Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Katoin vain noita varastoautoja, joita siellä sivulla oli listattuna. Esim. AWD Gt-Line Comfort-seteillä 65834, kun Hedinillä oli Premiumina + kaksilla renkailla (en katsonu oli tuolla kaksia renkaita) vähän reilu 63k.. Tossahan se korkoero 0.99 vs 0 on aika pitkälti katettu.

Helpottais jos laittais vähän linkkejä mihin vertaat ettei vertaa omenoita ja appelsiinejä.

Tosta tarjouksesta halvin EV6: Kia EV6 GT-Line AWD 77kWh 325hv Premium Kattoluukku Tumma nahkaverhoilu MPN-184 63 407€ (sis. lisävarusteet metallivärin ja GT line prem. + kattoluukku) malli siis MY24 ja linkkasin sen hinnaston edellisessä viestissä 62 984€ ja lisävarusteet 690€ + 5650€ eli 69 324€ ollut auton listahinta.

Eli ihan hyvät alet vielä laitettu siihen nähden mitä auto on maksanut vuosi takaperin. Toki kaikki hinnat laskee koko ajan ja on tarjouksia muuallakin, mutta ei tossa ole mitään hinnan pumppausta... Esim ne EV3:set mitä vertasin oli aivan linjassa Kian hinnastoon. Siellä oli/on vaan jäljellä pikkuakkuisista V2L malleja pääasiassa mikä aika turha varuste melkein 3k€ lisähintaan...

Esim jos tuolla on ollut uusia EV6:sia niin eiköhän ne ole sieltä ekana hävinneet ja jääneet vaan nuo vanhat roikkumaan ja niistäkin sitten varmaan laskettu hintaa jos saisi kiinnostamaan ihmisiä...
 
Viimeksi muokattu:
Helpottais jos laittais vähän linkkejä mihin vertaat ettei vertaa omenoita ja appelsiinejä.

Tosta tarjouksesta halvin EV6: Kia EV6 GT-Line AWD 77kWh 325hv Premium Kattoluukku Tumma nahkaverhoilu MPN-184 63 407€ (sis. lisävarusteet metallivärin ja GT line prem. + kattoluukku) malli siis MY24 ja linkkasin sen hinnaston edellisessä viestissä 62 984€ ja lisävarusteet 690€ + 5650€ eli 69 324€ ollut auton listahinta.
Tämä oli se mitä katsoin + yksi GT: KIA EV6 GT-Line AWD 77kWh 325hv Comfort - Uusi Kia EV6 Gt-line AWD 7 vuoden tehdastakuulla Autokeskus Konalasta soita p. 020 506 51 77 ! SPP-442

Tuossa linkkaamassasi tosiaan hinta ihan linjassa muiden kanssa (Ostin itse 63k tuollaisen GT-Line business + premium & kattoluukku juuri, niin siksi pisti silmään.) Oiskohan näissä osassa jäänyt hinta päivittelemättä sivuille tms.
 
Helpottais jos laittais vähän linkkejä mihin vertaat ettei vertaa omenoita ja appelsiinejä.

Tosta tarjouksesta halvin EV6: Kia EV6 GT-Line AWD 77kWh 325hv Premium Kattoluukku Tumma nahkaverhoilu MPN-184 63 407€ (sis. lisävarusteet metallivärin ja GT line prem. + kattoluukku) malli siis MY24 ja linkkasin sen hinnaston edellisessä viestissä 62 984€ ja lisävarusteet 690€ + 5650€ eli 69 324€ ollut auton listahinta.

Eli ihan hyvät alet vielä laitettu siihen nähden mitä auto on maksanut vuosi takaperin. Toki kaikki hinnat laskee koko ajan ja on tarjouksia muuallakin, mutta ei tossa ole mitään hinnan pumppausta... Esim ne EV3:set mitä vertasin oli aivan linjassa Kian hinnastoon. Siellä oli/on vaan jäljellä pikkuakkuisista V2L malleja pääasiassa mikä aika turha varuste melkein 3k€ lisähintaan...

Esim jos tuolla on ollut uusia EV6:sia niin eiköhän ne ole sieltä ekana hävinneet ja jääneet vaan nuo vanhat roikkumaan ja niistäkin sitten varmaan laskettu hintaa jos saisi kiinnostamaan ihmisiä...

Nuo samat autot niillä on pyörineet viime syksystä saakka jo ja hinnat on vaan nousseet, joten ei mikään ihme jos ei tahdo pre-faceliftin potentiaalisesti ICCU-vammaiset värkit liikkua, varsinkin kun myyjillä ei tunnu kuitenkaan mitään isompaa hinkua noista kunnon diilejäkään tehdä.

Absoluuttisen paras tarjous mitä itse sain tuollaisesta vanhan mallisesta GT-linestä talvirenkailla oli "nollakorko", 63k€ ja n. 2500€ "ylihyvitystä" vanhasta, eli silti oltiin vielä sen verran yli 60 kilon, että kauppaan jäi.
 
Mikä oli tuo Ford Explorer -tarjous mihin jotkut on tarttuneet? Kiinnostaisi kysyä vaihdokin kanssa itsekin. Teslahan ei taida vaihdokkia juuri ottaa? Nykyinenkin kun rahoituksella (mutta 7%), niin kiinnostaisi kysäistä millaista kuukausierää ja käsirahaa vaadittaisiin.. Käsirahaa ei kiinnostaisi laittaa lainkaan, kuten ei nykyiseenkään tarvinnut...
 
Mikä oli tuo Ford Explorer -tarjous mihin jotkut on tarttuneet? Kiinnostaisi kysyä vaihdokin kanssa itsekin. Teslahan ei taida vaihdokkia juuri ottaa? Nykyinenkin kun rahoituksella (mutta 7%), niin kiinnostaisi kysäistä millaista kuukausierää ja käsirahaa vaadittaisiin.. Käsirahaa ei kiinnostaisi laittaa lainkaan, kuten ei nykyiseenkään tarvinnut...
Tesla ei ota, mutta tarjoavat jonkinlaista sisäistä kilpailutusta vaihtoauto -kohdassa. Itse myyjätkin suosittelevat myymään auton ensin pois ja sitten tilaamaan uuden.
 
Mikä oli tuo Ford Explorer -tarjous mihin jotkut on tarttuneet? Kiinnostaisi kysyä vaihdokin kanssa itsekin. Teslahan ei taida vaihdokkia juuri ottaa? Nykyinenkin kun rahoituksella (mutta 7%), niin kiinnostaisi kysäistä millaista kuukausierää ja käsirahaa vaadittaisiin.. Käsirahaa ei kiinnostaisi laittaa lainkaan, kuten ei nykyiseenkään tarvinnut...
Ford Caprin kävin eilen koeajamassa. Myyjä ainakin mainitsi 0.99% korosta varastoautoihin. Ja että aika nopeastikin voi saada uuden auton alle.

Pikku bonus, että viitsi lähteä koeajolle, että sai yhden autopesun "korvauksena".


"Ford-edut uuteen täyssähköiseen Exploreriin:

• Nyt uudet, edullisemmat hinnat koko mallistossa! Etusi jopa 2 230 - 3 630 €.

• Erään nopeasti ajoon -malleja huippuedullinen Ford Credit -rahoitus 0,99 % + kulut"
 
Ford Caprin kävin eilen koeajamassa. Myyjä ainakin mainitsi 0.99% korosta varastoautoihin. Ja että aika nopeastikin voi saada uuden auton alle.

Pikku bonus, että viitsi lähteä koeajolle, että sai yhden autopesun "korvauksena".


"Ford-edut uuteen täyssähköiseen Exploreriin:

• Nyt uudet, edullisemmat hinnat koko mallistossa! Etusi jopa 2 230 - 3 630 €.

• Erään nopeasti ajoon -malleja huippuedullinen Ford Credit -rahoitus 0,99 % + kulut"
Onko tämä siis missä kaupoissa? Millainen Fordissa on tuo "kaistavahti", ajaako se itsestään riittävällä tasolla moottoritiellä/selkeillä kaistoilla?
Tuo on vähän "must" -ominaisuus, kun ehtinyt tottua ajamaan noilla ison prosentin maantieajosta (kun merkit näkyvillä ja ei hirmu jyrkkää kurvia jaossa).
 
Onko tämä siis missä kaupoissa? Millainen Fordissa on tuo "kaistavahti", ajaako se itsestään riittävällä tasolla moottoritiellä/selkeillä kaistoilla?
Tuo on vähän "must" -ominaisuus, kun ehtinyt tottua ajamaan noilla ison prosentin maantieajosta (kun merkit näkyvillä ja ei hirmu jyrkkää kurvia jaossa).
Ihan 100% varma en ole, mutta kaikissa Ford liikkeissä sähköautoille 0.99% korko varastoautoille. Seinäjoen liikkeessä oli vielä 500€ lahjakortti Giganttiin.

Taisi olla Juhalla ja Sampsalla saman tarjouksen autot tulossa tai tulleet jo. Itse en oikein tarkemmin tiedä millainen tuo korkotarjous on.

Tarjousta ei laskettu, että en osaa sanoa paljonko olisi saanut vielä tingittyä hinnasta pois.


Itse en testannut kaistavahtia ollenkaan, että siitä en osaa sanoa mitään.

Ilmeisesti tuo korkotarjous ja varastoautot löytyy Fordin sivuilta tai sitten paikallisen Ford liikkeen sivuilta löytyy myös.


 
Kertokaas tyhmälle miten laskea helposti todellinen vuosikorko? Netistä löytyy kyllä laskurit mutta jos tiedetään auton myyntihinta (x), laina-aika kuukausissa (y), korko (z), käsittelykulut/kk (a) ja jäännösarvo (b) niin mikä on todellinen vuosikorko R?

Tämä lienee ihan perus yläastematikkaa mutta nyt ei tule kaavat päähän.
 
Kertokaas tyhmälle miten laskea helposti todellinen vuosikorko? Netistä löytyy kyllä laskurit mutta jos tiedetään auton myyntihinta (x), laina-aika kuukausissa (y), korko (z), käsittelykulut/kk (a) ja jäännösarvo (b) niin mikä on todellinen vuosikorko R?

Tämä lienee ihan perus yläastematikkaa mutta nyt ei tule kaavat päähän.
Ei ole ihan yläastekamaa, eli kyseessä on efektiivisen koron laskukaava.


Käytännössä laskennassa käytetään valmiita funktioita (efektiivinen korko).
 
Mä en enään muista yhtään miten näitä sarjoja laskettiin, voiko tämän laskea ihan kynän ja paperin kanssa vai pitääkö tyytyä johonkin valmiiseen kaavaan johon vain syötetään numerot ja funktio antaa tuloksen?
Olen lukenut matematiikkaa enemmän kuin tarpeeksi ja silti googletan valmiin kaavan netistä. Exceliin sen toki vois kerran rykäistä, niin olis sitten käytettävissä...
 
Mä en enään muista yhtään miten näitä sarjoja laskettiin, voiko tämän laskea ihan kynän ja paperin kanssa vai pitääkö tyytyä johonkin valmiiseen kaavaan johon vain syötetään numerot ja funktio antaa tuloksen?
Lataa vaik joku Excel-pohja ja tsekkaa mitä funktioita on käytetty.

Esim. tässä on käytetty SISÄINEN.KORKO-nimistä Excelin funktiota.


Kynällä ja paperilla ei edes kannata harkita.
 
Elroqissa jo nyt rahoitustarjoukset päällä... TVK 3,21%. Mutta ehkä kannattaa odotella, kohta niitä lienee meilläkin tarjolla samoihin 30k€ tyrkkyhintoihin kuin Saksassa.


Škoda Elroq nyt 1,99 % + kulut rahoituksella​

Saat uuden Škoda Elroqin nyt huippurahoituksella vain meiltä!​



Täysin uusi täyssähköinen Škoda Elroq​

Kirkkaat Matrix LED -ajovalot pimeille maanteille, akun esilämmitys ripeisiin pysähdyksiin, suuret sisätilat jääkiekkovarusteille ja nopea akun pikalataus pitkän
maan pitkiin ajomatkoihin. Huomisen sähköauto on nyt täällä!



Škoda Elroq nyt 1,99 % + kulut huippurahoituksella vain meiltä Autokeskuksesta!



Esim. Škoda Elroq 50 Selection 37 290 € tai vain 329 €/kk*
Vapaa autoetu alk. 485 €/kk, käyttöetu alk. 425 €/kk



Toimi heti - tarjous voimassa rajoitetun ajan!



Lue lisää mallista

Ota yhteyttä myyntiimme
skoda_elroq_sisa.jpg



Škoda Elroq -mallisto alk. 37 190 €, CO₂-päästöllä (WLTP) 0 g/km ja yhdistetyllä WLTP-kulutuksella 15,8 kWh/100 km. Škoda Elroq -malliston CO₂-päästöt (WLTP) 0 g/km ja yhdistetty WLTP-kulutus 15,4–16,0 kWh/100 km. Hinnat sis. toimituskulut 600 €.



*Rahoitusesimerkki: Škoda Elroq 50 Selection hinta 37 290 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 7 700 €, sopimusaika 72 kk, kuukausierä 329,47 €, luoton määrä yht. 29 989 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 10 000 €. Kuukausierä sisältää koron 1,99 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 3 816,44 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 33 805,44 €, todellinen luottohinta 41 106,44 € ja todellinen vuosikorko 3,21 %. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa OP Yrityspankki Oyj, Gebhardinaukio 1, 00510 Helsinki. Maksimi rahoitettava määrä 30 000 €. Tarjous voimassa 16.-31.3.2025.
 
Elroqissa jo nyt rahoitustarjoukset päällä... TVK 3,21%. Mutta ehkä kannattaa odotella, kohta niitä lienee meilläkin tarjolla samoihin 30k€ tyrkkyhintoihin kuin Saksassa.

Toivoa sopii aina, mut ottaen huomioon suomen 6,5% korkeamman alvin ja paremman perusvarustelun niin hintaerot kutistuu... esim. 60 lähes samalla varustelulla kuin Suomessa (saksalaisesta jäi jotain edelleen puuttumaan) ja Suomen alvilla nostaa esimerkiksi itse bongaamani tarjoushinnan ~32k => ~36,5k ja sen listahinta se 39590 Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Toivoa sopii aina, mut ottaen huomioon suomen 6,5% korkeamman alvin ja paremman perusvarustelun niin hintaerot kutistuu... esim. 60 lähes samalla varustelulla kuin Suomessa (saksalaisesta jäi jotain edelleen puuttumaan) ja Suomen alvilla nostaa esimerkiksi itse bongaamani tarjoushinnan ~32k => ~36,5k ja sen listahinta se 39590 Suomessa.

Malliston keskipäästö pitää saada alas tavalla tai toisella. Kätevintä laittaa polttomoottoreihin vähän lisää ja halventaa sähköautoja entisestään.

Selkeästi ennakoidaan, että hinnat tippuvat. 3V/30TKM leasing maksaisi 21k€ hinnat alkaen -mallille... Siis arvonalenema ~50 prosenttia, riippuen vähän, miten rahoituskulut laskee.


Elroq yksityisleasingilla 459 €/kk*



Škoda Elroq -mallisto alk. 37 190 €
Vapaa autoetu alk. 485 €/kk, käyttöetu alk. 425 €/kk

* Esimerkiksi Škoda Elroq 50 Selection: käsiraha 5 000 €, leasinghinta esim. 458,96 €/kk, sopimuskausi 36 kk/30 000 km, hinta sopimuskaudelta 21 063,60 €. Kuukausihinta sisältää toimituskulut 600 €, kesä- ja talvirenkaat, rahoituskustannukset, sopimukselle määritetyn ajo-oikeuden sekä Škoda Huolenpitosopimuksen.**


** Ylikilometriveloitus 0,25 €/km. Škodan Leasing-palvelun tarjoaa OP Autoleasing Oy.
 
Malliston keskipäästö pitää saada alas tavalla tai toisella. Kätevintä laittaa polttomoottoreihin vähän lisää ja halventaa sähköautoja entisestään.

Selkeästi ennakoidaan, että hinnat tippuvat. 3V/30TKM leasing maksaisi 21k€ hinnat alkaen -mallille... Siis arvonalenema ~50 prosenttia, riippuen vähän, miten rahoituskulut laskee.


Enemmänkin kommentoin siihen, että Saksan ja Suomen hinnat on aika linjassa edelleen ja ero selittyy siis noilla vero- ja varuste-eroilla.

Hinnat tulee varmasti elämään.
 
Enemmänkin kommentoin siihen, että Saksan ja Suomen hinnat on aika linjassa edelleen ja ero selittyy siis noilla vero- ja varuste-eroilla.

Hinnat tulee varmasti elämään.

Ei selity, kun Saksassa on oikeasti hyvillä ehdoilla autoja tyrkyllä. Tai en ainakaan ole nähnyt, että Suomessa olisi yli 15% alelapulla autoja julkisesti myynnissä.

Tuossa 50-malli, listahinta 33,9k€ ja käteisostohinta 28,5k€. Tai sitten sama leasingilla, reilu tonni up-front ja sitten neljän vuoden aikana 259€/kk (48kk/40tkm sopparilla).


Vrt. yläpuolelle postaama suomalainen leasing-tarjous. Ei näitä alv-kanta tai peltivanteet selitä, kyllä hämäläistä rakastetaan ja kunnolla.
 
Ei selity, kun Saksassa on oikeasti hyvillä ehdoilla autoja tyrkyllä. Tai en ainakaan ole nähnyt, että Suomessa olisi yli 15% alelapulla autoja julkisesti myynnissä.

Tuossa 50-malli, listahinta 33,9k€ ja käteisostohinta 28,5k€. Tai sitten sama leasingilla, reilu tonni up-front ja sitten neljän vuoden aikana 259€/kk (48kk/40tkm sopparilla).


Vrt. yläpuolelle postaama suomalainen leasing-tarjous. Ei näitä alv-kanta tai peltivanteet selitä, kyllä hämäläistä rakastetaan ja kunnolla.
Ihan samalta sivulta nappasin ton 60:n. Alv-kanta ja varusteet selittää juurikin siitä ~4500€. Peltivanteille se saksalainen jäi itseasiassa siinäkin, kun en tajunnut että sellaisilla Saksassa vakiona tulee. Edes penkinlämmittimet ei kuulu Saksassa perusvarusteluun.

Saksan listahinnat on siis merkittävästi Suomea korkeammat kun ALV:n ja varusteet ottaa huomioon.

Puhuit nimenomaan myyntihinnoista etkä leasing diilistä, joten siihen vastasin.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan samalta sivulta nappasin ton 60:n. Alv-kanta ja varusteet selittää juurikin siitä ~4500€. Peltivanteille se saksalainen jäi itseasiassa siinäkin, kun en tajunnut että sellaisilla Saksassa vakiona tulee. Edes penkinlämmittimet ei kuulu Saksassa perusvarusteluun.

Saksan listahinnat on siis merkittävästi Suomea korkeammat kun ALV:n ja varusteet ottaa huomioon.

Puhuit nimenomaan myyntihinnoista etkä leasing diilistä, joten siihen vastasin.

Oletettavasti laskit varusteet saksalaisautoon lisävarustehinnastosta? Käytännössähän useimmat varusteet ei maksa valmistajalle juuri mitään, ei ainakaan likimainkaan sitä mitä lisävarustehinnastossa lukee. Voi olla jopa valmiiksi autossa ja ne vain enabloidaan ohjelmallisesti. Tai sitten puuttuu yksi palikka johtosarjan päästä - esim. Travel Assist -ajoavustimen voi koodata kotitallissa moniin MEB:eihin, mutta jos auto on tullut tehtaalta ilman Travel Assistia, niin ratti ei tunnista kuljettajan käsien olevan ohjauspyörällä ja sitten rattia joutuu kääntelemään itse 15 s välein, jotta auto tietää kuljettajan olevan läsnä. Mutta jos ominaisuus maksaa lisävarustehinnastossa tonnin ja käytännössä tarvitsee vain kääntää bittiä ohjelmistossa ja varustaa auto ratilla, joka aistii kuljettajan kädet, niin valmistuskustannuksessa ero on korkeintaan pari kymppiä.

Suomen autojen parempia varusteita en siis hyväksy selitykseksi hintaerolle maiden väleillä. Ei niitä köyhän Suomen maahantuontiohjelman hinnat alkaen -malleissa olisi ellei maahantuoja olisi saanut koplattua niitä meidän mallistoon tehtaalta edullisella hinnalla.

ALV-kannan ero selittää hinnasta n. 1500€. Ei enempää.
 
Oletettavasti laskit varusteet saksalaisautoon lisävarustehinnastosta? Käytännössähän useimmat varusteet ei maksa valmistajalle juuri mitään, ei ainakaan likimainkaan sitä mitä lisävarustehinnastossa lukee. Voi olla jopa valmiiksi autossa ja ne vain enabloidaan ohjelmallisesti. Tai sitten puuttuu yksi palikka johtosarjan päästä - esim. Travel Assist -ajoavustimen voi koodata kotitallissa moniin MEB:eihin, mutta jos auto on tullut tehtaalta ilman Travel Assistia, niin ratti ei tunnista kuljettajan käsien olevan ohjauspyörällä ja sitten rattia joutuu kääntelemään itse 15 s välein, jotta auto tietää kuljettajan olevan läsnä. Mutta jos ominaisuus maksaa lisävarustehinnastossa tonnin ja käytännössä tarvitsee vain kääntää bittiä ohjelmistossa ja varustaa auto ratilla, joka aistii kuljettajan kädet, niin valmistuskustannuksessa ero on korkeintaan pari kymppiä.

Suomen autojen parempia varusteita en siis hyväksy selitykseksi hintaerolle maiden väleillä. Ei niitä köyhän Suomen maahantuontiohjelman hinnat alkaen -malleissa olisi ellei maahantuoja olisi saanut koplattua niitä meidän mallistoon tehtaalta edullisella hinnalla.

ALV-kannan ero selittää hinnasta n. 1500€. Ei enempää.
Tipsejä miten se onnistuu obd elevenillä, heitti itsellä herjaa kun yritin.
 
Tipsejä miten se onnistuu obd elevenillä, heitti itsellä herjaa kun yritin.

Äänekkäimmin nussimisesta puhuvat neitsyet jne. eli olen vain lukenut asiasta, kun Nettiautoa surffaillessa olen katsellut monia mielenkiintoisia autoyksilöitä ja harmitellut "Autopilotin tappajan" puuttumista varusteista.

Jos rahaa on valmis laittamaan ja modaamaan fyysisesti, niin Openpilot voisi olla vaihtoehto? Maksaa toki sitten enemmän, mutta ehkä tarjoaakin enemmän kuin 15s välein ihmisen puuttumista vaativa "autopilotti".
 
Oletettavasti laskit varusteet saksalaisautoon lisävarustehinnastosta? Käytännössähän useimmat varusteet ei maksa valmistajalle juuri mitään, ei ainakaan likimainkaan sitä mitä lisävarustehinnastossa lukee. Voi olla jopa valmiiksi autossa ja ne vain enabloidaan ohjelmallisesti. Tai sitten puuttuu yksi palikka johtosarjan päästä - esim. Travel Assist -ajoavustimen voi koodata kotitallissa moniin MEB:eihin, mutta jos auto on tullut tehtaalta ilman Travel Assistia, niin ratti ei tunnista kuljettajan käsien olevan ohjauspyörällä ja sitten rattia joutuu kääntelemään itse 15 s välein, jotta auto tietää kuljettajan olevan läsnä. Mutta jos ominaisuus maksaa lisävarustehinnastossa tonnin ja käytännössä tarvitsee vain kääntää bittiä ohjelmistossa ja varustaa auto ratilla, joka aistii kuljettajan kädet, niin valmistuskustannuksessa ero on korkeintaan pari kymppiä.

Suomen autojen parempia varusteita en siis hyväksy selitykseksi hintaerolle maiden väleillä. Ei niitä köyhän Suomen maahantuontiohjelman hinnat alkaen -malleissa olisi ellei maahantuoja olisi saanut koplattua niitä meidän mallistoon tehtaalta edullisella hinnalla.

ALV-kannan ero selittää hinnasta n. 1500€. Ei enempää.
En tiedä miksi puhut näistä softaominaisuuksista kun ei näissä Suomenkaan perusvarusteluissa juuri noita softafeatureita vielä ole; lämpöpumppu, alumiinivanteet, parkkitutkat ja penkin/ratinlämmittimet on kaikki sellaisia mitä ei millään OBD:llä enabloida ja ne tuossa 60:ssä oli eroina. Ja niiden saamiseksi pitää pulittaa 3250€ (Suomen alvilla). Kaikki myös sellaisia mitä ilman autoa en itse ostaisi.

Voitko nyt vaan ymmärtää että Saksan myyntistrategia on erilainen? Lähtöhinta on halpa (ja alennus paperilla korkea kun listahinnat ovat Suomea korkeammat), mutta varustelu niin heikko että kate sitten otetaan lisävarustemyynnistä?

EDIT:
Avaan tämän vielä itse tilaamallani 85 Sportlinella (koukku ja erikoisväri). Saksan sportlineen sisältyy Plus paketti (jota ei ole Suomessa pakko valita), joten otan sen mukaan suomihintaankin:

Listahinta suomessa 49120€
Listahinta saksassa 50840€ => suomen ALV:llä ~53600€

Saksan hinnasta 15% alennus => ~45600€
Eli Suomen hinnasta pitäisi siis saada vain ~3500€ alennus että olisi samassa.

Tämän pohjalta siis epätodennäköistä, että Suomen listahinnoista saisi 15% alennusta tällä hetkellä. Hinnat tulee varmasti elämään kuten jo aiemmin sanoin.
 
Viimeksi muokattu:
En ole kovin tarkasti Saksan markkinoita seurannut, mutta eikös tässä olisi suht hyvin varusteltu Elroq 85 Selection hintaan 37 000€:

Puuttuuko tuosta jotain olennaisia varusteita vs. Suomen selecion hintaan 44 500€?
 
En ole kovin tarkasti Saksan markkinoita seurannut, mutta eikös tässä olisi suht hyvin varusteltu Elroq 85 Selection hintaan 37 000€:

Puuttuuko tuosta jotain olennaisia varusteita vs. Suomen selecion hintaan 44 500€?
Lämpöpumppu, joka näyttäisi olevan sen 1196€ ruksittuna. ALV huomioiden hinta sitten ~40300.

Listahinta tällekin Suomea korkeammalla; ALV:n kanssa ~47500. Ja alennusprosentti taas sen ~15%.

Pointti ei nyt ole se, että Saksan ja Suomen hinnat on samat, vaan ettei ne mainitut tyrkkyhinnat ole kovinkaan todennäköisiä, jollei suomeenkin aleta tuomaan niitä heikommin varusteltuja malleja.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
272 920
Viestejä
4 709 290
Jäsenet
76 954
Uusin jäsen
LRQ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom