On se ainakin 20€ enemmän kuin Leagoo.. Tosin pienellä lisärahalla saa Rose Goldin, joka voi sopia tytölle hyvin.
..mutta ehdottomasti sen arvoinen. Nyt olen täysin erihyvan kanssa samaa mieltä. Tuo on juuri loistava puhelin koululaiselle. Itselleni ostaisin toki paremman, mutta ei kannata liian hienoa 9v-tytölle ostaa.
Tässä muutamia todella hienoja piirteitä:
- Pelit toimivat todella hienosti. Pokemon Go on monen tuonikäisen suosiossa ja se toimii todella hyvin
- Akku on isompi kuin Leagoossa (tosin Redmi 3:ssa se on paras luokassaan, mutta tuossakin on hyvä)
- Xiaomi päivittää käyttöliittymäänsä ja käyttöliittymä on yksinkertainen koululaiselle
- Puhelin on metallinen, ei muovirimpula (vrt. Trend)
- Puhelin ei suurimmaksi osaksi ole tehty halvan näköiseksi, että valmistajan kalliimmat mallit myisivät hyvin
- Ainakin omien Xiaomi-puhelinten kanssa tarvikkeita (suojakalvo, kotelo, ym.) löytyy todella paljon ja halvalla
(nyt minulla ei ole tuota kyseistä mallia, mutta on kolme Redmi 3-varianttia, joista yksi on enää omassa käytössä)
Tässä muutamia hieman ärsyttäviä piirteitä:
- Suoraan puhelin ei tue suomenkieltä (9v on hyvä ikä oppia englantia!)
- Mukana tuleva laturi ei ole se paras, mutta toimii (kaikki Redmit mitä olen käyttänyt, tukevat täsin 2A latureita ja toimivat niiden kanssa)
- Omien ROMin asennus vaatii unlock-luvan ja xiaomi.eu:n romissa ei vieläkään ole OTAa
- Näyttö ei ole aitoa Gorillaa.
Näytön resoluutio 720p on itse asiassa vaan hyvä asia. Sisässä on kuitenkin keskiluokan prosessori, joka todennäköisesti vähän takkuilisi 1080p-resoluution kanssa uusimmilla peleillä.
--
Ostin äidilleni Doogee 5X:n vuosi sitten. Kun se oli halpa ja pieni ja kätevä. Nyt vähän ikävästi sanoen, se on hänen käyttöönsä hyvä, mutta nykyajan nuorelle se ei riittäisi. En usko, että siinä riittäisi kamera selfieihin, gpu peleihin ja akku pidempään snappailuun. Peruskäyttöliittymä ja perustoiminnot Androidissa toimivat hyvin ihan missä vaan 50€+ puhelimessa, jonka Kiinasta tilailee. Mutta kun alle satasella saa jo ihan hyvän puhelimen, joka on kaikin puolin parempi kuin Galaxy S3, niin kyllä semmoinen kannattaa ostaa.