Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
477
Aika monta kertaa on todettu täälläkin, että ei ole olemassa mitään automaattista suodatinta tms, eli ylläpito puuttuu ongelmiin raporttien myötä, tai jos sattuu itse huomaamaan. Oletan että mainitsemasi ketjun kohdalla kukaan ei ole asiasta raportoinut.

Ei kai tuossa venjäjäkytköksen mainitsemisessa mitään muuta ongelmaa olisi, mutta kun se tuppaa helposti ajamaan koko keskustelun sivuraiteille. Ei sitä aiheena ole kuitenkaan kielletty.
Itse asiassa tuosta ketjusta tuli useampikin raportointi.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 723
Voisiko jatkossa Venäjäkytköksestä kertomisen sallia, kunhan jatkokeskutelu ohjautuisi tuonne? Esim. viestiin linkki tuonne ja lähdeviite boikotin syyhyn (kuten Marabou-ketjussa oli linkki iltapäiväleheden sivulle).
Ihan pätevältä kuulostava tapa, jos kaikki tuota tapaa noudattaisivat. Miten näkisit, että tuota jatkokeskustelun ohjautumista valvottaisiin?
Siivoatteko ketjuja ilmoitusten perusteella vai oman seurannan?
Foorumi ei ole esimoderoitu, eli raporttien sekä moderaattorien omien havaintojen mukaan. Käyttäjien raportit ovat olennainen osa tmän kokoluokan foorumin moderointia, eli jos kukaan ei raportioi, on hyvin mahdollista että ylläpito ei ole tietoinen viestistä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
131
Ihan pätevältä kuulostava tapa, jos kaikki tuota tapaa noudattaisivat. Miten näkisit, että tuota jatkokeskustelun ohjautumista valvottaisiin?
Ehkä foorumipäivityksessä saatte tekoälyavustajan moderoimaan ;).
Tarjousalueen sääntöjä ja ohjeita voisi päivittää kieltämään Venäjäboikotista mainitsemisen. Harvat taitavat siitä muuten tietää ja viestit toistuu, jos jopa 20 viestiä poistitte Marabousta.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 723
Tarjousalueen sääntöjä ja ohjeita voisi päivittää kieltämään Venäjäboikotista mainitsemisen. Harvat taitavat siitä muuten tietää ja viestit toistuu, jos jopa 20 viestiä poistitte Marabousta.
Lähtökohtaisesti foorumilla ei ole tarkoitus kieltää keskustelemasta mistään. Tarvittaessa ohjataan keskustelua sopivaan paikkaan, kuten tässäkin tapauksessa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 465
Jos postaisin hyvät tarjoukset ketjuun esim että Jimmsiltä saa nykyään Klarnalla -3.9% cashbackkia, niin oisko se teidän mielestä bannien paikka?
Ei kai kukaan ole ollut bannaamassa ketään mistään tähän keskusteluun liittyen? Jos tuo on mielestäsi "hyvä tarjous", niin ei kai sitä mikään estä omana tarjouksena postaamasta. Minun mielestäni se ei kuitenkaan ole sellainen ja sitten tosiaan vielä kun ottaa huomioon ne Jimmsin toilailut venäjäkauppojen kanssa, niin olisi aika typerää nostaa sitä esille tuollaisen myötä, mutta se on vain minun mielipide.

...ja viestit toistuu, jos jopa 20 viestiä poistitte Marabousta.
Tämä on hyvä muistaa seuravan kerran kun joku väittää, että tuo venäjäkeskustelu jäisi yhteen tai kahteen viestiin, eikä vaikuttaisi muuhun keskusteluun otsikon tarjoustuotteesta. :D
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 304
Tämä on hyvä muistaa seuravan kerran kun joku väittää, että tuo venäjäkeskustelu jäisi yhteen tai kahteen viestiin, eikä vaikuttaisi muuhun keskusteluun otsikon tarjoustuotteesta. :D
Tässä toki pitää miettiä sitä mikä on syy ja mikä seuraus. Omat kaksi Venäjä viestiäni ketjussa tein vain ja ainoastaan sen takia kun aikaisempia oli jatkuvasti poisteltu. Jos ensimmäinen olisi jätetty ei ainakaan minua olisi kiinnostanut asiasta keskustella tai vängätä.

Mielestäni ihan oleellinen tarjoukseen liittyvä tieto joka on hyvä lisätä mutta josta ei juurikaan ole tarvetta keskustella.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
131
No jos tarjousketju ei ole sopiva paikka tarjoustuotteen Venäjäongelmasta kirjoittamiseen ja kaikki kyseiset viestit sieltä poistetaan niin minusta se on silloin kielletty kyseiseltä alueelta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 465
Itse asiassa tuosta ketjusta tuli useampikin raportointi.
Ok. En ota sen kummemmin niihin kantaa, kun en ole ketjua seurannut. Sen verran itse tuotteesta, että itse en sitä sen toimintamallin ja erityisesti venäjäkytkösten vuoksi suostuisi omiin laitteisiini asentamaan. Kyse ei siis ole samasta asiasta kuin niiden tuontirajoitusten kiertämisessä ja mielestäni ne on syytäkin tuoda esille tuossa ketjussa, jos ja kun uudet käyttäjät eivät osaa niitä muualta etsiä.
Tässä toki pitää miettiä sitä mikä on syy ja mikä seuraus. Omat kaksi Venäjä viestiäni ketjussa tein vain ja ainoastaan sen takia kun aikaisempia oli jatkuvasti poisteltu. Jos ensimmäinen olisi jätetty ei ainakaan minua olisi kiinnostanut asiasta keskustella tai vängätä.
En ole seurannut tuonkaan ketjun keskustelua, niin en osaa sanoa mitä siellä on sanottu, mutta jos tosiaan moderaattorit ovat poistaneet viestejä ja niitä on sitten postailtu sinne uudestaan vänkäyksen kanssa suolattuna, niin ei kannata ihmetellä, jos tulee sanomista. :D
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
131
Tämä on hyvä muistaa seuravan kerran kun joku väittää, että tuo venäjäkeskustelu jäisi yhteen tai kahteen viestiin, eikä vaikuttaisi muuhun keskusteluun otsikon tarjoustuotteesta. :D
Viestejä poistua ilman mitään mainintaa poistosta, jolloin ketjuun tuli samansisältöisiä viestejä uudestaan .
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 304
En ole seurannut tuonkaan ketjun keskustelua, niin en osaa sanoa mitä siellä on sanottu, mutta jos tosiaan moderaattorit ovat poistaneet viestejä ja niitä on sitten postailtu sinne uudestaan vänkäyksen kanssa suolattuna, niin ei kannata ihmetellä, jos tulee sanomista. :D
Vänkäystä taisi olla vain ketjun lopussa kun ihmiset alkoivat vängätä Venäjä yhteyden positamisesta. Ensimmäiset puoli tusinaa poistettua viestiä jotka näin olivat vain huomatus Venäjä kytköksestä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 079
Vänkäystä taisi olla vain ketjun lopussa kun ihmiset alkoivat vängätä Venäjä yhteyden positamisesta. Ensimmäiset puoli tusinaa poistettua viestiä jotka näin olivat vain huomatus Venäjä kytköksestä.
Näin se minustakin näytti olevan. Oikein tapahan olisi ollut jättää se ensimmäinen muistutus ja moden muokata aloitusta "Huom. tuotteeseen liittyy seikkoja jotka voivat vaikuttaa ostopäätökseesi." Ja sitten kopio muistutuksesta. Kyllä tuossa menisi minuutti tai kaksi aikaa, mutta niin menee myös uusien muistutusten poistossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 730
Viestejä
4 386 891
Jäsenet
72 806
Uusin jäsen
Mikado

Hinta.fi

Ylös Bottom