Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Onkohan tuossa hintaan leivottu rahoituskustannukset kun katsoo laskelmaa:
Rahoitusesimerkkilaskelma: Uusi Ford 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155hv A7 Titanium Wagon hinta 38 743,07 €

Ford.fi sivuston hinnastossa auton hinta merkittävästi matalampi:
1740731407612.png
 
Onkohan tuossa hintaan leivottu rahoituskustannukset kun katsoo laskelmaa:
Rahoitusesimerkkilaskelma: Uusi Ford 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155hv A7 Titanium Wagon hinta 38 743,07 €

Ford.fi sivuston hinnastossa auton hinta merkittävästi matalampi:
1740731407612.png

Kävin jotain mallia katsomassa niin autossa on varusteita melkoinen määrä. Eli Ilmeisesti ihan oikea hinta varusteineen ja toimituskuluineen.

En toki tarkasti laskenut mutta jos tuommoista lähtisin kysymään niin laskisin oikean hinnan ja uskon että myyjäkin laskee sen paperille. Toki vaihtoautollahan noista yleensä kauppaa tehdään eli väliraha sen ratkaisee.
 
Ei tarvi ihmetellä miksi sähkö myy, tyyliin takaveto Model 3 ja ID3.

Onko se inflaatio vai valmistajien yritys pumpata asiakkaitaan, mutta perseestä on.
 
Kyllähän tuo Fordin hinta on sellainen että tuskin liikkeen ovella on jonoa. Itse jos järjellä miettisin niin todellinen 0% rahoitus jopa 72kk, autoon 5v takuu ja uskon että myyjäkin haluaisi kauppaa tehdä (arvaus)

Toki tuossa hintaluokassa vaihtoehtoja on PALJON jopa 2.0 Toyota Corolla.
 
Niin ja tosiaan näissä tarjouksissa kannattaa aina kysyä sen vaihtoauton hyvitys USEAMMASTA paikasta. Voi olla että tämmöinen 0% korko on täysi huijaus mutta ei se sitä ole aina. Menneinä vuosina kun Hyundaista tein kauppaa niin heillä oli monesti se että liikkeen korkotarjous suli vaihtoautoon mutta sitten kun tehtaan kampanja niin tarjousta laskettiin jatkuvasti alemmas.

Levorannalta olen joskus Fordia kysynyt (tämä yllä oleva tarjous tuli mulle sähköpostiin) ja muistan että oli todella "hyvä" myyjä. Siis laski sellaisen tarjouksen että vieläkin harmittaa kun en ostanut. :rofl: Toki taisi olla Fiesta vielä silloin.

Fordillahan kova kilpailija "välistä" poistui. Loimaan Laatuauto ei myy enää eli Hedin sitten se toinen ja siellä en ole koskaan päässyt kauppaan. Ilmeisesti liian köyhä siihen liikkeeseen. :btooth:
 
Voisipa palata ajassa taaksepäin: 20 on halpa, 30 on premium ja 40 on kallis. Vai onko aika kullannut muistot 😂 No nyt on taas lainaraha halpaa niin mikäs siinä 🫥

Alle 60k€ ei ole premiumia koskaan tainnut olla. Ainakaan tällä vuosituhannella. :D

Entinen 2003 mersu oli maksanut ensimmäiselle omistajalle 80k€. Vain 2 litrasella koneella mutta hyvillä varusteilla, ei olisi hävennyt nykyajan perusrassiin verrattuna. Nykyään niitä saa alta 5k€.

Lähtöhinta oli 60 kilon luokkaa.
 

Pakko lisätä tänne ja kysyä että onko nämä lataushybridit oikeasti "näin huonoja"?

Siis tarkoitan hinnan pudotusta.

Tässäkin autossa lukee että takuu 03/2029 (100tkm) akkutakuu 160tkm/8v.

Varusteissa myös irrotettava koukku.

Äkkiä katsoin niin uusi (isommalla akulla) maksaisi näillä varusteilla karkeasti noin 43-44000€.

:eek:
 

Pakko lisätä tänne ja kysyä että onko nämä lataushybridit oikeasti "näin huonoja"?

Siis tarkoitan hinnan pudotusta.

Tässäkin autossa lukee että takuu 03/2029 (100tkm) akkutakuu 160tkm/8v.

Varusteissa myös irrotettava koukku.

Äkkiä katsoin niin uusi (isommalla akulla) maksaisi näillä varusteilla karkeasti noin 43-44000€.

:eek:
Kokkolan autohuolto ja Simo Lammikko, pari VAG videota noista niin tiedät syyn. Spoileri: autot on kiva ajaa, kunnes porsivat ja siihen ei mene kovinkaan pitkään, että pääsee maksamaan tyyppivioista
 
Kokkolan autohuolto ja Simo Lammikko, pari VAG videota noista niin tiedät syyn. Spoileri: autot on kiva ajaa, kunnes porsivat ja siihen ei mene kovinkaan pitkään, että pääsee maksamaan tyyppivioista
Juu tiedän ne videot. Sen vuoksi tuntuu vaan uskomattomalta se ajatus että joku on ostanut tämän uutena. :x3:

Ja toisaalta se että tässä alkaa kohta jo olla sellainen hinta että "riski" voi kannattaa jos vielä joku muu kuin merkkihuolto korjaa ja vähän katsoo miten käyttää. :hmm:
 

Pakko lisätä tänne ja kysyä että onko nämä lataushybridit oikeasti "näin huonoja"?

Siis tarkoitan hinnan pudotusta.

Tässäkin autossa lukee että takuu 03/2029 (100tkm) akkutakuu 160tkm/8v.

Varusteissa myös irrotettava koukku.

Äkkiä katsoin niin uusi (isommalla akulla) maksaisi näillä varusteilla karkeasti noin 43-44000€.

:eek:
Tuon oikea hinta on ollut ilman noita varusteita (en jaksa katsoa) 36 tonnia.

Uudessa Leonissa on täysin uusi voimalinja joten tietysti vanhan hinta sitten putoaa kun parannusta on tullut niin reilusti.
 

Pakko lisätä tänne ja kysyä että onko nämä lataushybridit oikeasti "näin huonoja"?

Siis tarkoitan hinnan pudotusta.

Tässäkin autossa lukee että takuu 03/2029 (100tkm) akkutakuu 160tkm/8v.

Varusteissa myös irrotettava koukku.

Äkkiä katsoin niin uusi (isommalla akulla) maksaisi näillä varusteilla karkeasti noin 43-44000€.

:eek:
jos nyt oikeasti muistan, niin nämä seatit ei olleet uutena kuin jotain luokkaa 35k€ silloin kun tulivat markkinoille, se oli ennenkuin autojen hinnat nousi. Että en nyt pitäisi tuota erikoisena arvon pudotuksena. Uuden auton hankinta nyt on aina taloudellinen itsemurha enemmän ja vähemmän. Unohdetaan hetkelliset sähköautojen hintojen nousut koronan aikana, se oli poikkeustilanne..
 
jos nyt oikeasti muistan, niin nämä seatit ei olleet uutena kuin jotain luokkaa 35k€ silloin kun tulivat markkinoille, se oli ennenkuin autojen hinnat nousi. Että en nyt pitäisi tuota erikoisena arvon pudotuksena. Uuden auton hankinta nyt on aina taloudellinen itsemurha enemmän ja vähemmän. Unohdetaan hetkelliset sähköautojen hintojen nousut koronan aikana, se oli poikkeustilanne..

Ok. Se selittääkin tuota pudotusta. Uusien hinta vaan noussut taas "hieman ylöspäin" en ole näitä lataushybrideitä vakavasti seurannut. Tämä vaan osui silmiin kun K-auto plussakorttia mainosti. :btooth:
 
Kokkolan autohuolto ja Simo Lammikko, pari VAG videota noista niin tiedät syyn. Spoileri: autot on kiva ajaa, kunnes porsivat ja siihen ei mene kovinkaan pitkään, että pääsee maksamaan tyyppivioista
Seatin kanssa joutuu odottamaan vähän pidempään, kun takuuta: on.
 

Pakko lisätä tänne ja kysyä että onko nämä lataushybridit oikeasti "näin huonoja"?

Siis tarkoitan hinnan pudotusta.

Tässäkin autossa lukee että takuu 03/2029 (100tkm) akkutakuu 160tkm/8v.

Varusteissa myös irrotettava koukku.

Äkkiä katsoin niin uusi (isommalla akulla) maksaisi näillä varusteilla karkeasti noin 43-44000€.

:eek:

Kalliit autot menettävät arvoaan suhteessa nopeammin kuin halvemmat. Ja vielä Espanjan VAG, niin ei mikään ihme. Itsekin olen katsellut jotain Formentoreja, että aika kohtuulliseksi putoaa hinta aika vähillä vuosilla ja kilometreillä.

Sinänsä tuossa voi saada aika paljon autoa kohtuurahaan, jos ei absoluuttisesti halvimmalla tarvitse päästä. Vaihtoon kyllä laittaisin ennen akkutakuun päättymistä, ja siinäkin on pieni riski, että DSG porsii takuun päättymisen ja akkutakuun päättymisen välissä.
 
Kalliit autot menettävät arvoaan suhteessa nopeammin kuin halvemmat. Ja vielä Espanjan VAG, niin ei mikään ihme. Itsekin olen katsellut jotain Formentoreja, että aika kohtuulliseksi putoaa hinta aika vähillä vuosilla ja kilometreillä.

Sinänsä tuossa voi saada aika paljon autoa kohtuurahaan, jos ei absoluuttisesti halvimmalla tarvitse päästä. Vaihtoon kyllä laittaisin ennen akkutakuun päättymistä, ja siinäkin on pieni riski, että DSG porsii takuun päättymisen ja akkutakuun päättymisen välissä.
Onko tätä DSG-tyyppiä hajonnut laajemminkin, itse en ole törmännyt asiaan?
 
Onko tätä DSG-tyyppiä hajonnut laajemminkin, itse en ole törmännyt asiaan?

Ainoastaan valmistajalla on asiasta tilastollinen käry. Eikä niilläkään täyttä tietoa tilanteesta, kun kaikki eivät korjauta merkkarilla.

DQ400 tuolla kai on? Ja on niitä väitetysti Suomessakin hajonnut (kts. alla)... Onko se sitten laajamittaista? Kuka tietää. Vähemmän taitaa noista olla kauhutarinoita kuin esim. DQ200:sta, toisaalta DQ200:aa lienee Suomen teillä monikymmenkertainen määrä.

 
Onko tätä DSG-tyyppiä hajonnut laajemminkin, itse en ole törmännyt asiaan?
Tuossahan on märkä 6v-DSG joka on erittäin hyvä. Kyllä nuo kestävät, itse ajoin jopa yli 150tkm kuivalla DSG seiskalla ilman mitään ongelmia (tuokin löysi nopeasti uuden omistajan).
 
Tuossahan on märkä 6v-DSG joka on erittäin hyvä. Kyllä nuo kestävät, itse ajoin jopa yli 150tkm kuivalla DSG seiskalla ilman mitään ongelmia (tuokin löysi nopeasti uuden omistajan).
Tämän takia näissä tulee 60tkm välein öljyn ja muistaakseni suodattimen vaihto. Muistan kun selvitin huollon hintoja joskus 2-3 vuotta sitten kun oli "lataushybridi kuumetta"
 
Tämän takia näissä tulee 60tkm välein öljyn ja muistaakseni suodattimen vaihto. Muistan kun selvitin huollon hintoja joskus 2-3 vuotta sitten kun oli "lataushybridi kuumetta"
Totta, juuri tuo huoltovälin lyhyys on ainoa selvä huono puoli tuossa autossa. Minun vanhassa 1.0 Leon DSG:ssä oli 1v./30tkm huoltoväli joten se oli todella halpa auto pitää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 839
Viestejä
4 664 594
Jäsenet
76 506
Uusin jäsen
mako1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom