Kesärenkaat - yleisketju

Renkaiden vaihto edestä taakse kausivaihdon yhteydessä?
Joo, sitä mietin, mutta onkohan 3 mm turhan vähän taakse, kun siellä pitäisi viisaampien mukaan olla aina ne paremmat.
Nokian Hakka green/blue ei mun kokemuksen mukaan kestä rauhallistakaan ajoa kuin ns pyhättömän viikon. Toki oma kokemus on jokusen vuoden vanha. Kyseessä siis ei ole ollut virheelliset kulmat tms vaan esim contit kestää ihan eri tavalla. Muutenhan noi oli hyvät kumit mutta kun pinnat häviää silmissä.
Ok, hyvä tietää, ehkä ensi kerralla kokeillaan sitten jotain muuta merkkiä.
 
Ainakin omassa etuvetoisessa, kaudessa tulee about milli eroa etu- ja takarenkaiden välillä. Tämä siis Kian ladattava hybridi ja samaa teki edellisessä Renault Laguna II bensalaitteessa.
Renkaat siis siirretään edestä taakse joka kausivaihdolla, jolloin kulutus on tasaista ja renkaat pysyvät tasalaatuisina pidempään.
 
Kyllä sä noilla vielä lokakuulle pääset kunnes kitkat alle. :comp: Kudoksia kun alkaa näkymään niin sitten en satoja kilometrejä enää ajaisi. ;)
Ainahan pääuria voi leikata sopivalla terällä syvemmiksi. Nuo pikku palkit on tarkoitettu merkiksi siitä, että olisi ensimmäisen syventämisen aika.:comp:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=1i6Z_MrqzfY


Takana sen sijaan pintaa on hyvin jäljellä, varmaan ainakin pari mm enemmän (edessä 2 eur kolikon reuna jää näkyviin, takana uraan menee kolikon reuna ja ylimääräistäkin).
Urasyvyyden mittaamiseen on työkalujakin, eivätkä ole pahasti hinnan kiroissa:

Analoginen on riittävän tarkka eikä ole koskaan patteri tyhjänä.
 
Perus työntömitta nyt pitäisi löytyä työkalupakista muutenkin. Ei oikein järkeä hankkia erikseen mittaa tuollaiseen.
 
Kyllä tuollaisen muutaman euron urasyvyysmittarin kanssa on paljon helpompaa mittailla pyöräkoteloissa verrattuna normaaliin työntömittaan.
Hmm, totta. Tuo varmaan pitää paikkaansa. En ole itse vaan koskaan mitannut uria kuin ennen tai jälkeen vaihtamista (riippuen tietty meneekö renkaat alle vai otetaanko ne pois).
 
Totta joo, roskiin/kierrätykseen viimeistään nyt.

Mutta siis tuo kahden keskiuran välissä oleva "viiva", joku renkaan liitoskohta ilmeisesti?
Screenshot_2025-09-12-12-19-35-79_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Tuo on tosiaan melko varmasti maadoitus, se on eri seoksella kuin muu pinta. Se on lain mukaan pakollinen renkaassa.
 
Kyselin renkaanvaihdon hintoja. Vanhojen venttiilien tilalle samalla omien uusien rengaspainetunnistimien vaihto.

Rengastyöt, ei alleasennusta:
80, 85 ja 90€

Rengastyöt ja alleasennus:
100, 100 ja 115€

Rengasliikkeet: Rengas Tomico, 99 Motors, Sami Akkala. Nuo siis Seinäjoella.

Ja tuoltakin tosiaan löytää niitä eri rengasliikkeiden hintoja:


Taidan tehdä niin, että nyt jo mukavempien 19" (235/50R19) kitkarenkaiden vaihto alle. Sitten pääsee viemään 20" (245/40R20 ja 275/40R20) renkaat liikkeeseen vaihdettavaksi. Autoon ei taida 8kpl mitenkään mahtua, mutta peräkärryllä aika näppärästi myös kulkeutuu.

Ainahan pääuria voi leikata sopivalla terällä syvemmiksi. Nuo pikku palkit on tarkoitettu merkiksi siitä, että olisi ensimmäisen syventämisen aika.:comp:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=1i6Z_MrqzfY

Eturenkaat on jotkut keskieuroopan kitkat ja mittailin, niin nekin on vaihtokunnossa. Taisi siis olla 1.6mm kulumistunnistimessa ainakin toinen rengas. Oikea eturengas hieman kuluneempi. Nuohan oli aiemminkin jo liukkaat sateella (ei suunniteltu kesärenkaiksi).

Takarenkaat jo sakkorenkaat (ainakin toinen varmasti on).

Nyt kovasti sateita luvattu, niin täytyy jo kiireellä vaihdattaa renkaat. Ei onneksi pakollista menoa autolla tai sitten menee toisella vara-autolla, jossa melko uudet kesärenkaat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 946
Viestejä
4 921 638
Jäsenet
79 286
Uusin jäsen
Tumbaali

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom