Laitat seurantaan ne alueet (tai niiden koosteketjut) minkä tarjouksista haluat ilmoituksen. Tai vaikka sen pääketjun, jossa on kaikki tarjoukset. Problem solved.
Vain nämä pari viikkoa vuodessa vaikuttavat erikoiskampanjat ovat poikkeus, kun niille tulee oma ketju, kuten on ollut tapana aina aiemminkin.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, ongelma ei ole se, että jokainen tarjous on oma keskustelunsa. Ongelma olemme me käyttäjät ja se kuinka me käytämme tätä uutta systeemiä. Koska jokaisessa tarjouspostissa voi keskustella mielin määrin mista vain, mahdollistaa se vaikkapa emolevy tarjouksen postaamisen Ben & Jerry tarjouksen keskusteluun. Minua ei kiinnosta B&J, mutta emolevy kiinnostaa. Täten koska B&J tarjousketju ei ole seurannassa, missaan emolevy tarjouksen. Tämä siis kärjistettynä, mutta todellisempi tapaus voisi olla vaikkapa Philipsin OLED tarjous, minne joku postaa vastaukseksi LG OLED tarjouksen. Philips ei seurannassa, koska ei kiinnosta, LG kiinnostaisi, mutta missaan sen tarjouksen, koska Philips ei ollut seurannassa. Tämä johtaa siihen, että JOKA IKINEN tarjousketju pitää olla seurannassa ja siinä nyt ei ole mitään järkeä.
Tuo
Gigantin BF ketju on oiva esimerkki siitä, miten pahimmillaan voisi käydä. Siellä on "yhdessä tarjouksessa" ilmoitettu ja keskusteltu ties kuinka monesta eri tuotteesta. Kokoomaketjuun tulee vain aloituspostaus, ei keskusteluun postattuja muita tarjouksia. Ymmärrän toki, että tuo on special case, koska BF, mutta toivottavasti pointtini selviää siitä.
Itseä kun kiinnostaa vähän kaikki siinä mielessä, että josko joskus tarvitsee, taikka josko porukat tai joku frendi sattuukin kysymään tiedätkö näistä, niin pitäisi laittaa KAIKKI ketjut seurantaan, missä tosiaan ei ole mitään järkeä. Siksi itselle toimi paljon paremmin yksi tarjousketju, missä kaikki tarjoukset ja sitten se yksi keskusteluketju, missä mahdollisesti tipsejä tarjouksessa olevista tuotteista tai korvaavista. Parhaimmillaan seurasin siis kahta ketjua ja BF ja muina erikois aikoina kolmea tai neljää. Nyt en enää tiedä mitä seurata, kun pakka on vielä monellakin aika sekaisin mitä, miten ja minne postata. Säännöt ja tavat on määritelty kyllä, mutta käyttäjät tuntuvat soveltavan kuka mitenkin. Aiemmin se soveltaminen ei näin käyttäjän näkökulmasta haitannut, koska oli ne pari seurattavaa ketjua, joissa itseä koskemattomattomat jutut oli helppo ohittaa.
En minä tätä uutta lyttää ennen kuin sitä on riittävän aikaa ajettu sisään. Ja kuten olen jo moneen kertaa sanonut, toivottavasti uusi tapa helpottaa ylläpitoa. Itselleni vain toimi wanha todella hyvin ja olin enempi kuin tyytyväinen siihen.