• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Keskustelua Baltic Connector -kaasuputken ja tietoliikennekaapelin vaurioitumisesta Suomenlahdella 8.10.2023

No siinäpä meni kauan että perseily jatkui. Erittäin yllättävää kun kahdesta edellisestäkään ei aiheutunut mitään.
 
On se kyllä ***** kumma ettei näitä saada kuriin. Jokaista kiinan puriloa pitäisi seurata ja saatella jos ei muu auta. :shifty:
 
Jälleen kerran jos/kun taustalta paljastuu Kiinan ja Venäjän hybridioperaatio, niin tärkeää olla hereillä ja selvitellä asioita, olemmehan varautumisen suurvalta, toiseksi tärkein asia on kutsua joku Kiinan suurlähetystön siivooja puhutteluun ja lähettää moitekirje etanapostilla Xi Pingpongille. Leuka rintaan ja kohti uusia kaapelirikkoja.
 
1.jpg

Huhujen mukaan jonkinlainen operaatio olisi menossa merellä ja tankkeri Eagle S on saateltu Suomen aluevesille. Kuvassa aluksen vierellä oleva punainen piste on vartiolaiva Turva.

Jospa joulupäivystäjä on kasvattanut munat ja päättänyt ottaa homman hoitoon isokenkäisten juhliessa.
 
Jospa joulupäivystäjä on kasvattanut munat ja päättänyt ottaa homman hoitoon isokenkäisten juhliessa.

Joutuu puhutteluun ja saa kirjallisen varoituksen kansainvälisen meriliikenteen häirinnästä.
En näe syytä pelkkään pessimismiin vaikka olenkin pessimisti, enkä oleta että kovempi äänenpaino olisi välttämättä käytännönläheisen virkamiehen sooloilua ohjeistetun päällikön poissaollessa. On ihan pienestä kiinni, halutaanko tulkita että tällaisessa on kyseessä merirosvous. Mielestäni on, ja samalla ymmärrän että ensimmäisellä kerralla niin ei ole haluttu lausua tai kovin ilmeisesti implikoida. Jos on, niin sehän muuttaa kovasti sitä, miten voidaan toimia.

Nyt on mediatietojen perusteellakin erilainen reaktio kuin edellisen nuunuun kyntäessä pohjaa. Edellisen nuunuun kanssa oli ihan eri reaktio kuin toissakertaisen kohdalla. Toimintatapa voi ihan oikeasti muuttua, tai siis on jo muuttunut. Vuosi sitten ei tehty mitään kun eivät ekalla yhteydenotolla halunneet tehdä yhteistyötä. Viimeksi tänä talvena sen sijaan pysähtyivät, mutta vasta ajeltuaan hyvän aikaa päättämäänsä suuntaan, jonka jälkeen istuttiin kuukausi näennäisesti kuin mykkä paskalla, seurasi irvokas näytös ja jatkoivat matkaa. Nyt taas ovat - oletusten pitäessä paikkansa - jostain syystä totelleet ja/tai on vaadittu kovemmin.
 
Uuttahan tuossa nyt jos laiva ajatettu Suomen aluevesille. Onko Suomi syyllistynyt merirosvoukseen?

Jotainhan noille olisi ruvettava tekemään. Ryssä testää reaktioita hybridivaikuttamisen käsikirjan mukaisesti. Jos muut maat eivät saa mitään aikaiseksi, ryssä pistää isompaa vaihdetta pesään. Ryssä käyttää alihankkijoita, jotta savuavaa asetta ei putinilta löydy. Alhaisia roistoja kyllä.
 
Uuttahan tuossa nyt jos laiva ajatettu Suomen aluevesille. Onko Suomi syyllistynyt merirosvoukseen?
Ryssien mielestä todennäköisesti merirosvolaivan kiinniotto on merirosvousta, ainakin jos kyseessä on venäläinen merirosvolaiva. Viittasin siis siihen, että YK:n artikla 101 merirosvouksesta suht selvinpäin luettuna viittaisi siihen, että kaapelin tahallaan katkaisu naaraamalla voisi hyvinkin olla merirosvousta. "any illegal acts of violence or detention, or any act of depredation, committed for private ends by the crew or the passengers of a private ship or a private aircraft, and directed" "against a ship, aircraft, persons or property in a place outside the jurisdiction of any State"
 
Jos joku raahaa ankkuria ja itsekin raahaa ankkuria, niin ankkuriköydet voi varmaan mennä solmuun, kuten kahden eri virvelöijän uistimet voi tarttua toisiinsa.

Silloin varmaan vahvempi alus voisi kiskoa toisen vaikkapa nyt aluevesilleen "vahingossa".
 
Tässä alkaa jo haaveilemaan vanhasta kunnon kauppasaarrosta merelle. Meriliikenne seis Tanskan salmista Pietariin menevältä liikenteeltä. Menkööt raahaamaan ankkureitaan muualle. Ei tule kuitenkaan tapahtumaan, tutkitaan ja tarkkaillaan tilannetta. Ehkä nämä loppuvat tähän kun vähän heristetään sormea.
 
Ei nää perseilyt lopu jos ei oteta kovia keinoja käyttöön. Miehistö pitäisi heti pidättää ja heittää vankilaan. Itse alus takavarikoida (lasteineen), eikä alusta tai sen lastia palauteta, ellei joku maa, myönnä syyllisyyttä toimiin.

Paras peloite olisi kuitenkin se että ammutaan torpedot aluksen kylkeen ja annetaan upota miehistöineen ja lasteineen. Siinähän seuraavat miettii uskaltavatko lähteä toteuttaa toisten sabotaaseja.
 
Ei tämä nyt ole enää testaamista vaan tekosyiden hakemista sotatoimien aloittamiseen. Tanskasta kun lyödään laivayhteydet poikki niin Venäjä voi hyvällä omallatunnolla valloittaa Ahvenanmaan.
 
Tässä alkaa jo haaveilemaan vanhasta kunnon kauppasaarrosta merelle. Meriliikenne seis Tanskan salmista Pietariin menevältä liikenteeltä. Menkööt raahaamaan ankkureitaan muualle. Ei tule kuitenkaan tapahtumaan, tutkitaan ja tarkkaillaan tilannetta. Ehkä nämä loppuvat tähän kun vähän heristetään sormea.
Itse Tanskahan ei tätä tule tekemään, koska Maersk. Siinä ei Suomen kaapelit paljoa kiinnostele.
 
Kun käyttäytyy kuin cuck niin silloin tulee myös kohdelluksi kuin cuck.

Tämä on Euroopalle samanlainen ongelma kuin hallitsematon maahanmuutto ja sen sivu-ilmiöt. Mikään määrä selvää korrelaatiota, tutkimuksia, tilastoja ja käytännön esimerkkejä ei saa eurooppalaisia tekemään toimia koska islam ja muslimit on liian pyhiä.
Tämä tapaus on rinnastettavissa tuohon koska nyt kiinalainen laiva on 3. kerran leikannut kaapelin poikki ja Kiina vastustaa kaikkea länsimaiden tekemää tutkimusta. Laivoissa voi olla ankkurit paskana ja laivat on voineet olla juuri tarkalleen kaapelin kohdalla katkeamishetkenä, mutta silti eurooppalaiset ottaa lakin käteen ja polvistuu CCP:n edessä.

Kun maahanmuuton kohdalla ei ole tehty mitään ongelmien ratkaisemiseksi niin ratkaisu on ollut niistä puhumisen kieltäminen erilaisilla vihapuhelailla. Veikkaan että tässäkin tapauksessa mennään jonkinlaiseen samantyyppiseen epäratkaisuun eli rakennetaan "kaapelinkorjausjoukot" jotka pystyy nopesti paikkaamaan katkenneet kaapelit tai sitten tämä kaapelien katkominen normalisoituu ja niihin turrutaan kuten terroristi-iskuihinkin turruttiin 2015-2017 ja sitten näistä ei enää puhuta.

Tuolla se laiva nyt matkaa kohti Egyptiä Ruotsin ja Viron välissä:
 
Kun käyttäytyy kuin cuck niin silloin tulee myös kohdelluksi kuin cuck.

Tämä on Euroopalle samanlainen ongelma kuin hallitsematon maahanmuutto ja sen sivu-ilmiöt. Mikään määrä selvää korrelaatiota, tutkimuksia, tilastoja ja käytännön esimerkkejä ei saa eurooppalaisia tekemään toimia koska islam ja muslimit on liian pyhiä.
Tämä tapaus on rinnastettavissa tuohon koska nyt kiinalainen laiva on 3. kerran leikannut kaapelin poikki ja Kiina vastustaa kaikkea länsimaiden tekemää tutkimusta. Laivoissa voi olla ankkurit paskana ja laivat on voineet olla juuri tarkalleen kaapelin kohdalla katkeamishetkenä, mutta silti eurooppalaiset ottaa lakin käteen ja polvistuu CCP:n edessä.

Kun maahanmuuton kohdalla ei ole tehty mitään ongelmien ratkaisemiseksi niin ratkaisu on ollut niistä puhumisen kieltäminen erilaisilla vihapuhelailla. Veikkaan että tässäkin tapauksessa mennään jonkinlaiseen samantyyppiseen epäratkaisuun eli rakennetaan "kaapelinkorjausjoukot" jotka pystyy nopesti paikkaamaan katkenneet kaapelit tai sitten tämä kaapelien katkominen normalisoituu ja niihin turrutaan kuten terroristi-iskuihinkin turruttiin 2015-2017 ja sitten näistä ei enää puhuta.

Tuolla se laiva nyt matkaa kohti Egyptiä Ruotsin ja Viron välissä:
Eikös tässä nyt epäillä syylliseksi Cookinsaarille rekisteröityä Eagle S -tankkeria? Se on tällä hetkellä pysähdyksissä merivartioston Turva-aluksen vieressä Porkkalanniemestä kaakkoon. (En keksi, miten tuossa vesselfinderissä voi tehdä linkin suoraan johonkin alukseen.)

edit: Toimiskohan tää: EAGLES Current position (Crude Oil Tanker, IMO 9329760) - VesselFinder
 
Tuolla se laiva nyt matkaa kohti Egyptiä Ruotsin ja Viron välissä:
Sikäli kun tämänhetkinen anekdoottitieto pitää paikkansa, katsot ehkä väärää laivaa joka on vain yksi ryssän pakotekiertorahtia kuljettava paskatölkki. Sopivampi ehdokas on yllättäen oudoin liikkein pysähdyttyään edelleen Suomen vesillä ankkurissa ja sattumalta Turva on sen vieressä.
 
Eikös tässä nyt epäillä syylliseksi Cookinsaarille rekisteröityä Eagle S -tankkeria? Se on tällä hetkellä pysähdyksissä merivartioston Turva-aluksen vieressä Porkkalanniemestä kaakkoon. (En keksi, miten tuossa vesselfinderissä voi tehdä linkin suoraan johonkin alukseen.)

edit: Toimiskohan tää: EAGLES Current position (Crude Oil Tanker, IMO 9329760) - VesselFinder
Ei ainakaan missään tämän keskustelun ulkopuolella ole tullut vastaan. Kaikki uutistoimistot ja X tilit nimeävät epäilyn kohteeksi Xin Xin Tian 2 -laivan. Ei sillä että se mitenkään vaikuttaisi pointtiin. Sama lopputulos joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 702
Viestejä
4 563 074
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom