No nyt on isot murheet...Just otti pattiin TV-uutisissa maininta "nönnönnöö rikottu uusi ennätys"
Vanhat ennätykset rikotaan kun uusia tehdään, sanoisi järki...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No nyt on isot murheet...Just otti pattiin TV-uutisissa maininta "nönnönnöö rikottu uusi ennätys"
Vanhat ennätykset rikotaan kun uusia tehdään, sanoisi järki...
Ehkä joskus paljastan...No, mutta siitähän foorumit elävät. Paljasta vähän.![]()
No nyt on isot murheet...
Ehkä joskus paljastan...
Se huonon rakentamisen vääristymä alkaa jo arkkitehdeistä asti. He suunnittelevat rakenteita, jotka ei kestä suunnitellussa tarkoituksessaan tai eivät toimi käytännössä. Itse sain aikoinaan nenäni eteen erään kuuluisan arkkitehdin teknisen suunnitelman. Soitin kyseiselle kaverille ja ilmoitin, ettei tuollainen rakennelma tule koskaan toimimaan. Kerroin sanomiselleni perustelut ja esitin toimivan vaihtoehtoisen ja edullisemmankin suunnitelman - ja saman kerroin projektista vastanneelle julkishallinnon henkilölle. Siitähän tämä hienohelmainen arkkitehti tulistui: "Jos tätä ei toteuteta juuri suunnitelmani mukaisesti, niin ei koko rakennuskaan ole sitten minun suunnittelemani!"
Vedeydyin tästä hommasta, mutta toinen toimija toteutti arkkitehdin suunnitelman - eikä kallis automatisoitu laitteisto ole koskaan toiminut muuten kuin vaivoin "henkilöavusteisesti". Se oikeasti vituttaa, kun veronmaksajien rahoja tuhlataan tällaisiin toimimattomiin rakennelmiin - ja etenkin se, että kaupunkien päättäjät eivät uskalla panna stoppia tällaisille jumalaisten arkkitehtien utopistisille suunnitelmille!
Tuollainen sisäänpäin kallistuva seinä on yksi typeryyden huippu, etenkin jos siinä on ikkunoita. Tällaisiin ikkunoihin verhojen tai kaihtimien valmistaminen ja asentaminen maksaa moninkertaisesti verrattuna suorien seinien tuotteisiin. Ja tällaisia arkkitehdit rakastavat piirrellä...Oon töiden puolesta jutellut varmaan juuri sua vastaavassa ammatissa olevien ihmisten kanssa ja yksi kertoi hyvin että on ihan normaalia että arkkitehdit piirtää ties mitä ja harva se päivä selvitellään että aletaanko sitä ja sitä tekemään oikeasti nyt näin hankalasti ja kalliisti vai voitaisiinko piirtää hieman uudestaan.
Esimerkkinä antoi esim. seinät jotka piirretään niin että nousevat heti lattian rajasta viistosti sisäänpäin, ovat kuulemma välillä todella hankalia toteuttaa ja hän on muutaman kerran vaatinut muutoksia tämmöisten takia.
Onko joku joskus sanonut että halvalla ei saa hyvääEi saakeli… nämä kun on vielä ammattimies tehnyt? Itse kun tehnyt ja paikat on suorassa… miten konsultti pystyy tähän iltaisin, jos ammattimies ei rahallakaan pysty?
Mun mielestä kaikki (yleistys) raksamiehet, putkimiehet ja sähkömiehet on kyllä semmoista asiakaspalvelua, suoranaista kusetusta ja paikoin jopa täysin hällä väliä-asenne paistaa läpi, että täytyy kyllä olla töitä paljon kun on niin moni paska osunut kohdalle.
Esimerkkejä pari:
1) arviokäynnillä kävi yksi katsomassa ja arvioimassa kph urakkaa. Mulla oli siinä laatat valmiina ja tämä kaveri rupeaa haukkumaan niitä että on hirveä pestä (?). Hän teki tarjouksen ottamalla laskimen käteen ja sanoi hinnan. Arvatkaa tuliko kauppoja.
2) Timpuri koolasi kph seinät 2x2:lla kun piti käyttää rimoja. (2,8m2 johon suihku, wc, allaskaappi ja pesukone) Tästä vielä vastaava mestari oli sitä mieltä että kyllähän tuo nyt menee.
3) putkimies laittoi uuden viemärin wc-pöntölle 7,5cm seinästä. Tässä täytyy tietää se, että esim. Idon jokainen malli vaatii 10cm tuohon tilaa. Oli siis täysin putkarin suunnitelma. Sanoin että pytty tulee xx cm seinästä y, laita se standardimatka tuosta taakse jäävästä seinästä.
4) putkimies nro 2 (en tuon viemärin asentanutta enää ottanut) kävi asentamassa keittiön hanan, apk elektronisen venttiilin (mikälie) ja viemäröinnit myös allaskaappiin. Meinasi tulla vesivahinko kun tämä oli jättänyt kylmän veden liitoksesta tiivisteen laittamatta. Hanakulma oli jo kiinnitetty ja tämä siis laittoi siihen kierteillä kiinni tuon magneettiventtiilin ja tästä liitoksesta jäi tiiviste laittamatta. Luojan kiitos olin vesieristänyt tuon allaskaapin pari päivää ennen. Oli viikonlopun jälkeen vesi lattialla.
4) ILP asentaja saapui paikalle n. 3kk myöhässä
5) sähkömiehelle toin pussillisen kiinnikkeitä, joissa se kiinnike jää tavallaan johdon taakse ja sanoin ”käytä noita”. Palaan työmaalle, sähkäri lähtenyt ja käyttänyt tuttuja turvallisia kiinnikkeitä, joita siis saa prismastakin ostettua. Niitä valkoisia, joissa naulataan päältä.
Ugh…
Minäkin olen kaikenlaisten rikkari-, kameravalvonta-, äänievakuointi-, AV- ja ATK-järjestelmien kanssa ollut tekemisissä yli 20v erilaisilla työmailla ihan laidasta laitaan ja kieltämättä monesti arkkitehtien suunnitelmat ovat aivan päättömiä ja sitten kun on kiire niin vähän jokainen osapuoli oikoo kaikessa mahdollisessa ja lopputuloksena ei ainakaan ole loppukäyttäjää hyvin palveleva järjestelmä vaan pikemminkin "tää täyttää speksit rimaa hipoen" -toteutus. No, tuohon kyllä tottuu vuosien mittaan kun kukaan ei edes tunnu yrittävän tehdä oikeasti hyvää ja loppukäyttäjää palvelevaa lopputulosta, sillä seurauksella että alkaa itselläkin olemaan vähän hälläväliä-asenne.Oon töiden puolesta jutellut varmaan juuri sua vastaavassa ammatissa olevien ihmisten kanssa ja yksi kertoi hyvin että on ihan normaalia että arkkitehdit piirtää ties mitä ja harva se päivä selvitellään että aletaanko sitä ja sitä tekemään oikeasti nyt näin hankalasti ja kalliisti vai voitaisiinko piirtää hieman uudestaan.
Esimerkkinä antoi esim. seinät jotka piirretään niin että nousevat heti lattian rajasta viistosti sisäänpäin, ovat kuulemma välillä todella hankalia toteuttaa ja hän on muutaman kerran vaatinut muutoksia tämmöisten takia.
Onko joku joskus sanonut että halvalla ei saa hyvää
3.) Saa sen pöntön kiinni jos viemärin reuna on 75mm seinästä. Näitä varten on epäkeskollisia wc-mansetteja.
Tultiin matkoilta niin Kani oli purrut Lenovo X230 virtalähteen johdon poikki.. joo kolvi pysyy kädessä mutta en ala korjaa..
Kani oli purrut myös jatkojohdon säikeet näkyviin josta tytär sai elämänsä tällit ..
Edit: myydään kani..
Tuttua touhua.. jäneksiltä pitää piilottaa KAIKKI helvetin hyvin jos haluaa että piuhat pysyy ehjinä. Ne on niin perkelee kekseliäitä paskiaisia.Tultiin matkoilta niin Kani oli purrut Lenovo X230 virtalähteen johdon poikki.. joo kolvi pysyy kädessä mutta en ala korjaa..
Kani oli purrut myös jatkojohdon säikeet näkyviin josta tytär sai elämänsä tällit ..
Edit: myydään kani..
Ihmiset eivät tajua laittaa rajoitteita rahojen nostolle/siirrolle. Sitten käy kylmät niin kuin kävi Maijalle.Se, että vähän väliä saa vastata näihin "I call from Microsoft, about your computer".
Ens kerralla
a) yes, I have, it is on your table, it is mine now. I am the Russian hacker
b) Yes, but which one of them?
Oikeasti ärsyttää, kun noihin lankeaa sakkia. Sekä huijaus, että maksetut rahavirrat takaavat homman jatkumisen.
Vieläkö jossain kestää tuloksiin monta päivää? Itse olen pari kerta käynyt ja molemmilla kerroilla alle vuorokaudessa tulokset. Sama juttu ollut oikeastaan kaikilla tutuilla nyt viimeisen vuoden aikana, vuorokaudessa tullut tulos.vituttaa odottaa koronatestin tulosta. jo 50 tuntia mennyt ja olo paska.
Testimäärät selvästi lisääntyneet esimerkiksi kuukauden takaisesta niin kyllä se vähintään sen 48h vie ainakin HUS jos ei kiireellisenä pyydetä.Vieläkö jossain kestää tuloksiin monta päivää? Itse olen pari kerta käynyt ja molemmilla kerroilla alle vuorokaudessa tulokset. Sama juttu ollut oikeastaan kaikilla tutuilla nyt viimeisen vuoden aikana, vuorokaudessa tullut tulos.
Vantaalla kaikkiVieläkö jossain kestää tuloksiin monta päivää? Itse olen pari kerta käynyt ja molemmilla kerroilla alle vuorokaudessa tulokset. Sama juttu ollut oikeastaan kaikilla tutuilla nyt viimeisen vuoden aikana, vuorokaudessa tullut tulos.
Pari vitutusta viimeiseltä kahdelta tunnilta. Olin maastopyöräilemässä ja polulla tuli kävelijä vastaan ja se ei sitten voinut pysähtyä 10 sekunniksi sivuun ja ajoin melkein puuta päin. Sitten tien yli mennessä odotin reilusti (ojan penkalla) reunassa kunnes rekka ohittaa kääntyvää autoa ja meni musta max metrin päästä eli melkein kuolin.
Se, että vähän väliä saa vastata näihin "I call from Microsoft, about your computer".
Ens kerralla
a) yes, I have, it is on your table, it is mine now. I am the Russian hacker
b) Yes, but which one of them?
Oikeasti ärsyttää, kun noihin lankeaa sakkia. Sekä huijaus, että maksetut rahavirrat takaavat homman jatkumisen.
Täälläkin oli about viikko sitten banaanikärpäsiä enemmän kuin normaalisti (ei yleensä yhtään).Banaanikärpästen invaasio vituttaa, mistä hitosta niitä nyt on ilmestynyt.
Eikä asiaa helpota jonkunlainen flunssa, kun väsyttää ja vituttaa ynnä muut setit.
Täälläkin oli about viikko sitten banaanikärpäsiä enemmän kuin normaalisti (ei yleensä yhtään).
Voihan ne olla banaanikärpäsiä, mutta oletko varma? Harsosääksi on samanlainen ja tulee kotiin vaikka huonekasvien mukana. Onko uusia ruukkuja kotona?Banaanikärpästen invaasio vituttaa, mistä hitosta niitä nyt on ilmestynyt.
Voihan ne olla banaanikärpäsiä, mutta oletko varma? Harsosääksi on samanlainen ja tulee kotiin vaikka huonekasvien mukana. Onko uusia ruukkuja kotona?
Voit viedä myös itse valitsemallesi korjaamolle. Eihän niillä ole sopimusta kaikkien korjaamoiden kanssa, mutta hommat onnistuu myös listan ulkopuolisten kanssa. Itsellä ainakin onnistui (on siitä ehkä aikaa 7-8 vuotta) pohjolan kanssa, että en vienyt autoani heidän kumppanikorjaamolle vaan omavalintaiselle, joka toki sekin oli merkkikorjaamo.Vahinkoja sattuu parkkipaikoilla mutta miksi kolhijan vakuutus pitää olla Pohjantähdessä jonka lista valtuutetuista korjaamoista on surkea.
Riippuen tietysti laitekokoonpanosta ja käyttötarkoituksesta, mutta kyllä ilman swappiakin voi vallan hyvin elääAavistuksen harmittaa kun juuri totesin että ZFS-tiedostojärjestelmään ei saa tehtyä erillistä swapfileä, olisi pitänyt jättää pari gigaa partitioimatta ja lyödä swappi sinne. Tietty levyt on jo täyteen partitioitu ja resize olisi melkoinen homma kun tuo asennus on ollut jo toista vuotta. ZFS-poolien uudelleengenerointikin on liian vaivalloista. Ehkä pitää etsiä jostain joku ylimääräinen pieni limppu minkä heittää koneeseen pelkäksi swapiksi. "512GB swap partition"![]()
Kauppa täynnä ruokaa ja nuudeleita ostat. Taisi tehdä mieli nuudeleita.Lidlissä ei taaskaan ole mitä mainostetaan niin pitää syödä vittu nuudeleita.
Edit. Nuudeleita vittu...
En ostanut kun oli kaapissa, ja kauppa on täynnä ruokaa joka meikäläisen budjetillakin on syömäkelvotonta kuten koskikylän makaroonilaatikko tms.Kauppa täynnä ruokaa ja nuudeleita ostat. Taisi tehdä mieli nuudeleita.
En ostanut kun oli kaapissa, ja kauppa on täynnä ruokaa joka meikäläisen budjetillakin on syömäkelvotonta kuten koskikylän makaroonilaatikko tms.
Jos tykkää syödä teollisia valmiita/puolivalmiita ruokia niin sieltä saa. Ei kiitos itselle.Kummallista jos Lidlistä ei löydy mitään syötäväksi kelpaavaa, mutta kuitenkin pitää käydä siellä![]()
Sijaitsee kuitenkin 100 metrin päässä, ja lähin muu market on sitten 2 kilometrin päässä. Lähinnä tässä vitutti se että sinne pitää mennä ostamaan mainostettua tuotetta, ja sitä ei sitten ole, eikä ole ensimmäinen kerta.Kummallista jos Lidlistä ei löydy mitään syötäväksi kelpaavaa, mutta kuitenkin pitää käydä siellä![]()
No niitä sieltä saa, mutta en syö kuin pakon edessä, vaikka ei olekaan varaa nirsoilla ruoan suhteen.Jos tykkää syödä teollisia valmiita/puolivalmiita ruokia niin sieltä saa. Ei kiitos itselle.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.