Keskustelua sähköhammasharjoista

Oikeat io-vaihtoharjat maksaa 5,79 e/kpl eli alle 2 e/kk harjaamiselle hintaa. Vaikka ovatkin vaihtoharjoiksi kalliita, niin ei kai ne nyt ihan oikeasti ole niin kalliita että kannattaa miettiäkään ostavansa epämääräisiä halpisharjoja säästääkseen pari euroa per kpl.

https://www.amazon.de/-/en/Toothbrush-Attachment-Toothbrushes-Letterbox-Packaging/dp/B0B1DV8KG8?crid=2F8DD5OJIELFQ&dib=eyJ2IjoiMSJ9.LGerADUpZAklpKIi7qRah8PoTKVO1ffNYLhVmk9-R5IF5K9ozRzRfn8d2hy5hxII-sKTUOuO0wF4iSe71F2T0gky2bsXrhN-qNvRb8cV3twOJtSa88ckrMD3quDUYu0jG05M1RwCa8g37nZTMJZgwUBNLjxBsLd530AHPnuJWyTwUD_u6Ah0BjfSwRsv3XgIOFdomp-Pn4PX9oj5SuEpbaZZxSrBcbtybzKBhxNiumEEXt2KYlWz-mSuvH-IAbwqjVlPP41egKAS05IWrdHi_ii_kpyOB13C5I4rpDdwnX0.nG2_LK9KTS6I_N4N2B6JH74bpzvXPxzqO8AsUEWshO8&dib_tag=se&keywords=oral-b+io+heads&qid=1745302838&sprefix=oral-b+io+head,aps,141&sr=8-6&th=1

https://www.amazon.de/-/en/Toothbrush-Attachment-Toothbrushes-Letterbox-Packaging/dp/B0BZ5JB9P8?crid=2F8DD5OJIELFQ&dib=eyJ2IjoiMSJ9.LGerADUpZAklpKIi7qRah8PoTKVO1ffNYLhVmk9-R5IF5K9ozRzRfn8d2hy5hxII-sKTUOuO0wF4iSe71F2T0gky2bsXrhN-qNvRb8cV3twOJtSa88ckrMD3quDUYu0jG05M1RwCa8g37nZTMJZgwUBNLjxBsLd530AHPnuJWyTwUD_u6Ah0BjfSwRsv3XgIOFdomp-Pn4PX9oj5SuEpbaZZxSrBcbtybzKBhxNiumEEXt2KYlWz-mSuvH-IAbwqjVlPP41egKAS05IWrdHi_ii_kpyOB13C5I4rpDdwnX0.nG2_LK9KTS6I_N4N2B6JH74bpzvXPxzqO8AsUEWshO8&dib_tag=se&keywords=oral-b+io+heads&qid=1745302838&sprefix=oral-b+io+head,aps,141&sr=8-8

edit miten helvetissä noi linkit ei vaan osaa lyhentyä nättiin muotoon itsekseen
Täysin samaa mieltä. Kehononteloihin laitettavat välineet ei ole oikein sellaisia, mistä kannattaa lähteä kauheasti säästämään

Tässä linkit siistittyinä
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0B1DV8KG8
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0BZ5JB9P8
Onnistuu kun lisää ostoskoriin ja sitten jättää lopusta eensimmäisen kysymysmerkin jälkeiset roskat pois. Voi olla jokin vieläkin helpompi keino olemassa, mutta ainakin näin

Täysin samaa mieltä. Kehononteloihin laitettavat välineet ei ole oikein sellaisia, mistä kannattaa lähteä kauheasti säästämään
Juu, noissa ei omien kokemuksien perusteella kannata säästellä. Aikanaan tuli ostettua jotain noin puolet halvempia harjapäitä mutta ne sitten kestivätkin puolet vähemmin ja oikeastaan alusta asti tuntui että ne eivät olleet yhtä hyviä kuin alkuperäiset. Ja nuo oli sentään ihan kotimaisesta kivijalkaliikkeestä. En sitten tiedä kuinka paskoja jotkut halpisharjapäät jostain netistä kiinan syövereistä tilattuna ovat.

Joo no tuli tilattua noita alkuperäisiä harjapäitä. Niiden hinta jopa laski Amazonissa muutamalla eurolla sillä välin kun kyselin täältä kokemuksia noista halvemmista. :)

Prismassa 1.6. asti sähköhammasharjat, harjaspäät ja muu käyttötavara - 15 % bonuskortilla.

Vaihdoin Philipsin sähköhammasharjaan 49,95 euron malli ja tuntuu erittäin tehokkaalta Oral-B:n leluun nähden (noin 18 000 pyörimisliikettä ja tavallinen Ni-MH akku). No käyttöä 12 kk vain ja akku kestää jo alle puolet luvatusta eli vain 2,5 päivää. Sain siitä rahat takaisin 30,00 euroa, joten uudelle harjalle ei tullut kuin joku 12 euroa hintaa (kun sammutin osan hankinnasta Verkkiksen palautuksella).

Eri puhdistusteho. Vanhalla tuntui kun suu ei tullut puhtaaksi. Nyt tulee. Vanhalla sai harjata x 2 ja siltikin oli kysymys, että onko suu nyt varmasti puhdas.

Suosittelen lähtemään hammasharjakaupoille, Oral-B:n leluja en enää tähän talouteen osta.

Oletko kokeillut io sarjan harjoja?
En ole kokeillut, mutta vanhemmat ostivat juuri 49,99 euron Oral-B:n ja sanoivat sen olevan parempi, mutta ei hyvä. Esimerkiksi kalliimpikin Oral-B harja on todella äänekäs, ja sen ilmoitusvalo liiasta paineesta harjatessa on todella häikäisevä punainen huomiovalo. Philipsin käyttö tuntuu kuin olisi hellävarainen laite kädessä, liiasta paineesta tulee vibraääni ja laite on muutenkin hiljainen käyntiääneltä. Mielestäni parempi laatu tulee jo tästä ilmi. Pidän myös enemmän Philipsin harjaspäistä, ne putsaavat paremmin kuin pyöreät harjakset. Minulla oli aiemminkin Philips Sonicare 10 vuotta sitten.

Palasin siihen hyvien kokemusten perusteella tuolloin. Sain rahat takaisin 30,00 Oral-B:stä, eli uudelle laitteelle tuli hintaa 12,46 euroa.

Olen todellakin sitä mieltä, että ei kannata Oral-B-halppiksia ostaa. Mutta vaihdoin merkkiä tasan mieltymysteni mukaan ja siksi, että halusin vähän hiljaisemman tuotteen.

En ole kokeillut, mutta vanhemmat ostivat juuri 49,99 euron Oral-B:n ja sanoivat sen olevan parempi, mutta ei hyvä. Esimerkiksi kalliimpikin Oral-B harja on todella äänekäs, ja sen ilmoitusvalo liiasta paineesta harjatessa on todella häikäisevä punainen huomiovalo. Philipsin käyttö tuntuu kuin olisi hellävarainen laite kädessä, liiasta paineesta tulee vibraääni ja laite on muutenkin hiljainen käyntiääneltä. Mielestäni parempi laatu tulee jo tästä ilmi. Pidän myös enemmän Philipsin harjaspäistä, ne putsaavat paremmin kuin pyöreät harjakset. Minulla oli aiemminkin Philips Sonicare 10 vuotta sitten.

Palasin siihen hyvien kokemusten perusteella tuolloin. Sain rahat takaisin 30,00 Oral-B:stä, eli uudelle laitteelle tuli hintaa 12,46 euroa.

Olen todellakin sitä mieltä, että ei kannata Oral-B-halppiksia ostaa. Mutta vaihdoin merkkiä tasan mieltymysteni mukaan ja siksi, että halusin vähän hiljaisemman tuotteen.
Ehkei kannattaisi koko Oral-B:tä brändinä dissata, vaan nyt puhut nimenomaan halvemman pään laitteista.

iO-sarja (ja näissäkin ne ihan alkupään karvalakkimallit kannattaa jättää väliin) on parasta mitä tällä hetkellä on saatavilla. Ja ihan kokemuksesta voin sanoa.

Ehkei kannattaisi koko Oral-B:tä brändinä dissata, vaan nyt puhut nimenomaan halvemman pään laitteista.

iO-sarja (ja näissäkin ne ihan alkupään karvalakkimallit kannattaa jättää väliin) on parasta mitä tällä hetkellä on saatavilla. Ja ihan kokemuksesta voin sanoa.
Miksi nuo alkupään iot kannattaa mielestäsi skipata? Itsellä siis io3 ja en kyllä kaipaa mitään extraa tai bling blingiä. Kuitenkin sama moottori ja itse harjaus tekniikka sama kun 3,4 tai 5 kertaa kalliimmissa ioissa. Maksoin itse tuplapakkauksesta 99€ joka on mielestäni oikein hyvä hinta tälle.

Miksi nuo alkupään iot kannattaa mielestäsi skipata? Itsellä siis io3 ja en kyllä kaipaa mitään extraa tai bling blingiä. Kuitenkin sama moottori ja itse harjaus tekniikka sama kun 3,4 tai 5 kertaa kalliimmissa ioissa. Maksoin itse tuplapakkauksesta 99€ joka on mielestäni oikein hyvä hinta tälle.
Nojoo, toi kolmonen on oikeastaan jo semmonen jossa ei ole rampautettu niitä ominaisuuksia hinnan takia, eli löytyy parempi akku ja hiljaisempi (eri moottori tai voimansiirto?) sekä saa tuon sensitive -tilan käyttöön (jota itse käytän aina). Tästä eteenpäin sitten ominaisuudet lisääntyvät ja kukin voi valita sen mukaan mitä kokee tarvitsevansa. Itsellä iO6, jossa on mm. nopeampi lataus. Toisaalta seiskassa taas pykälää parempi akku jne. Mutta pointti oli lähinnä että nuo iO1 ja iO2 -mallit kannattaa jättää kauppaan, ne eivät tarjoa iO-sarjalle ominaisia ominaisuuksia.

Itseasissa Io2:ssa on eri moottori. Sitä kannattaa vältellä. Muuten lopuissa on sama moottori.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 537
Jäsenet
77 766
Uusin jäsen
harppu3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom