- Liittynyt
- 23.11.2016
- Viestejä
- 112
Eipä tuossa koossa ole ainakaan paikallisen listoilla. Rekisteriotteessa ensisijaisena(?) kokona 205/50/17Laita mieluummin 205/55R17, jotta halkaisija ei muutu.
Eipä tuossa koossa ole ainakaan paikallisen listoilla. Rekisteriotteessa ensisijaisena(?) kokona 205/50/17Laita mieluummin 205/55R17, jotta halkaisija ei muutu.
Eli nykyiset allaolevat on vähän ylikokoa, jolla ei välttämättä ole muuta merkitystä kuin mittarivirhe vähän pienenee. Itse kysymykseen, niin kapeammat on ehkä vähemmän uraherkät ja hiljaisemmat, mut kuluvat ehkä vähän nopeammin. Toisaalta kapeampien kanssa kulutus pitäisi olla hiukan pienempi.Eipä tuossa koossa ole ainakaan paikallisen listoilla. Rekisteriotteessa ensisijaisena(?) kokona 205/50/17
Minun kokemukseni Landsail Sentury Qirin 990 kokona 225/50/17, tähän mennessä oikein positiivinen. Uutena näissä oli kulutuspintaa n. 7,5mm. Nyt n. 8000km ajettuna edessä n. 6,2mm ja takana n. 6,5mm. Täysin tasaisesti kuluneet. Ei minkäänlaista pidon puutteen tunnetta ei ole ollut vesisateellakaan.Jos pystyisit tuon kulutuspinnan mittaamaan, niin se antaisi kyllä vielä arvokasta lisätietoa. Muilta osin vaikuttavat kyllä todella lupaavilta, harmi kun noita ei ole testeissä näkynyt.
- vannetukku.fi
www.vannetukku.fi
Onko nämä jotkut ei-suomen markkinoille tarkoitetut Nokialaiset?
Eli keski-eurooppaan tarkoitetut. Löytyykö keneltäkään kokemuksia noista? Vähän houkuttelisi kun saisi nyt halvimpien kiinalaisten hinnoilla laatumerkiltä renkaat.Sama autonrengas, sama rengastesti – miten koko voi vaikuttaa renkaan laatuun?
Nokian kesärengas on saksalaisen rengastestin mukaan todella hyvä. Sama rengas isompana oli samaisen testin mukaan kuitenkin korkeintaan tyydyttävä. Sattumaa, uskoo rengasvalmistaja.yle.fi
Mulla oli vanhassa autossa joko toi, tai Z-line, muistelisin ensimmäistä. Passatin alla ei ollut mitään moitittavaa niissä.Eli keski-eurooppaan tarkoitetut. Löytyykö keneltäkään kokemuksia noista? Vähän houkuttelisi kun saisi nyt halvimpien kiinalaisten hinnoilla laatumerkiltä renkaat.
Oli myös edellisessä autossa zLinet (235/45 R17) ja ei valittamista. Ovat tosiaan käytännössä Hakka Blackit Salaiset rengasreseptit paljastavat: Nokian Renkaat antoi väärää tietoa vuosien ajanEli keski-eurooppaan tarkoitetut. Löytyykö keneltäkään kokemuksia noista? Vähän houkuttelisi kun saisi nyt halvimpien kiinalaisten hinnoilla laatumerkiltä renkaat.
Eivät nuo laaturenkaat maksa käytännössä mitään tuossa koossa.Eli keski-eurooppaan tarkoitetut. Löytyykö keneltäkään kokemuksia noista? Vähän houkuttelisi kun saisi nyt halvimpien kiinalaisten hinnoilla laatumerkiltä renkaat.
Eihän ne maksakkaan, mutta tollaseen lähes paalivalmiiseen katiskaan ei viitsisi laittaa kiinni yhtään enempää kuin on pakkoEivät nuo laaturenkaat maksa käytännössä mitään tuossa koossa.
Continental EcoContact 6. Vain 62,80 €
Laita uudet gummit kelvoille vanteille ja vaihda tilalle paali pellit silestoneilla, kun autosta aika jättää?Eihän ne maksakkaan, mutta tollaseen lähes paalivalmiiseen katiskaan ei viitsisi laittaa kiinni yhtään enempää kuin on pakko
Keski-Eurooppaan brändätyt, muttta ei sinänsä minusta häpeä "Suomimalleille" mitenkään. Eipä ne muutkaan laatumerkit tee erillistä suomi-mallistoa ja yhtä hyvin ne täällä toimii.Eli keski-eurooppaan tarkoitetut. Löytyykö keneltäkään kokemuksia noista? Vähän houkuttelisi kun saisi nyt halvimpien kiinalaisten hinnoilla laatumerkiltä renkaat.
Landsail, linglong, sailun tuossa järjestyksessä. Landsail qirin kannattaa ottaa jos löydät tai sitten ls-sarjaa.Moro, 18x8.5 vanteille uutta kumia. Tuohon menis 225,235 ja 245 leveydeltään, jokaisessa profiilina 45. Onko käytännön ajossa suuria eroja esim uraherkkyydessä ja melussa kapeimman ja leveimmän kohdalla. Ja merkeistä pohdinnassa linglong, sailun ja landsail.
Kysy 5 foorumilta niin saat 5 erilaista mielipidettä.Moro, 18x8.5 vanteille uutta kumia. Tuohon menis 225,235 ja 245 leveydeltään, jokaisessa profiilina 45. Onko käytännön ajossa suuria eroja esim uraherkkyydessä ja melussa kapeimman ja leveimmän kohdalla. Ja merkeistä pohdinnassa linglong, sailun ja landsail.
Tästä ku jättää vittuilun pois ei jää kuin piste. Veikkaan et vierintäkehän muutokset tässä tapauksessa jää pienemmiksi kuin vaihtaessa vanteita tuumaa isommaksi. Lähinnä olisin kokemuksia halunnut kuulla siitä et onko sillä paljon vaikutuksia itse ajoon. Nykyiset contin premiumcontact5 on ollu todella uraherkät 245/40 koossa.Eipä liene rengasmerkin kanssa niin tarkkaa jos renkaan ulkohalkaisijallakaan ei ole väliä kun profiili säilyy ennallaan leveydestä riippumatta.
Testeissä mukavasti pärjänneet Maxxis Premitra HP5 renkaat on 1001renkaat sivulla 225/45/18 koossa vain muutaman euron kpl hinnaltaan kalliimpi kuin yllä mainittu kolmikko.Moro, 18x8.5 vanteille uutta kumia. Tuohon menis 225,235 ja 245 leveydeltään, jokaisessa profiilina 45. Onko käytännön ajossa suuria eroja esim uraherkkyydessä ja melussa kapeimman ja leveimmän kohdalla. Ja merkeistä pohdinnassa linglong, sailun ja landsail.
Mitä tuohon toiseen virkkeeseen tulee, niin yleensähän juuri tästä syystä vaihdetaan matalampaan profiiliin jos vaihdetaan isompaan vannekokoon.Tästä ku jättää vittuilun pois ei jää kuin piste. Veikkaan et vierintäkehän muutokset tässä tapauksessa jää pienemmiksi kuin vaihtaessa vanteita tuumaa isommaksi. Lähinnä olisin kokemuksia halunnut kuulla siitä et onko sillä paljon vaikutuksia itse ajoon. Nykyiset contin premiumcontact5 on ollu todella uraherkät 245/40 koossa.
Mitä isompi vannekoko, sitä isommat (ja näyttävämmät?) jarrut sinne mahtuu.Siksipä onkin käsittämätöntä, että nykyään tahtoo olla minimi 19" ja siitä sujuvasti 2-3 tuumaa ylöspäin, "koska tyyli."
- Vierinvastus kasvaa
- Hankintahinta kasvaa
- Ajettavuus heikkenee (kuluneella tiellä)
- Rengasmelu lisääntyy
tuotakin voi osaltaan kompensoida madaltamalla autoa. onhan sekin nykytrendi että autot ovat kokoajan muuttuneetkin matalemmiksi jo orkkiskuntoisena.Ongelma kaiketi on leveys, joka kasvattaa ainakin ilmanvastusta, jolla taas on yllättävän suuri merkitys tässäkin asiassa. Tietysti myös vierinvastus muuttuu leveyden mukaan.
Bemarin i3:ssa on tästä syystä tuumakooltaan suuret, mutta erityisen kapeat renkaat.
Normaaliajossa jarrujen ylikuumeneminen voisi tulla vastaan vuoristossa, jos lepuuttaa jalkaa jarrulla pitkissä alamäissä eikä käytä moottorijarrua, etenkin vaunu perässä.Mitä isompi vannekoko, sitä isommat (ja näyttävämmät?) jarrut sinne mahtuu.
Mitä painavampi auto ja mitä dynaamisemmin tykittää ja jarruttaa, niin sitä isommat jarrut tarvitsee, jotta jarrut eivät kiehu.
Olen itse ollut Nürburingillä kyydissä Z350 Nissanissa pelkääjän paikalla kun jarrut ylikuumenevat puolivälissä kierrosta, vaikka autossa on sportpack isommilla vanteilla ja jarruilla...
Käytännön elämässä tällä ei tietysti ole melkein mitään väliä.
Joko on kokemuksia jakaa näistä? Lähinnä rengasmelu kiinnostaa.Ladsail qirin900 menee testiin koossa 225/45. 250e sarja+allelaitto.
Tänään pitäis postipaten tuoda renkaat, asennus tällä viikolla. Laitan infoo ku saa niillä hiukan kilometrejä alle.Joko on kokemuksia jakaa näistä? Lähinnä rengasmelu kiinnostaa.
Tuli tilattua nuo Asym 5 renkaat Camskillista . Entiset on Asym 3 joten saas nähdä huomaanko mitään eroa.Jos sattuu kokoja löytymään, niin Asym 3 voi olla kans vaihtoehto. Olen ymmärtänyt että hiljaisempi mutta ei ihan yhtä sporttinen kuin vitonen. Oli tarkoitus kokeilla noita Asym5'ia kolmen Asymmetric 3 -sarjan jälkeen, mutta jäi hintaero niin pieneksi että otin tilalle PS4S't.
Mikä DOT renkaissa on? Itselläni tuli tällä viikolla Grip500.fi:stä tilattuna, DOT 1/20.Tänään pitäis postipaten tuoda renkaat, asennus tällä viikolla. Laitan infoo ku saa niillä hiukan kilometrejä alle.
Ymmärtääkseni rengas kuluu keskeltä, jos rengaspaineet on liian pienet. Vaikka kuulostaakin hivenen hämmentävältä.Ford S-Maxissa pari kesää alla olleet takarenkaat ovat silminnähden alkaneet kulumaan keskeltä. Koko on 235/45 18" ja rengaspaineina olen pitänyt ~2.8 bar. Onko liikaa vai iian vähän? Kuormana yleensä kaksi akuista ja kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Takakontti yleensä lähes tyhjillään, mutta auto on iso ja painava.
Taakse vaihdettiin puslat suunnilleen renkaiden hankinta-aikoihin ja siinä yhteydessä oli myös nelipyöräsuuntaus, kulmat olivat ok.
Näin olen itsekin ymmärtänyt, mutta tuo 2.8 bar ei äkkiseltään vaikuta pieneltä. No, pitänee laittaa se 3 bar. Vaikka eihän nuo tuosta enää korjaannu.Ymmärtääkseni rengas kuluu keskeltä, jos rengaspaineet on liian pienet. Vaikka kuulostaakin hivenen hämmentävältä.
Ettei siellä nyt silti olisi jotain pielessä, onko puslien loppukiristys tehty oikein tms?Ford S-Maxissa pari kesää alla olleet takarenkaat ovat silminnähden alkaneet kulumaan keskeltä. Koko on 235/45 18" ja rengaspaineina olen pitänyt ~2.8 bar. Onko liikaa vai iian vähän? Kuormana yleensä kaksi akuista ja kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Takakontti yleensä lähes tyhjillään, mutta auto on iso ja painava.
Taakse vaihdettiin puslat suunnilleen renkaiden hankinta-aikoihin ja siinä yhteydessä oli myös nelipyöräsuuntaus, kulmat olivat ok.
Minullakin oli uutena tuota kummaa vaimeaa ulinaa. En kikkailut ilmanpaineiden kanssa tai muutakaan. Se ulina hävisi pois, en muista kyllä missä vaiheessa. 10tkm takana ja Lapin reissukin meni ongelmitta. Toivotaan että ulina katoaa sinunkin renkaista vähän kuluttuaan.Landsail Sentury Qirin 990, koko 225/50/17.
Ajettu vasta 50 km, mutta en malta olla kysymättä jo tässä vaiheessa: Renkaat ulisevat koko ajan 40 -80 km/h nopeudessa. Motarilla en ole vielä ajanut. Ulina on ollut mukana heti ensi metreistä lähtien. Ääni ei ole hiljainen eikä kova, sieltä puolesta välistä suunnilleen. Ajotuntuma ok (ei tärise, ei vetele), vain tuo ulina on miinusta. Tasapainotus siten varmaankin silloin ok.
Ilmanpainetta kokeiltu 2,5 - 2,7. bar, ei eroa.
(Autossa ei ole vikaa, ulina tulee renkaista. Mulla on myös 16" vanteet, joissa Landsail LS388, ne ovat ok. Ostin käytettynä nämä 17" vanteet, joissa valmiina olleilla renkailla en huomannut ulinaa - ääni tuli nyt näiden uusien Landsail Qirinien mukana. )
- Aurauskulmia en ajatellut ensimmäisenä mennä tarkastamaan. Meinasin ensin kokeilla ajella näillä nyt ainakin sen 500 km sisäänajoa ja katsoa väheneekö ulina.
- Jos ilmanpaineita vielä kokeilee vaihtaa, niin vaikuttaako ulinaan mahdollisesti vähentävästi ilmapaineen nostaminen vai vähentäminen - esim. 2.2 versus 2.8. Olen tottunut pitämään 2.6 yleensä.
-Olisiko antaa jotain muita vinkkejä? (Ajan vähän ja lyhyttä taajama-ajoa pääasiassa, joten pystyn sen takia elämään tämän rengasäänen kanssa, mutta olisihan se hyvä, jos saisi sitä vähemmäksi.)
Okei. Hyvä tietää.Minullakin oli uutena tuota kummaa vaimeaa ulinaa. En kikkailut ilmanpaineiden kanssa tai muutakaan. Se ulina hävisi pois, en muista kyllä missä vaiheessa. 10tkm takana ja Lapin reissukin meni ongelmitta. Toivotaan että ulina katoaa sinunkin renkaista vähän kuluttuaan.
Minulla on n. 2,6 ilmanpaineet. Saman profiiliset on minulla myös.Okei. Hyvä tietää.
Edit: Minkä verran pidät ilmanpainetta renkaissa? Sulla ilmeisesti myös tuo sama profiili.
Sama 1/20. Vieläkään en oo saanu renkaita alle ku on vähä ollu logistiikkaongelmia auton ollessa toisessa kaupungissa arkipäivät.Mikä DOT renkaissa on? Itselläni tuli tällä viikolla Grip500.fi:stä tilattuna, DOT 1/20.
Parisen vuotta hommasin uudet kesärenkaat (Nokialaiset) autooni ja siinä oli ihme ujellusta myös siinä 70km/h kohdilla koko kesän. Joku jarruremppa oli siinä jossain kohtaa kesää ja renkaat olivat irti jonka jälkeen ujellus loppui. Outoa että renkaitten uudelleen kiinnittäminen lopetti siis tämän...-Olisiko antaa jotain muita vinkkejä? (Ajan vähän ja lyhyttä taajama-ajoa pääasiassa, joten pystyn sen takia elämään tämän rengasäänen kanssa, mutta olisihan se hyvä, jos saisi sitä vähemmäksi.)