Kiinalainen HKC julkaisi ensimmäisen RGB Mini-LED -näytön

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Kiinalainen näyttövalmistaja KHC on julkaissut M10 Ultran, maailman ensimmäisen RGB Mini-LED -taustavalaistun näytön.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/realVictor_M/status/1999399785309307211

32-tuumainen M10 Ultra on varustettu 4K-paneelilla, joka yltää 165 hertsin virkistystaajuuteen natiiviresoluutiollaan ja 330 hertsiin 1080p-resoluutiolle tiputettuna. RGB Mini-LED -taustavalaistus on jaettu 4788 erikseen säätyvään alueeseen ja sen luvataan poistavan Mini LED -taustavaloille tyypillisen halo-efektin. Näyttö kykenee toistamaan täydet 100 % BT.2020, DCI-P3-, sRGB- ja Adobe RGB -väriavaruuksista. Kuva viedään näytölle DisplayPort 2.1 -liittimen läpi ja siitä löytyy myös USB-C 98 watin USB-PD-tuella. Valmistaja ei ole kertonut, onko käytössä IPS- vai VA-tyyppinen paneeli.

Lähteet: HKC Unveils M10 Ultra: The World's First RGB Mini-LED Monitor, https://videocardz.com/newz/hkc-m10-ultra-announced-as-first-rgb-mini-led-4k-gaming-monitor

Telkkaripuolelle ilmeisesti ainakin Sony on tuomassa samaa ainakin lippulaivoihinsa? On ns. game changer! Joopa joo saapa nähdä.
MiniLED on LCD paneeli edelleen, vähän pienemmät zonet mutta siltikin tuhansia pikseleitä per zone. Ja vaikka miten lätkäisee vielä taikakirjaimet "RGB" siihen eteen, niin asia ei muutu miksikään.

Huvittavaa tämä hypetys asian ympärillä. Vain aito microLED pystyy samaan kuin OLED ja ne ei ole tavan pulliaisen ostettavissa vielä vuosikausiin.

MiniLED on LCD paneeli edelleen, vähän pienemmät zonet mutta siltikin tuhansia pikseleitä per zone. Ja vaikka miten lätkäisee vielä taikakirjaimet "RGB" siihen eteen, niin asia ei muutu miksikään.

Huvittavaa tämä hypetys asian ympärillä. Vain aito microLED pystyy samaan kuin OLED ja ne ei ole tavan pulliaisen ostettavissa vielä vuosikausiin.
Juu kyllä minä tiedän mikä on LCD. Kyllä hyviä LCD paneeleitakin on paljon jotka on parempia kuin OLED monessa asiassa. Hyvä että kumpikin soiro kehittyy. Ei pelkkä mustan toisto ole monitorin tae hyvyydestä.

Olen itse team-oled mutta onhan tuo surkeaa että vielään ei oledilla päästä lähellekkään samaa liiketerävyyttä mitä kunnon LCD strobolla. Eikä kirkkaudessakaan ole hurraamista HDR kuvalla OLEDilla.

Juu kyllä minä tiedän mikä on LCD. Kyllä hyviä LCD paneeleitakin on paljon jotka on parempia kuin OLED monessa asiassa. Hyvä että kumpikin soiro kehittyy. Ei pelkkä mustan toisto ole monitorin tae hyvyydestä.

Olen itse team-oled mutta onhan tuo surkeaa että vielään ei oledilla päästä lähellekkään samaa liiketerävyyttä mitä kunnon LCD strobolla. Eikä kirkkaudessakaan ole hurraamista HDR kuvalla OLEDilla.
En kyllä tuota kirkkaus-argumenttia ymmärrä kun tämä oma MSI 341CQPX on jo niin kirkas että silmiin sattuu jos läväyttää HDR:llä maksimikirkkauden. SDR-tilassa rajottanu 64% joka on muistaakseni 200nits. Silti jos läväyttää valkoisen nettisivun auki edes puolelle ruutua niin on aivan liian kirkas normaalivalaistussa huoneessa.

Saako merkin näyttöjä ostettua mitenkään järkevästi Euroopasta? Merkillä on nettikauppa, mutta siellä näyttää olevan lähinnä outlet tavaraa. Ehkä tulee uusien mallien myötä helpommin saataville.

Pääasiassa työpöydän näyttämiseen ostaisin edelleen LCDn, taasen ensisijaisesti pelaamiseen OLEDin.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 229
Jäsenet
80 850
Uusin jäsen
JapeP

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom