Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Alkuperäinen viestihän on vielä itseasiassa täällä ja siinä sekä minun viestissäni kysellään artesaanipizzeroiden käyttämästä jauhosta, jota voisi käyttää oman taikinan muotoiluun johon sitten vastasinkin. Mutta jätän tämän keskustelun nyt tähän oli miten oli.
Minusta nämä poistot ovat asiallisia koska pitsan tekoon ei kuulu niiden syöminen, tai pitsakulttuuri tai mikään mikä liitty pitsaan ravintoloissa tai keittiön ulkopuolella. Pitsan leikkaaminenkin on jo sitä syömispuolta. Jos haluaisi että keskustelu olisi laajempaa, pitää sisällyttää otsikkoon sallitut osat. Vaikka aloittaja ei olekaan mode, hän kuitenkin määrittää keskustelun tiukat rajat, usein tajuamattaan...
 
Tuo henkilö kenestä ärsyynnyin on ollut toistuvasti ylimielinen ja ilkeä. Rikoin tarkoituksella sääntöjä halutessani vähän näpäyttää hänhäntä
Hih. Vai että oikein näpäyttää :D
Ja ennenkuin unohtuu.. :facepalm:

Joku roti nyt perhana... ja ei, en ignooraa. Ei kuulu tapoihini millään foorumilla. Vaikka syytä ehkä olisikin.
Toisaalta trollirn kanssa välillä kiva pelatakin :P

OTtä varmaan tähän topicciin, mutta kun minusta jauhetaan niin kai vastatakin saan.
 
OTtä varmaan tähän topicciin, mutta kun minusta jauhetaan niin kai vastatakin saan.

Kymppi vetoa, ettei kukaan meistä valittanut mitään ylläpidolle.

Minusta on vähän ikävää, että viestit vaan poistuvat ja ok, siinä kutsuttiin ehkä mailman:ia nimillä ja turhaan - mutta teikä kyllä kestää sen. Itsekin olen kanssasi eri mieltä joistain asioista, mutta kunhan asiat väittelee - eikä ihmiset - olen täysin ok asian kanssa.
 
Olisiko kauppa-alueen sääntöjä aihetta jotenkin tarkentaa tai saada käyttäjät ehkä lukemaan uudestaan?
Mietin vain siksi että:

- Nyt käyttäjä voi helposti saada monia positiivisia kauppiaspalautteita pelkästään sillä että myy kalliita tuotteita joiden ilmoittaa hajonneen ja palauttaa rahat kohtuullisen pienellä viiveellä (ei, en tajua logiikkaa mutta käyttäjistä tämä on positiivinen kauppiastapahtuma)

- Nyt käyttäjä voi ilmoittaa luokkaa "sain juuri 4090 kortin viimeviikolla vaihdettua, voisin myydä" (jos yhdistää ylempään niin rahat saatua viesti "oho, tippui lattialle ja hajosi, laitan rahat viikonlopun jälkeen takaisin") ja tämä on OK vaikka luulin että täällä ei ole tarkoitus trokata tuotteita tai käydä pääsääntöisesti kauppaa vaan myydä omia vanhoja sekä käytettyjä tuotteita eteenpäin muille harrastajille.

- Kuvina voi käyttää random netistä otettuja kuvia ja jos ostaja tahtoisi kuvaa hajonneesta (kalliista) näytönohjaimesta sillä aikaa kun odottelee rahojaan takaisin sen voi kuitata tyylillä "alkoi vituttamaan, jäin 1700€ tappiolle joten paiskasin roskiin enkä jaksa jätelavalta mennä tonkimaan".
 
Olisiko kauppa-alueen sääntöjä aihetta jotenkin tarkentaa tai saada käyttäjät ehkä lukemaan uudestaan?
Mietin vain siksi että:

- Nyt käyttäjä voi helposti saada monia positiivisia kauppiaspalautteita pelkästään sillä että myy kalliita tuotteita joiden ilmoittaa hajonneen ja palauttaa rahat kohtuullisen pienellä viiveellä (ei, en tajua logiikkaa mutta käyttäjistä tämä on positiivinen kauppiastapahtuma)

- Nyt käyttäjä voi ilmoittaa luokkaa "sain juuri 4090 kortin viimeviikolla vaihdettua, voisin myydä" (jos yhdistää ylempään niin rahat saatua viesti "oho, tippui lattialle ja hajosi, laitan rahat viikonlopun jälkeen takaisin") ja tämä on OK vaikka luulin että täällä ei ole tarkoitus trokata tuotteita tai käydä pääsääntöisesti kauppaa vaan myydä omia vanhoja sekä käytettyjä tuotteita eteenpäin muille harrastajille.

- Kuvina voi käyttää random netistä otettuja kuvia ja jos ostaja tahtoisi kuvaa hajonneesta (kalliista) näytönohjaimesta sillä aikaa kun odottelee rahojaan takaisin sen voi kuitata tyylillä "alkoi vituttamaan, jäin 1700€ tappiolle joten paiskasin roskiin enkä jaksa jätelavalta mennä tonkimaan".

Tämä käyttäjä oli nyt poikkeus, yhteensä yli sata positiivista palautetta. Tosin oli 2-3 kertaa nähtävästi "tiputtanut näytönohjaimen lattialle ja se meni rikki" -> ja jotenkin tämä ei aiheuttanut negatiivisia, tai edes neutraaleja palautteita.

Siinä valossa, yhden käyttäjän takia, ei sääntöjä pitäisi mielestäni tarkentaa. Tai jos jotain, niin rohkaisee vaan antamaan negatiivista tai neutraalia palautetta. Ja palautteen voi antaa jutun ollessa kesken, vaikka rahoja ei ole palautettu vielä. Näin muut osaavat varoa. Omasta mielestäni pitäisi vähintään viikko odottaa rikosilmoituksen kanssa, mutta palautteen voi antaa heti.

Lisäksi, tämmöinenkin ketju on:

Ehkä jatketaan siellä..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 094
Viestejä
4 773 312
Jäsenet
77 560
Uusin jäsen
jakkee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom