Keskustelua elämisen kustannuksista ja erilaisista vaihtoehdoista

Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Täytyy kyllä tähän kommentoida näin vanhempana, että kyllähän ne lapsettomat maksaa minun lasteni koulutusta ja päivähoitoa yms. sikäli mikäli työssä käyvät. Päivähoidon arvo taitaa olla n. tonnin kuussa ja peruskoulu varmaan pari satkua halvempaa.

Kahden lapsen vanhempana säästin lasten päivähoidosta melkein 20 k€/a. Nyt molemmat on jo koulussa, mutta enköhän mä vielä "plussalle" jää ainakin peruskoulun ajan. Koulusta ei tartte sitä omavastuuosuuttakaan maksella :thumbsup: Kun oon nyt alkuun päässyt niin taidan hykerrellä säästäväni vielä silloinkin, kun nuo toivottavasti jossain peruskoulun jälkeenkin vielä opintojaan jatkavat. Kai ne ammatti- ja korkeakouluopinnot olis vähän niinku vanhempien maksettavia pääsääntöisesti ilman tätä meidän systeemiä.

Tämä ei siis mitenkään huono asia mielestäni ole. Halusin vain tuoda esiin, että lapsia tekemällä valkoinen heteromieskin voi joskus olla saamapuolella verojen suhteen. Lapsettomat valkoiset heteromiehet tuskin voivat. Elleivät sitten spurguile ymsjne. Jälkimmäinen voi kyllä ainakin ajoittain olla hauskempaa kun lastenhoito:D
Juuri näin, puit paremmin sanoiksi sen mitä itse tarkoitin.
Pointti oli siinä, että jos nyt ei ole lapsia, niin tulevaisuudessa ei ole aikuisiakaan, eli sinun tapauksessa maksajia.
Oma kommenttini liittyi tähän "kaveriin" joka ei halua lapsia koska "profit", tämä ei pitkässä juoksussa ole hyvä vaihtoehto koska jossain vaiheessa loppuu ne maksajat...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Oletko lukenut historiaa? Oletko asunut Suomessa kuinka kauan?
Miksi olet noin agressiivinen minun mielipidettä kohtaan, mielipidettä joka antaa arvoa veteraaneille ja meidän lapsille? Älä tule sanomaan minulle miten tätä hommaa jatketaan koska et selvästi mistään mitään tiedä.
Jos sinua ei kiinosta suvun jatkaminen niin ok, voi jopa olla hyvä että et edes yritä..
Kiitos, olen kyllä asunut koko elämäni suomessa, samoin kuin sukuni n.1700-luvlta lähtien.
Sinähän se täällä olet säätämässä erillisiä veroja niille ketkä eivät halua rasittaa enää maapalloa jatkamalla sukuaan. Sulla on selkeästi jotain lapsettomia vastaan kun haluat rankaista heitä siitä että eivät lisäänny. En minä tule sinulle sanomaan miten hommaa jatketaan. Sinähän se olet meille ylimääräisiä veroja säätämässä jos ei omista samoja arvoja kuin sinä.
Ei mulla ole veteraaneja vastaan mitään. Kaikki kunnia heille. Mutta jos minua ei olisi niin ei tarvitsisi veteraanejakaan kiittää. Eikö niin? Jos sinua ei olisi niin et sinäkään veteraaneja kiittäsi.

Miehen "piuhoja" ei voi enää yhdistää jos ne laitetaan kerran poikki, en ole yllättynyt että et tiennyt tätäkään.
Väärin.
Pointti oli siinä, että jos nyt ei ole lapsia, niin tulevaisuudessa ei ole aikuisiakaan, eli sinun tapauksessa maksajia.
Oma kommenttini liittyi tähän "kaveriin" joka ei halua lapsia koska "profit", tämä ei pitkässä juoksussa ole hyvä vaihtoehto koska jossain vaiheessa loppuu ne maksajat...
Ymmärrätkö nyt kuinka kaikki motiivisi lapsiin on siinä että SINULLA ei ole veronmaksajua tulevaisuudessa tarpeeksi joten pitää tehdä lapsia. Eikö se ole itsekästä? Ihanko tosissaan ajattelet lapsista ja jälkikasvista että he ovat vain tämän meiningin maksajia. Tarvitaan maksajia, lisääntykää kaikki, tarvitaan maksajia ja lisääntyjiä että meille riittää hoivaajia.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Kiitos, olen kyllä asunut koko elämäni suomessa, samoin kuin sukuni n.1700-luvlta lähtien.
Sinähän se täällä olet säätämässä erillisiä veroja niille ketkä eivät halua rasittaa enää maapalloa jatkamalla sukuaan. Sulla on selkeästi jotain lapsettomia vastaan kun haluat rankaista heitä siitä että eivät lisäänny. En minä tule sinulle sanomaan miten hommaa jatketaan. Sinähän se olet meille ylimääräisiä veroja säätämässä jos ei omista samoja arvoja kuin sinä.
Ei mulla ole veteraaneja vastaan mitään. Kaikki kunnia heille. Mutta jos minua ei olisi niin ei tarvitsisi veteraanejakaan kiittää. Eikö niin? Jos sinua ei olisi niin et sinäkään veteraaneja kiittäsi.


Väärin.

Ymmärrätkö nyt kuinka kaikki motiivisi lapsiin on siinä että SINULLA ei ole veronmaksajua tulevaisuudessa tarpeeksi joten pitää tehdä lapsia. Eikö se ole itsekästä? Ihanko tosissaan ajattelet lapsista ja jälkikasvista että he ovat vain tämän meiningin maksajia. Tarvitaan maksajia, lisääntykää kaikki, tarvitaan maksajia ja lisääntyjiä että meille riittää hoivaajia.
Minulla ei ole mitään motiiveja tähän asiaan. Homma vaan tuppaa menemään niin, että nuoremmat hoitavat vanhemmat tavalla tai toisella.
Se ei varmaan ole sinulta pois jos joku nyt kasvattaa henkilön joka tulevaisuudessa pesee sinun perseen? Vai miten tämä homma toimisi sinun mielestä jos kaikki olisivat kuin sinä?
Elän omaa elämääni lapsien kanssa, elä sinä omaasi ilman.
Turha tästä mitään ongelmaa on tehdä, onneksi tiedetään kumpi tekee jotain hyödyllistä...
Edit. Tottakai lapset maksaa pitkässä juoksussa kaiken, tai ainakin pitäisi maksaa. Miten sinun mielestä yhteiskunta toimisi jos ei ole lapsia, vain aikuisia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Onneksi vanhempasi eivät ajatelleet samalla tavalla, vai? Pelkkä rasite?
On melko kieroutunutta ajatella maailmaa ilman lapsia, eihän täällä mikään toimisi jos olisi vain sinä?
Tämä mainitsemasi "profit" ajattelu on kyllä yhtä syöpää, ei nähdä omaa (lyhyttä) historiaa ja osata peilata sitä tulevaan. Kiva olla 80v kun oli "profit" 60 vuotta sitten. Eläkkeet jäi saamatta, valtio lakkasi olemasta ja samalla voi sammuttaa koko suomen ja valot...
Kuka tekee työt 50 vuoden päästä jos nyt ei ole lapsia?
Edit. Pitäisi olla lisävero aikuisille joilla ei ole lapsia. Eivät tuota tulevia veron/eläkkeenmaksajia. Kuorivat vaan kermat päältä, elävät ja kuolevat olemalla pelkkä rasite valtiolle viemällä muidenkin rahat...
Mitä hommaa.
En sanonut että kaikki tarvitsee ajatella samaan tapaan. Itse ajattelen näin, harmi jos sua harmittaa se. Meinaatko että lasten teko on joku kansalaisvelvollisuus? Välillä näitä ihmisten ulostuloja lukiessa saa vahvistuksen kyllä sille miksi spd ja vihreät on olemassa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
250 euroa kuussa ruokaan ei kyllä ole mitenkään paljoa, varsinkaan nyt kun ruuan hinta on noussut aika paljon. Mulla menee suunnilleen saman verran ja mielestäni syön melko halvasti.
Oletko käynyt S-marketissa tai Prismassa?

Ystäväni on myyjä S-ryhmässä ja hän sanoi että S-marketissa ilta-ale alkaa jo kello 8 ja Prismassa kello 9, myös Salessa 9 illalla. Kaikki punalaputetut 60 prosenttia.
Eihän se paljoa ole, Sale kun on kallis, mutta kyllä siellä eilenkin jauhelihaa irtosi alle €1,50 400 gramman paketti.

Minulla ruokaan menee vuodessa maksimissaan 1000 euroa kun hyödynnän pääasiassa ilta-alea ja muita tarjouksia.
Asiakkaat tietävät kyseisen alen ja hän sanookin että joka päivä sinne tullaan noukkimaan parhaat päältä jopa 10 minuuttia ennen varsinaista tarjousaikaa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 555
Meillä S-marketin ilta-ale alkaa klo 21.. Olen naapurissa töissä ja käväisen usein töiden jälkeen (omat työt loppuu klo 21.15) jos kotiin tarvitsee jotain. Leipää ja pullaa lukuun ottamatta ei mitään punalappuisia tuohon aikaan ole jäljellä. Kaikki järkevät on ostettu jo ysiltä.. Tai kuulema otettu ostoskärryyn jo ennen ysiä.

Prisma on 24h auki, siitä en ole edes katsonut onko siellä ilta-alea enää..

Vuosi sitten noista punalappuisista löytyi hyvin ostettavaa, nykyään on taloustilanne ilmeisesti niin paljon heikentynyt.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Meillä S-marketin ilta-ale alkaa klo 21.. Olen naapurissa töissä ja käväisen usein töiden jälkeen (omat työt loppuu klo 21.15) jos kotiin tarvitsee jotain. Leipää ja pullaa lukuun ottamatta ei mitään punalappuisia tuohon aikaan ole jäljellä. Kaikki järkevät on ostettu jo ysiltä.. Tai kuulema otettu ostoskärryyn jo ennen ysiä.

Prisma on 24h auki, siitä en ole edes katsonut onko siellä ilta-alea enää..

Vuosi sitten noista punalappuisista löytyi hyvin ostettavaa, nykyään on taloustilanne ilmeisesti niin paljon heikentynyt.
Ensimmäiset tulevat klo 20.00 noukkimaan, laittavat jopa suoraan kylmälaukkuun, ja odottavat ennen kassoja että voivat kello 21.00 purkaa kuorman ja laittaa hihnalle veloittaneen.
Kyllähän tämä maailmantilanne näkyy, ihmiset yrittävät säästää. Kyllähän nuo nopeasti menee, mutta sinne kauppaan pitääkin käydä joka päivä katsomassa mitä on ja ostaa kun jotain ostettavaa on.
Tietty jos ei ole ylimääräistä aikaa niin tuo voi käydä kohtalokkaaksi. Täällä pidän ruokalaskut kuukaudessa yksin asuvana alle 100E kk tuon ilta-alen ja muiden Plussa-tarjousten takia.

Prismoissa en itse käy ilta-alessa, koska kuten sanoit, niin ei siellä kamalasti ole mitään punalappusta illalla enää.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Oletko käynyt S-marketissa tai Prismassa?

Ystäväni on myyjä S-ryhmässä ja hän sanoi että S-marketissa ilta-ale alkaa jo kello 8 ja Prismassa kello 9, myös Salessa 9 illalla. Kaikki punalaputetut 60 prosenttia.
Eihän se paljoa ole, Sale kun on kallis, mutta kyllä siellä eilenkin jauhelihaa irtosi alle €1,50 400 gramman paketti.

Minulla ruokaan menee vuodessa maksimissaan 1000 euroa kun hyödynnän pääasiassa ilta-alea ja muita tarjouksia.
Asiakkaat tietävät kyseisen alen ja hän sanookin että joka päivä sinne tullaan noukkimaan parhaat päältä jopa 10 minuuttia ennen varsinaista tarjousaikaa.
Tuhat euroa vuodessa, siis miten? Tuohan on 83e kuukauteen. Tarkoitus ei ole epäillä vaan rupesi kiinnostamaan. Olen toki nähnyt punalappuja jauhelihojen päällä, mutta mites salaati, kasvikset, maidot, voit, öljyt, kahvit yms Tai ehkä kysymys miten terveellistä safkaa saa tuohon hintaan?
Harmi kun meidän aikatauluihin ei oikein sovellu tuo illalla käyminen lapsen nukutuksen ja jaksamisenkin takia
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Oletko käynyt S-marketissa tai Prismassa?

Ystäväni on myyjä S-ryhmässä ja hän sanoi että S-marketissa ilta-ale alkaa jo kello 8 ja Prismassa kello 9, myös Salessa 9 illalla. Kaikki punalaputetut 60 prosenttia.
Eihän se paljoa ole, Sale kun on kallis, mutta kyllä siellä eilenkin jauhelihaa irtosi alle €1,50 400 gramman paketti.

Minulla ruokaan menee vuodessa maksimissaan 1000 euroa kun hyödynnän pääasiassa ilta-alea ja muita tarjouksia.
Asiakkaat tietävät kyseisen alen ja hän sanookin että joka päivä sinne tullaan noukkimaan parhaat päältä jopa 10 minuuttia ennen varsinaista tarjousaikaa.
Tulee useimmiten käytyä kaupassa prismassa. Aina ei vain jaksa ajoittaa kaupassa käyntejä noin myöhään. Ja mielestäni noita punalaputettuja tuotteita ei enää ihan jatkuvasti näy, voi olla että ne menee nyt tässä nykytilanteessa aika nopeasti kaupaksi kun kaiken hinta on nousussa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 555
Juu, aikaisemmin sai sitä ihan perusjauhelihaa (400g n. 2€) punalaputettuna jolloin tuli ostettua 10-15 pakettia pakastimeen.. En edes muista milloin viimeksi noita olisi näkynyt. Puhumattakaan että saisi ilta-alesta isolla alennuksella.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Tuhat euroa vuodessa, siis miten? Tuohan on 83e kuukauteen. Tarkoitus ei ole epäillä vaan rupesi kiinnostamaan. Olen toki nähnyt punalappuja jauhelihojen päällä, mutta mites salaati, kasvikset, maidot, voit, öljyt, kahvit yms Tai ehkä kysymys miten terveellistä safkaa saa tuohon hintaan?
Harmi kun meidän aikatauluihin ei oikein sovellu tuo illalla käyminen lapsen nukutuksen ja jaksamisenkin takia
Maitoa en juo. Kahvia en juo. Teetä juon, halvempaa kuin kahvittelu.

Kaikki ruoat punalaputettuja -60%. Vaikka niitä ei joka paikasta saa, niin täältä saa yllättävän helposti (käyn joka ilta kyttäämässä). Nytkin esim. oli valion 1L jugurttia -60 %.
Kalaa ostan harvoin, mutta senkin -60 %. Kyllä itse koen syöväni terveellisesti, ja tosiaan muunkin voi ostaa tarjouksella vaikka ei punalappua olisikaan. Plussa-kortit, Lidl Plussat jne.

Eli kyllä tuo 1 000, joskus vähän päälle vuodessa, sinkulle on ok. Paljon terveempi olen kuin moni tuttavani.
Margariiniakin menee, tosin ostan 49 sentin halvinta versiota. Vielä on elossa. Meidän Salessa ajoittain myös juustoja ja leikkeileitä -60 % hyvällä käyttöajalla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 291
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom