Kiinnostaisiko suomalainen io-tech tietotekniikkalehti?

Tilaisitko io-tech tietotekniikkalehden n. 100€ / vuosi

  • Kyllä tilaisin

    Ääniä: 70 12,1%
  • Ei kiinnosta

    Ääniä: 510 87,9%

  • Ääniä yhteensä
    580
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Paperimedia on kuollut. Se on kallis toteuttaa, eikä julkaisun aikana ole enää ajantasalla. Ei sovellu alalle.
Kaikki on toteutuksesta kiinni.

En kyllä Atk-lehdelle kovin korkeita tilaajamääriä ennustaisi, vaikka itse tietyllä toteutuksella todellakin sellaista rakastaisin. Tyyliin aiemmin mainitsemani "kasataan kone ruohonleikkurin sisään" ja "korkataan 7700k laskuvarjohypätessä" yms. ajaton toiminta. Toki kansainväliset markkinat olisi tällekin paremmat, kuin pelkän Suomen rajattu nörttipiiri.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Vastasin kyllä jo että ei. Mutta, jos BryciFani olisi vastaava tuottaja niin tilaisin heti.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2
Liian pitkiä ja kattavia uutisia nykyään, ei jaksa lukea. Toivoisin raflaavempia otsikoita ja tiivistettyjä juttuja.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
320
Liian pitkiä ja kattavia uutisia nykyään, ei jaksa lukea. Toivoisin raflaavempia otsikoita ja tiivistettyjä juttuja.
Lue jotain roskalehteä kuten IL tai IS , sieltä löydät tarvitsemasi.

Samalla äänestän printtimedialle ei. Laskutkin tulee nykyään sähköisesti tai e-maililla, olen minimoinut kaiken mahdollisen postiluukusta kalahtavan. Ainoastaan pizzakuski ja SDP vaalimainosten jakaja tunkevat lehtisiään silti vaikka "ei mainoksia/ei ilmaisjakeluita" kyltti löytyy. Muuten ei taida postilla enää tulla kun jotain virallista postia jota ei saa sähköpostitse lähettää jostain takapajuisesta syystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Itsellä on paskallakäyntilukemisena sellainen kirja, joka on yhtä aikaa todella paska ja tavallaan hyvä. Olen siinä parin kuukauden paskomisen jäljiltä noin sivulla 150/250. Sitten kun tämä loppuu, niin hankitaan jotain vastaavaa, mutta kyllä nämä nykyään taitaa aina olla ilmaislukemista tavalla tai toisella. Mutta mieluiten ihan vanhanaikaisessa paperiformaatissa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tietotekniikka-aiheisen printtimedian aikakausi on mennyt jo aikoja sitten ohi. Poislukien loistavat poikkeukset kuten Skrolli, mutta aihekin on sellainen jonka ei tarvitse kulkea nopeasti etenevän tiedon aallon harjalla. Suurin osa oikeasti tietotekniikkaan orientoituneista kuiten on lukenut uusimmat jutut netistä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Kyllä täältäkin mielummin Tuubi-kanavalle lähtisi ääntä. Laadukkaasti tuotettuna tottakai.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
1
Hyvää keskustelua aiheesta joka tapauksessa, kiitos kaikille tähän astisesta :tup: Io-tech lehteä ei ainakaan tämän ketjun perusteella tulla näkemään :)
awww... Ite olisin kyllä ollut kiinnostunut. Tosin tuubi jututkin kelpaisi kyllä mainiosti
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Olen jo Skrollin tilaaja. Tee niiden kanssa yhteistyötä ja hanki esim oma palsta
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Olen jo Skrollin tilaaja. Tee niiden kanssa yhteistyötä ja hanki esim oma palsta
Peukku alas tälle. Skrollin jutut ovat pääosin melko ajattomia kun taas io-techin ominta alaa näkemykseni mukaan ovat uutuustuotteet, joista kirjoitetut jutut ovat täysin ei-kiinnostavia ja melkein arvottomia muutaman vuoden kuluttua.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Peukku alas tälle. Skrollin jutut ovat pääosin melko ajattomia kun taas io-techin ominta alaa näkemykseni mukaan ovat uutuustuotteet, joista kirjoitetut jutut ovat täysin ei-kiinnostavia ja melkein arvottomia muutaman vuoden kuluttua.
Huoh. Ja joku io-techin osio haittaisi sua miten?
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Itsellä on paskallakäyntilukemisena sellainen kirja, joka on yhtä aikaa todella paska ja tavallaan hyvä. Olen siinä parin kuukauden paskomisen jäljiltä noin sivulla 150/250. Sitten kun tämä loppuu, niin hankitaan jotain vastaavaa, mutta kyllä nämä nykyään taitaa aina olla ilmaislukemista tavalla tai toisella. Mutta mieluiten ihan vanhanaikaisessa paperiformaatissa.
Itsellä lukemisena vanhat hesarit. Ammoin sitä tilattiin ja itse en lukenut eikä vaimokaan kun sattumalta. Mutta nyt pääsee mukavasti kaikki jutut käymään läpi ja pohtimaan mikä tilanne on nyt jossain puolivuotta vanhassa tapahtumassa :D. Nyt sitä kasaa paksuttaa halpa viikonlopputilaus. Hyvin toimii.

Parasta oli yhdellä saarella aikoinaan kun löysin ikivanhoja teinikirjallisuusymym -lehtiä (siis jotain 50v vanhoja). Silloin oli lomailijan paskalläkäymi oli kyllä hetken laadukasta.

Mut en mä mitään mikrobittiä vessalukemisiks kelpuuttais. Sinne käy vaan oikeasti "eilisenpäivän" lehti.

Kiitos että sain jakaa tämän :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Parasta oli yhdellä saarella aikoinaan kun löysin ikivanhoja teinikirjallisuusymym -lehtiä (siis jotain 50v vanhoja). Silloin oli lomailijan paskalläkäymi oli kyllä hetken laadukasta.
50-luvun Tekniikan Maailmat on tähän tarkoitukseen hyvää settiä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Painettu lehti ei toimi kuin jossain spesiaali aiheessa joka ei ole yleistä tietoa, kuten parhaat välineet ja uusin tekniikka hautojen kaivamiseen.
Kaikki tieto joka on vanhaa viikossa ei tule toimimaan lehtenä. Sanomalehti toimii kun siellä on paikkakunta kohtaista tietoa ja yleensä max 2pvä vanhaa.
Tietotekniikassa viikon vanha tieto on jo vanhaa ja harvoin kiinnostaa lehdestä lukea selailua kummemmin.
Kuten korkkauksen yhteydessä maininta työkalun teosta, on sitä vastoin tietoa jota ei yleisesti löydy netistä tai vaatii pitkää etsintää, voisi toimia myös lehtenä.
Youtube on tehnyt tiedon levityksen niin helpoksi että edes harvinaisista aiheista ei lehden teko kannata taloudellisesti.
Vain PDF muoto voi olla kannattava lehden jako muoto, tosin nekin löytyy nykyään internetistä laittomilta sivuilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 062
Joo kiinnostaisi ehkä lukea mutta vain sillon kun on uutta SERriä hankkimassa. Ei minusta ainakaan kestotilaajaksi olisi.

Itse toivoisin enemmin vaikka YouTubeen viikottain ilmestyvää 15 - 45 min showta jossa rakennellaan atk tai muusta elektroniikasta milloin mitäkin. Ainakin autoihin liittyvät sarjat on pienelläkin budjetilla ponnistaneet ylös aika koviin katsojalukuihin. Esim. Mighty Car Mods taisi juuri saada levitysdiilin Discoverylle. Tietysti tuohon tarvitaan persoona joka viihtyy kameran edessä ja sujuvasti heittää läppää.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Joo kiinnostaisi ehkä lukea mutta vain sillon kun on uutta SERriä hankkimassa. Ei minusta ainakaan kestotilaajaksi olisi.

Itse toivoisin enemmin vaikka YouTubeen viikottain ilmestyvää 15 - 45 min showta jossa rakennellaan atk tai muusta elektroniikasta milloin mitäkin. Ainakin autoihin liittyvät sarjat on pienelläkin budjetilla ponnistaneet ylös aika koviin katsojalukuihin. Esim. Mighty Car Mods taisi juuri saada levitysdiilin Discoverylle. Tietysti tuohon tarvitaan persoona joka viihtyy kameran edessä ja sujuvasti heittää läppää.
Ethän vertaa juuri jotain amerikkalaista autosarjaa suomalaiseen pelikoneiden rakenteluun?
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Ainoa lehti, jota olen tilannut aikuisiällä on Tieteen Kuvalehti: Historia. Kyseisessä aihealueessa ei jutut vanhene ja lehden voi vielä vuosienkin kuluttua kaivaa esiin uudelleen lukemista varten. ATK-aihealueessa se ei vaan toimi, koska artikkeli on vanhentunut jo ilmestyessään lehtipainoksena. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 777
Samat artikkelit ilmaiseksi netissä ja maksullisena tilattuna :btooth: Juorulehdet pärjää aika hyvin, rävääjista siis paljastuksia ja oho kuvia niin tilaajia piisaa. Kuollut idea kyllä toi lehti suomen kokoisella markkinoilla.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Kiinnostaa kyllä jos lehteen oikeasti saadaan sisältöä. Jotenkin tuntuu että nettijulkaisut painetussa muodossa kerran kuussa ei ole ihan riittävä, toki en tiedä kuinka paljon niitä meinaatte tulevaisuudessa tuottaa / mistä aiheista. Nykyinen tarjonta olisi ehkä vähän köyhä lehti. Aihe on toki ihan eri Pelit lehdessä kuin tässä mutta jotain "sen tyylistä" pitäisi saada ulos että massoja kiinnostaisi, siis en tarkoita juttua peleistä vaan samaan tyyliin tehtyä lehteä eli kolumnia yms reilusti jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 062
Ethän vertaa juuri jotain amerikkalaista autosarjaa suomalaiseen pelikoneiden rakenteluun?
Ei jenkki vaan Aussi. =)

Joo kieli noilla auttaa maailmanlaajuiseen levitykseen. Eikä se varmasti olisi järkevä tavoite io-tubelle. Tarkoituksena oli vain sanoa että harrastepohjalta he kuitenkin lähtivät liikkeelle omilla rahoilla ja hyvin pienillä jutuilla. Myöhemmin on tietty tullut sponsoreitakin mukaa ja projektit kasvaneet.

Kyllä mä ainakin mielelläni jotain SER askartelua katsoisin jos osaavat kaverit väsää ja joku editoi hyvät pätkät tubeen. Sama henki siinä on kun vanhojen auton raatojen korjauksessa tai tuunauksessa.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ei jenkki vaan Aussi. =)

Joo kieli noilla auttaa maailmanlaajuiseen levitykseen. Eikä se varmasti olisi järkevä tavoite io-tubelle. Tarkoituksena oli vain sanoa että harrastepohjalta he kuitenkin lähtivät liikkeelle omilla rahoilla ja hyvin pienillä jutuilla. Myöhemmin on tietty tullut sponsoreitakin mukaa ja projektit kasvaneet.

Kyllä mä ainakin mielelläni jotain SER askartelua katsoisin jos osaavat kaverit väsää ja joku editoi hyvät pätkät tubeen. Sama henki siinä on kun vanhojen auton raatojen korjauksessa tai tuunauksessa.
Nojoo mut Aussienkin kieli on paljon ymmärrettävämpää kuin suomi :)

No mun mielestä tossa tulee ongelmaksi Suomen järkyttävän pieni koko. Sampsa taisi itse sanoa että ei Youtube-kanavalle saisi kuin muutamia tuhansia katsojia.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Jos mahdollisessa lehdessä olisi ollut tarkoitus koostaa kuukauden atk- ja it-uutiset paperi muotoon jäisi se auttamatta noteraamatta. Sen sijaan, uskon että enemmän tilausta voisi olla hyvin taustoitetuille jutuille ja tutkivalle journalismille. Ainakin osa sisällöstä voisi olla hyvin paperi lehdelle eksklusiivista. Silti, ehkä on parempi pitää asiat yksinkertaisina toistaiseksi.

Ehkä toimivampi malli olisi tuoda IO-Tech sivustolle osittainen maksumuuri, jossa pientä korvausta vastaan pääsisi lukemaan yllä mainittua eksklusiivista sisältöä. Normaalit uutiset ja tuotejulkistukset olisi sitten kaikille avoimia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 976
Viestejä
4 208 388
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom