Keskustelua Kiinasta tilattavista puhelimista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Minä sain naarmun Redmi 3:eeni. Tilasin jo ajat sitten vaihtolasin (digitizer) ja se on saapunut jo.

Katselin pari youtube-videota ja nyt se naarmu ei häiritse ollenkaan niin paljoa. Olen pari muuta puhelinta avannut ja siinä menee aina tunteja, kun pitää olla varovainen ja keskittynyt ja ruuveja on parikymmentä + muoviplektralla sivujen avaaminen.

Nyt juuri on pieni flunssa päällä, joten en tänäänkään saa tuota tehtyä.

Varmaan kuitenkin teen sen tässä tämän kuun aikana. Voin laittaa kuvia, vaikka puhelimeni ei ihan sama malli olekaan. Parikymppiä maksaa korjaustarvikkeet, mutta aikaa menee pakettien odottelussa ja itse korjauksessa.
Pistähän kuvia. Tilasin juuri uuden lasin täytyy ainakin yrittää vaihtaa saa nähdä tuleeko luurista verkon paino vai onnistuuko sitten.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 234
Redmi 4 pro/prime/highssa on snap625 ei 430.
Itselle tuli juuri tuo ja kyllä siinä päivä kului, että sai eu rommin sisään, nyt toiminee hyvin (ei ole simmiä vielä käytössä)
160e kustansi jouluna
Mistä ostit? Jospa ostaisi mutsille.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Tuossa Gearbestin luurissa on todennäköisesti sisällä Xiaomin virallinen ROM.
Todennäköisesti on Gearbestin muokkaama johon ei tule OTA-päivityksiä, kun ei erikseen mainosteta global rommia, Xiaomi.eussa mm. on valiteltu tuosta.

Monesta paikasta tilatessa saa alkuperäisellä rommilla, kun pyytää etteivät asenna customeja tai "sealed package".
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
143
Vähän jännittää jo. Tuli perjantaina pistettyä Mi Mix tilaukseen ja huomenna lupasivat laittaa tulemaan kohti suomea. Pystyykös tuon avaus pyynnön laittamaan ennen luurin saapumista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Vähän jännittää jo. Tuli perjantaina pistettyä Mi Mix tilaukseen ja huomenna lupasivat laittaa tulemaan kohti suomea. Pystyykös tuon avaus pyynnön laittamaan ennen luurin saapumista?
Pystyy.

Onkos kenelläkään kokemuksia Xiaomin Redmi 4a:sta? Olisi vielä halvempi kuin keskustellut Redmi kolmoset...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Redmi 4 pro/prime/highssa on snap625 ei 430.
Itselle tuli juuri tuo ja kyllä siinä päivä kului, että sai eu rommin sisään, nyt toiminee hyvin (ei ole simmiä vielä käytössä)
160e kustansi jouluna
Kyllä. Mutta tässä taisi olla kyse Redmi 4:sta:
http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_4-8419.php

Näitähän on kolme:
1) Redmi 4A : Snapdragon 425, 720p
2) Redmi 4 : Snapdragon 430, 720p
3) Redmi 4 Pro: Snapdragon 625, 1080p

Tuossa @jopo82 linkissä oli ekana juurikin Redmi 4.. (SD 430)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Onkos kenelläkään kokemuksia Xiaomin Redmi 4a:sta? Olisi vielä halvempi kuin keskustellut Redmi kolmoset...
Ei ole omakohtaista kokemusta 4a:sta, mutta kolmosesta on sen verran, että uskallan vastata. Siinä on pienempi akku (3Ah vs 4Ah) , suunnilleen samantehoinen prosessori, mutta ei tuota Global ROMia, eikä 3GB/32GB:n versiota - ja sormenjälkilukijakin puuttuu.

Lisäksi itsestä Redmi 3(/S/X) on kauniimpi, mutta nämä on makuasioita. Redmi 3:n 2GB/16GB-variantit maksaa suunnilleen kympin enemmän, niin voi miettiä, kumpi on parempaa vastinetta rahoille.. Älä käsitä väärin, hieman pienempi ruusukultainen puhelin voi oikeasti olla parempi diili jollekin muulle, mutta itselle yhtenäinen ulkoasu on tärkein. Ja käytän sormenjälkilukijaakin esim. Nordean kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
^ kiitti vastauksista. Löysin täältä puljusta International-versiolla varustetun puhelimen jossa MIUI 8.1 ja OTA toimii ja pistin siis tilaukseen: https://www.aliexpress.com/store/2178148
ROM:in voi aina vaihtaa itse, jos/kun tulee ongelmia.

Noiden Redmi 3S näytti erityisen hyvältä, kun siinä on myyjän mukaan vielä B20 (800MHz) LTE, jota esim. minulla ei ole. Eikä sitä ollut saatavana kesällä, kun puhelimeni tilasin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Ekana oli Redmi 4 joo mut heti sen alla se Pro joka vaan parikyt dollaria kalliimpi, sitä siis kuolailin eilen vielä.
Ei tuohon hintaan saa enää..

En ostaisi ensimmäiseksi kiinanpuhelimeksi. Toki, jos vanhat merkit pitää paikkansa, tuostakin tulee international versio ja global rom kesään mennessä. Tuossa kyllä on FullHD-näyttö ja Pro-malli ei näytä halvalta, niinkuin 4A.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Ei ole omakohtaista kokemusta 4a:sta, mutta kolmosesta on sen verran, että uskallan vastata. Siinä on pienempi akku (3Ah vs 4Ah) , suunnilleen samantehoinen prosessori, mutta ei tuota Global ROMia, eikä 3GB/32GB:n versiota - ja sormenjälkilukijakin puuttuu.

Lisäksi itsestä Redmi 3(/S/X) on kauniimpi, mutta nämä on makuasioita. Redmi 3:n 2GB/16GB-variantit maksaa suunnilleen kympin enemmän, niin voi miettiä, kumpi on parempaa vastinetta rahoille.. Älä käsitä väärin, hieman pienempi ruusukultainen puhelin voi oikeasti olla parempi diili jollekin muulle, mutta itselle yhtenäinen ulkoasu on tärkein. Ja käytän sormenjälkilukijaakin esim. Nordean kanssa.
Ellei ole virhettä, olisi tulossa 4a global versio, jossa olisi myös 800Mhz taajuus.

http://www.geekbuying.com/item/Offi...dmi-4A-2GB-16GB-Smartphone---Gold-374921.html
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Ellei ole virhettä, olisi tulossa 4a global versio, jossa olisi myös 800Mhz taajuus.

http://www.geekbuying.com/item/Offi...dmi-4A-2GB-16GB-Smartphone---Gold-374921.html
Tuo versio ehdottomasti, jos on Redmi 4A:sta kiinnostunut. Hyvä linkki, tykkäsin!

Redmi 3S:sta tosiaan sai sitä 2GB/16GB versiota kympin kalliimmalla jouluna - mutta se taisi olla se huonompi kiinaversio - ja nyt hinta on taas noussut.

En itselleni ostaisi, mutta tuo on aivan loistava jollekin koululaiselle Pokemonien metsästämiseen (jos osaa tarpeeksi englantia). Kyllä se Vernee Thorin voittaa..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 234
Tuo versio ehdottomasti, jos on Redmi 4A:sta kiinnostunut. Hyvä linkki, tykkäsin!

Redmi 3S:sta tosiaan sai sitä 2GB/16GB versiota kympin kalliimmalla jouluna - mutta se taisi olla se huonompi kiinaversio - ja nyt hinta on taas noussut.

En itselleni ostaisi, mutta tuo on aivan loistava jollekin koululaiselle Pokemonien metsästämiseen (jos osaa tarpeeksi englantia). Kyllä se Vernee Thorin voittaa..
Redmi 4A MIUI8 suomenkielisenä ilman kiinatauhkaa

https://xiaomi.eu/community/threads/6-12-29.37056/


https://xiaomi.eu/community/forums/miui-weekly-rom-releases.103/
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Olen noita katsellut, mutta toimiiko OTA vieläkään? Kaverille myin Redmi 3S:n ja hän koetti vähän kaikkea ja päätyi tuohon Xiaomi.eu:n ROMiin, joka ei hänellä tällä hetkellä päivity automaattisesti.

Jos tuommoisen nyt asentaa jollekin Jonnelle, niin ei hän itse osaa mitään päivitellä.. Itse osaan, mutta olen välillä laiska ja viime aikoina on pari sovelllusta puhelimessa, joita ilman en pärjää. Jos ne menee rikki, niin elämä vaikeutuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 234
Olen noita katsellut, mutta toimiiko OTA vieläkään? Kaverille myin Redmi 3S:n ja hän koetti vähän kaikkea ja päätyi tuohon Xiaomi.eu:n ROMiin, joka ei hänellä tällä hetkellä päivity automaattisesti.

Jos tuommoisen nyt asentaa jollekin Jonnelle, niin ei hän itse osaa mitään päivitellä.. Itse osaan, mutta olen välillä laiska ja viime aikoina on pari sovelllusta puhelimessa, joita ilman en pärjää. Jos ne menee rikki, niin elämä vaikeutuu.
Some facts about OTA delay:
OTA packages are always same as posted here, so FULL ROM (400-1000MB)
Installation via OTA is same as you do, so Updater - Menu - Select installation zip
OTA is uploading into Xiaomi china servers which are very slow for download and upload (usually 30-40kb/s for uploading over 10GB) so I have to upload them always at night one by one and I dont have time for doing that every week for 30 devices... Unfortunately OTA account is binded to my Xiaomi account so nobody else can do that instead of me...
So we decided to STOP OTA support at all.. you have to download ROM manually and install via Updater - menu (...) - Select installation package - reboot (You will not loose your data)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
132
Olen ajatellut hankkia tytölle 9v lahjaksi uuden puhelimen Galaxy Trendin tilalle. Käyttää Whatsuppia, lähettelee kuvia, katselee Youtube videoita ja pelailee. Hinta mahdollisimman halpa ettei harmita jos rikkoo. Olisiko tästä mihinkään? http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_393566.html Taitaa olla halvin 2GB rammilla?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 234
Olen ajatellut hankkia tytölle 9v lahjaksi uuden puhelimen Galaxy Trendin tilalle. Käyttää Whatsuppia, lähettelee kuvia, katselee Youtube videoita ja pelailee. Hinta mahdollisimman halpa ettei harmita jos rikkoo. Olisiko tästä mihinkään? http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_393566.html Taitaa olla halvin 2GB rammilla?
Ostat tuon pari viestiä aiemmin mainitun

http://www.geekbuying.com/item/Offi...dmi-4A-2GB-16GB-Smartphone---Gold-374921.html

Erinomainen puhelin lähes ilmaiseksi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Ostat tuon pari viestiä aiemmin mainitun

http://www.geekbuying.com/item/Offi...dmi-4A-2GB-16GB-Smartphone---Gold-374921.html

Erinomainen puhelin lähes ilmaiseksi
On se ainakin 20€ enemmän kuin Leagoo.. Tosin pienellä lisärahalla saa Rose Goldin, joka voi sopia tytölle hyvin.

..mutta ehdottomasti sen arvoinen. Nyt olen täysin erihyvan kanssa samaa mieltä. Tuo on juuri loistava puhelin koululaiselle. Itselleni ostaisin toki paremman, mutta ei kannata liian hienoa 9v-tytölle ostaa.

Tässä muutamia todella hienoja piirteitä:
- Pelit toimivat todella hienosti. Pokemon Go on monen tuonikäisen suosiossa ja se toimii todella hyvin
- Akku on isompi kuin Leagoossa (tosin Redmi 3:ssa se on paras luokassaan, mutta tuossakin on hyvä)
- Xiaomi päivittää käyttöliittymäänsä ja käyttöliittymä on yksinkertainen koululaiselle
- Puhelin on metallinen, ei muovirimpula (vrt. Trend)
- Puhelin ei suurimmaksi osaksi ole tehty halvan näköiseksi, että valmistajan kalliimmat mallit myisivät hyvin
- Ainakin omien Xiaomi-puhelinten kanssa tarvikkeita (suojakalvo, kotelo, ym.) löytyy todella paljon ja halvalla

(nyt minulla ei ole tuota kyseistä mallia, mutta on kolme Redmi 3-varianttia, joista yksi on enää omassa käytössä)

Tässä muutamia hieman ärsyttäviä piirteitä:
- Suoraan puhelin ei tue suomenkieltä (9v on hyvä ikä oppia englantia!)
- Mukana tuleva laturi ei ole se paras, mutta toimii (kaikki Redmit mitä olen käyttänyt, tukevat täsin 2A latureita ja toimivat niiden kanssa)
- Omien ROMin asennus vaatii unlock-luvan ja xiaomi.eu:n romissa ei vieläkään ole OTAa
- Näyttö ei ole aitoa Gorillaa.

Näytön resoluutio 720p on itse asiassa vaan hyvä asia. Sisässä on kuitenkin keskiluokan prosessori, joka todennäköisesti vähän takkuilisi 1080p-resoluution kanssa uusimmilla peleillä.

--

Ostin äidilleni Doogee 5X:n vuosi sitten. Kun se oli halpa ja pieni ja kätevä. Nyt vähän ikävästi sanoen, se on hänen käyttöönsä hyvä, mutta nykyajan nuorelle se ei riittäisi. En usko, että siinä riittäisi kamera selfieihin, gpu peleihin ja akku pidempään snappailuun. Peruskäyttöliittymä ja perustoiminnot Androidissa toimivat hyvin ihan missä vaan 50€+ puhelimessa, jonka Kiinasta tilailee. Mutta kun alle satasella saa jo ihan hyvän puhelimen, joka on kaikin puolin parempi kuin Galaxy S3, niin kyllä semmoinen kannattaa ostaa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Onko jotain todisteita, että Corning Gorilla olisi yhtään parempi kuin viereisellä linjalla tehty nimetön kiinalainen lasi?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
90
Ostat tuon pari viestiä aiemmin mainitun

http://www.geekbuying.com/item/Offi...dmi-4A-2GB-16GB-Smartphone---Gold-374921.html

Erinomainen puhelin lähes ilmaiseksi
Jos tuohon tulee VAT päälle, niin hintaero menee Vernee Thoriin EU-varastolta tilattuna täysin olemattomaksi. Vaikka ei tulisikaan, niin onhan tuossa hintaluokassa joku parin kympin ero lähinnä psykologinen, vaikka prosentteina iso onkin. Mutta kun ajattelee, mihin kaikkeen muuhun sen parikymppisen työntää sen enempää ajattelematta, niin... Mutta noinhan sitä ajattelee. Itsekin olen aikanaan ettinyt vekaralle halvempia haalareita kun hintalappu oli jonkun 50-60 egeä, mutta samana iltana koko tuollaisen haalarin hinta meni ravitsemusliikkeessä virvokkeisiin että vilahti.

Hyvä puhelin tuo Xiaomikin varmaan on, mutta Thoriin olen ollut kyllä täysin tyytyväinen ihan omassa käytössä.

Mitä aikaisemmin motkotin kuulokeliitännän pätkimisestä, niin se tuli sitä kun puhelin oli taskussa korvanappijohto kiinni ja istualtaan liikahdin, niin se plugi väänsi liitintä puhelimen sisällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Jos tuohon tulee VAT päälle, niin hintaero menee Vernee Thoriin EU-varastolta tilattuna täysin olemattomaksi. Vaikka ei tulisikaan, niin onhan tuossa hintaluokassa joku parin kympin ero lähinnä psykologinen, vaikka prosentteina iso onkin. Mutta kun ajattelee, mihin kaikkeen muuhun sen parikymppisen työntää sen enempää ajattelematta, niin... Mutta noinhan sitä ajattelee. Itsekin olen aikanaan ettinyt vekaralle halvempia haalareita kun hintalappu oli jonkun 50-60 egeä, mutta samana iltana koko tuollaisen haalarin hinta meni ravitsemusliikkeessä virvokkeisiin että vilahti.

Hyvä puhelin tuo Xiaomikin varmaan on, mutta Thoriin olen ollut kyllä täysin tyytyväinen ihan omassa käytössä.

Mitä aikaisemmin motkotin kuulokeliitännän pätkimisestä, niin se tuli sitä kun puhelin oli taskussa korvanappijohto kiinni ja istualtaan liikahdin, niin se plugi väänsi liitintä puhelimen sisällä.
Tuo on teknisesti parempi kuin Vernee Thor. B20:kin löytyy globaalista, niin Thor ei saa sitäkään etua.

Ainoa syy ostaa Vernee Thor tuon sijaan on jos haluaa suoraan paketista tuen suomenkielelle. Tai no.. onhan Thor hieman tyylikkäämpi.

--

Jos pitäisi nyt hankkia satasen puhelin, niin ostaisin enempiä miettimättä tuon Redmi 4A:n. Sitten jos rahaa on vaikka 150€, niin valinta olisi taas ihan eri ja joutuisi miettimään.

edit: tuo oli 7€ halvempi vielä viime viikolla. Nyt hinta on noussut.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Top Onen kanssa ongelmia...
Tilattu viimevuoden puolella mi5 ja eivät ole saaneet vieläkään postiin. Pari eri seurantakoodia kyllä antoivat, mutta nyt selittelevät, että DHL muuttanut jotain käytäntöjä 2017 alussa ja palauttaneet paketin kahdesti. Antoivat nyt UPS:n seurantakoodin, millä aikovat sitten toimittaa paketin.

Jännäksi menee.
 

AJA

Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
40
Onko noin 200 euron hintaluokassa Xiaomi Redmi Note 4 Pro paras valinta vai pitäisikö ottaa joku muu? Minulla on Note 3 Pro, mutta sen kameraan en ole ollut erityisen tyytyväinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Onko noin 200 euron hintaluokassa Xiaomi Redmi Note 4 Pro paras valinta vai pitäisikö ottaa joku muu? Minulla on Note 3 Pro, mutta sen kameraan en ole ollut erityisen tyytyväinen.
Arvaus olisi ettei niin suurta parannusta tule että kannattaisi päivittää, jos edes mitään (jos tuolla Pro:lla tarkoitat 4/32GB- mallia). Redmi Pro voisi olla tuplakameralla parempi, jos sen toimintaa on saatu paremmaksi. MI5:ssä pitäisi sitten jo oikeasti olla perempi kamera tai Moto g4 plus, jos vielä jostain saa sopivasti?

Päädyin lopulta muksulle tuohon 100€ luokkaan tilaamaan Mi4C:n DX:stä. eud.dx.com näköjään ajettiin alas ja en ole huomannut että aiemmin olisi pelkän dx.com:n puolella ollut tullivakuutusta 2$ hintaan korvaus max. 40$, eli sama kuin eud.dx.com:ssa oli. Tuolle 4C:lle tuli hintaa n. 115$ kumikortsun kanssa vakuutuksella Kimovillen koodilla. Jossain on ollut huhuja että 4C tulisi saamaan virallisen Nougat päivityksen ja custom rom puolihan on tällä ihan ok kunnossa. Tallennustilaa on vähän vähän, mutta eiköhän se tässä tapauksessa riitä... Prosaltaan kuitenkin ihan ripeä ja kamerakin ihan ok tai hyvä, riippuen tuurista. Ajatuksena oli että tuolle hankkisi kaveriksi esim. Xiaomin VR lasit, jossa käytössä näytön tarkkuudesta olisi hyötyä.

Jotenkin tuntuu että hinnat on noussut viime päivinä, mutta voihan olla että ne vain enteilee uudenvuoden tarjouksia. Nythän alkaa olla viime hetket tilata ennen Kiinan uuttavuotta (olisikohan 28.1), joka pysäyttää maan viikoksi ja siitä selviämisessä meneekin sitten tovi.
 

AJA

Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
40
Arvaus olisi ettei niin suurta parannusta tule että kannattaisi päivittää, jos edes mitään (jos tuolla Pro:lla tarkoitat 4/32GB- mallia). Redmi Pro voisi olla tuplakameralla parempi, jos sen toimintaa on saatu paremmaksi. MI5:ssä pitäisi sitten jo oikeasti olla perempi kamera tai Moto g4 plus, jos vielä jostain saa sopivasti?

Päädyin lopulta muksulle tuohon 100€ luokkaan tilaamaan Mi4C:n DX:stä. eud.dx.com näköjään ajettiin alas ja en ole huomannut että aiemmin olisi pelkän dx.com:n puolella ollut tullivakuutusta 2$ hintaan korvaus max. 40$, eli sama kuin eud.dx.com:ssa oli. Tuolle 4C:lle tuli hintaa n. 115$ kumikortsun kanssa vakuutuksella Kimovillen koodilla. Jossain on ollut huhuja että 4C tulisi saamaan virallisen Nougat päivityksen ja custom rom puolihan on tällä ihan ok kunnossa. Tallennustilaa on vähän vähän, mutta eiköhän se tässä tapauksessa riitä... Prosaltaan kuitenkin ihan ripeä ja kamerakin ihan ok tai hyvä, riippuen tuurista. Ajatuksena oli että tuolle hankkisi kaveriksi esim. Xiaomin VR lasit, jossa käytössä näytön tarkkuudesta olisi hyötyä.

Jotenkin tuntuu että hinnat on noussut viime päivinä, mutta voihan olla että ne vain enteilee uudenvuoden tarjouksia. Nythän alkaa olla viime hetket tilata ennen Kiinan uuttavuotta (olisikohan 28.1), joka pysäyttää maan viikoksi ja siitä selviämisessä meneekin sitten tovi.
MI 5:ssä ei näytä olevan 800 Mhz taajuutta. Onkohan jotain muuta vaihtoehtoa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Top Onen kanssa ongelmia...
Tilattu viimevuoden puolella mi5 ja eivät ole saaneet vieläkään postiin. Pari eri seurantakoodia kyllä antoivat, mutta nyt selittelevät, että DHL muuttanut jotain käytäntöjä 2017 alussa ja palauttaneet paketin kahdesti. Antoivat nyt UPS:n seurantakoodin, millä aikovat sitten toimittaa paketin.

Jännäksi menee.
Mitähän tuolle Top Onelle on tapahtunut? Kaupasta on nimittäin hävinnyt kaikki tuotteet. Lähetin viime viikolla viestiäkin kaupalle, mutta ei ole kuulunut vastausta. Kun ei kiinalainen uusivuosikaan ole vielä alkanut. Onkohan ne laittamassa pillit pussiin, vai onko toi DHL-juttu nyt sekoittanut pakan niin että järkkäävät uudet systeemit ennenkuin alkavat taas myydä tavaraa...?
 

Meetio

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
56
Mitähän tuolle Top Onelle on tapahtunut? Kaupasta on nimittäin hävinnyt kaikki tuotteet. Lähetin viime viikolla viestiäkin kaupalle, mutta ei ole kuulunut vastausta. Kun ei kiinalainen uusivuosikaan ole vielä alkanut. Onkohan ne laittamassa pillit pussiin, vai onko toi DHL-juttu nyt sekoittanut pakan niin että järkkäävät uudet systeemit ennenkuin alkavat taas myydä tavaraa...?
Store tuo ainakin näkyi, mutta ovat nostaneet hintoja roimasti, tilasin Mi5 tuolta. Goldway ainakin tarjosi vastaavaa palvelua, mutta toimiko sitten yhtä hyvin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Hmm, Aliexpressistä tilattu Xiaomi ois vissii Suomessa. Status on: "he delivery has arrived at the customs warehouse. You have 20 days from the day of arrival of the delivery to take care of the customs declaration."

Mitäs toi nyt meinaa, mistä mä tiiän missä se on? Lentotullissa vai postissa vai missä? Ei oo mitään ilmotuksia vielä meiliin tai tekstarilla tullu, ois kiva saada uus lelu viikonlopuks...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Top Onen kanssa ongelmia...
Tilattu viimevuoden puolella mi5 ja eivät ole saaneet vieläkään postiin. Pari eri seurantakoodia kyllä antoivat, mutta nyt selittelevät, että DHL muuttanut jotain käytäntöjä 2017 alussa ja palauttaneet paketin kahdesti. Antoivat nyt UPS:n seurantakoodin, millä aikovat sitten toimittaa paketin.

Jännäksi menee.
Ja tuo oli se luotettavin paikka tilata ennen :(

Jos et saa ennen dispute-ajan loppumista, niin rahat takaisin vaan. Periaatteessa ottaisin rahat takaisin myös, jos menee tulliin ja heidän EU Express on valittuna.

En kyllä ollenkaan tiedä, mistä sitten tilata..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Hmm, Aliexpressistä tilattu Xiaomi ois vissii Suomessa. Status on: "he delivery has arrived at the customs warehouse. You have 20 days from the day of arrival of the delivery to take care of the customs declaration."

Mitäs toi nyt meinaa, mistä mä tiiän missä se on? Lentotullissa vai postissa vai missä? Ei oo mitään ilmotuksia vielä meiliin tai tekstarilla tullu, ois kiva saada uus lelu viikonlopuks...
Jos on Suomen postin sivuilla tuo ilmoitus, niin et saa viikonlopuksi. Postissa tulee lappu, joka sitten maksetaan ja sitten vapauttavat puhelimen, jonka jälkeen se tulee normaalisti postissa. Tämä prosessi kestää jopa 3 päivää.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Jos on Suomen postin sivuilla tuo ilmoitus, niin et saa viikonlopuksi. Postissa tulee lappu, joka sitten maksetaan ja sitten vapauttavat puhelimen, jonka jälkeen se tulee normaalisti postissa. Tämä prosessi kestää jopa 3 päivää.
track.aliexpress.com -sivustolta tuo. Ei oo mitään seurantakoodia tietääkseni jolla Suomen päässä pääsisin tuohon kii. Vai käyköhän tuo RB-alkunen myös täällä...
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
track.aliexpress.com -sivustolta tuo. Ei oo mitään seurantakoodia tietääkseni jolla Suomen päässä pääsisin tuohon kii. Vai käyköhän tuo RB-alkunen myös täällä...
Käy kunhan kirjautunut itellan järjestelmään. Samassa ajassa olisit toki jo koittanut sitä koodia. :vihellys:
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Mi5 saapui tänään. Top Onelta, käyttivät tuota upsää englantiin ja sieltä dhl express perille. Kun saivat vihdoin liikkeelle, niin luuri tuli kolmessa päivässä. Tehokasta.

Mutta tosiaan nyt on poistunut kaikki puhelimet tuolta, huh taisi käydä flaksi tai sitten tuo DHL:n muutos aiheuttaa ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Mitäs toi nyt meinaa, mistä mä tiiän missä se on? Lentotullissa vai postissa vai missä? Ei oo mitään ilmotuksia vielä meiliin tai tekstarilla tullu, ois kiva saada uus lelu viikonlopuks...
Jokainen rullakko ulkomailta menee tullin kautta. Sankarikoira-Rekku (tai mikälie) haistelee. Rekkua ei raha kiinnosta vaan kama, mokomakin narkki. Jos Rekulla nuha kestää, ja kestää...

Tuo ilmo ulkomaisella seurantasivulla ei kerro mitään. Kuten alla kerrottiin tulli muistuttaa kyllä kirjeellä että alvia (mahd. tullia) pöytään jos tullisetä (jota raha kiinnostaa) otti pakettisi syynättäväksi, samoin postin sivuilla on herja jos kirje on tulossa.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
517
Moikka, täytyy itsekin lisätä...... Elikkäs minusta nuo Xiaomit vaatii paketista otettaessa pientä virittelyä. Se ei itseä haittaa. Saisi tuo Xiaomin globalisaatio näkyä tänne asti.... Mutta, niin, asiaan. Löysin aivan huippudiilin: Meizu MX5:
Meizu MX5 In stock - MCharge Dual Simcard 3GB Helio X10 MTK6795T 64Bit Octa Core Flyme 4.5 Phone
Ainoa vaan, mikä epäilyttää on tuo hinta, ja sitten tuo sivusto, kun ei oikein missään ole siitä tietoa. Onkos kellään mitään kokemuksia tästä liikkeestä?????????????
Edit: Isäukko käy Kiinassa työreissulla muutaman viikon päästä, aikoo tuua mulle Meizu MX6:n
Edit:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Puolivakavasti mietin tässä K3 Notelle seuraajaa. Vaatimuksena 4GB RAM (enempikin kelpaa), microSD, 5.5"+ 1080p+. Bonusta jos ei ole joku 8-ydin ja turbo charge löytyy. Mahtaako näillä kriteereillä löytyä ehdokasta? Jos alle 300€:ssä pysytellään.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Dodii, Xiaomi redmi 3S saapui tänään. Tulipas nopeeta, 2 viikossa. Xiaomi online storesta / Aliexpressistä tilasin siis. Kaikki näyttäis olevan ok eli puhelin ehjä ja pelittää! Oikee mallikin ja EU-laturi messissä, muuten tosi pelkistetty paketti. Pari kysymystä kuitenkin herännyt:

MIUI 8.1 piti olla sisässä, taitaakin olla 7. Kannattaako lähtee päivittään, onko ees helppo operaatio?

Lähettäjäpää oli merkannu 45$ puhelimen arvoksi, jäin tuota miettimään että kun itse tein tullin sivuilla ilmoituksen ja pistin arvoksi sen 136€ niin olisinko voinut yhtä hyvin laittaa tuon 45$ ja jos kyllä niin mistähän sen arvon olisi voinut saada kaivettua?

ps. kiitokset @FlyingAntero ja @hsalonen avusta!
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
18
...
MIUI 8.1 piti olla sisässä, taitaakin olla 7. Kannattaako lähtee päivittään, onko ees helppo operaatio?

Lähettäjäpää oli merkannu 45$ puhelimen arvoksi, jäin tuota miettimään että kun itse tein tullin sivuilla ilmoituksen ja pistin arvoksi sen 136€ niin olisinko voinut yhtä hyvin laittaa tuon 45$ ja jos kyllä niin mistähän sen arvon olisi voinut saada kaivettua?.....
7 tuli mullakin, OTA päivitti saman tien nopsaan 8.1.1, joka on viimeisin stable, eikä mitään ongelmaa ole ollut siinä. 8:lla on helppo tehdä 'unlock bootloader', asetuksissa kohdat siihen. (ei tarvi enää mitään dev tai kiinan rommeja latailla)

joillekin 'arvotuille' tuli jo tarjolle muutama viikko sitten tuoreempi 8.1.3, jossa olikin sitten vielä jotain vaivaa, ja jakelu taukosi, uudempaa siis ootellaan.

betoja tippuu vähän väliä, jos semmosten kanssa haluaa sestota:
http://en.miui.com/download-303.html

tuolla on 'omat sivut':
Redmi 3S - Xiaomi MIUI Official Forum

ja unlock tämän yläpalkissa tarjolla, jos innostut:
MIUI 8
eli apply, ja kun hyväksytty, se sivu muuttuu lataussivuksi, ja siitä sitten sen ohjein. mulla meni helposti, toista laitetta varten odotin sitten sen 27vrk, ja sekin hupsahti juoheesti (normaalisti 1 laite/30vrk, kun käyttää samaa tiliä)

tällä tein 'toistaiseksi' roottauksen, helppo ja nopsa, kun on ensin tuo 'unlock' tehty.
How to root Redmi 3S with TWRP temporarily

täältä nappasin tuoreimman su:n, toimii:
http://forum.xda-developers.com/apps/supersu/stable-2016-09-01supersu-v2-78-release-t3452703

--
tuo tulli on ikuisuusaihe, eli jos haluaa 'russian roulette' jne...
käärepaperin hinnat ei mitään merkkaa täällä; kun on 'order' tms. jollain hinnalla niin sillä arvolla mennään.
itse tilasin eu-varastosta, kun niitä oli marraskuussa siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
^ hmm ok, luulin että MIUI on mikä on ja se ei päivity OTAna mutta jos kerta päivittyy niin sehän on hieno juttu. Ja mitä roottauksiin ja säätämiseen tulee niin alkuperäinen idea oli kyllä se, etten lähde säätämään vaan tuo paketti kelpaa.

Tuosta tullihommasta vielä; jos saapuneessa paketissa lukee "phone" ja value 45$ niin mikä tuossa olisi koitunut ongelmaksi? Itse en vaan tajunnut sitä, että kun sain ilmoituksen tullattavasta lähetyksestä niin olisiko tullista voinut jotenkin saada urkittua että paljonkos sen arvo oli? Kyllähän sieltä herkästi varmaan olisi kommentoitu että mietippä ihan itse ja tutki tilausvahvistuksiasi tms... en siis jäänyt tuota pohtimaan vaan tunnollisesti maksoin veroja siitä arvosta jonka oikeasti puhelimesta maksoin.

Onkohan tuo siis kovinkin yleistä toimintaa aliexpressin kauppiailta että pelaavat homman asiakkaiden parhaaksi päin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Lähettäjäpää oli merkannu 45$ puhelimen arvoksi, jäin tuota miettimään että kun itse tein tullin sivuilla ilmoituksen ja pistin arvoksi sen 136€ niin olisinko voinut yhtä hyvin laittaa tuon 45$ ja jos kyllä niin mistähän sen arvon olisi voinut saada kaivettua?
Voit laittaa arvoksi vaikka 20$ ja imoittaa, että ei tarvimaksaa alveja koska arvo alle rajan, mutta kiinni jäädessäsi olet tehnyt veropetoksen.. ei oo mun paketteja ikinä avattu vaikka ne on tulliiin jääny.. pari kertaa oon ilmottanu että hinta alle 20$( kuten on ollutkin) ja paketti tullut ilman avausta ja maksuja kotiin..
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
18
^ hmm ok, luulin että MIUI on mikä on ja se ei päivity OTAna mutta jos kerta päivittyy niin sehän on hieno juttu. Ja mitä roottauksiin ja säätämiseen tulee niin alkuperäinen idea oli kyllä se, etten lähde säätämään vaan tuo paketti kelpaa.

Tuosta tullihommasta vielä; jos saapuneessa paketissa lukee "phone" ja value 45$ niin mikä tuossa olisi koitunut ongelmaksi? Itse en vaan tajunnut sitä, että kun sain ilmoituksen tullattavasta lähetyksestä niin olisiko tullista voinut jotenkin saada urkittua että paljonkos sen arvo oli? Kyllähän sieltä herkästi varmaan olisi kommentoitu että mietippä ihan itse ja tutki tilausvahvistuksiasi tms... en siis jäänyt tuota pohtimaan vaan tunnollisesti maksoin veroja siitä arvosta jonka oikeasti puhelimesta maksoin.

Onkohan tuo siis kovinkin yleistä toimintaa aliexpressin kauppiailta että pelaavat homman asiakkaiden parhaaksi päin?
itse roottasin vain siksi, että olen tottunut käyttämään muutamaa ohjelmaa, jotka vaativat root-oikeuksia toimiakseen. ;)

uudempaa MIUI:ta asentelen luultavasti vain jos siihen tulee jotain kunnon parannusta tai itselle tarpeellisia uusia ominaisuuksia, aika näyttää. jaa-a, mitähän varsinaista hyvää tuossa antero seiskassa on kuutoseen verrattuna, sitä kun niin moni kovasti halajaa?

tullista: mulle on kaikki paketit tullu tyyliin "20€ lahja", siis vähän niin kuin "hyvää joulua"; ehkä se ennen meni läpi, tuskin enää, mutta kukin tyylillään. oikeilla hinnoilla olen tullaillut. :)
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 121
Puolivakavasti mietin tässä K3 Notelle seuraajaa. Vaatimuksena 4GB RAM (enempikin kelpaa), microSD, 5.5"+ 1080p+. Bonusta jos ei ole joku 8-ydin ja turbo charge löytyy. Mahtaako näillä kriteereillä löytyä ehdokasta? Jos alle 300€:ssä pysytellään.
ZTE Axon 7 olisi varmaan aika passeli mut sitä ei alta 300€ saa. Kiinasta edullisimmallaan 309€ + alvit. Muuten varmaan joku Xiaomi Redmi Pro voisi olla passeli (233€ +alv). Tuo sopii kriteereihin mutta prossu on peräti deca-core. Kyseessä on kuitenkin Tri-cluster Helio X25 toisin kuin K3 Notesta löytyvä "True octa-core" MT6752. Eli prosessori toimii periaatteessa 2-4-4 jaottelulla. Kun vaaditaan suorituskykyä, käytössä on kaksi tehokasta A72 ydintä. Vastaavasti kevyessä käytössä on 4kpl A53 @1.55Ghz (max) ydintä ja siinä välimaastossa 4kpl A53 @2.0Ghz (max). Hyvää suorituskykyä tarjoaa ainakin hintaan nähden.

Tuosta tosin puuttuu 800Mhz:n 4G. Jos se on tärkeä kriteeri, niin sitten esim Redmi Note 3 Pro (Special Edition). Tuossa tosin on sitten vain 3Gb ram.

Geekbench 4:
  • Redmi Pro (Helio X25): 1743/4204
  • Axon 7 (SD820): 1702/3990
  • Redmi Note 3 (SD650): 1424/2631
  • K3 Note (MT6752): 735/3468
Akku testi (Gsmarena):
  • Xiaomi Redmi Note 3: 93h, 21:41h, 12:55h, 12:56h
  • Xiaomi Redmi Pro: 80h ,17:53h, 11:38h, 12:51h
  • ZTE Axon 7: 70h, 16:21h, 11:39h, 10:40h
  • Lenovo K3 Note: 53h, 17:13h, 5:56h, 6:55h



@ZoooRiin2.0
Xda:sta löytyi seuraava ketju:
Ristiriitaista tietoa näin nopeasti selattuna. Mut iskä aina varmempi :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
ZTE Axon 7 olisi varmaan aika passeli mut sitä ei alta 300€ saa. Kiinasta edullisimmallaan 309€ + alvit. Muuten varmaan joku Xiaomi Redmi Pro voisi olla passeli (233€ +alv). Tuo sopii kriteereihin mutta prossu on peräti deca-core. Kyseessä on kuitenkin Tri-cluster Helio X25 toisin kuin K3 Notesta löytyvä "True octa-core" MT6752. Eli prosessori toimii periaatteessa 2-4-4 jaottelulla. Kun vaaditaan suorituskykyä, käytössä on kaksi tehokasta A72 ydintä. Vastaavasti kevyessä käytössä on 4kpl A53 @1.55Ghz (max) ydintä ja siinä välimaastossa 4kpl A53 @2.0Ghz (max). Hyvää suorituskykyä tarjoaa ainakin hintaan nähden.

Tuosta tosin puuttuu 800Mhz:n 4G. Jos se on tärkeä kriteeri, niin sitten esim Redmi Note 3 Pro (Special Edition). Tuossa tosin on sitten vain 3Gb ram.

Geekbench 4:
  • Redmi Pro (Helio X25): 1743/4204
  • Axon 7 (SD820): 1702/3990
  • Redmi Note 3 (SD650): 1424/2631
  • K3 Note (MT6752): 735/3468
Akku testi (Gsmarena):
  • Xiaomi Redmi Note 3: 93h, 21:41h, 12:55h, 12:56h
  • Xiaomi Redmi Pro: 80h ,17:53h, 11:38h, 12:51h
  • ZTE Axon 7: 70h, 16:21h, 11:39h, 10:40h
  • Lenovo K3 Note: 53h, 17:13h, 5:56h, 6:55h



@ZoooRiin2.0
Xda:sta löytyi seuraava ketju:
Ristiriitaista tietoa näin nopeasti selattuna. Mut iskä aina varmempi :tup:
Kiitos vastauksesta, tuo single core K3 Noteen verrattuna näyttää Redmi Pro:ssa hyvältä. 4G 800mhz:ää ilman pärjään. K3 Note oli hintaisekseen erinomainen kun sen ostin mutta tuo single core + 2GB RAM rajoittaa menoa aika pahasti.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Muuten varmaan joku Xiaomi Redmi Pro voisi olla passeli (233€ +alv). Tuo sopii kriteereihin mutta prossu on peräti deca-core. Kyseessä on kuitenkin Tri-cluster Helio X25 toisin kuin K3 Notesta löytyvä "True octa-core" MT6752. Eli prosessori toimii periaatteessa 2-4-4 jaottelulla. Kun vaaditaan suorituskykyä, käytössä on kaksi tehokasta A72 ydintä. Vastaavasti kevyessä käytössä on 4kpl A53 @1.55Ghz (max) ydintä ja siinä välimaastossa 4kpl A53 @2.0Ghz (max). Hyvää suorituskykyä tarjoaa ainakin hintaan nähden.
Noissa Mediatek Xiaomeissa on kaikkein huonoin rom-tuki, customeja ei tule, kun Mediatek kernelin lähdekoodeja ei julkaista. Vähän vakiosta muokattu xiaomi.eu rom sentään noillekin löytyy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Laitoin tuon Redmi Pron tilaukseen. Kunhan MIUI ei aivan kamala ole niin enköhän minä pärjää.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 121
Noissa Mediatek Xiaomeissa on kaikkein huonoin rom-tuki, customeja ei tule, kun Mediatek kernelin lähdekoodeja ei julkaista. Vähän vakiosta muokattu xiaomi.eu rom sentään noillekin löytyy.
Kummoista custom rom tukea ei kannata yleensäkään odottaa, jos laitteessa on MediaTek tai Kirin prossu. Toki muutamia poikkeuksia on ja MediaTek taisi joskus julkaista sorsat Android One puhelimille. Onneksi Vernee julkaisi lähdekoodit Helio X20 pohjaiselle laitteelle. Tämän myötä on saatu kehitys alkuun myös tuon Redmi Pro luurin kohdalla. Paljon vaatii vielä töitä kuitenkin.
MIUI EU romilla lähtisin kuitenkin itse tuon kanssa liikkeelle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 050
Viestejä
4 193 516
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom