Autoplay blockereita on lisäosina, esim HTML5 Video Autoplay Blocker
Mutta vähän hiljaista noiden kehitys nykyisin, vaikka tarve lisääntyy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Mikäs on hyvä ad blocker vaihtoehto nyt safariin mäcillä?
Miten estätte nuo esimerkiksi Mtv3 ja Iltalehden sivuilla automaattisesti käynnistyvät videoklipit, joita siis tulee noilla siteillä melkein joka uutissivulla vastaan?
Itselläni on AdGuard jo käytössä, mutta ei se noita näköjään estä ainakaan defaulttina. Olisiko jollain vinkkiä AdGuard säätöön joka estäisi nuo videot tai millä lisäosalla ne saisi yksinkertaisemmin estettyä? Paras siis jos saisi jotenkin kokonaan estettyä ne latautumasta edes niin sivustot nopeutuisikin huomattavasti samalla.
Selaimena uusimmat Chrome ja Opera ilman mitään muita lisäosia.
Tuo toimii ainakin IL/IS/HS.Autoplay blockereita on lisäosina, esim HTML5 Video Autoplay Blocker
hs.fi autoplay-only
iltalehti.fi autoplay-only
is.fi autoplay-only
Itse olen ublockia käyttänyt tuntuu jotain estävän myös tämäMikäs on hyvä ad blocker vaihtoehto nyt safariin mäcillä?
Tässä oli kyse: Safari turns off adblockers and other extensions — AdGuardItse olen ublockia käyttänyt tuntuu jotain estävän myös tämä
Tuosta on versio, jonka voi asentaa omaan verkkoon.Tähän mennessä ei mitään negatiivista sanottavaa. Tosin ublock vivaldissa mutta kokolailla minimifilttereillä (Easy+Suomi sekä omat säädöt)
How to set up AdGuard DNS
Tuosta on versio, jonka voi asentaa omaan verkkoon.
Introducing AdGuard Home
juvander päätti alkaa sotkemaan politiikkaa listaansa:
Edit: Kuva korjattu. (Https -> http)
Itse adblockerilla ei ole merkitystä vaan sillä mitä filtterilistoja käyttää. Juvanderin lista taitaa olla ainoa suomalainen lista jota edes päivitetään.Jollakin menny tunteisiin ryminällä kun liitot ajavat työntekijöiden oikeuksia ? Ja tuota Sipilän lastentarhaa jonkun pitäisi vielä kunnioittaa ..Taisin ymmärtää koko juonen väärin (toivottavasti), mutta taidan jatkossakin käyttää ublockia forever
Adblockerin osalta , VMP ...
Jaaha. Taitaa juvander lentää pellolle. Ei pidä sotkea politiikkaa tällaisiin asioihin. Kohta varmaan muille kuin "oikein ajattelevien" sivuille on pääsy estetty.juvander päätti alkaa sotkemaan politiikkaa listaansa:
Lähes lapsellista ja vaikutus on lähinnä se että jotkut lopettaa listan käyttämisen.
uBlock Originin FIN-lista on nimenomaan tuo juvanderin lista.
Itse olen asentanut kaikkiin kodin Windows-koneisiin ja rootatuihin Android-laitteisiin hosts-tiedoston täältä:
StevenBlack/hosts
Niin? Eri listojen yhdisteleminen tuossa onkin ideana (= ei päällekkäisyyksiä eikä tarvitse itse tietää mitä listoissa on).Tuo on lähinnä copy-pastekokoelma eri listoja. Itse suosittelen ihan oikeita listoja.
Ja ongelmatilanteissa false positivien selvittäminen on kömpelömpää kuin yskittäisen listan postaminen. Kukin tyylillään.Niin? Eri listojen yhdisteleminen tuossa onkin ideana (= ei päällekkäisyyksiä eikä tarvitse itse tietää mitä listoissa on).
Tarkoitti varmaan sitä, että listan saadakseen pitää asentaa lisäosa eli "opt-in".Juvanderin listan ylläpitäjä ( ) väittää, ettei lista muka tulisi automaattisesti käyttöön lisäosien käyttäjille:
Sivu on poistettu, mutta ehkä vain siksi että sai huomiota ainakin Tivissä?Loppui sitten sekin lista
Adblocker for Finland
Ylläpitäjän löytäminen taitaa olla se isoin ongelma.Olisi kyllä hyvä jos Juvanderin lista saataisiin poistettua uBlock Originista ja vaikka forkattaisiin, niin saataisiin jotain järkeä tuohon touhuun.
Meikän fork, poistin nuo poliittiset spedeilyt ja lisäsin vanhan wiltterin legacynä mukaan kun siinä oli hiukan matskua mitä tuossa poistetussa finnish adblock listassa ei ollut.
Meikän fork, poistin nuo poliittiset spedeilyt ja lisäsin vanhan wiltterin legacynä mukaan kun siinä oli hiukan matskua mitä tuossa poistetussa finnish adblock listassa ei ollut.
Ei tarkoitus ainakaan hirveän aktiivisesti ylläpitää, mutta katsotaan.
Forkkasin kyseisen listan.
Löytynee Githubista:
https://github.com/finnish-easylist-addition/finnish-easylist-addition
Poistin nuo poliittiset kannanotot, saa lähettää pull requestia jos löytyy lisää.
Onko lista jo jossain ohjelmissa mukana, kun seuraajissa on Adguarding ylläpitäjä?Forkkasin kyseisen listan.
Löytynee Githubista:
Poistin nuo poliittiset kannanotot, saa lähettää pull requestia jos löytyy lisää.
Poistaa hintaseuranta.fi-ilmoitukset hakukohteiden seassa:Forkkasin kyseisen listan.
Löytynee Githubista:
huuto.net##div.grid-element-container-hintaseuranta.grid-element-container
huuto.net###display-window-container
huuto.net##.frontpage-outlet-gallery
huuto.net###oikotie-nav
huuto.net##.promo.vertaaensin-promo
huuto.net###hintaseuranta-banner
Poistaa hintaseuranta.fi-ilmoitukset hakukohteiden seassa:
etusivun "näyteikkuna":Koodi:huuto.net##div.grid-element-container-hintaseuranta.grid-element-container
"outletit":Koodi:huuto.net###display-window-container
Koodi:huuto.net##.frontpage-outlet-gallery
Tässä vielä vanhempia sääntöjä, jotka olen itse luonut parin viime vuoden aikana, eivät välttämättä ajan tasalla:
(Oikotie-mainos)Koodi:huuto.net###oikotie-nav
Koodi:huuto.net##.promo.vertaaensin-promo
Koodi:huuto.net###hintaseuranta-banner
Näyttäisi jo löytyvän AdGuardista.Onko lista jo jossain ohjelmissa mukana, kun seuraajissa on Adguarding ylläpitäjä?
Muisti on nopeaa, usein muistin käyttöä lisäämällä saa lisää suorituskykyä. uBlock Originin nopeus lienee ihan paremman suunnittelun ja koodauksen ansiota, vanhoja ratkaisuja tutkimalla on helpompi korjata tai kiertää pullonkauloja.Adblock vissiin hyrppää muistia sen verran enemmän että selaimet hitaampia sitten sen takia.
uBlock vs. ABP: efficiency compared (vuodelta 2016, mutta varmaan pätee edelleen)Ublock Originista on paljon puhuttu niin tuli sitten kokeiltua sitä adblockin tilalle. Hyvin nopeasti tuli huomattua että selaimet tuntuvat paljon nopeammilta tämän kanssa. Adblock vissiin hyrppää muistia sen verran enemmän että selaimet hitaampia sitten sen takia.
Noh hyvä näin että löytyi parempi blockeri.
Opera käytössä, ja aina laitan pois default suomi listan. Koskaan ennen ei ole mennyt noin automaattisesti päälle. Enkä ole päivittänyt uBO uudempaan versioon 1.17.1.1 käytössä.Eikös nuo alue-keskeiset listat mene päälle jos on esim Suomi-lokaalilla Firefox/käyttis.
Juuri tämä on se juttu tässä, ei ollut sitä vanhaa suomi listaa käytössä.Luulisin että syynä on se, että vanhalla listalla on sama ID kuin uudella. Joten jos oli vanha lista käytössä, niin vaihtoi uuteen osoitteeseen.