekee samaistuttavamman ja alleviivaa että kyseessä on ihminen, eikä doomslayer tappokone. Kelvollinen ja toimiva RPG elementti KCD ja RDR2 tyylisissä peleissä.
 
Esimerkiksi inhimillistää pelattavaa hahmoa, tekee samaistuttavamman ja alleviivaa että kyseessä on ihminen, eikä doomslayer tappokone. Kelvollinen ja toimiva RPG elementti KCD ja RDR2 tyylisissä peleissä.

Tämä juuri. Itse pidän jos se on toteutettu hyvin (Stalker 2 esim). Ymmärrän toki miksi se toisia ärsyttää mut itelle se tuo immersioo. Sais olla usein vieläkin hitaampaa esim just kunnon safkahetki nuotion äärellä.
 
Esimerkiksi inhimillistää pelattavaa hahmoa, tekee samaistuttavamman ja alleviivaa että kyseessä on ihminen, eikä doomslayer tappokone. Kelvollinen ja toimiva RPG elementti KCD ja RDR2 tyylisissä peleissä.

RDR2:ssä ei ole mikään pakko syödä. Arthur kyllä laihtuu jos ei ollenkaan syö, mutta se on vain valinta. Laihalla on parempi Stamina ja lihavammalla enemmän helthia. Lisäksi siinä kun syö kerran jossain 4h sisään oikeaa aikaa, niin Arthur pysyy ihan normaalipainoisena. Kyllä itsekkin siinä aina silloin tällöin craftauksen lomassa jonkun pihvin paistoin ja söin, mutta ei siinä ollut mitään pakkoa syödä tai levätä, eikä muuta ja mielekästä pelaamista ikinä tarvinut keskeyttää sen takia.
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.
No siis pelaisit vaikka vähän pidemälle niin ei ooo noista mistään huolta. Toki jos haluat kaikki heti niin miks ees pelaat tämmösiä?
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.
OOtko muuten pelannu koko peliä?
 
No siis pelaisit vaikka vähän pidemälle niin ei ooo noista mistään huolta. Toki jos haluat kaikki heti niin miks ees pelaat tämmösiä?
No siis nuo on turhaa roskaa jotka voisivat kaikki olla valinnaisia mekaniikkoja ihmisille jotka pitävät moista aikansa arvoisena.
 
Eniten kiinnostaa tuo kriitikoiden suosittelema prosentti joka kertoo sen että peli toimii hyvin teknisesti :kippis:
Opencritic.png
 
Juu eipä tarvinnu pelätä pettyvänsä revikoihin. Pistinpä valumaan, huomenna sitten taas seikkailemaan. :kahvi:
 
Saas nähdä vaivaako kakkosessa Böömiä edelleen gammoiddava zombie-kirous, eli ovatko pelin kaikki NPC:t ovat kuolemattomia kuten ykkösessä. Ilmeisesti tuossa on ainakin rikosmekaniikat laitettu kokonaan uusiksi, joten toivoa sopii että tuokin on fiksattu. Lähinnä tuo zombie-mekaniikka teki ryökäleen pelaamisesta aika hemmetin rasittavaa, kun aina kauppiaalla käydessä piti ensin käydä edellisenä yönä murhaamassa uudestaan henkiin heränneet vartijat. Muussa tapauksessa jossain aiemmalla visiitillä sänkyihinsä murhatut vartijat käyvät sitten apinan raivolla kimppuun koska muistavat sinun murhanneen heidät. Tämä vissiin sitä parempaa realisimia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jos ei ole kerran keskeneräisenä julkaistu, niin pakko kai se on heti ostaa :cigar2: Elämäni eka peli olisi, josta maksan täyden hinnan. Koska tietää että saa vastinetta rahalle. Toivottavasti on sopivasti uutta, sopivasti vanhaa.
 
Älä osta, älä osta vielä, näin mun järki sanoo, mutta nyt taistellaan järkeä ja luonetta vastaan.
KCD 1 kuuluu minun pitkän pelihistorian top 10 , puutteista huolimatta.
Ylivoimaisena henkkana KCD1 pystyy vieläkin käydä katsomassa salattuja paikkoja joita pääpelin jälkeen googletellut. Metsissä samoilu oli erillaista kuin muissa peleissä, immersio toimii.
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
Miks ei vaan pelaa ykköstä ja sit miettii jaksaako tätä kahlata?
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
Ykkösen tarina ei ole mikään eeppinen draama joka on pakko kokea, puhumattakaan sen kömpelöistä systeemeistä. KCD2 aika paljon näyttää edeltäjältään mutta korkeamman budjetin ansiosta teknisesti paremmalta peliltä jonka systeemit on hiotumpia.
Katso vaikka jonkin tarina recapin youtubesta ja sitten hyppää suoraan kakkoseen.
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
KCD2 on tehty niin, että pelaajan ei tarvitse tietää mitään ensimmäisestä pelistä. Kaikki kerrotaan kyllä.
Ensimmäinen KCD oli kyllä loistava peli, että tuskin siinä mitään häviät jos sen ostat jostain alesta vitosella ja saat sadaksi tunniksi pelattavaa, jos peli vain maistuu.
 
Huomenna tiistaina 4.2.2025 KLO: 19:00 taitaa päästä pelaamaan.
Saapa nähdä miten mies kerkeää kesken kiireisen työviikon työreissuineen :cry:

Edit: Steamissa näkyy olevan hirmuinen höyryäminen siitä, että pelistudio on myyty DEI ja wokea pakottaville tahoille, ja että pelissä olisi pakotettuna näitä teemoja.

En muistanut edes ykkösestä, että siinäkin oli kuulemma joku homoseksuaalisuuteen viittaava case.

Muistan ainoistaan aiemmilta ajoilta vaan sen, että studion perustajaa Dan Vavraa pidettiin jonain konservatiivi "based" äijänä aina, ja että hän miekkaili jossain Twitterissä em. ideologian edustajia vastaan.
 
KCD2 on tehty niin, että pelaajan ei tarvitse tietää mitään ensimmäisestä pelistä. Kaikki kerrotaan kyllä.
Ensimmäinen KCD oli kyllä loistava peli, että tuskin siinä mitään häviät jos sen ostat jostain alesta vitosella ja saat sadaksi tunniksi pelattavaa, jos peli vain maistuu.

Kiitoksia vastauksista kaikille. Tosiaan ajattelin sillä just, että hyppäis suoraan tän pariin kun toki isomman budjetin ja hiotumman oloinen paketti ainakin arvostelujen perustella näin ennakkoon. Varmasti on järkevää tehdä tuo niin, että ei suoranaisesti vaadi ekan pelaamista, koska veikkaan että muistakin on samassa veneessä meikäläisen kanssa. Toki eka peli on varmasti kans hieno kokemus ja tuo varmasti oman lisänsä kun on sen kahlannut läpi. Nyt vaan houkuttelee tämä toka osa enemmän.
 
Huomenna tiistaina 4.2.2025 KLO: 19:00 taitaa päästä pelaamaan.
Saapa nähdä miten mies kerkeää kesken kiireisen työviikon työreissuineen :cry:

Edit: Steamissa näkyy olevan hirmuinen höyryäminen siitä, että pelistudio on myyty DEI ja wokea pakottaville tahoille, ja että pelissä olisi pakotettuna näitä teemoja.

En muistanut edes ykkösestä, että siinäkin oli kuulemma joku homoseksuaalisuuteen viittaava case.

Muistan ainoistaan aiemmilta ajoilta vaan sen, että studion perustajaa Dan Vavraa pidettiin jonain konservatiivi "based" äijänä aina, ja että hän miekkaili jossain Twitterissä em. ideologian edustajia vastaan.
Facebookissaki trailereiden kommentit täynnä tätä samaa sontaa. Review bombing alkanee heti.
 
Mitä, saako Henkalle vihdoin rinnat ja pojupimpin ja tummaihoiselta cumanilta kalun suuhun? :giggle:

Onpas tätä peliä odotettu, pitkään oli alussa epätoivo ettei kakkos-osaa edes tehtäisi ikinä. On se huomenna aloitettava vaikka bugeja saattaa vielä ollakin, tuli tuo gold-versio ennakkoon hankittua.
 
Edit: Steamissa näkyy olevan hirmuinen höyryäminen siitä, että pelistudio on myyty DEI ja wokea pakottaville tahoille, ja että pelissä olisi pakotettuna näitä teemoja.

Tämä on kyllä oikeasti typerää. En sitten tiedä johtuuko siitä, että markkinoille on viime vuodet survottu niin paljon oikeaa wokepaskaa, että porukalla on anturit vähän yliviritettynä, mutta tässä KCD2:ssa voi yhdessä täysin vapaaehtoisessa questissa antaa täysin vapaaehtoisesti yhden pusun yhdelle miehelle (hui kauhea, roolipelissä voi roolipelata myös homoa/bisseä, yöks!) , mutta mitään muita wokepaskalle tyypillisiä juttuja (täysin väkinäistä etnistä diversiteettiä paikoissa joihin se ei kuulu, bosslady gurrrrl poweria, totaalisen anakronisista ja lapsellisen saarnaavaa DEI-sössöä jne) pelissä ei yhdenkään lukemani tai katsomani revikan perusteella ole, vaan lähestulkoon päin vastoin.

Muttajoo, minkäs teet. Revikkojen perusteella vaikuttaa kyllä todella hyvältä ja vaikuttaa siltä, että iso osa ykkösessä itsenäni häirinneistä asioista on korjattu ja loputkin saa luultavasti modattua pois, joten ostinpa tosiaan jo ennakkoon pois kuleksimasta goldin jo ihan pelkästään tukemismielessä. Tällaisia pelejä ei tänä päivänä todellakaan liikaa ole.
 
En todellakaan ole maksamassa tästä rahaa näin ykkösen fanina. Vavra voi lutkutttaa kultaisia kiveksiään Bentleyssään ilman minun rahoja.
 
En todellakaan ole maksamassa tästä rahaa näin ykkösen fanina. Vavra voi lutkutttaa kultaisia kiveksiään Bentleyssään ilman minun rahoja.

Niin, että mitenkä? Olet ykkösen fani, joten et voi pelata kakkosta?:confused:

Nää herneen 'wokeilusta' nenään vetäneet olis aika kauhuissaan, jos oikeasti keskiaikaista menoa olisi, muun muassa miesten väliset suudelmat oli täysin normaalia, ihan suulle moiskauttivat 'rauhansuudelman' heterosti...:asif:

En itsekään siedä näitä WOKE- ja DEi-juttuja mutta mun mielestä identiteettipolitiikkaa vastaan ei pidä taistella identiteettipolitiikalla. Eli ei pidä antautua samaan vammailuun, näähän on vaan saman kolikon eri kääntöpuolia. Oikea tapa olisi vaan kieltäytyä pelaamasta idioottien pelejä, koska niistä saa vaan idioottien palkintoja.

Muistaakseni olen semmoisiakin väitteitä kuullut, että devit/julkaisija olisi neutralisoinut kristinuskoon viittauksia pelistä, mikä on kyllä perin erikoinen väite ja suora valhe. Edelleen sanotaan Jesu Christ be praised käsittääkseni? Ja eikös se yksi DLC keskity taas luostarin touhuihin? Ja sikäli raivoaminen yhdestä "vääränvärisestä" ukosta koko pelissä on hieman ylilyönti, eikös nämä kumaanitkin ole jotain aasialaisia tms? Ei niistä kukaan valittanut kai?

Tässä näyttää vielä käyvän niin että wokeporukan mielestä ei ole riittävän monimuotoinen ja toisen äärilaidan mielestä on täysin pilattu wokella. Lienevät siis jotain tehneet oikein? Minä tulen nauttimaan pelistä täysin rinnoin ja nauran ulinalle.
 
(Toivottavasti ei ole jo mainittu.)

Peliä en ole vielä ostanut, mutta Redditissä tuli vastaan keskustelu, joka saattaa kiinnostaa joitain lukijoitra. Peliin on tarjolla Twitch-droppeina Warhorse Armour Set. Laitoin yhden random streamin pyörimään muita juttuja tehdessä. Onpahan kaakille jotain päällepantavaa, kunhan pelin ja kaakin joskus hankin.

King2.png
 
Viimeksi muokattu:
Olen näköjään ihan yhtä paska taistelussa kuin ekassakin pelissä, nuija-buildillä taidetaan mennä tässäkin siis.
 
Vajaa pari tuntia tuli väännettyä ja tutorial hengessä vielä mennään. Tuntuu kyllä vanhalta hyvältä KCD:ltä. Pitää varmaan koittaa nostaa vielä asetuksia Ultrasta ylöspäin kun pyörii niin hyvin (4090+7950x3d+64gb), resona 4k. Harmi kun tänään ei kerkeä pelaamaan enempää mutta huomenna sitten :cigar:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kuulla jos pyörii hyvin ja ei ole yhtä buginen kuin KCD1 oli julkaisussa. Mistään pelistä en tänä päivänä enää oikein täyttä hintaa viitsi maksaa, mutta tästä voisi jo harkita... viikonloppuna sitten keskiaika-simulaattori pyörimään.

Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.

Se tuo peliin lisää immersiota. Jos näissä Kingdom Comessa nämä toiminnot ärsyttävät, niin nämä pelit eivät sitten vaan ole sinulle. Itse pidän tämänlaisista lisäyksistä peleihin juuri immersion vuoksi ja tuovat vähän vaihtelua pelityyliin. Skyrimissä on kivaa välillä käydä majatalossa istumassa ja kuuntelemassa sävelniekkojen lurituksia ja fiilistelemässä tunnelmaa kun on monta tuntia mennyt jossain luolassa tappaen draugereita ja lohikäärmeitä. Ihan roolipeli-mekaniikka siis. Ja tuovat jonkun tarkoituksen näille ruoka-itemeille peleihin. Skyrimissä ilman modeja tai survivor modea kaikki ruuat pelissä olisi aivan turhia.

Itse taas en pitäisi tuota vaihtoehtoa kovin mielenkiintoisena, että inventaariosta ne ruuat ja juomat katoaisivat automaattisesti. Samaan tapaan kuin Witcher 3:een lisättiin se automaattinen miekkojen öljyäminen, että oikeat öljyt menee miekkaan itsestään kun kohtaat tietynlaisen hirviön. Kuulostaa minusta täysin epäimmersiiviseltä ja keinotekoiselta. Jos ei itse tarvitse nähdä mitään vaivaa, niin sama se on antaa ne perkit ja buffit samantien ilman mitään vaivannäköä.

Vähän off-topiciksi meni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 052
Viestejä
4 622 620
Jäsenet
75 961
Uusin jäsen
all

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom