Toi on kyllä tuttua.. tosin mulla menee yleensä niin että jotain työkalua ei ole tai se on ihan paska.
Joku vuosi sitten kun piti tehdä listat pariin oveen. Kauheella touhulla aloitin ja sitten ensin mittasin päin persettä. Vitutusta alko tulla. Sitten sahasin oikeaan mittaan. Sitten piti tehdä kulmaan jiirit ja eihän mulla ollu ku joku jeesuksen aikainen mekaaninen jiirisaha jota yksin pidin lattialla ja yritin sahaa. Eikä tullu vittujakaan. Repi kulman ihan vituiks ja sahas vinoon ja pitkät listat huojuu ja heiluu ku yrittää sahaa ku ei tietenkään ole puristinta millä sais listan paikoilleen. Vitutus maksimi. Jäi siihen se listotus.
Muutaman vuoden päästä ostin jiirisirkkelin ja kaverin kanssa tehtiin kahteen pekkaan kunnon työkaluilla ni meni kerrasta koko paska.
Itse hommasin jonkin tuollaisen, ekan käyttökerran jälkeen roskiin ja hain perustason jiirisirkkelin.
Ei ole tarvinnut katua sirkkelin ostoa ja käyttöä on ollut terassin teosta jne. ettei ole jäänyt 50€ per sahaus hintaakaan
Vitutuksen aiheena insinööriys ja vanha talo. Kaikki vähän kallellaan niin saa mietiskellä laittaako puuta vatupassilla tasoon vai vanhan pinnan mukaisesti. Onko parempi huomaamaton vinous vai ylhäältä sentin ja alhaalta kahden sentin roilo
Vitutus tulee siis siitä ettei homma edisty kun enemmän miettii tälläisiä kuin laittaa ne pari lautaa paikoilleen...

....ei kun hetkinen