Kingdom Come: Deliverance II (PC, PS5/Pro, XBX/S) - Julkaisu 4.2.2025

Kyl siin ny sillai kävi et tilaukseen lähti Gigantista kun oli niin halpa (49,99). Tiirikoinnissa onneksi on yhen tatin systeemi, mikä vastaa KCD:n sinplified asetusta (mitä ei julkkarissa vissii ollu), taistelussa on vaan 4 suuntaa, mikä kuulostaa paremmalta ja ohan tää vissiin muutenkin vähän hiotumpi ku edellinen. Toivottavasti kankea tallennussysteemi, bugit ja taistelu eivät turhauta liikaa, se jää nähtäväksi. On tää kuiteski se verran erilainen peli, et mahollisuus pitää antaa. Ja vielä ROOLIPELI, joita enimmäkseen pelaan.
 
Laitoin myös pari päivää sitten ennakkotilauksen sisään Gold versiosta, kun sai -20% alennuksen. Kova luotto peliin, kun vasta neljäs ennakkotilaus omalla kohdalla.

Vielä näytönohjainpäivitys kevään aikana jotta pyörisi hyvin 4K@120Hz.

Suomen Steamsissa KCD 2 on tällä hetkellä neljänneksi eniten myynyt peli ja suunta on ylöspäin.
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.

Esimerkiksi inhimillistää pelattavaa hahmoa, tekee samaistuttavamman ja alleviivaa että kyseessä on ihminen, eikä doomslayer tappokone. Kelvollinen ja toimiva RPG elementti KCD ja RDR2 tyylisissä peleissä.
 
Esimerkiksi inhimillistää pelattavaa hahmoa, tekee samaistuttavamman ja alleviivaa että kyseessä on ihminen, eikä doomslayer tappokone. Kelvollinen ja toimiva RPG elementti KCD ja RDR2 tyylisissä peleissä.

Tämä juuri. Itse pidän jos se on toteutettu hyvin (Stalker 2 esim). Ymmärrän toki miksi se toisia ärsyttää mut itelle se tuo immersioo. Sais olla usein vieläkin hitaampaa esim just kunnon safkahetki nuotion äärellä.
 
Esimerkiksi inhimillistää pelattavaa hahmoa, tekee samaistuttavamman ja alleviivaa että kyseessä on ihminen, eikä doomslayer tappokone. Kelvollinen ja toimiva RPG elementti KCD ja RDR2 tyylisissä peleissä.

RDR2:ssä ei ole mikään pakko syödä. Arthur kyllä laihtuu jos ei ollenkaan syö, mutta se on vain valinta. Laihalla on parempi Stamina ja lihavammalla enemmän helthia. Lisäksi siinä kun syö kerran jossain 4h sisään oikeaa aikaa, niin Arthur pysyy ihan normaalipainoisena. Kyllä itsekkin siinä aina silloin tällöin craftauksen lomassa jonkun pihvin paistoin ja söin, mutta ei siinä ollut mitään pakkoa syödä tai levätä, eikä muuta ja mielekästä pelaamista ikinä tarvinut keskeyttää sen takia.
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.
No siis pelaisit vaikka vähän pidemälle niin ei ooo noista mistään huolta. Toki jos haluat kaikki heti niin miks ees pelaat tämmösiä?
 
Itseä kyrpii kaikki tylsääkin tylsemmät pakkopullapaskat, kuten syöminen hengissä pysymiseksi, nukkuminen väsymisen takia yms. Joo on realistista, mutta ihan hemmetin tylsää ja puuduttavaa toimintaa. Se nyt vielä menee, että erikseen syömisestä vois saada jotain Stamina boostia tms. tai just että nukkuu tallentamiseen tai siirtääkseen pelimaailman kelloa tms. Se että pitää keskeyttää pelaaminen sen takia, että hahmolla on nälkä, jano tai väsy, on vaan turhaa ajan tuhlausta pelissä. Se pitäisi riittää, että inventaariossa on ruokaa/juomaa yms. Ja ne sieltä kuluisi, hiljalleen ja niitä pitää täydentää, ja huolehtia että on tuoretta sapuskaa invissä. Hahmo voisi sitten vaikka "nukkua", joka kerta kun lähtee pois pelistä ja palaa takaisin.

Mitä se tuo peliin lisää, että ikoni ilmoittaa, että nyt on nälkä. Avaat invin ja klikkailet jotain ruoka itemeitä. Hiphei ihan vitun kovaa ja mielekästä gameplaytä.
OOtko muuten pelannu koko peliä?
 
Eniten kiinnostaa tuo kriitikoiden suosittelema prosentti joka kertoo sen että peli toimii hyvin teknisesti :kippis:
Opencritic.png
 
Juu eipä tarvinnu pelätä pettyvänsä revikoihin. Pistinpä valumaan, huomenna sitten taas seikkailemaan. :kahvi:
 
Saas nähdä vaivaako kakkosessa Böömiä edelleen gammoiddava zombie-kirous, eli ovatko pelin kaikki NPC:t ovat kuolemattomia kuten ykkösessä. Ilmeisesti tuossa on ainakin rikosmekaniikat laitettu kokonaan uusiksi, joten toivoa sopii että tuokin on fiksattu. Lähinnä tuo zombie-mekaniikka teki ryökäleen pelaamisesta aika hemmetin rasittavaa, kun aina kauppiaalla käydessä piti ensin käydä edellisenä yönä murhaamassa uudestaan henkiin heränneet vartijat. Muussa tapauksessa jossain aiemmalla visiitillä sänkyihinsä murhatut vartijat käyvät sitten apinan raivolla kimppuun koska muistavat sinun murhanneen heidät. Tämä vissiin sitä parempaa realisimia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jos ei ole kerran keskeneräisenä julkaistu, niin pakko kai se on heti ostaa :cigar2: Elämäni eka peli olisi, josta maksan täyden hinnan. Koska tietää että saa vastinetta rahalle. Toivottavasti on sopivasti uutta, sopivasti vanhaa.
 
Älä osta, älä osta vielä, näin mun järki sanoo, mutta nyt taistellaan järkeä ja luonetta vastaan.
KCD 1 kuuluu minun pitkän pelihistorian top 10 , puutteista huolimatta.
Ylivoimaisena henkkana KCD1 pystyy vieläkin käydä katsomassa salattuja paikkoja joita pääpelin jälkeen googletellut. Metsissä samoilu oli erillaista kuin muissa peleissä, immersio toimii.
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
Miks ei vaan pelaa ykköstä ja sit miettii jaksaako tätä kahlata?
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
Ykkösen tarina ei ole mikään eeppinen draama joka on pakko kokea, puhumattakaan sen kömpelöistä systeemeistä. KCD2 aika paljon näyttää edeltäjältään mutta korkeamman budjetin ansiosta teknisesti paremmalta peliltä jonka systeemit on hiotumpia.
Katso vaikka jonkin tarina recapin youtubesta ja sitten hyppää suoraan kakkoseen.
 
Onkohan tätä mitään mieltä ostaa jos ei ole pelannut ekaa osaa? Kiinnostelis kuitenkin aihepiiriinsä osalta tämä, mutta eka osa on aina jostain syystä jäänyt pelaamatta. Eka osa on kans varmasti sen verran massiivinen, että ei välttämättä jaksa sitä ruveta tässä kahlaamaan.
KCD2 on tehty niin, että pelaajan ei tarvitse tietää mitään ensimmäisestä pelistä. Kaikki kerrotaan kyllä.
Ensimmäinen KCD oli kyllä loistava peli, että tuskin siinä mitään häviät jos sen ostat jostain alesta vitosella ja saat sadaksi tunniksi pelattavaa, jos peli vain maistuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 865
Viestejä
4 616 967
Jäsenet
75 929
Uusin jäsen
SylvesterFin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom