• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tärkeä Keskustelu ja palaute Hyvät tarjoukset -alueesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ensireaktio on että mitä :facepalm:, pilalla. Mut katotaan nyt, kai tähänkin tottuu?
 
Ei ole totta tämä. Ensin klikkaat tuotealueen... sittenkään, et saa mitään selvää käsitystä tarjouksista, ei edes missä kaupassa on kukin tarjous.
Jotain 21 klikkausta tein , et sain tarjoukset katsottua läpi saadakseni saman informaation, joka oli ennen yhden klikkauksen päässä ja yhdessä samassa ketjussa ja todellakin hetkessä katsottu läpi ja erittäinkin selkeä, helppo hahmottaa. Pakko sanoa, et metsään meni ja syvälle.:facepalm:
 
Uudistuksessa on jotain hyviä uusia puolia, mutta kokonaisuutena toimii huonommin kuin aiemmin. Syy on klikkailujen määrä. Ketjun otsikosta ei käy ilmi kaikki tarpeellinen, useimmiten puuttuu esim. hinta, minkä takia ketju on pakko klikata auki. Toinen ongelma että etenkin kännykällä alaspäin skrollatessa on pari ruudullista kamaa ennen kuin pääsee niihin tarjouksiin.
 
Ei ole totta tämä. Ensin klikkaat tuotealueen... sittenkään, et saa mitään selvää käsitystä tarjouksista, ei edes missä kaupassa on kukin tarjous.
Jotain 21 klikkausta tein , et sain tarjoukset katsottua läpi saadakseni saman informaation, joka oli ennen yhden klikkauksen päässä ja yhdessä samassa ketjussa ja todellakin hetkessä katsottu läpi ja erittäinkin selkeä, helppo hahmottaa. Pakko sanoa, et metsään meni ja syvälle.:facepalm:

Et sitten otsikosta yhtään osaa päätellä onko mahdollisesti kiinnostava tarjous?

Ja aikaisemmin keskusteluketjua sai selata kilometrikaupalla että löysi sen itseä kiinnostavan keskustelun. Plus kaikki muut edut mitä tässä tuli niin onhan tämä nyt ihan parhautta.
 
Eikä tullut ilmoitusta Beholderistakaan. Tässä on tietenkin taas user error ja jokin foorumin asetus vinossa, kuten edellisellä kerralla taisi olla uusien viestin kanssa :shifty:

Tai sitten ei vain toimi.
1636488281220.png

Tämä saattoi olla ratkaiseva tekijä ilmoitusten toimivuudessa (täppä siis puuttui aiemmin), eli user errorhan siellä taustalla piileskeli. Ainakin yksi ilmoitus nyt tuli.
 
Et sitten otsikosta yhtään osaa päätellä onko mahdollisesti kiinnostava tarjous?

Ja aikaisemmin keskusteluketjua sai selata kilometrikaupalla että löysi sen itseä kiinnostavan keskustelun. Plus kaikki muut edut mitä tässä tuli niin onhan tämä nyt ihan parhautta.
Samaa mieltä. Vanhaa kilometriketjua ei todellakaan jaksanut avata kuin silloin tällöin. Nyt saa ilmoitukset joka ketjusta/tarjouksesta ja monesti otsikosta näkee että kiinnostaako. Ei tarvitse yhtään klikkausta ja pysyy kartalla.
 
Et sitten otsikosta yhtään osaa päätellä onko mahdollisesti kiinnostava tarjous?
No eihän sitä läheskään aina pysty. Täällä on nyt ~20 ketjua ja löytyy otsikko josta puuttuu hinta ja toinen josta puuttuu kauppa, sanoisin että molemmat ovat välttämättömiä jos pitäisi lähteä arvioimaan tajouksen kiinnostavuutta. Tämän lisäksi valtaosasta puuttuu ovh/alennusprosentti jotka eivät suoranaisesti ole välttämättömiä mutta ovat iso apu tarjouksen kiinnostavuuden arvioimisessa. Itse olen avannut toistaiseksi 6 ketjua ja yksikään ei ole osoittautunut riittävän hyväksi ollakseen minua kiinnostava, edes harkinnan tasolla.
 
Et sitten otsikosta yhtään osaa päätellä onko mahdollisesti kiinnostava tarjous?

Ja aikaisemmin keskusteluketjua sai selata kilometrikaupalla että löysi sen itseä kiinnostavan keskustelun. Plus kaikki muut edut mitä tässä tuli niin onhan tämä nyt ihan parhautta.

On vain niin, että katsoakseni tarjoukset läpi ja saadakseni saman tiedon ja käsityksen tarjouksista, niin aikaa menee moninkertainen määrä entiseen verrattuna .Kai se jotenkin selkiyttää, kun tarjouksissa näkyy linkki kuvineenkin=väljempi asettelu... kun mitä samoilla kirjaisimilla yhtä pötköä =vaikeampi nopeasti hahmottaa, sekavalta vaan tuntuu. Ehkä se sitten vaan on niin , että olen jo seniili , sitä 80- luvun nuorisoa , ei kai osaa nettiä käyttää "nykyaikaisesti"...lukee vain vanhanaikaisesti yhtä pötköä ylhäältä alas..

Keskusteluketju on asia ihan erikseen sitten, siihen en ota kantaa,,tai varmaankin noin.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä pohjasta pitäisi ottaa normaalihinta pois tai tilalle keskihinta? Kaupat suuren osan aikaa paisuttelee alennusprosentteja ylisuurilla "normihinnoilla", ja sitä sohvamainosten meininkiä on varmaan aika turha venyttää tänne.
 
Valmispohjan käyttöpakko pois. Miksi toistetaan turhaan kenttien nimiä? Luettavuus kärsii.

Tuote: Western Digital SN550 high performance M.2 PCIe NVME SSD, 1TB
Tarjoushinta: €84.90
Normaalihinta:
Kauppa
:Amazon.de
Voimassa:
Linkki:https://www.amazon.de/dp/B07YFFX5MD
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta:

Vs.

Western Digital SN550 high performance M.2 PCIe NVME SSD, 1TB
84.90 €
Amazon.de
 
Ehkä pohjasta pitäisi ottaa normaalihinta pois tai tilalle keskihinta? Kaupat suuren osan aikaa paisuttelee alennusprosentteja ylisuurilla "normihinnoilla", ja sitä sohvamainosten meininkiä on varmaan aika turha venyttää tänne.
Pohja on huono. Sotkee turhaa. Tuote, kauppa, hinta ja linkki riittää.
 
Valmispohjan käyttöpakko pois. Miksi toistetaan turhaan kenttien nimiä? Luettavuus kärsii.
Koska joku kuitenkin laittaa vain XYZBT nimen ja linkin ja kukaan ei tiedä mistä helvetistä on kyse. Pohjaan helppoa jokaiselle täytellä perustiedot samalla tavalla.
 
Tarjoustuotteiden otsikkoihin selkeä ja yhtenäinen rakenne kaikkine pilkun ja pisteen paikkoineen. Mikä tuote, tarjoushinta, normaalihinta, ja mikä kauppa.
 
Ehkä pohjasta pitäisi ottaa normaalihinta pois tai tilalle keskihinta? Kaupat suuren osan aikaa paisuttelee alennusprosentteja ylisuurilla "normihinnoilla", ja sitä sohvamainosten meininkiä on varmaan aika turha venyttää tänne.

Helpottaisi suuresti jos jengi valmiiksi laittaisi linkin hinta.fi:hin.
 
Koska joku kuitenkin laittaa vain XYZBT nimen ja linkin ja kukaan ei tiedä mistä helvetistä on kyse. Pohjaan helppoa jokaiselle täytellä perustiedot samalla tavalla.
Voi sen XYZBT nimen ja linkin laittaa valmis pohjaankin. Mitään tarkastustahan tuossa ei ole.

Mutta tuo otsikoiden tuote, kauppa, linkki, hinta jne. turha toistaminen on kyllä syvältä. Eli jatkossa ne voi jättää pois.
 
Voi sen XYZBT nimen ja linkin laittaa valmis pohjaankin. Mitään tarkastustahan tuossa ei ole.

Mutta tuo otsikoiden tuote, kauppa, linkki, hinta jne. turha toistaminen on kyllä syvältä. Eli jatkossa ne voi jättää pois.

No kun on ylläpidon taholta määritelty että ne pitää olla, niin en kyllä suinpäin niitä ole pois jättämässä.

Oikeastaan vähemmän häiritsee nuo otsikot tässä uudessa mallissa.
 
Pohja on ollut myös aikaisemman ketjun perusta eli kyllä se ihan jees on.
Parempi se on olla kuin sekalainen läjä tekstiä.

On tämä mielestäni ihan hyvin toiminut, kun otsikossa on tuote niin se mielestäni riittää. Avaat sen ketjun jos koet sen olevan tuote jota haluat, jos et niin sivuutat.
Muut otsikossa on plussaa.
 
Valmispohjan käyttöpakko pois. Miksi toistetaan turhaan kenttien nimiä? Luettavuus kärsii.

Tuote: Western Digital SN550 high performance M.2 PCIe NVME SSD, 1TB
Tarjoushinta: €84.90
Normaalihinta:
Kauppa
:Amazon.de
Voimassa:
Linkki:https://www.amazon.de/dp/B07YFFX5MD
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta:

Vs.

Western Digital SN550 high performance M.2 PCIe NVME SSD, 1TB
84.90 €
Amazon.de

Mitäpä arvioisit, nyt vaikka ihan vaan tämän ketjun perusteella, kuinka moni noudattaisi tuota haluamaasi kaavaa, jos tekstipohjaa ei olisi valmiina?
 
Oliko tuo normaalihinta kovinkin monen mielestä toivottu kenttä? Muuten pohja on ihan hyvä ja saadaan häiriköt pois sekä tuotteeseen/tarjoukseen liittyvä keskustelu ei sotke luettavuutta.
 
Tuo on kyllä itselle ehdottomasti huonoin tuo threadeista löytyvän /unread:in puute, ei mitenkään nyt erota uusia tarjouksia viime vilkaisun jälkeen, kun ei jaksa jokaista turhaa klikata auki etteivät näyttäisi lukemattomilta. Huono UX.
 
screenshot.1.jpg


Mielestäni tämä ylläoleva "valmispohja-asettelu" on selkeä, helppo luettavuus: on väljyyttä, otsikot tummemmalla, Linkki sinisellä. Ja etenkin kukin tarjous erikseen mustilla boordeilla eroteltuna
Kun taas tätä edellinen sivu ulkoasultaan samaa harmaata pötköä: luettavuus kärsii,. Siten tuon edellisen sivun ; missä tekniikkatarjoukset tiukassa pinkassa allekkain vois jättää ihan kokonaan pois; on turha.

Eli "TEKNIIKKATARJOUKSET" sivulla vois olla ihan suoraan nämä valmispohjaan tehdyt tarjoukset allekkain .
Ja keskustella niistä vois esim. saman sivun alussa omalla otsikollaan; "KESKUSTELU TEKNIIKKATARJOUKSISTA"
Näin jäis paljon klikkailluja pois ja tarjoukset selkeästi esillä . Olisivat kuitenkin omissa tuoteosioissaan, sekä tarjoukset että keskustelut, kun kerran osa niin haluaa ja hyväksi näkee.

Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että "TARJOUKSET,EI KESKUSTELUA" entisessä muodossaan oli niin hyvä... tehdäänkö muutoksia muuttamisen ilosta?
Tarjouksista keskustelu on kuitenkin ihan toissijainen,.. ettei nyt sen takia koko osiota kannata sotkea.
Ei ainakaan nykymuodossa tuosta saa mitään tolkkua..aivan sekamelska!
 
Viimeksi muokattu:
Valmispohjan käyttöpakko pois. Miksi toistetaan turhaan kenttien nimiä? Luettavuus kärsii.

Tuote: Western Digital SN550 high performance M.2 PCIe NVME SSD, 1TB
Tarjoushinta: €84.90
Normaalihinta:
Kauppa
:Amazon.de
Voimassa:
Linkki:https://www.amazon.de/dp/B07YFFX5MD
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta:

Vs.

Western Digital SN550 high performance M.2 PCIe NVME SSD, 1TB
84.90 €
Amazon.de

Juu ei. Tämä ei johtaisi tuohon , mitä alemmassa on, vaan:


Näitä on näkynyt tarjousketjussa aika ajoin.

Tai vielä pahemmin:
Amazon.de Black Friday on käynnistynyt:

Paljon hyviä tarjouksia!
Eikä yhtään esimerkkiä ja pahimmassa tapauksessa on jonkun pienen firman promootio, eli vaikka "-10% koodi" ylihinnoitelluista tuotteista, jotka maksavat sen koodin jälkeen vielä muita kauppoja enemmän.
 
Koko kysymyksen pointti on se, että tuleeko kyseiseltä ala-osiolta ilmoituksia edelleen vaikka jättäisit kuittaamatta/avaamatta sieltä jonkun viestin, joka tässä tapauksessa voisi olla esimerkiksi tarjous joka ei kiinnosta.
Kyllä ja siihen juuri vastasin toteamalla, että ilmoituksia on tullut kaikista uusista ketjuista, vaikka ei ole avannut aiempia. Alueen seuranta vaikuttaa siis toimivan eri tavalla kuin yksittäisten ketjujen seuranta, joka on tässä tapauksessa hyvä asia.
 
Tässä muutoksessa ei mielestäni ole otettu yhtään huomioon sitä miten ihmiset käyttivät tarjousketjuja aiemmin. Aiemmin tarjousten selaajat pystyivät selaamaan heitä kiinnostavat tarjoukset läpi joissain kymmenissä sekunneissa eivätkä huonot/turhat tarjoukset hidastaneet selaamista käytännössä lainkaan. Tarjousten postaajat joutuivat reippailemaan suurinpiirtein saman verran kuin nykyäänkin. Tarjouksien keskusteluketjusta ei itsellä ole juurikaan kokemusta, koska se oli mielestäni täynnä eri asioista nillittäviä postaajia ja jätin sen lukematta...

Nykyisellään tarjousten selaaminen vaatii liian paljon ajattelua ja liian paljon klikkailua. Tiedän jo nyt, että en tule ketjupohjaisia tarjouksia selaamaan. Miettikää jos vaikka Gigantin mainoslehtinen olisi toteutettu tässä muodossa, niin että jokaisesta tarjouksesta näkisi yhden rivin otsikon ja pitäisi klikata tarjous auki. Saattaisi jäädä tarjoustuotteet hyllyyn. En yhtään ihmettele, että vastaanotto on pääosin negatiivista, en ymmärrä alkuunkaan ketä tämä ratkaisu palvelee.

Olisiko mahdollista rakentaa automaatti, joka postaisi triidien aloitusviestit yleiseen seurantaketjuun, josta olisi helppo muodostaa kuva lähiajan hyvistä tarjouksista tjms. Tämäkään ei tosin ratkaisisi sitä ongelmaa, minkä uskon koskevan monia kirjoittajia - kynnys uusien ketjujen postaamiseen on korkea, vaikka käyttäjä muuten olisikin aktiivinen foorumin käyttäjä. Olen itse postannut arviolta 5-10 tarjousta rautatarjousten ketjuun, mutta eipä oikein nappaa tehdä triidejä, kun ei edes tiedä lukeeko niitä kukaan. Esimerkiksi huonolla otsikolla saa hyvänkin tarjouksen pilattua tämän uudistuksen jälkeen...
 
Mietin eka että hyvä uudistus on, kunhan tottuu alkujärkytyksen jälkeen. Ainakin siihen verrattuna kun ruokatarjoukset siirrettiin muualle. Pelitarjouksiahan ei enää aiemmin käytännössä nähnyt kun ne siirrettiin pois, ja sama kävi sitten ruuille. Mutta tässä ne sentään löytyvät kategorioina ylhäältä, josta plussaa.

Toimii jos klikkaa itseä kiinnostavia tuotteita. Otsikot täytyy tosiaan saada hyvin palveleviksi. Mutta nyt kun on lukenut negatiivisia palautteita, niin jäähän tässä varmasti huomaamatta monia itseäkin kiinnostavia juttuja helpommin kuin ennen. Mitä ei pidä hyvänä tuotteena tai palveluna, ja onkin sitten parempi kun lukee koko tapauksen läpi. Ei myöskään näe heti tykkääjien määristä miten kovasta jutusta mahdollisesti on kyse. Mutta se on kyllä selkeä parannus, että kaikista tarjouksista saa nyt keskustella rauhassa.

E. Jaa jäi huomaamatta nuo suodattimet ja että kaikki menee samaan. Sitten tämä on vielä paljon parempi. Selkeä parannus entiseen verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
emt. jäi vähän hämäräksi, siis tarkotus että me surffaillaan täällä foorumilla, vai että saadaan tarjous sekunnissa yhdellä vilkasulla. Mut, onnea evouutioon. Toivottavasti jatkuu hyvänä. Oli kyl jo monen mielestä sellainen. :hmm: ja saanko jotenkin linkin suoraan "viimeisimpiin"tarjouksiin, ettei tartte sivuja kelailla?
 
Mutta loistojuttu on, että nyt noista uusista tarjouslangoista saa RSS-syötteenä tarjoukset suoraan Feedlyyn. Helppoa siellä suoraan katsoa ne kiinnostavat ja klikata auki.
En tajunnutkaan tätä itse heti, tuhannet kiitokset. Tätä olen jo vuosia kaipaillut. Ihan parhautta! Feedlyssä näyttää olevan jo 7 seuraajaa tekniikka ja muut tarjouksissa, aika nopeasti montaa kiinnosti tämä mahdollisuus seurata tarjouksia.

Pitäisikö tämän pinnata tuonne hyviin tarjouksiin? YLEINEN: Verkkokauppojen alennuskoodit
Pitäisikö tuostakin topikista tehdä oma alue? Saisi senkin RSS-fiidinä seurantaan sitten. Olisi namiskuukkelia. @Sampsa

Tai yleisesti pätevä ohje on avata sivun lähdekoodi ja etsiä "rss" tekstiä.

Olisiko hyvä "ruokatarjouksien" alle yhdistää päivittäistavarat? Jotenkin softat etsii mielestäni myös omaa paikkaansa - mieluummin "tekniikkatarjouksiin" kuin "muihin tarjouksiin"?
Ei siis välttämättä lisää ketjuja vaan luokittelun hienosäätöä. Esim. "Ruoka- & päivittäistavaratarjoukset", jotta päivittäistavarat ei mene "muihin tarjouksiin". Perusteena se, että molemmat "eurotarjouksia", jotka kiinnostaa lähinnä kovimpia tarjoushaukkailijoita.
Tätä itsekin heti ajattelin kun katselin tuota "muut tarjoukset"-aluetta. Kannatan.

Ilmaistavaraa netistä myös tänne? :asif:
Oma alue tällekin topikin sijasta?
 
saanko jotenkin linkin suoraan "viimeisimpiin"tarjouksiin, ettei tartte sivuja kelailla?
Tässä:


Oletusjärjestys pinnattujen viestiketjujen jälkeen on ensimmäisen viestin kirjoitushetken mukaan.
 
Joo tosiaan jos kiinnostaa se nopea silmäily niin rss:ää vaan omaksi feediksi niiltä osin kuin niitä haluaa lukea, niin lopputulos on helposti jopa luettavampi kuin aiempi ketju:

1636500315909.png
 
Tässä:


Oletusjärjestys pinnattujen viestiketjujen jälkeen on ensimmäisen viestin kirjoitushetken mukaan.

Nyt vasta huomasin, että tuossa on järjestys mietitty kuntoon. Mielenkiinnolla seuraan tätä ketjua:

Se olisi top-3:ssa, jos tulisi uusimman viestin mukaan. Mutta ei ole, kun menee aloitusviestin mukaan.

Ei millään pahalla tarjousta kohtaan, mutta tuo on semmoinen itseä kiinnostamaton tarjous, jonka ympärille on tullut paljon keskustelua - aiheesta ja aiheen vierestä. Nyt periaatteessa se on siellä häiritsemättä minua ja voin selata tarjouksia ilman häirintää.

Jos jatkuu näin, niin hyvä tästä uudistuksesta tulee.
 
Kyllä ja siihen juuri vastasin toteamalla, että ilmoituksia on tullut kaikista uusista ketjuista, vaikka ei ole avannut aiempia. Alueen seuranta vaikuttaa siis toimivan eri tavalla kuin yksittäisten ketjujen seuranta, joka on tässä tapauksessa hyvä asia.
Se ei käynyt kuvastasi ilmi kun siinä oli kuitattu edelliset ilmoitukset alta pois. Noh, pääasia että toimii.

Edelleen kiinnostaisi tosin ymmärtää millä logiikalla alueen seuranta toimii tai ei toimi? Esimerkiksi jossain välissä laitoin kauppa-alueen alaosion "Näytönohjaimet" seurantaan ilmoituksineen ja tajusin parin viikon kuluttua ettei ensimmäistäkään ilmoitusta tullut läpi. Sama tuntuu "vaivaavan" tätä tarjousalueen etusivua tai miksi tuota nyt pitäisikään kutsua jossa on kaikki kootusti.
 
edit: noniin, tilannehan korjautui hetimiten kun ylläpito loi perinteistä "Hyvät tarjoukset (ei keskustelua)" ketjua mukailevan botti-tarjousketjun (★ Kaikki hyvät tarjoukset ★), joten eipä tässä juurikaan valittamista enää ole. Hyvä niin.
----

Omat 5c.

Ensivaikutelma muutoksesta: "oh no! Foorumi on pilalla!".

Seuraava vaikutelma oli että: "wtf... miten ihmiset oikein käyttävät tätä foorumia!"

Oma tottumus on sellainen että valitaan itseä kiinnostavat ketjut seurantaan, ja yläpalkin "Seuratut ketjut" napin takaa löytyy lista noista ketjuista, joista yhdellä silmäyksellä näkee mihin ketjuun on tullut uusia viestejä (ilmoitukset/kello-nappia käytän hyvin harvoin, koska 99% kiinnostava löytyi tuolta "seuratut ketjut" tai "uudet viestit" nappien takaa). Nyt "tarjous" ketjujen seuranta on tehty varsin hankalaksi, kun pitää eri näkymissä seurata muuta foorumikeskustelua, ja sitten tarjouksia ja niistä käytävää keskustelua, joista jokainen on vielä omana ketjunaan. Oikea "klikkihelvetti". Kuten moni jo totesikin, pelkkä otsikko ei kerro koko totuutta johtuen jo postaajan viitseliäisyydestä, ja hyvä tarjous on monen asian summa (mikä tuote, hinta, kauppa, linkki kaupan sivuille, onko kivijalkamyymälää lähellä, ehkä ilmaiset postikulut). Vanhassa ketjussa nämä pystyi näkemään yhdellä silmäyksellä ja lisää ilmoituksia tuli hiirellä scrollaamalla, ilman kliksutteluja, itselle "turhien tarjousten" kohdalla pyöräytti rullaa vähän nopeammin. Ehkäpä tässä olisi nyt opeteltava "uusia" foorumin toiminnallisuuksia vähän itse kunkin. Mutta että pitäisi vielä lisäksi jotain rss-syötteitä alkaa käyttämään, vain siksi että saman asian helppo seuraaminen ei enää onnistu entiseen tapaan foorumin omilla toiminnoilla, no way!

Mutta silti, tämä asia ei vaadi tämän enempää totuttelua, lopputulos on nenän edessä, eikä se kyllä ole käytettävyydeltään parannus (vs. tarjoukset yhdessä scrollattavassa ketjussa). Paitsi tietysti ylläpidon osalta, joka on pakkokin ottaa huomioon. Sinänsä muutos on hyvä, että kaikki tarjoukset keskitetään omaan osioon, myös ilmoituspohja on hyvä ratkaisu (ehkä voisi vielä miettiä mitkä on niitä välttämättömiä asioita joita templaten tulee sisältää).

Vaikka en pidättele henkeä odottaessani paluuta vanhaan, niin @Jerry Brudos:ilta tuli erinomainen ja varmasti harkitsemisen arvoinen ehdotus (ihme ettei kukaan ollut vielä tarttunut tähän!), joka yhdistää sekä vanhan että uuden tavan ilmoituksille ja keskustelulle:
Voi hyvin olla. Olisiko hybridi- eli tämän osion pinnauksessa ei-keskustelua ketju ja keskustelut omina ketjuinaan alla? Best of both worlds? Sampsa, ota rohkea yhteys jos tarviit jeesiä ux:ssä bro!
Kannatetaan! Eli varsinaiset tarjouksista ilmoitukset edelleen omissa ketjuissa (jaoteltuna muutamaan omaan katogoriaan, kuten nytkin on jaoteltu, esim. rauta, ruoka, pelit/ohjelmat...), jolloin kunkin mielestä turhat ketjut voi jättää seuraamatta. Silti voi laittaa vaikka kaikki seurantaan, ja näkee "Seuratut ketjut" näkymästä helposti mihin on tullut uusia postauksia. Ja näihin ketjuihin edelleen ja tiukasti vain tarjouksia (ei keskustelua). Tilattujen ketjujen sähköposti-ilmoituksetkin toiminee kuten pitää(?)

MUTTA, tämän lisäksi, joka tarjouksesta keskustelulle voisi luoda sen oman ketjunsa (samoin kuin nyt on joka tarjoukselle oma ketju). Näissä voisi sitten jauhaa tarjouksen hyvyydestä vaikka maailman tappiin asti. Se jota kyseisestä tarjouksesta keskustelu kiinnostaa, voi laittaa sen seurantaan. Myös näiden keskustelujen seuraaminen onnistuu helposti "Seuratut ketjut" näkymässä. Tämä olisi kyllä sitä parhautta!! (pahoittelut hieman pitkästä postauksesta, tajunnan virtaa.....)
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään halutaan jengi takas MuroBBS hyviin tarjouksiin... Todella huono ja sekava uudistus. Vanha toimi ja oli selkeä, tarjoukset yhdessä paikkaa, eikä tarvitse erikseen selata montaa eri threadiä. Ilmoitelkaa, kun palaatte vanhaan, niin teen paluun sivuille, siihen asti saa olla boikotissa.
 
Joku mode tai vastaava voisi editoida tuosta alennuskoodit -ketjun aloituspostauksesta spoileritagien ohjeen pois kun ne näkyvät mainiosti kirjautumattomillekkin käyttäjille nykyään.
 
Saisko tarjoukset filtteröityä pois tuosta Uudet viestit -ketjusta. Itsellä tulee seurattua foorumia pääosin sen kautta ja se on tämän uudistuksen jälkeen totaalisen rikki.

Tämä. Sieltähän on jo Myyntiosiotkin suodatettu, joten ei pitäisi olla rakettitiedettä tai neuvoteltavaa.
 
Onpas ala-arvoinen muutos, luulisi teidänkin käyttäneen erilaisia käyttöliittymiä ja tajuavan että klikkausten määrä vaikuttaa myös käyttäjään. Puhelimella selaaminen työlästä entisen 15 sekunnin vilkaisuun verrattuna.
 
Moniko foorumin käytäjä käyttää kaiken maailman filttereitä, että esim nämä tarjoukset saa pois näkyvistä ? Ei monikaan.
Nyt täällä keskustellaan omassa ketjussaan kertaluontoisesta paskapaperitarjouksesta. Loistavaa. Mitähän seuraavaksi ? Ollaan forumin selvästi ydisosaamisalueella.

Foorumin ylläpitäjien pitäisi muistuttaa itseään mikä oli tämän foorumin alkuperäinen idea ja liiketoimintaidea . Onko se keskustella pääasiassa tietotekniikasta/ yms härveleistä vai jokapäiväisistä tarjouksista ?

Kai sitten on ok kirjoittaa Lidelin seuraava tarjouslehti tänne auki ja tehdä jokaisesta esineestä oma ketjunsa ?
Tarjouksia tulee ja menee, miksi ihmeessä niille pitää antaa tälläinen näkyvyys ?

Alan pikku hiljaa uskomaan, että tämä on suunnitelmallista tilastojen/klikkien kasvattelua. Mitään muuta järkeä tässä ei ole. Kenties tarkoitusperät oli aidosti hyviä, mutta joskus on hyvä myös myöntää että persiillen meni.

Fail fast, learn fast. Tuttua varmasti monille .
 
Viimeksi muokattu:
Aikaisempi hyvät tarjoukset-malli oli kyllä huomattavasti mukavampi seurata - ruokatarjouksineen. Jos ketjuun tuli muutama viesti päivässä, oli helppo lukea se läpi ja keskustelu-topicin alla sai tietoa mahdollisesti paremmista tarjouksista / muusta siihen liittyvästä.

Nyt lähdettiin parin jäätelötarjouksen takia muuttamaan toimiva konsepti. Ei järkevää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom