Kävelin kadulla kun minua lähestyi likainen ja nuhjuinen, koditon mies. Mies pyysi minulta paria euroa ruokaan.
Otin lompakostani kympin ja kysyin: "Jos annan sinulle tämän, ostatko olutta illallisen sijaan?"
"Ei ei, lopetin juomisen vuosia sitten", koditon mies vastasi.
"okei, käytätkö sen sitten kalastukseen?" Kysyin.
"Ei, en tuhlaa aikaani kalastukseen", koditon mies sanoi. "Minun on käytettävä koko aikani hengissä pysymiseen."
"No entä aiotko käyttää tämän metsästysvälineisiin?" Kysyin.
"Oletko hullu!" vastasi koditon mies. "En ole käynyt metsästämässä 20 vuoteen!"
"Selvä," sanoin, "en anna sinulle rahaa. Sen sijaan vien sinut kotiini suihkuun ja tarjoan mahtavan vaimoni kokkaaman illallisen"
Koditon hämmästyi. "Eikö vaimosi ole vihainen, jos viet minut kotiin?
Vastasin: "Älä huoli siitä.
Aion vain näyttää hänelle miltä ihminen näyttää jos luopuu ryyppäämisestä, kalastuksesta ja metsästyksestä."
Otin lompakostani kympin ja kysyin: "Jos annan sinulle tämän, ostatko olutta illallisen sijaan?"
"Ei ei, lopetin juomisen vuosia sitten", koditon mies vastasi.
"okei, käytätkö sen sitten kalastukseen?" Kysyin.
"Ei, en tuhlaa aikaani kalastukseen", koditon mies sanoi. "Minun on käytettävä koko aikani hengissä pysymiseen."
"No entä aiotko käyttää tämän metsästysvälineisiin?" Kysyin.
"Oletko hullu!" vastasi koditon mies. "En ole käynyt metsästämässä 20 vuoteen!"
"Selvä," sanoin, "en anna sinulle rahaa. Sen sijaan vien sinut kotiini suihkuun ja tarjoan mahtavan vaimoni kokkaaman illallisen"
Koditon hämmästyi. "Eikö vaimosi ole vihainen, jos viet minut kotiin?
Vastasin: "Älä huoli siitä.
Aion vain näyttää hänelle miltä ihminen näyttää jos luopuu ryyppäämisestä, kalastuksesta ja metsästyksestä."
Viimeksi muokattu: