Niin, että nappi otsaan vai mikä tässä oli jatko-ajatus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Onko sulla joku pointti tässä aivopiereskelyssäsi, joka liittyy käsiteltävään aiheeseen?
Ei voi, olet väörässä tuossakin että he katsoisivat biologista sukupuolta.Valtio ei kysele sinun nimeäsikään tuossa, papereista löytyy. Nimen vaihtaminen on tosin helpompaa kuin sukupuolen.Asevelvollisuuslaki 1438/2007 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
Onko väärin, että viranomaiset tulkitsee tuossa tuon mies-sanan:
"Jokainen miespuolinen Suomen kansalainen on asevelvollinen sen vuoden alusta, jona hän täyttää 18 vuotta, sen vuoden loppuun, jona hän täyttää 60 vuotta, jollei jäljempänä toisin säädetä."
...biologisen sukupuolen perusteella?
Ainakaan minulta ei kysytty sukupuoli-identiteetistäni mitään: Ruskea kirje kotiin, kutsuntoihin ja sitten palvelukseen.
Voiko tästä nyt vetää sen johtopäätöksen, että valtion virallinen kanta on se, että biologinen sukupuoli määrittää sen, kuka on mies ja kuka ei ole?
Pointtini on se, että tähänkin asti on pärjätty sillä, että sukupuolia on kaksi, ja lainsäädäntömmekin perustuu siihen. Miksi muuttaa toimivaa systeemiä?
Pointtini on se, että tähänkin asti on pärjätty sillä, että sukupuolia on kaksi, ja lainsäädäntömmekin perustuu siihen. Miksi muuttaa toimivaa systeemiä?
Ei voi. Valtio ei kysele sinun nimeäsikään tuossa, papereista löytyy. Nimen vaihtaminen on tosin helpompaa kuin sukupuolen.
Etkö sitten koe olevasi mies taikka suomalainen?Asiaan liittyen niin onko jollain oikeasti sellainen joku spesifi tunne että "on jotain sukupuolta" siis sukupuoli-identiteetti ja miten tuo identiteetti eroaa siitä että jollain on valkoihoisen identiteetti tai suomalaisen identiteetti tai tennispelaajan identiteetti. Itse en ainakaan mitään varsinaista sukupuoli-identiteettiä itsessäni tunnista vaikka miespuolinen olenkin.
Uskoisin että kuten kaikki muutkin identiteetit niin sukupuoli-identiteetti ei varsinaisesti niistä mitenkään eroa.
Voit kätevästi tiputtaa tulojasi, ei luulisi olevan vaikeaa.Että minulla voisi olla vielä väärä nimi-identiteettikin? No tämänhän voi muuttaa kätevästi, koska erinimisillä ihmisillä ei ole eri velvollisuuksia.
Entäpä sitten ansiotuloidentiteetti? Jos tienaan 100 000 euroa vuodessa, mutta minusta tuntuu, että tienaan vain 10 000 euroa, niin eikö ole väärin, jos joudun maksamaan veroja tuon 100 000 euron perusteella? Minun pitäisi saada korjata haluamani summat vapaasti veroilmoitukseen, ja verottajan olisi nieltävä ne mukisematta, koska muuten identiteettiäni loukataan.
Että minulla voisi olla vielä väärä nimi-identiteettikin? No tämänhän voi muuttaa kätevästi, koska erinimisillä ihmisillä ei ole eri velvollisuuksia.
Entäpä sitten ansiotuloidentiteetti? Jos tienaan 100 000 euroa vuodessa, mutta minusta tuntuu, että tienaan vain 10 000 euroa, niin eikö ole väärin, jos joudun maksamaan veroja tuon 100 000 euron perusteella? Minun pitäisi saada korjata haluamani summat vapaasti veroilmoitukseen, ja verottajan olisi nieltävä ne mukisematta, koska muuten identiteettiäni loukataan.
Etkö sitten koe olevasi mies taikka suomalainen?
Vastaus pitäisi tietenkin olla, että koska olen syntynyt sellaiseksi ja elänyt aikuiseksi asti sellaisena. 12-vuotiaalla sen sijaan ei ole mitään muuta kuin fiilis.Minkäänlaista kapinointia ei ole ollut vaan hyvin yksiselitteinen ja johdonmukainen toteamus: "Minä olen poika".
Toki oma ensimmäinen reaktio oli että mistä sinä sen tiedät ja vastaus oli että mistä itse?
Voit kätevästi tiputtaa tulojasi, ei luulisi olevan vaikeaa.
Asiaan liittyen niin onko jollain oikeasti sellainen joku spesifi tunne että "on jotain sukupuolta" siis sukupuoli-identiteetti ja miten tuo identiteetti eroaa siitä että jollain on valkoihoisen identiteetti tai suomalaisen identiteetti tai tennispelaajan identiteetti. Itse en ainakaan mitään varsinaista sukupuoli-identiteettiä itsessäni tunnista vaikka miespuolinen olenkin.
Uskoisin että kuten kaikki muutkin identiteetit niin sukupuoli-identiteetti ei varsinaisesti niistä mitenkään eroa.
Vain jos jokainen köyhä tulee sterilisoida. Pitäisikö jokainen työttömäksi tippunut sterilisoida sitten?Tämähän vertautuu sterilisaatiovaatimukseen, eikö vain?
Väärät kysymykset. Lapset eivät ole juridisesti täysivaltaisia juuri siksi, ettei heidän katsota olevan täysin kehittyneitä tai ymmärtävän mistä mm. tässä asiassa on kyse.Missä iässä itse tajusit olevasi sellainen kuin olet? Missä iässä koet alkaneesi tajuta asioita?
Transseksuaalisuus on mielenterveyden häiriö, ei sukupuoli.Eivät lapset ole tyhmiä vaikka kokemusta vielä puuttuukin.
En varsinaisesti koe olevani mitään. Tiedän kyllä olevani kaikkea noita mutta en varsinaisesti mitään omaa kokemusta näihin osaa yhdistää.
Ei kai oikeasti jotkut ole sitä mieltä että on olemassa kolmas sukupuoli? Kuinka kahdenmallisesta pissivehkeestä saadaan kolmannenlainen?![]()
Ehkä jonkun mielestä mamut on kolmas sukupuoli, ei voi tietää. Hirveän vaikea muutenkin seurata tätä järjenjuoksua.
Persujen käsitys?Ehkä jonkun mielestä mamut on kolmas sukupuoli, ei voi tietää. Hirveän vaikea muutenkin seurata tätä järjenjuoksua.
Persujen käsitys?
Koska oma sisäinen identtiteettisi ei ole konfliktissa muiden määrittelemän ulkoisen identiteettisi kanssa, niin et joudu asiaa käsittelemään. Kyllä sulla kuitenkin joku tuntemus siitä on mitä olet.
Nykyajan ihmisillä on jokin pakottava tarve saada tuoda itsensä esille. On biseksuaaleja, on homoja, on lesboja, on heteroita ja sitten uutena tuli panseksuaali? Mikä vittu se on?
Brainsomen mamujen kautta. En keksinyt muita jotka voisivat ajatella noinMiten persut tähän liittyy?
Jokaisen pitää keksiä joku oma juttu. En ole tällainen, koska en halua, että muut määrittelee, joten määrittelenkin itseni tuollaiseksi.
En usko että kukaan vihaisi sinua siksi, että olet tietokonepelaaja. Sitten joutuisit salassa pelaamaan häveten sitä.En tällaista tunnista mutta jos kuitenkin minulla on tuntemus että "olen mies" niin miten se eroaa siitä kun olen innokas tietokonepelaaja että minulla on tuntemus että "olen tietokonepelaaja" ja miten kyseessä on siten mitenkään mikään muu kuin täysin abstrakti käsite?
En usko että kukaan vihaisi sinua siksi, että olet tietokonepelaaja. Sitten joutuisit salassa pelaamaan häveten sitä.
Se liittyy henkilöiden mielenhäiriöiden normalisointiin. Jos joku väittää olevansa väärää sukupuolta ja se otetaan hyväksyttynä normaalina, niin sitten pitänee ottaa vastaavasti kaikki muutkin mielenhäiriöt normaaleina olomuotoina.Miten tämä nyt liittyy sukupuoleen?
Ei lapsi voi kokea olevansa mitään mistä hänellä ei ole mitään kokemusta.Transsukupuolisuus – Wikipedia
"Jopa 85% lapsuusiässä koetuista sukupuoliristiriidan tuntemuksista häviää murrosikään mennessä."
Muistaakseni joissain tutkimuksissa mitä iotechiin linkattiin niin tuo lukema oli korkeampikin. Jotain 95 % tai 98 %.
Väittäisin että kohtuullisen selvä asia että se nuoruusajan kehodysforia menee ohi helpommin tai ei mene ohi ja johtaa myöhemmällä iällä mielenterveysongelmiin ja muihin riippuen siitä miten se ulkopuolinen maailma suhtautuu siihen kehodysforiaan. "tarjotaanko tukea" vai yritetäänko hienoisesti ohjata siihen kropan fyysiseen sukupuoleen jne.
Kai se liittyy jotenkin antiikin Kreikan mytologiaan.Nykyajan ihmisillä on jokin pakottava tarve saada tuoda itsensä esille. On biseksuaaleja, on homoja, on lesboja, on heteroita ja sitten uutena tuli panseksuaali? Mikä vittu se on?
Tämän ajan uhri, tietenkin lapsi. Mutta sinun vanhempana olisi jotakuinkin pitänyt todeta, että ei, et vaihda nimeäsi. Täysi-ikäisenä saat tehdä nimellesi mitä haluat, mutta niin kauan kuin jalkasi ovat sinun pöytäsi alla, et vaihda sitä.Kiva kierrepallo omaan elämään kun lapseni (12v) kokee olevansa poika. (papereissa lukee että on tyttö).
Vaihtoi etunimensä. En minä siinä tiellä voinut olla. Enkä kai minä muutenkaan voi määrätä että kuka/mikä hän on. Vähän vaikeuksiahan se teettää koulussa kyllä. Uimahallista saadaan vissiin vapautus.
Rohkea tenava kyllä kun osaa jääräpäisesti ja johdonmukaisesti kertoa asiasta. Murrosikä just toki tulossa joka ei varmasti helpota asioita.
Ois sitä voinu elämässä kyllä helpommallakin päästä.
Se liittyy henkilöiden mielenhäiriöiden normalisointiin. Jos joku väittää olevansa väärää sukupuolta ja se otetaan hyväksyttynä normaalina, niin sitten pitänee ottaa vastaavasti kaikki muutkin mielenhäiriöt normaaleina olomuotoina.
Asevelvollisuuslaki 1438/2007 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
Onko väärin, että viranomaiset tulkitsee tuossa tuon mies-sanan:
Sanoisin että on väärin että tuossa on ylipäätänsä sana mies. Sen pitäisi joko koskea kaikkia tai sitten ei ketään.
Tämän ajan uhri, tietenkin lapsi. Mutta sinun vanhempana olisi jotakuinkin pitänyt todeta, että ei, et vaihda nimeäsi. Täysi-ikäisenä saat tehdä nimellesi mitä haluat, mutta niin kauan kuin jalkasi ovat sinun pöytäsi alla, et vaihda sitä.
Tämä siis sen jälkeen kun olisit todennut että "jaahas" kun lapsi kertoo larppauksestaan. Huomion antaminen sille käytökselle on karhunpalvelus.
Liberaalius ei tosin tarkoita mielenterveysongelmien normalisointia. Se ei ole mikään vapaalipun jakopiste järjettömyydelle ja rappiolle. Näin niin kuin reunamerkintänä.
Nyt loppuu välittömästi offtopic ja palataan ketjun aiheeseen
Mutta saako enää itse määrittää itseään heteromieheksi ja olla ylpeä, ja ehkä julistaa sitä avoimesti?
Mutta saako enää itse määrittää itseään heteromieheksi ja olla ylpeä, ja ehkä julistaa sitä avoimesti?
Taidan käristää pekonia, ja ampua pari varista. Iltalukemisena Eeva Kilpeä. Miehisin nainen, vai menikö nyt jo liiallisuuksiin?![]()