Tuote:
Kasaamani pelikone
Hinta:
200€
Tuote ostettu (mistä ja milloin):
Suurin opsa komponenteista tullut minulle vaihdossa. SSD ja muistit ostettu Tori.fi.
Kuitti löytyy (takuu voimassa):
Ei kuitteja, eikä tehdastakuita.
Annan paketille 6kk takuun, josta kuvaus alempana tarkemmin.
Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa):
Joensuu
Toimitustapa:
Ensisijassa nouto.
Voin lähettää Postilla tai Matkahuollolla, mutta siitä tulee 35€ lisäkuluja (En lähetä ilman särkyvää-lisäpalvelua).
Maksutapa:
Mobilepay tai tilisiirto suoraan S-Pankin tilille (lähettäessä rahat minulla, niin paketti liikkuu). Käteistä ei mielellään.
Muuta huomioitavaa:
Tästä juuri kasattu, perinpohjin huollettu ja kaikinpuolin siistitty kevyt pelikone, jolla pyörii ainakin suositut esports-pelit 1080p-resoluutiolla ihan mukavasti. Koneen osat huollettu todella tarkkaan ennen kasausta (lue tarkemmin alta). Koneelle tulee myös takuu (alla tarkemmin). Harrastan näitä tietokonehommia ja taustalla yli 50 kasattua konetta, eli on harjoiteltu jo jonkin verran![Grinning face :grinning: 😀](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Tässä pelitestausta videoiden muodossa:
Counter-Strike 2:
Fortnite:
Lisäksi aikani testailin myös seuraavia pelejä:
Delta Force
Cyberpunk 2077
Red Dead Redemption 2
Kasaamani pelikone
Hinta:
200€
Tuote ostettu (mistä ja milloin):
Suurin opsa komponenteista tullut minulle vaihdossa. SSD ja muistit ostettu Tori.fi.
Kuitti löytyy (takuu voimassa):
Ei kuitteja, eikä tehdastakuita.
Annan paketille 6kk takuun, josta kuvaus alempana tarkemmin.
Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa):
Joensuu
Toimitustapa:
Ensisijassa nouto.
Voin lähettää Postilla tai Matkahuollolla, mutta siitä tulee 35€ lisäkuluja (En lähetä ilman särkyvää-lisäpalvelua).
Maksutapa:
Mobilepay tai tilisiirto suoraan S-Pankin tilille (lähettäessä rahat minulla, niin paketti liikkuu). Käteistä ei mielellään.
Muuta huomioitavaa:
Tästä juuri kasattu, perinpohjin huollettu ja kaikinpuolin siistitty kevyt pelikone, jolla pyörii ainakin suositut esports-pelit 1080p-resoluutiolla ihan mukavasti. Koneen osat huollettu todella tarkkaan ennen kasausta (lue tarkemmin alta). Koneelle tulee myös takuu (alla tarkemmin). Harrastan näitä tietokonehommia ja taustalla yli 50 kasattua konetta, eli on harjoiteltu jo jonkin verran
![Grinning face :grinning: 😀](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Tässä pelitestausta videoiden muodossa:
Counter-Strike 2:
Fortnite:
Lisäksi aikani testailin myös seuraavia pelejä:
Delta Force
- Low asetukset 1080p resoluutiolla ja voit odottaa reilut 80 FPS keskimäärin
- FSR 2 Quality skaalauksen kanssa päästään 110+FPS aika vakaasti ja edelleen peli riittävän selkeän näköinen ainakin omaan silmään.
Cyberpunk 2077
- Peli pelattava Low presetillä ilman skaalauksia. Päästään 40-50 FPS
Red Dead Redemption 2
- Asetuksia säätämällä 60 FPS Average saavutettavissa ja vielä ihan näyttävillä grafiikoilla mielestäni.
- Jos noin 40 FPS riittää, BenchmarKingin youtubevideon optimoidut asetukset voi lyödä silmään ja saa pelistä melkoisen silmäkarkin edelleenkin
- Kauppaan kuuluu kone, virtajohto ja Cooler Master Hyper 212 Evo V1 jäähdyttimeen kuuluvat loput kiinnitystarvikkeet (toiselle lisätuulettimelle klipsuttimet ja AMD:n kiinnikkeet.
- Windows 10 tai 11 Pro aktivoituu tälle emolevylle ilman aktivointiavaimia (digitaalinen lisenssi aktivoituna). Kone toimitetaan Windows käyttövalmiina juuri asennettuna + emolevyn ja näytönohjaimen ajurit sisässä. Itse olen testannut konetta Windows 11 24H2 käyttöjärjestelmää käyttäen.
- Windows 11 ei ole virallisesti tuettu ennen 8. sukupolven Inteleitä. Käyttöjärjestelmän saa silti tähänkin koneeseen asennettua pienellä kikalla ja olen tietokonetta testannut nimenomaan Windows 11 käyttäen.
- Youtube-kanavallani videolla yksi esimerkki asennustavasta vanhemmalle raudalle:
- HUOM! Jos pelaat pelejä, jotka käyttävät Vanguard-anti cheatia (esim. League of Legends) kannattaa pidättäytyä Windows 10 puolella tai pistää vaikka molemmat Windowsit koneeseen. Ilmeisesti Vanguard pakottaa TPM 2.0 käytön, jos se aistii, että Windows 11 on koneessa asennettuna (järjettömyyttä, ymmärrän, mutta minkä teet
). Voin haluavalle asentaa sekä Windows 10 että Windows 11 (tällöin konetta käynnistäessä valikosta valitaan haluttu käyttöjärjestelmä). Tällöin 10€ lisähintaan löytyy toinen SSD 240GB tallennustilalla tähän tarkoitukseen.
- Annan koneelle 6 kk takuun, jos tulisi jotain yllättävää vikaa osille. Jos en saa järkevästi korjattua/ vaihdettua viallista osaa, ostan koneen samaan hintaan takaisin (ostajan kustannukselle jää mahd. postikustannukset). Rahojen palautus, kun tuote on takaisin minulla ja olen saanut sen tarkistettua. Takuu ei kata tietenkään ostokatumusta tai fyysisestä kaltoinkohtelusta koitunutta vikaa
- Postitan vain särkyvänä Postin pakettina tai Matkahuollon vastaavalla pakettivaihtoehdolla, joten postikulut +35e. Ei alkuperäistä kotelon laatikkoa, mutta osaan tehtailla turvallisen paketoinnin tälle, jos ostaja löytyy kauempaa.
- Noutokaupat ensisijalla!
- Mobilepay tai tilisiirto suoraan S-Pankin tilille (lähettäessä rahat minulla, niin paketti liikkuu). Käteinen aivan vihoviimeisenä vaihtoehtona, jos ei ostaja muulla tavoin voi maksaa jouhevasti.
- Myynnissä myös muualla:
Emolevy |
|
Prosessori |
|
Näytönohjain |
|
Käyttömuisti |
|
Tallennustila |
|
Virtalähde |