Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Keväät on aina olleet ylimainostettuja, ja usein ylimainostajat inhoaa talvea ja haluaisivat että koko talvi olisi marraskuuta ;-)

Kannattaisi lainata viestiä johon viittaa niin ei tarvitsisi arvailla, mutta veikkaan, että tarkoitit mun viestiä?

Ja en todellakaan koittanut tarkoittaa, että väärin vituttanut, vaan juuri sitä mitä sanoin: erilaisia ongelmia.
Vastaukseni pihvi oli kuitenkin OT:n puolella filmin laadusta.

Ei huolta, et ollut mitenkään osallisena tuohon kommenttiini. Oletin vastaavani ns. viimeiseen viestiin.

Meikäläisellä ei ole koskaan ollut mitään Instagram tai Facebook-tiliä. Vihaan somea yli kaiken. Se teki maailmasta paskemman paikan n. 15 vuotta sitten. En siis kohtaa tätä roskaa. Viestit jää saamatta? Mitkä viestit? Meikäläiselle voi viestittää sähköpostilla tai vaikka yksityisviestillä foorumeilla, joille olen rekisteröityneenä. Ihmiskunta on viestitellyt ammoisista ajoista lähtien kirjeiden, morsetuksen ja puhelimien välityksellä. Tarvitsemmeko me todella jotain Facebookin kaltaisia alustoja, jotka kuplaannuttavat ihmiset ja myyvät käyttäjistä kerätyt tiedot eteenpäin?

Huh huijaa! Olipa nuo hyviä aikoja ennen somealustoja! Internet oli sentään internet. Ihmisillä oli omia hassuja ja jänniä kotisivuja sun muuta. Nykyään internet on muutaman jättifiman bisnesalusta. Tylsä paikka kuin mikä. Tämäkin keskustelufoorumi on ihan reliikki nykyään. Olen ihmeissäni miten tämä paikka voi olla näinkin aktiivin, kun esim. vuodenvaihteessa lopetettu DVDPlaza, josta tänne siirryin, oli aika kuollut paikka.
Tämä kyllä meinaa vituttaa että nykyään oletetaan että löydyt kaikesta somesta ja on whatsapit jne. Nykyiseen taloyhtiöön muuttaessa eivät meinanneet jotenkin ollenkaan tajuta miksei minulla ole Whatsappia ja miksen suostu asentamaan. Kuulemma kaikki kommunikointi siellä. Hallitukseen liittyessä tuntui olevan lähes kynnys kysymys ja olen melko varma että olen ulkona 90% kommunikaatiosta. Tosin en tiedä onko tuo nyt huono asia, semmosta jappasua välillä. Pari kertaa unohtaneet keskustella ja kutsua meidät taloyhtiön talkoisiinkin :). En ymmärrä mitä vikaa normi sms tai sähköpostissa on tai ihan vaikka jutella naamatusten asioisa...

Tämä kyllä meinaa vituttaa että nykyään oletetaan että löydyt kaikesta somesta ja on whatsapit jne. Nykyiseen taloyhtiöön muuttaessa eivät meinanneet jotenkin ollenkaan tajuta miksei minulla ole Whatsappia ja miksen suostu asentamaan. Kuulemma kaikki kommunikointi siellä. Hallitukseen liittyessä tuntui olevan lähes kynnys kysymys ja olen melko varma että olen ulkona 90% kommunikaatiosta. Tosin en tiedä onko tuo nyt huono asia, semmosta jappasua välillä. Pari kertaa unohtaneet keskustella ja kutsua meidät taloyhtiön talkoisiinkin :). En ymmärrä mitä vikaa normi sms tai sähköpostissa on tai ihan vaikka jutella naamatusten asioisa...
Sama juttu, välillä vähän vituttaa kun pitäisi olla Facebook, Whatsapp, Signal, Telegram, Discord ja ties kuin monta muutakin viestimispalvelua käytössä kun nykyään kaverit ja tutut ovat hajaantuneet eri palvelujen käyttäjiksi kun aikanaan MSN Messenger ajettiin alas ja vain osa siirtyi Skypeen ja osa muihin palveluihin ja siitä asti on ihmiset hajaantuneet pitkinpoikin.

FB-tili mulla aikanaan oli mutta sinne kun rupesi tulemaan kaikenmaailman mainosta ja tuntemattomien kaveripyyntöjä kiihtyvään tahtiin niin senkin lopetin muutama vuosi sitten. Whatsappia on monesti vinguttu käyttöönottamaan mutta tähän päivään mennessä olen pärjännyt ilmankin. Muutama tuttu on joskus "lähettänyt minulle" jotain WA:ssa, kenelleköhän ne on sitten mennyt kun itse en kyseisessä palvelussa ole koskaan ollutkaan...

Samalla vituttaa kyllä sekin, että entistä useamman firman "nettisivut" ovat vain facebookissa tai asiakaspalveluun ei nykyään ole sähköpostiosoitetta vaan sekin hoidetaan jonkun FB:n, Twitterin tai Instagramin kautta (ellei ylihintaista puhelinpalvelua oteta huomioon). Kaikilla ei v*ttu ole joka ikistä somea käytössä!

Jos olisi joku polttari porukasta sanonut että hänellä ei ole Whatsappia niin ulkona olisi ollut suunnittelusta kuin lumiukko. Hyvä jos olisi lopuksi edes muistettua kertoa aikataulu. On kyllä aika raaka päätös tänäpäivänä olla ilman Whatsappia. Minulle ilman Whatsappia oleminen on kuin olisi ilman kännykkää. SMS ovat salasanojen resetointia varten.

Jos taloyhtiöllä olisi joku oma foorumi softa pyörimässä kommunikointia varten niin pidän sitä ainakin 100 kertaa paskempana kuin ihan vain kayttää whatsappia.

Varmaan siis tuon Whatsappin jätän siksi, ettei käy kuten viime kerralla kun jätin sen asentamatta: kuulin ainakin kaksi vuotta myöhemmin ettei joku tajunnut miksen vastaa mihinkään viesteihin pariin vuoteen (pitääkö tätä oikeasti ihmetellä?!). Osa vaan jättää viestimättä jos ei Whatsappissa tavoita.

Siirryin tuolloin Signaliin ja siellä onkin nykyään lähipiiri, mutta muutama kontakti sieltä puuttuu ja pitävät Whatsappia ainoana yhteydenottotapana. Niinpä Whatsappia tulee pidettyä että nuo muutaman kontaktin viestit tulee 1-2 krt vuodessa läpi.

Facebook ja Instagram sen verran turhaa paskaa viimeiset 5 vuotta että tilit lähtee varmaan poistoon piakkoin ettei tarvi muutamaa viestiä siellä influenssereiden seassa kytiskellä.

Jotenkin tuntuu kovin oudolta yhdistää Whatsapp someen. Ikäänkuin Whatsapilla ja Face/X/insta olisi jotain yhteistä. Tai sitten en tiedä Whastapin ominaisuuksista tarpeeksi. Whatapissa ei tule vastaan niitä joutuvia päivityksiä jotka itse yhdistän someksi.

Jotenkin tuntuu kovin oudolta yhdistää Whatsapp someen. Ikäänkuin Whatsapilla ja Face/X/insta olisi jotain yhteistä. Tai sitten en tiedä Whastapin ominaisuuksista tarpeeksi. Whatapissa ei tule vastaan niitä joutuvia päivityksiä jotka itse yhdistän someksi.
En pidä whatsappia somena, en käytä sitä koska sillä on todella huono yksityisyyden suoja, keräävät huoletta dataa käyttäjästä, yhteystiedot viestit jne. ja en ylipäätään suostu käyttämään mitään metan tuotteita.

Kyllähän tuon takia varmasti jäänyt yhteydonottoja saamatta, ystäviä tapaamatta ja tapahtumia käymättä, mutta sen verran selkärankaa että olen en valmis hyväksymään sen sijaan että antaisin datani metalle vapaaehtoisesti.

Vituttaa myös ihmisten lammasmainen asenne näiden asioiden suhteen. "no kaikki sitä käyttä, saa ne nyt muutenkin minu tiedot, mitä väliä". Sepä kun suurin osa ihmisestä ajattelee nuin mahdollistaa tämän.

En pidä whatsappia somena, en käytä sitä koska sillä on todella huono yksityisyyden suoja, keräävät huoletta dataa käyttäjästä, yhteystiedot viestit jne. ja en ylipäätään suostu käyttämään mitään metan tuotteita.
Ok. Tämä on selkeä peruste. En sitten tiedä olisko tähän mitään muuta ratkaisua kuin EU tasolta tuleva järjestelmä. Itselläni kun ei ole sen suurempi luotto mihinkään muuhun viestintäjärjestelmään jossa on yksityistä rahaa kiinni. Mutta itse olen yksityisyyteni uhrannut koska en ole OK sen kanssa että olisin kaikesta ulkona.

Kyllähän tuon takia varmasti jäänyt yhteydonottoja saamatta, ystäviä tapaamatta ja tapahtumia käymättä, mutta sen verran selkärankaa että olen en valmis hyväksymään sen sijaan että antaisin datani metalle vapaaehtoisesti.

Vituttaa myös ihmisten lammasmainen asenne näiden asioiden suhteen. "no kaikki sitä käyttä, saa ne nyt muutenkin minu tiedot, mitä väliä". Sepä kun suurin osa ihmisestä ajattelee nuin mahdollistaa tämän.
Yksityisyyden suojan takia vaihdoin Whatsappin aikoinani Signaliin jonkun sääntöuudistuksen myötä. Whatsapp on jäänyt lähinnä työnumeroiden kanssa yhteydenpitoa varten, siellä ei tule käytyä yksityisiä keskusteluja.

Virallisestihan jos otan kuvan työnantajani tuotteesta ja lähetän sen Whatsappissa työkaverilleni niin se kuva on Metan omaisuutta, ei minun tai työnantajani. Tällaiset ominaisuudet Whatsappissa vituttaa ja sitä kautta ne niputan someäppien kanssa ns. samaan roskaan joka pitäisi poistaa.

Yksityisyyden suojan takia vaihdoin Whatsappin aikoinani Signaliin jonkun sääntöuudistuksen myötä. Whatsapp on jäänyt lähinnä työnumeroiden kanssa yhteydenpitoa varten, siellä ei tule käytyä yksityisiä keskusteluja.

Virallisestihan jos otan kuvan työnantajani tuotteesta ja lähetän sen Whatsappissa työkaverilleni niin se kuva on Metan omaisuutta, ei minun tai työnantajani. Tällaiset ominaisuudet Whatsappissa vituttaa ja sitä kautta ne niputan someäppien kanssa ns. samaan roskaan joka pitäisi poistaa.
Voithan käyttää signalia työjutuissa ja whatsuppia henkilökohtaisissa.

Voithan käyttää signalia työjutuissa ja whatsuppia henkilökohtaisissa.
Niin tai siis toisinpäin. Työorganisaation valinta on Whatsapp (ja tietoturvan takia iPhone...) ja henkilökohtainen valintani on Signal. Signal-kontakteja on kymmenkunta ja loput yksityiselämän tutut laittaa Whatsappia kerran vuodessa. Ilmeisesti heillekin näkyisi ettei voi lähettää minulle viestiä jos Whatsappista poistaisin tilin, en ole varma tästä.

Niin tai siis toisinpäin. Työorganisaation valinta on Whatsapp (ja tietoturvan takia iPhone...) ja henkilökohtainen valintani on Signal. Signal-kontakteja on kymmenkunta ja loput yksityiselämän tutut laittaa Whatsappia kerran vuodessa. Ilmeisesti heillekin näkyisi ettei voi lähettää minulle viestiä jos Whatsappista poistaisin tilin, en ole varma tästä.
Meillä taas tietoturvan takia on kielletty työpuhelimissa ja työasioissa whatsapp ja aika moni muukin appi :)

Itse en "käytä" whatsappia, enkä pidä siitä, mutta yhtä hyvin kuin mollata sitä olisi mollata sähköpostia, ihan samanlainen "pakko" siihenkin oli, eikä sekään mikän autuas juttu ollut. Sinänsä kummastelen kyllä kun valtaosa harrastesaiteista on muuttanut Faseen, joka toimii semmoisessä erittäin huonosti. Mielummin katselen typerien amerikkalaisten juttuja "modernvespa.com"issa kuin vastaavaa suomalaista fasessa.

Facea, eikä WA ei ole eikä tule. Jos joku vinkuu että ku kaikilla muilla on niin soittakoon tai lähettäköön viestiä mutta Signal ja Telegram riittää mulle.

Facea, eikä WA ei ole eikä tule. Jos joku vinkuu että ku kaikilla muilla on niin soittakoon tai lähettäköön viestiä mutta Signal ja Telegram riittää mulle.
En ihan noin tiukkaa kantaa ole itselleni ottanut, wa on asennettuna. Mitään arkaluontoista sen kautta ei kuitenkaan keskustella jos se minusta riippuu.

En kyllä jaksaisi mitään tuollaisia periaatteellisia kieltoja itselleni asettaa.
Työ, harrastukset ja kaverit sulassa sovussa WAssa.
Ja eikös tuota Metaa ole jokaisessa maailmaan sijoittavassa ETF:ssä ja rahastossa? Eiköhän suurin osa meistä ole omistajia.

Itellä lähti myös WA muiden somejen yhteydessä joskus about 10v sitten. Varmasti täälläkin on monet saunaillat jäänyt välistä mutta mikäli ei jakseta laitella viestillä/signaalilla/soittamalla/savumerkeillä niin eikai niihin tarvitse mennä. Itse kumminkin pitää yhteyttä näihin tuttaviin muita reittejä pitkin joten ei täysin ole pois sulkeutunut.

Ha, minä en edes tiedä mitä nuo signalit ja telegramit ovat ;-D
Mutta mitä soittamisiin tulee, vastaako joku teistä puhelimeen?

Ha, minä en edes tiedä mitä nuo signalit ja telegramit ovat ;-D
En vastaa enää jos en näe kuka soittaa. Vituttaa perustella myyjille perustelemasta päästyäni miksen halua heidän tuotettaan. Mielummin olen käymättä niitä puheluita alkuunkaan. Jokainen jolla on oikeaa asiaa, laittaa viestiä perään jos ei soittamalla tavoita. Lähtökohtaisesti minulle ei ole monellakaan asiaa kenen numeroa minulla ei jo ole. Voiskin taas ottaa sen palvelun missä näkyy soittajan tiedot.

Jos outo numero, niin en vastaa. Tutuille ja kavereille tietysti. Harvoin tosin mulle kukaan soittaa, sillä lähipiirini tietää varsin hyvin, kuinka paljon vihaan puhelimessa puhumista. Jos soittavat, niin silloin tiedän, että nyt on pakko olla todella tärkeää asiaa. Eli mitään "moi, mitä kuuluu?" -tyylisiä puheluita mulle on turha soittaa.

EDIT. Tarkennetaan sen verran, että tuntemattomiin numeroon vastaan, jos tiedän että joku taho yrittää tavoittaa. Jos lääkärin kanssa on sovittu soittoaika huomenna klo 12:00, niin totta kai vastaan.

Viimeksi muokattu:
En vastaa enää jos en näe kuka soittaa. Vituttaa perustella myyjille perustelemasta päästyäni miksen halua heidän tuotettaan. Mielummin olen käymättä niitä puheluita alkuunkaan. Jokainen jolla on oikeaa asiaa, laittaa viestiä perään jos ei soittamalla tavoita. Lähtökohtaisesti minulle ei ole monellakaan asiaa kenen numeroa minulla ei jo ole. Voiskin taas ottaa sen palvelun missä näkyy soittajan tiedot.
Ensinnäkin ainakin itsellä puhelin yleensä varoittaa jos on mahdollinen myyjä ja jos kuitenkin pääsee läpi niin sanoo että "kiitos ei" ja luuri kiinni. On vaikeaa tosiaan.

EIkö kenellekkään tule mieleen että voi olla puhelu vaikka sairaalasta jos joku lähiomainen on joutunut sinne tai vaikka jos autoa on kolhittu ja kolhija yrittää soittaa tai vaikka hammaslääkäristä soitetaan että aika pitää perua jne.. missään noissa ei näy kuin numero..

Plus että monta kertaa operaattorin tai vakuutusyhtiön vaihdon jälkeen tulee casback tarjous ja kerran vuodessa kaksi vakuutusyhtiötä soittaa ja nokittaa tarjouksia ja siinä aina sen satasen vuodessa säästää.

EIkö kenellekkään tule mieleen että voi olla puhelu vaikka sairaalasta jos joku lähiomainen on joutunut sinne tai vaikka jos autoa on kolhittu ja kolhija yrittää soittaa tai vaikka hammaslääkäristä soitetaan että aika pitää perua jne.. missään noissa ei näy kuin numero..
Eikä välttämättä näy edes numerokaan, erityisesti esimerkkinä lääkäreiden numerot harvemmin näkyvät.

Ihmisten välinpitämättömyys kanssaihmisistä kohtaan vituttaa.

Kävin tänään poikkeukselliseti junalla Triplassa ja ylätasanteella, sisällä kauppakeskuksessa makasi kaksi miestä lytyssä joista toinen oli pudonnut pyörätuolista toisen päälle ja housut valuneet nilkkoihin.

Kaikki lompsivat heistä ohi, itse totesin että molemmilla taju kankaalla. Siitä infoon tilamaan järjestyksenvalvojat paikalle ja itse menin vielä varmistamaan että tulivat sinne.

Lanssit tulivat 10 minuutissa ja miehet edelleen tajuttomina siinä. Silloin siinä ympärillä riitti katselijoita. En jäänyt pidempään katsomaan.

Viimeksi muokattu:
Eikä välttämättä näy edes numerokaan, erityisesti esimerkkinä lääkäreiden numerot harvemmin näkyvät.
Joo ja tää on ihan tunnettu ongelmakin (maksumuurin takana mutta otsikko kertoo oleellisen):
Ja tässäkin:

Varsinkin nuorisolla tuntuu olevan suuria vaikeuksia asioida puhelimitse. Omat lapseni olevan ainakin opettanut käyttämään puhelinta myös soittamiseen jonnin joutavan näpyttelyn sijaan. Puhelimitse saa yllättävän hyvin hoidettua asioita nopeasti pois päivänjärjestyksestä spostien ja muiden viestien sijaan.

Varsinkin nuorisolla tuntuu olevan suuria vaikeuksia asioida puhelimitse. Omat lapseni olevan ainakin opettanut käyttämään puhelinta myös soittamiseen jonnin joutavan näpyttelyn sijaan. Puhelimitse saa yllättävän hyvin hoidettua asioita nopeasti pois päivänjärjestyksestä spostien ja muiden viestien sijaan.
Ei siinä, itsekkin vihaan puhelimessa asioiden hoitoa ja ainakin työasiat hoidettaan AINA mieluumin maileilla kuin puheluilla.
Siviilielämässä vähän sama, itse olen huono soittamaan, mutta jos joku/tuntematon nro soittaa niin kyllä siihen aina vastataan.
Ei se puhelun katkaiseminen nyt niin vaikeaa ole joku häirikkö soittaa. Ja sen jälkeen numero blokkiin ja ilmoitus että numero on myyjä.

Jep, viimeksi tänään tuli puhelu pankista. Odotin tosin puhelua vasta huomiselle koska oli sovittu soittoaika mutta soittelivatkin että pitää siirtää puhelinaikaa koska kyseinen virkailija jonka kanssa olis sovittu, oli estynyt (eli varmaankin kipeänä tms). Suurimman osan kaupustelijoista puhelin näyttää kaupustelijoiksi ja ne puhelut voi skipata mutta muuten tulee vastattua puhelimeen liki aina, ellei sitten numerosta suoraan näe että soittaja on esim joku ulkomainen huijari.

Tiedän kyllä moniakin jotka eivät meinaa vastata edes tuttuihin numeroihin syystä tai toisesta.

Puhelimitse monen asian hoitaminen käy paljon helpommin ja nopeammin kuin 100 ja 1 tekstiviestin tai sähköpostin kautta. Itse menisin monesti mieluummin vaikka käymään jossain virastossa paikanpäällä setvimässä jotain asiaa kuin hoitaisin asiaa esim chatin kautta, valitettavasti nykyään monissa firmoissa ja virastoissa ei enää ole mahdollisuutta hoitaa asioita naamatusten tai edes puhelimitse (tai puhelinpalvelu on sikahintainen).

Vituttaa odotella jossakin chatissa kun aspa hoitaa 100 muutakin asiakasta samaan aikaan ja vastaamiseen kestää minuuttitolkulla ja vielä sekoilee eri asiakkaiden asiat sekaisin tai muuten ei meinaa millään ymmärtää mitä yrittää kysyä tai pyytää. Paskin kokemus oli yksi firma jonka aspa oli vain facebookissa, kun lähetti viestin niin siihen vastaaminen saattoi kestää parikin tuntia, joten pikkuasian hoitamiseen meni koko päivä.

Ensinnäkin ainakin itsellä puhelin yleensä varoittaa jos on mahdollinen myyjä ja jos kuitenkin pääsee läpi niin sanoo että "kiitos ei" ja luuri kiinni. On vaikeaa tosiaan.
Ei se vaikeaa ole, mutta arkivitutuksen aiheiden top3 hätyytellään jos myyjien kanssa pitää väitellä kesken työpäivän. Illallahan se puhelin ei juuri koskaan soi muuten kuin tuttujen soittaessa.
Voi olla, saan tällaisen tiedon muiden lähiomaisten kautta jos en kerkiä/pysty/jaksa vastata. Enkä usein jaksa, koska soittaja 4/5 tapauksessa on joku myyjä joka ei ymmärrä kohteliasta kieltäytymistä.

Auton kolhijat eivät about ikinä soita sille kolhitun auton omistajalle, vaan lähtevät paikalta, sillä ihmiset ovat mulkkuja.

Terveydenhuolto ei onneksi toimi niin päin, että soittavat minulle sitten kun tarvitsen hoitoa vaan toisin päin. Ehkä tuo huoli koskee eläkeläisiä. Mikään ei estä minua soittamasta niihin paikkoihin, joiden palveluita todella tiedostan tarvitsevani.
Hoidan minäkin sillä asioitani ihan sujuvasti lähes päivittäin sekä töissä että siviilissä. Tulevat puhelut karsin silti minimiin sen perusteella odotanko puhelua, tai tiedänkö soittajaa. Jos en odota puhelua, enkä tiedä soittajaa, puhelu omaan numerooni on minun puolestani 99% todennäköisyydellä turhempaa kuunneltavaa kuin eskari-ikäisen kiukku.

Kuten sanoinkin, älyllinen ihminen osaa lähettää viestin jos ei puhelimella ole tavoittanut ja monesti kiireet ja muutkin syyt kuin vituttavat soittelijat estävät minua vastaamasta puhelimeen. En myöskään harrasta enää takaisin soittamista tuntemattomiin numeroihin, koska useimmiten se soittaja on myymässä jotain paskaa jota en tarvitse.

Kuten sanoinkin, älyllinen ihminen osaa lähettää viestin jos ei puhelimella ole tavoittanut ja monesti kiireet ja muutkin syyt kuin vituttavat soittelijat estävät minua vastaamasta puhelimeen. En myöskään harrasta enää takaisin soittamista tuntemattomiin numeroihin, koska useimmiten se soittaja on myymässä jotain paskaa jota en tarvitse.

Yhtälailla siellä soittavassa päässä saattaa olla samanlainen "periaatteen ihminen", joka toteaa että soittakoot takaisin, jos kiinnostaa.

Itse en jaksa asettaa mitään äkkijyrkkiä periaatteita haittaamaan elämääni, mutta kukin tyylillään.

Mahtavaa. Meillä ollut nuoria kesätyöllisiä kun pyytää soittamaan niin näkee paniikin kasvoilta "nii tai voin laittaa viestiä"... Niin tai soitat parin minsan puhelun ja homma pois päiväjärjestyksestä. Eri asia sitten jos pitää jäädä jälki niin laittaa spostia.

Yhtälailla siellä soittavassa päässä saattaa olla samanlainen "periaatteen ihminen", joka toteaa että soittakoot takaisin, jos kiinnostaa.

Itse en jaksa asettaa mitään äkkijyrkkiä periaatteita haittaamaan elämääni, mutta kukin tyylillään.
Totta, niin voi olla. Elämääni näin äkkijyrkkä periaate ei tosin haittaa, sillä on vaivattomampaa jättää asia huomiotta kuin rassata päätään sillä. Olen sen verran "nobody" etten menetä noissa puheluissa yhtään mitään.

Ennen kyllä vastailin aina kun pystyin ja soittelin takaisin, mutta sitä myöten kun puheluista ja sähköposteista alkoi useampi olla roskapostia ja huijauksia kuin tarpeellista viestintää, totesin ettei minun kannata ottaa vastuuta omasta tavoitettavuudestani tahoilta joihin en ole työsuhteessa.

Totta, niin voi olla. Elämääni näin äkkijyrkkä periaate ei tosin haittaa, sillä on vaivattomampaa jättää asia huomiotta kuin rassata päätään sillä. Olen sen verran "nobody" etten menetä noissa puheluissa yhtään mitään.

Ennen kyllä vastailin aina kun pystyin ja soittelin takaisin, mutta sitä myöten kun puheluista ja sähköposteista alkoi useampi olla roskapostia ja huijauksia kuin tarpeellista viestintää, totesin ettei minun kannata ottaa vastuuta omasta tavoitettavuudestani tahoilta joihin en ole työsuhteessa.
Puhelut on ylipäätään aika paska kommunikaatioprotokolla ellei se soitto sovi juuri sillä hetkellä sekä vastaanottajalle ja soittajalle. Soittaja voi yrittää että saisiko vastausta, mutta vastaanottaja ei voi tietää soiton kiireellisyyttä eikä vastaamattomasta puhelusta välity kummallekaan osapuolelle mitään informaatiota.

Verrattuna viestiin: saat puhelimeen notifikaatioon josta näet sekunneissa koko viestin pääsisällön, ja voit tarvittaessa kriittisen sisällön tapauksesa vaikka heti soittaa lähettäjälle tai lähettää jonkin minimaalisen vastauksen.

Tähän vielä kolmas variantti, eli intialaisten teams-protokolla jossa lähetetään ”hey” ja odotetaan sitä ACKia ikuisesti sen sijaan että yhteydenoton sisältöä avataan mitenkään. Käytännössä asynkronisen viestinnän heikentämistä puhelun tasolle.

Ei se vaikeaa ole, mutta arkivitutuksen aiheiden top3 hätyytellään jos myyjien kanssa pitää väitellä kesken työpäivän.
Vinkki. Sano "ei" ja katkaise puhelu. "ei" sanotaan sen takia että eivät luule että puhelu katkesi vahingossa ja soita uudestaan. puhelu katkaistaan sen takia että ei tarvitse väitellä kenenkään kanssa yhtään mistään.

Statistiikka

Viestiketjuista
302 401
Jäsenet
82 138
Uusin jäsen
Haukis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom