- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 94
Minusta kaupassakäyminen on ihan helppoa. Kauppaan mennessä minulla on suurpiirteinen käsitys siitä, että mitä aion ostaa. Joskus kirjoitan ostoslistan puhelimeen jos on jotakin spesiaalia mitä pitää ehdottomasti muistaa. Tutuissa kaupoissa kun käy niin muistaa ulkoa missä mikäkin tuote sijaitsee ja vieraissa kaupoissakin roikkuu katosta opasteet joten tavarat kyllä löytyvät.
Itsepalvelukassoilla minä en ole ikinä joutunut jonottamaan vaan aina on löytynyt vapaa itsepalvelupiste. AP mainitsi, että joissakin kaupoissa ei ole paikkaa ostoskorille ja sen joutuu viemään jonnekin kauas. Minä olen näissä kaupoissa ratkaissut probleeman siten, että jätän sen ostoskorin niille sijoilleen ja annan kaupan henkilökunnan huolehtia sen viemisestä sille osoitetulle paikalle. Helppoa ja vaivatonta. Jos minua edellä asioinut asiakas on toiminut samalla tavalla se ei haittaa, koska voin kätevästi asettaa oman korini edellisen asiakkaan jättämän korin päälle tai oikeastaan sisälle ja siitä lapan omat ostokseni viivakoodinlukijan ohi ostoskassiin.
Jos asioin perinteisellä kassalla jossa ostokset ladotaan hihnalle niin pyrin laittamaan tavarani mahdollisimman tiiviisti, mutta en päällekkäin. Jos edellä asioiva laittaa ne väljästi ei se minua haittaa. Ihan sama.
Ostoskapula kuumentaa joissakin ihmisissä tunteita. Minä en joitakin vuosia sitten edes ajatellut asiaa ennen kuin iltapäivälehdet päättivät luoda ostoskapula-raivon. Hommahan menee niin, että minä laitan kapulan omien ostoksieni taakse ja that's it. Vastaavasti jos minun edellä asioinut ei laita kapulaa omien ostoksiensa perään ei se haittaa tai suututa koska voin helposti laittaa sen kapulan siihen väliin itse.
Kun laitan ostoskassini eli sen muovipussin hihnalle, avaan sen itse jo valmiiksi. Näin menettelemällä on ihan sama olisiko kassaneiti sen avannut eli ei.
Jos nyt joku hieman harmittaa niin se, että joku haahuilee hyllyn edessä juuri siinä kohtaa, mistä minä olin ajatellut ottaa jotakin. Mutta eihän se sen muun vika ole ja tuossakin on kyse maksimissaan minuutista.
Oikeastaan nimimerkki Raskolnikov tiivisti pointtini hienosti:
Itsepalvelukassoilla minä en ole ikinä joutunut jonottamaan vaan aina on löytynyt vapaa itsepalvelupiste. AP mainitsi, että joissakin kaupoissa ei ole paikkaa ostoskorille ja sen joutuu viemään jonnekin kauas. Minä olen näissä kaupoissa ratkaissut probleeman siten, että jätän sen ostoskorin niille sijoilleen ja annan kaupan henkilökunnan huolehtia sen viemisestä sille osoitetulle paikalle. Helppoa ja vaivatonta. Jos minua edellä asioinut asiakas on toiminut samalla tavalla se ei haittaa, koska voin kätevästi asettaa oman korini edellisen asiakkaan jättämän korin päälle tai oikeastaan sisälle ja siitä lapan omat ostokseni viivakoodinlukijan ohi ostoskassiin.
Jos asioin perinteisellä kassalla jossa ostokset ladotaan hihnalle niin pyrin laittamaan tavarani mahdollisimman tiiviisti, mutta en päällekkäin. Jos edellä asioiva laittaa ne väljästi ei se minua haittaa. Ihan sama.
Ostoskapula kuumentaa joissakin ihmisissä tunteita. Minä en joitakin vuosia sitten edes ajatellut asiaa ennen kuin iltapäivälehdet päättivät luoda ostoskapula-raivon. Hommahan menee niin, että minä laitan kapulan omien ostoksieni taakse ja that's it. Vastaavasti jos minun edellä asioinut ei laita kapulaa omien ostoksiensa perään ei se haittaa tai suututa koska voin helposti laittaa sen kapulan siihen väliin itse.
Kun laitan ostoskassini eli sen muovipussin hihnalle, avaan sen itse jo valmiiksi. Näin menettelemällä on ihan sama olisiko kassaneiti sen avannut eli ei.
Jos nyt joku hieman harmittaa niin se, että joku haahuilee hyllyn edessä juuri siinä kohtaa, mistä minä olin ajatellut ottaa jotakin. Mutta eihän se sen muun vika ole ja tuossakin on kyse maksimissaan minuutista.
Oikeastaan nimimerkki Raskolnikov tiivisti pointtini hienosti:
Ei kyllä ole ikinä mitään ongelmia ilmennyt. Menen kauppaan, laitan tuotteet ostoskoriin, siitä sitten hihnalle, jonka jälkeen kassamyyjä lukee viivakoodit. Maksan ostokset ja poistun kaupasta.