Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Ikävä on kova niitä aikoja kun akut ja puhelimet kestivät eivätkä maksaneet kättä ja jalkaa.
Silloin puhelimella soitettiin ja vastattiin puheluihin, joku hurja lähetti tekstiviestejäkin mutta se oli enemmän tyttöjen juttu. Nyt ei kuulemma voi olla varma onko kaveri kotona kun ei tavoita chatissa/instassa/jossain, kyselin ihan perinteistä soittamista mutta ei jaksa.

Sillon kun minä olin teini ja puhelin saattoi hajota välillä omaa tyhmyyttä, niin korvaavaksi sain vaan jonkun vanhan romun. Uuden sai sitten joskus kun itse keräsi rahat ostoa varten tai sai armollisesti joululahjaksi.

Minusta olisi hyvä että saa vähän aikaa kärvistellä romulla niin oppii arvostamaan taas eri tavalla kalliita leluja.
Tällainen Top Gear -henkinen rangaistus. "Ostamasi auto paskoi alleen. Nyt joudut ajamaan loppumatkan kolmen valtion halki tällä vanhalla Yugolla." :rofl:

Tällainen Top Gear -henkinen rangaistus. "Ostamasi auto paskoi alleen. Nyt joudut ajamaan loppumatkan kolmen valtion halki tällä vanhalla Yugolla." :rofl:
No joo, vahinkoja sattuu ja kun ei ole aiemmin juuri näitä tapahtunut niin pappa betalar ja elämä jatkuu. Edellinen luuri otti osumaa kun oli unohtunut auton lasikatolle (makaa sisällä katsoen videoita lasin läpi) ja aamulla motarilla huomasin peilistä kun jotain irtonaista lähti autosta. Pysähdyin etsimään irto-osaa ja ei vituttanut lainkaan kun luuri löytyi tien vierestä pikkuisen kolhiintuneena vs. tonnin remppa autoon.
Tämä sattui aikaan jolloin sukulainen oli Nokialla/Microsoftilla ja saatiin uusia luureja rajattomasti "rnd-testikäyttöön". :)

Onnistuin murtamaan oikean käteni. 4 viikkoa pelkällä vasurilla ei kuulosta järin houkuttelevalta. Saikunkin lätkäisi kun ei kipsauksen takia voi käyttää hiirtä. Joululoma alkoi vähän turhan etukäteen.

Kaks viikonloppua käyttäny ja tapellu auton abs ongelmien kanssa. Perjantaina sain uusilla osilla kaiken kuntoon ja pelaamaan niin eiköhän tänään ajaessa taas pamahda abs-varoitusvalo tauluun. Kai se on ens viikonloppuna taas käytävä tuon kimppuun

Tilasin EMPistä itselleni lompakon. Tuli Harry Potter huppari.
Huoh. Saa taas alkaa palautusrumbaan.

Laita niille eka viestiä niin voi olla ettei sitä tarvitse edes palauttaa vaan ne laittaa vaan lompsan tulemaan ja saat ilmaisen Harry Potter-hupparin. Profit!

Laita niille eka viestiä niin voi olla ettei sitä tarvitse edes palauttaa vaan ne laittaa vaan lompsan tulemaan ja saat ilmaisen Harry Potter-hupparin. Profit!
Kiitti vinkistä, sain pitää paidan ja lompakko tulee postissa .
Nyt pitäis vaan keksii käyttöö tolle kun se on jotain kokoa XS. Itse en ole :D

DNA vituttaa taas vaihteeksi. Näkyisi olevan lasku tulossa, siinä nyt on vaan 5€ liikaa, netistä siis kysymys. Oma DNA:ssa ei aukea laskun erittely, pitäsi näkyä kolmen päivän kuluessa kun sinne ilmestyy vaan eipä näy vieläkään. Aina jotain säätöä, pitää huomenna soittaa ja kysyä mikä mättää taas:mad:

Jos jollain muullakin tullut samanlaista, niin saa kertoa. Eräpäivähän on vasta tammikuussa joten on tässä aikaa selvitellä.

Kuolinpesällä maksettavia laskuja jotka erääntyvät tänään, ja sain osan laskuista palvelut tilanneilta osakkailta vasta tänään. Ei ole vielä käyttöoikeuksia kuolinpesän tilille, koska puolet osakkaista on ulkomailla, ja jostain syystä Euroopan sisäinen pikakirje kestää yli 2 viikkoa.

Olin ilmoittanut yhdelle toiselle osakkaalle maksuohjeet pariin laskuun, ja sanonut että jos et halua maksaa yksitellen voit myös siirtää rahat tililleni jolloin hoidan maksun.

Tänä aamuna tuli sitten viesti, että tämä henkilö oli siirtänyt rahat kuolinpesän tilille, ja ainoa keino saada sieltä mitään maksettua on toimittaa paperiset laskukopiot pankille.

Mikä helvetti siinä on että kun tarjotaan vaihtoehtoja A tai B, joidenkin on pakko valita vaihtoehto G...

Ei pelkästään tän päivän vitutus/ahdistus/jne. Kissa on nyt n. Kuukauden ollut kipeenä on/off -tyyliin, lääkärillä käytetty monia kertoja, useita tutkimuksia, verikokeita, jne. Ei vaan oo kirjaimellisesti mitään selitystä tilanteelle löytynyt. Eilen aamulla oli taas kuvauksissa ja nukutuksessa, jäi sitten yöksi tehohoitoon kun niin heikossa kunnossa et ois varmasti kuollut jos kotiin ois tuonut. Olivat nyt yöllä vielä ottaneet ulostenäytteen, kun joku pieni veikkaus oli toisella lääkärillä ollut jostain.

Asiaa ei helpota se, että ollaan molemmat työkyvyttömiä ja avokilla meni näihin hoitoihin koko osamaksutili, eikä enempää pysty. Vielä olisi mahdollisesti kissan avaaminen jne. Edessä jotka sit menee mun piikkiin, toisaalta kissa ollut niin heikossa kunnossa ettei lääkäri avaa jos ei kunto helpotu. Ja vähän ehk sekin et vaikka avattais ja selviäis, niin näin vittumaisilla lähtökohdilla olis hyvin varmasti jokin todella vaikea sairaus, josta kulut menis varmaan jonnekin 10kilo euron kohdille. Tässä tää yö menee odotellessa ja toivoessa et sieltä ulostenäytteestä jotain löytyy, mutta toivo jo mennyt.

Itseä eniten ehkä ahdistaa avokin terveydentila tän seurauksena, kun noh elämä ei oo muutenkaan ihan nappiin mennyt hänellä viime vuosina ja kissa oikeastaan ollut ainut tekijä, joka pitänyt elämänhalun. Ollaan siis n. Vuosi seurusteltu ja kissa ollut hänellä nyt n. 2vuotta.

Ps. Pahoittelut mahdollisesti epäselvästä tekstistä, vähän väsymys ja ahdistus liikaa pinnalla.

Aina kun nykyään puhuu Elisan tai telian tyypeille alkaa tuputus. voi olla myös muilla operaattoreilla

mä kerrain laitoin viestiä elisalle, että mulla on kaikki kunnossa, en tahdo mitään hemmetin viihdeboxii, tiedän kaikki siitä paskeesta.
aina ne kattoo koneelta "sähän voisit hankkia sitä ja tätä"
ei fittu kinosta.
"mutta jos kun sinä kuitenkin"

:mad:

Paras ystäväni on muutamassa kuukaudessa muuttunut kilttiluonteisesta empatiakykyisestä persoonasta "self-confidence" tylleröksi, eli jos häntä kehuikin, niin vastaus oli "tiedän".

Keskustelut vähentyivät eksponentiaalisesti, nyt loppuivat eilen kokonaan. Hän poisti minut keskustelupalvelusta, jota eniten käytimme nykyisin. Keskittyy nyt tietysti mieheen, jonka syliin hänet käskin, niistä eniten tukea antaneista ihmisistä viis.
Sama ukko myös erosi hänestä jo kerran, ja minähän se olin lohduttamassa, mutta palasivat yhteen.

Itsesääliä muutama tunti, sitten katkeruutta loppupäivä ja huomenna ei voi "surra" kun pitää omat syntymäpäivät viettää muiden kanssa. Vituttaa niin vitusti, luulin että olisi ainakin parikymmentä vuotta, ellei loppuelämä ystävyyttä edessä.

Älkää vittu ikinä antako mitään sen jälkeen kun huomaatte jossakussa pientäkään suuremman persoonanmuutoksen kipinää, näköjään hukkaan meni. Tämmöinen ystävän menettäminen menee kyllä parissuhteen päättymisen tasalle tunnetasolla, vittu mitä paskaa.

Paras ystäväni on muutamassa kuukaudessa muuttunut kilttiluonteisesta empatiakykyisestä persoonasta "self-confidence" tylleröksi, eli jos häntä kehuikin, niin vastaus oli "tiedän".

Keskustelut vähentyivät eksponentiaalisesti, nyt loppuivat eilen kokonaan. Hän poisti minut keskustelupalvelusta, jota eniten käytimme nykyisin. Keskittyy nyt tietysti mieheen, jonka syliin hänet käskin, niistä eniten tukea antaneista ihmisistä viis.
Sama ukko myös erosi hänestä jo kerran, ja minähän se olin lohduttamassa, mutta palasivat yhteen.

Itsesääliä muutama tunti, sitten katkeruutta loppupäivä ja huomenna ei voi "surra" kun pitää omat syntymäpäivät viettää muiden kanssa. Vituttaa niin vitusti, luulin että olisi ainakin parikymmentä vuotta, ellei loppuelämä ystävyyttä edessä.

Älkää vittu ikinä antako mitään sen jälkeen kun huomaatte jossakussa pientäkään suuremman persoonanmuutoksen kipinää, näköjään hukkaan meni. Tämmöinen ystävän menettäminen menee kyllä parissuhteen päättymisen tasalle tunnetasolla, vittu mitä paskaa.

Samankaltainen tilanne käynyt joskus itsellekin, oli eräs tyttö heittämällä paras YSTÄVÄ ikinä, jonka kanssa molemminpuolin jaettiin elämän ilot ja surut. Kun aloin seurustelemaan nykyisen vaimoni kanssa, niin muuttui todella empatiakyvyttömäksi ja kylmäksi ihmiseksi, eikä vastaillut enää viesteihin. Missään vaiheessa meidän välillä ei siis ollut mitään seksuaalista latausta tms, vaan pelkkä puhdas ystävyys.

Tai näin itse ajattelin, hyvin paljon jälkikäteen olen tajunnut joistain hänen puheistaan, että hän ei tainnut pitää meidän yhteyttä pelkkänä ystävyytenä. Noh, olisi varmaan kannattanut sanoa jotain. Ystävyyden aikaan tämä tyttö oli ulkonäöllisesti 9/10 luokkaa, itse jossain välillä 1-4/10 ylipainon ja kaikkien muiden ulkonäköongelmien vuoksi, joten pidin meidän yhteyttä ihan puhtaana ystävyytenä.

Samankaltainen tilanne käynyt joskus itsellekin, oli eräs tyttö heittämällä paras YSTÄVÄ ikinä, jonka kanssa molemminpuolin jaettiin elämän ilot ja surut. Kun aloin seurustelemaan nykyisen vaimoni kanssa, niin muuttui todella empatiakyvyttömäksi ja kylmäksi ihmiseksi, eikä vastaillut enää viesteihin. Missään vaiheessa meidän välillä ei siis ollut mitään seksuaalista latausta tms, vaan pelkkä puhdas ystävyys.

Tai näin itse ajattelin, hyvin paljon jälkikäteen olen tajunnut joistain hänen puheistaan, että hän ei tainnut pitää meidän yhteyttä pelkkänä ystävyytenä. Noh, olisi varmaan kannattanut sanoa jotain. Ystävyyden aikaan tämä tyttö oli ulkonäöllisesti 9/10 luokkaa, itse jossain välillä 1-4/10 ylipainon ja kaikkien muiden ulkonäköongelmien vuoksi, joten pidin meidän yhteyttä ihan puhtaana ystävyytenä.

Feelsit sinne, paskaahan se tämä on.
Tämä päihderiipuvuus. Pitäis kait mennä katkolle.

Katkolle, puoli vuotta menee hermostolla tottua päihteettömyyteen, sitten "himot" alkaa helpottamaan.

Vituttaa ihmiset jotka räplää koko ajan puhelintaan.

Mulla tuo puhelinriippuvuus on sen verran paha etten enää osaa muuta tehdäkään. Ja esim terveyskeskuksessa ei ole enää lehtiä luettavaksi joten siinä ei auta muu kuin viedä omat sanomalehdet lääkäriin tai hakea kirjastosta pari lehteä luettavaksi. Ja täällä kirjasto on auki enää vain muutaman tunnin ajan tuon koronan takia.

Mutta jos Arrows keksii mitä voisin tehdä lääkärissä tai tai muussa vastaavassa paikassa puhelimen räpläämisen sijaan niin voit kyllä kertoa siitä. Mulla on vielä jonkunlainen ylivilkkaus ongelmakin joten käsillä pitäisi koko ajan tehdä jotain.

Pitää kai seuraavaksi viedä joku fidget spinner lääkäriin ja pyöritellä sitä.

Menin nukkuumaan 01 yöllä ja katti herätti 4 yöllä viemään se pihalle. On tekemisen puute mutta ei jaksa lähteä autoilemaankaan joten tässä sitä sitten koitetaan keksiä jotain ajanviettotapaa. Koko viikon ollut harmaa sää mikä vetää mielen alas.

Mobiilinetti aiheutti ahdistusta joten laitoin mobiilinetin data-arestiin jotta tuota perkeleen puhelinta ei tulisi räplättyä koko ajan. Ajattelin vaihtaa netittömään liittymään mutta niissä kuukausimaksu on suurempi kuin nykyisessä Moissa.

Pelaaminen ei kiinnosta eikä elokuvien katsominen. Koitin lukea kirjaa mutta en näköjään pysty lukemaan kuin muutaman sivun ja keskittymiskyky herpaantuu. Ennen näitä älypuhelimia kirjaa tuli luettua helposti kymmeniä sivuja yhtäsoittoa.

Eipä ole oikein mitään keskusteluseuraakaan, netistä ei löydy kuin jotain hämäräperäisiä chat sivustoja joten notkun sitten täällä höpöttämässä. Ennen meni paljon aikaa Live messengerissä mutta sitten Microsoft lopetti sen, en ole keksinyt mitään korviketta tuolle mainiolle sovellukselle.

Aina kun nykyään puhuu Elisan tai telian tyypeille alkaa tuputus. voi olla myös muilla operaattoreilla

Kyselin kesäkuussa DNA:n myyntipalvelusta mitä Xiaomin puhelimia Ylivieskan DNA liikkeessä on myynnissä. Ihan ensin kyseltiin että miksei mulla ole DNA liittymää ja minä pöljä menin vastamaan no onhan mulla tavallaan kun on Moi. Myyjän mielestä ei sama asia. Sitten haluttiin tarjota kotiin nettiliittymää mutta sanoin että mulla on käytössä valokuitu liittymä. Myyjä kysyi että kuka tarjoaa ja mikä hinta ja nopeus. Totesin etten tiedä eikä kiinnosta kun en maksa senttiäkään koko palvelusta.

Sitten alettiin viimeinkin katsomaan puhelimia. Ensin myyjä sanoi että Ylivieskassa olisi tarjolla sitä ja tätä eikä maksa kuin 250-300 € kun otat DNA:n liittymän. Toiveeni 200€ puhelimesta kaikuivat kuuroille korville. Lopulta löytyi sopiva Xiaomi ja myyjä vielä kyseli että miksi Xiaomi. Teki mieli sanoa että siksi.

Luulin ettei mene kuin muutama minuutti niin saan asiaan selvyyden, menikin 10 minuuttia...

Mutta jos Arrows keksii mitä voisin tehdä lääkärissä tai tai muussa vastaavassa paikassa puhelimen räpläämisen sijaan niin voit kyllä kertoa siitä.
Heh, pakko kommentoida tähän sekä Arrows postiin.
Alkuvuodesta kun piti äitiä aika usein viedä sairaalakeikoille niin jouduin paljon noissa auloissa odottelemaan.
Itse kun pystyn olemaan tekemättä yhtään mitään, niin minua katsottiin kun jotain hullua kun en räplännyt kännykkää vaan katselin ympärilleni.

Oli hauska tunne ja ehkä vähä jännitti että joku vielä kysyy että "mikä mua vaivaa, kun en koske puhelimeen"

Rubikin-kuutio tai semmoinen kuulajuttu missä pitää saada kuulat koloihin tms :).
Itsekkin kuulun noihin jotka voi istuskella ilman puhelimen räpläystä, tuijottelen juttuja sekä pohdiskelen turhanpäiväisiä.

Mutta jos Arrows keksii mitä voisin tehdä lääkärissä tai tai muussa vastaavassa paikassa puhelimen räpläämisen sijaan niin voit kyllä kertoa siitä. Mulla on vielä jonkunlainen ylivilkkaus ongelmakin joten käsillä pitäisi koko ajan tehdä jotain.

Tämähän on helppo. Tarkkaile omaa kokemustasi. Pyri tulemaan tietoiseksi, miksi koet niin voimakasta tarvetta olla koko ajan tekemässä jotain. Hauskaa SEKÄ hyödyllistä.

Yöllä oli kurkku vähän kipeä ja nenä tukossa eli pikkuflunssa. Ajattelin sitten työkavereita ja ilmoitin että jään kotiin täks päiväks.
No eikä mitä, työnantaja haluu että käyn koronatestissä. Ja sinne tarvitaan lääkärin lähete. Ja mikään oireissa ei viittaa koronaan (paitsi tuo pieni kurkkukipu). Kunnalliseen ei pääse ilman lähetettä. Työterveyden kaikki etäjutut joista vois saada vapautuksen koronatestistä on maksullisia sättejä tai puhelinnumeroita tai muita. No sitten sain jonku numeron (maksullisen) josta sitten saatiin aika että lekuri soittaa mulle ja arvioi testin tarpeellisuuden. Ei siinä muuten mitään mutta kun asun täällä pöndellä niin vähän rupee vituttaa jos joutuu flunssasena ajaa 40min suuntaansa (eli siihen duunin lähelle) että voi tunkea tikun nenään ja takas kotiin vaan kuullakseen että negatiivinen.

Vittu helpommalla olis päässy ku olis menni pikkuflussassa vaan töihin ja olla hiljaa ku järjestää tämmöstä showta. Saatana.
Toivottavasti jos testiin joutuu niin vois käydä vasta huomena kun on muutakin asiaa kaupungille ni menis samassa. Muuten ei ole mitään testiä vastaan mutta täällä hevon vitun kuusessa toi ei ole aina niin yksinkertainen juttu.

No saahan se haluta, mutta onko pakko mennä? mun mielestä ei mutta jos haluat mielistellä niin sitten menet.
Kun eivät halua ottaa mitään riskiä vuoden kiireisempänä aikana. Eikä mulla mitään testiä vastaan ole, vituttaa vaan kun se landelta ei ole niin helppoa.

Korjatkaa jos olen pahasti väärässä, mutta sairausloman maksaa työnantaja, mutta jos lapussa lukee "co-vid9" tai "co-vi19 epäily", niin Kela maksaa työnantajalle.
Tämän kuulin siis omalta työnjohdolta syksyn aikana.

Jos olet kunnan tartuntataudeista vastaavan lääkärin määräämässä karanteenissa altistumisen tai tartunnan takia, niin sitten kela maksaa. Jotkut työnantajat lopettaa palkanmaksun ja joudut itse hakemaan tartuntatautipäivärähän, jotkut maksaa palkan normaalisti ja hakee rahan kelalta karanteenimääräystä vastaan.

Pelkkä covid epäily tai vapaaehtoinen "karanteeni" ei anna oikeutta kelan rahaan, vain tuon tartuntataudeista vastaavan lääkärin määräämä virallinen karanteeni. Yleensä epäilyn tapauksessa saa lähetten testiin ja sieltä tarvittaessa annetaan sairaslomatodistus tulosten odottelun ajaksi, mikäli työnantaja ei anna jäädä sairaslomalle omalla ilmoituksella.

Meillä päin pääsee testiin kunnalle kun soittaa päivystykseen ja sanoo että on kuumetta/kurkkukipua/muuten epäilee että voi olla tartunta ja on jotain oireita.

Vituttanut jo useamman viikon ajan tämä kaupallinen joulupaska mitä tulee joka tuutista halusit tai et.

Vituttaa olla silmätikku työpaikalla. Vituttaa myös etten uskalla niistää nyt koronan takia, vaikka edellisinä vuosina olen talvella niistänyt nenän julkisesti.

Pari päivää sitten tuli infoa että normijoulu peruttu. Nyt vasta meni tajuntaan kuinka tärkeet jotku vitun perinteet on vaikka ne siinä sillosella hetkellä voi joskus ahdistaa tai mitä vaan.

Pari päivää sitten tuli infoa että normijoulu peruttu. Nyt vasta meni tajuntaan kuinka tärkeet jotku vitun perinteet on vaikka ne siinä sillosella hetkellä voi joskus ahdistaa tai mitä vaan.
Joulu peruttiin jo keväällä, kuulikko! T: THL.

Eipä juuri ole joulutraditiohin pakkomuutoksia itsellä, mutta joulumielen(vaikka enpä tiedä tarkoittaako se itsessään mitään) peruminen vituttaa. Vois vaikka mennä töihin joulun pyhiksi, saatana.

Hammas lohkesi. Ei ollut mitään etukäteen varoittavaa kipua, eikä hammaslääkäri pari kuukautta sitten löytänyt hampaasta mitään vikaa, se vain yhtäkkiä lohkesi syödessä.
Huomenna pitäisi varata hammaslääkärille aika, on taas aikamoinen ahdistus ja jonkunlainen pelkokin päällä, pelko kun ei loppunutkaan niinkuin luulin.

Onneksi kuitenkin löysin hampaan paikkatuubin, jos sillä nyt pärjäisi siihen asti että saa hammaslääkäri ajan. Hampaan lohkeama kun ei täällä kuuluu kiireisiin korjattaviin.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 600
Jäsenet
78 847
Uusin jäsen
aXe18

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom