Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Ketjun aiheeseen liittyen tinkijät vituttavat. Jos laitan ilmoituksen, että "tuote x, tiukka hinta 50€, vain nouto", niin aina on joku saatanan penninvenyttäjä silti vaatimassa, että "maksan 20€ toimituskuluineen". Saatanan saatana. Heitän tuotteen mieluummin roskikseen.
Ihan kuin olisin saattanu itte kirota just samaa joskus :hmm: joo,perseestä tommonen.

Kysynnän ja tarjonnan laki. Jos pyydät liikaa, tuote jää sinulle käteen. Mutta jos olet valmis heittämään tuotteen roskiin mieluummin kuin tekemällä kaupat alhaisemmalla hinnalla mitä itse ajattelit, kertoo ettet ollut rahan tarpeessa alunperinkään. Ja tuollainen on muutenkin epäekologista ja typerää.
En minä mitään vanhoja romuja rahan vuoksi käytännössä koskaan pois myykään, vaan siksi että tuote saisi uuden elämän siellä missä sille on parempaa tarvetta.

En kuitenkaan viitsi antaa puoli-ilmaiseksi tinkaajille, kun en ole tyhmä. Toisaalta samaan aikaan voisin antaa tuotteen jollekin järkevälle ihmiselle mieluummin vaikka täysin ilmaiseksi, kuin että myisin sen pilkkahinnalla jollekin lukutaidottomalle tinkaajalle. Tinkauskulttuuri kuuluu jonnekin Turkin basaareille.

Mainitsit sekä tinkimisen että myös vaatimisen, kumpaa ensisijaisesti tarkoitat vitutuksen kohteena?
Melkein sama asia. Jos tuotteelle on ilmoitettu "tiukka hinta", tai muuten mainittu että ei tinkivaraa, niin sitten ei kannata alkaa yrittää tinkaamaan hinnasta euroakaan ainakaan minulta, kun se vie vain molempien aikaa. Ja sama juttu toimituksen kanssa, eli jos on mainititu että vain nouto, niin se myös tarkoittaa sitä.

Kysynnän ja tarjonnan laki. Jos pyydät liikaa, tuote jää sinulle käteen.
Ei tuossa esimerkissä tainnut vituttaa se, että pyytäisi liikaa. Vaan se, että jos on ilmoituksessa selvästi ilmaistu "tiukka hinta, vain nouto". Niin se tarkoittaa sitä että tinkimisvaraa ei ole, eikä postitus ole mahdollista. Itsekkin myynyt torissa yms. tavaroita ja ihan sama vaikka kirjoittaa ilmoitukseen että en postita niin silti tulee kyselyitä "postitatko". En postita.

Ei tuossa esimerkissä tainnut vituttaa se, että pyytäisi liikaa. Vaan se, että jos on ilmoituksessa selvästi ilmaistu "tiukka hinta, vain nouto". Niin se tarkoittaa sitä että tinkimisvaraa ei ole, eikä postitus ole mahdollista. Itsekkin myynyt torissa yms. tavaroita ja ihan sama vaikka kirjoittaa ilmoitukseen että en postita niin silti tulee kyselyitä "postitatko". En postita.
Ja tän takia mieluusti laitan monesti tavaraa roskalava-ryhmään. Jos en postita, enkä varaa ja hintaki on tiukka niin mitä epäselvää tuossa on. Roskalavalle kun laittaa niin kukaan ei koskaan ole kysyny et toimitanko vaan hyvin on roinat haettu.

Yksittäisen myyjän vakaumuksen manifesti koskien tinkimistä ja lähetyksen kyselyä, ei tee sitä todeksi että tämä asiat estyvät, joten jäljelle jää se jälkikärsimys vitutus tai sitten jos ennakoiden nämä uhkat, ei tee ollenkaan sitä myynti-ilmoitusta.
Muutoinhan tämä vitutus on ilmentymä sosiaalisesta selektiivisyyden tarpeiden ristiriidasta, kun tarkasti rajattu vuorovaikutuksen toive ei toteudukaan.

Sitä vaan miettii että mites tuo luetun ymmärtäminen muuten menee eli jos kirjoitan ilmoitukseen että myyn punaisen pallon niin kysyykö eka että olisiko se sittenkin kuutio ja etteivaan olis sininen :devilish:

Ja tän takia mieluusti laitan monesti tavaraa roskalava-ryhmään. Jos en postita, enkä varaa ja hintaki on tiukka niin mitä epäselvää tuossa on. Roskalavalle kun laittaa niin kukaan ei koskaan ole kysyny et toimitanko vaan hyvin on roinat haettu.
Mulla kävi tuossakin kerran niin, että laitoin kuolinpesästä ihan passelin TV-tuolin sinne, niin muutamassa minuutissa joku ilmoitti että tulee hakemaan sen seuraavana päivänä klo x. Ilmoitin, että en ole juuri silloin paikalla, mutta voin nostaa tuolin hieman aiemmin talon ala-ovelle odottamaan, josta sen voi hakea. Se oli kuulemma ok. Sitten tuli kuitenkin seuraavana iltana tekstiviesti, että "en jaksakaan tulla hakemaan, heippa".

Kaatopaikkakin on noissa monesti kätevämpi, mutta niissä taas vituttaa, kun ovat auki vähän miten sattuu ja roskien vienti perustuu hinnastoon, jonka tulkitseminen on hieman paikasta riippuen kuin hepreaa opiskelisi.

Yksittäisen myyjän vakaumuksen manifesti koskien tinkimistä ja lähetyksen kyselyä, ei tee sitä todeksi että tämä asiat estyvät, joten jäljelle jää se jälkikärsimys vitutus tai sitten jos ennakoiden nämä uhkat, ei tee ollenkaan sitä myynti-ilmoitusta.
Muutoinhan tämä vitutus on ilmentymä sosiaalisesta selektiivisyyden tarpeiden ristiriidasta, kun tarkasti rajattu vuorovaikutuksen toive ei toteudukaan.
Jos minua tarkoitit, niin minähän nimenomaan en halua minkäänlaista vuorovaikutusta näiden ongelmallisten ja lukutaidottomien ihmispaskojen kanssa.

Jos minua tarkoitit, niin minähän nimenomaan en halua minkäänlaista vuorovaikutusta näiden ongelmallisten ja lukutaidottomien ihmispaskojen kanssa.

Yleisesti sanoin pohtien kaikkia myyntialustalla ilmoittavia jotka vaivaantuvat julistamansa myyntisäännöstön läpi tulevista yhteydenotoista.

Viimeksi muokattu:
Yleisesti sanoin pohtien kaikkia myymtialustalla ilmoittavia jotka vaivaantuvat juhlistamansa myyntisäännöstön läpi tulevista yhteydenotoista.
Minkä helvetin "juhlistamansa myyntisäännöstön" läpi? Eikö se nyt ole ihan normaalia maalaisjärkeä, että luetaan ilmoitus ja edes yritetään ymmärtää mitä siinä sanotaan, eikä sen jälkeen aleta pulikoimaan vastaan?

Yleisesti sanoin pohtien kaikkia myymtialustalla ilmoittavia jotka vaivaantuvat juhlistamansa myyntisäännöstön läpi tulevista yhteydenotoista.
Kaikenmaailman "huutokauppakeisarit" kyl todellaki sivuutetaan ja estetään. Kuin myös "tiukka hinta?", "20", "10e", 25e haen tänää" -keskustelun aloittajat. Jos nyt edes tervehtiä osaa ja asiallisen tarjouksen esittää, nii ansaitsee ainaki vastauksen.

Minkä helvetin "juhlistamansa myyntisäännöstön" läpi?
Poistin h-kirjaimen välistä, eli sana oli tarkoitus olla "julistamansa".
Helvetistä en tiedä, mutta ilman helvettiä
esimerkiksi
"Vain nouto"
"Ei tinkijöille"
"En lähetä"
"Älä tingi"
"En myy erikseen"

Eikö se nyt ole ihan normaalia maalaisjärkeä, että luetaan ilmoitus ja edes yritetään ymmärtää mitä siinä sanotaan, eikä sen jälkeen aleta pulikoimaan vastaan?

On normaalia että luetaan ja ymmärretään, mutta kun maailma toimii eri tavalla kuin kirjoitettu sana on, niin olipa se nyt pullikointia tms., niin minä ainakin teen vastoin myyjän omia sääntöjä, koska viikoittaiset kokemukset kertovat että myyjät itse rikkovat omia kirjoittamiaan sääntöjä, kun lopulta lähettävät tingityn yksittäisen tuotteen.

Joen äärelle kun vie joelle tarkoitetun vaatimus listan, koskien minne joki ei saa ajansaatossa virrata ja kuinka sen pitää välttää rantapenkan eroosiota, niin ei luultavasti joki niitä vaatimuksia noudata.

Viimeksi muokattu:
Helvetistä en tiedä, mutta ilman helvettiä
esimerkiksi
"Vain nouto"
"Ei tinkijöille"
"En lähetä"
"Älä tingi"
"En myy erikseen"

On normaalia että luetaan ja ymmärretään, mutta kun maailma toimii eri tavalla kuin kirjoitettu sana on, niin olipa se nyt pullikointia tms., niin minä ainakin teen vastoin myyjän omia sääntöjä, koska viikoittaiset kokemukset kertovat että myyjät itse rikkovat omia kirjoittamiaan sääntöjä, kun lopulta lähettävät tingityn yksittäisen tuotteen.

Joen äärelle kun vie joelle tarkoitetun vaatimus listan, koskien minne joki ei saa ajansaatossa virrata ja kuinka sen pitää välttää rantapenkan eroosiota, niin ei luultavasti joki niitä vaatimuksia noudata.
Kiitos, en tule enää koskaan joustamaan yhdestäkään itse laatimastani myynnin ehdosta. Jos tulet 200km ja haluat tinkiä valmiiksi halvasta bemarista satasen, niin kävelen sisään kahville ja laitan puhelimen kiinni.

Kiitos, en tule enää koskaan joustamaan yhdestäkään itse laatimastani myynnin ehdosta. Jos tulet 200km ja haluat tinkiä valmiiksi halvasta bemarista satasen, niin kävelen sisään kahville ja laitan puhelimen kiinni.
Joo, noiha ne on pahimpia, että ku kaupat on sovittu, nii sit noudossa ruvetaan tinkimään vielä. Joo toki, jos ihan oikeesti vielä jotain puutetta/vikaa/ongelmaa esiintyy, nii sit toki on hyväksyttävää. Mut sellainen, että tinkimisen ilosta tingitään vielä, nii senkun ajelkoot takas kotiin ilman kauppoja.

"En tule koskaan" on samaa listaa näiden kanssa
"Ei ikinä"
"Aina"
"Joka kerta"

Tämmöiset sanonnat tuppaavat olla paikkansa pitämättömiä.

Minkä helvetin "juhlistamansa myyntisäännöstön" läpi? Eikö se nyt ole ihan normaalia maalaisjärkeä, että luetaan ilmoitus ja edes yritetään ymmärtää mitä siinä sanotaan, eikä sen jälkeen aleta pulikoimaan vastaan?
Se on nimenomaan normaalia maalaisjärkeä. Ja sitähän ilmentää vähemmistö jossain myyntialustalla hustlaavista ainakin aktiivisuudella painotettuna. Nämä vetävät puoleensa kaikenlaista koijaria, vipeltäjää ja mainitsemiasi lukutaidottomia.

Tää ylläoleva keskustelu muuten ehkä sopisi paremmin tonne toiseen ketjuun pikkuhiljaa:

Näinhän se on. Ja kaikista vähimmällä vitutuksella pääsee kun ei koskaan vastaa näille mitään jotka ehdottelevat omia sääntöjään.
Itse kun yleisesti ostajana olen tinkijä, niin myydessä myöskin ymmärrän ilmoituksiin tulevan ehdottelun ja tinkimisen.

Näihin ei tarvitse varata minuuttia pidempää aikaa, eikä pahana olona kantaa mukana.
Valmiit vastailu lauseet voivat olla vaikka puhelimen näyttönäppäimistön leikepöydän muistissa

^ Vastattu soveltuvammassa ketjussa
Itse kun yleisesti ostajana olen tinkijä, niin myydessä myöskin ymmärrän ilmoituksiin tulevan ehdottelun ja tinkimisen.

Näihin ei tarvitse varata minuuttia pidempää aikaa, eikä pahana olona kantaa mukana.
Valmiit vastailu lauseet voivat olla vaikka puhelimen näyttönäppäimistön leikepöydän muistissa
Ihan periaattestaki minuuttiki on liikaa. Tuhlatkoot itse aikaansa ja saakoot yhden uuden eston lisää.

Tää ylläoleva keskustelu muuten ehkä sopisi paremmin tonne toiseen ketjuun pikkuhiljaa:

Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Vanha ketju kadonnut, tehdään uusi. Tässä pari kertaa viimeisen viikon aikana Torissa koittanut myydä tavaraa, ja kyllä väliin löytyy ihmeellistä ostajaa.. Yksikin ehdotti että maksaisi lähes HP, mutta kävisin "ohimennen" viemässä tavaran Kajaanista Helsinkiin? (600 km) Sitten pari tällaista...
bbs.io-tech.fi
Ihan samaa mieltä. Tuntuu et jengi luulee et se on joku neuvottelutaktiikka, et sovitaan hinta ja sit tulalan paikan päälle vielä tinkimään. Ei se oo, se on vaan ärsyttävää. Itelläki on jääny kaupat tekemättä sen takii, ku toinen alkaa siinä noutovaiheessa vänkäämään. Parempi vaan sanoo et ei käy, ja jatkaa elämää.

Ihan samaa mieltä. Tuntuu et jengi luulee et se on joku neuvottelutaktiikka, et sovitaan hinta ja sit tulalan paikan päälle vielä tinkimään. Ei se oo, se on vaan ärsyttävää. Itelläki on jääny kaupat tekemättä sen takii, ku toinen alkaa siinä noutovaiheessa vänkäämään. Parempi vaan sanoo et ei käy, ja jatkaa elämää.
Tais tulla väärään viestiin vastaus :) Mut joo parempi jatkaa tuolla toisessa ketjussa, ku alkaa olla vähä offtopikkia vaikka vitutusta sivuaakin edelleen.

Se on just sitä. Myyyjä kirjottaa tiukat säännöt, mut sit ku oikeesti kysyy nii moni joutsaa. Itelläki on leikepöydällä valmiit vastaukset tinkijöille, niin ei tartte miettiä. Aika paljon menee energiaa turhaan vääntämiseen.

Järkeville tarjoajille toki - oma kokoemus on että melko nopeaan voi tulla joku joka tekee ihan naurettavan tarjouksen jo tingattuunkin hintaan - taitaen katsoa miten epätoivonen myyjä on nopealle rahalle. No moiset pääsee suoraan estoon... ja muutkin jotka ihan naurettavaa tarjoo.

Järkeville tarjoajille toki - oma kokoemus on että melko nopeaan voi tulla joku joka tekee ihan naurettavan tarjouksen jo tingattuunkin hintaan - taitaen katsoa miten epätoivonen myyjä on nopealle rahalle. No moiset pääsee suoraan estoon... ja muutkin jotka ihan naurettavaa tarjoo.
Ei se väärin ole.

En ole laittanut ihmisiä estoon Torissa tai keakustelupalstoilla.
Koen estoon laittaessa että teen karhunpalveluksen itselle jos sensuuria ryhtyisin harjoittamaan, joten pidän parempana että oppii ymmärtämään kanssaeläjiä, ja tekee omat ilmoitukset ja viestinnän niin että ei savuja päästä omista korvista turhan usein.

Ei se väärin ole.

En ole laittanut ihmisiä estoon Torissa tai keakustelupalstoilla.
Koen estoon laittaessa että teen karhunpalveluksen itselle jos sensuuria ryhtyisin harjoittamaan, joten pidän parempana että oppii ymmärtämään kanssaeläjiä, ja tekee omat ilmoitukset ja viestinnän niin että ei savuja päästä omista korvista turhan usein.
Minä ymmärrän myös kanssaeläjiä, jopa siinä määrin että raskaimpien jankkaajien kohdalla tiedän olevan kaikille osapuolille parempi, jos vaan pysytään erossa toisista heti alusta alkaen. Se oli se pointti tässäkin.

Statistiikka

Viestiketjuista
307 100
Jäsenet
83 021
Uusin jäsen
drantik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom