Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaisi lainata viestiä johon viittaa niin ei tarvitsisi arvailla, mutta veikkaan, että tarkoitit mun viestiä?
Ja en todellakaan koittanut tarkoittaa, että väärin vituttanut, vaan juuri sitä mitä sanoin: erilaisia ongelmia.
Vastaukseni pihvi oli kuitenkin OT:n puolella filmin laadusta.
Tämä kyllä meinaa vituttaa että nykyään oletetaan että löydyt kaikesta somesta ja on whatsapit jne. Nykyiseen taloyhtiöön muuttaessa eivät meinanneet jotenkin ollenkaan tajuta miksei minulla ole Whatsappia ja miksen suostu asentamaan. Kuulemma kaikki kommunikointi siellä. Hallitukseen liittyessä tuntui olevan lähes kynnys kysymys ja olen melko varma että olen ulkona 90% kommunikaatiosta. Tosin en tiedä onko tuo nyt huono asia, semmosta jappasua välillä. Pari kertaa unohtaneet keskustella ja kutsua meidät taloyhtiön talkoisiinkinMeikäläisellä ei ole koskaan ollut mitään Instagram tai Facebook-tiliä. Vihaan somea yli kaiken. Se teki maailmasta paskemman paikan n. 15 vuotta sitten. En siis kohtaa tätä roskaa. Viestit jää saamatta? Mitkä viestit? Meikäläiselle voi viestittää sähköpostilla tai vaikka yksityisviestillä foorumeilla, joille olen rekisteröityneenä. Ihmiskunta on viestitellyt ammoisista ajoista lähtien kirjeiden, morsetuksen ja puhelimien välityksellä. Tarvitsemmeko me todella jotain Facebookin kaltaisia alustoja, jotka kuplaannuttavat ihmiset ja myyvät käyttäjistä kerätyt tiedot eteenpäin?
Huh huijaa! Olipa nuo hyviä aikoja ennen somealustoja! Internet oli sentään internet. Ihmisillä oli omia hassuja ja jänniä kotisivuja sun muuta. Nykyään internet on muutaman jättifiman bisnesalusta. Tylsä paikka kuin mikä. Tämäkin keskustelufoorumi on ihan reliikki nykyään. Olen ihmeissäni miten tämä paikka voi olla näinkin aktiivin, kun esim. vuodenvaihteessa lopetettu DVDPlaza, josta tänne siirryin, oli aika kuollut paikka.
Sama juttu, välillä vähän vituttaa kun pitäisi olla Facebook, Whatsapp, Signal, Telegram, Discord ja ties kuin monta muutakin viestimispalvelua käytössä kun nykyään kaverit ja tutut ovat hajaantuneet eri palvelujen käyttäjiksi kun aikanaan MSN Messenger ajettiin alas ja vain osa siirtyi Skypeen ja osa muihin palveluihin ja siitä asti on ihmiset hajaantuneet pitkinpoikin.Tämä kyllä meinaa vituttaa että nykyään oletetaan että löydyt kaikesta somesta ja on whatsapit jne. Nykyiseen taloyhtiöön muuttaessa eivät meinanneet jotenkin ollenkaan tajuta miksei minulla ole Whatsappia ja miksen suostu asentamaan. Kuulemma kaikki kommunikointi siellä. Hallitukseen liittyessä tuntui olevan lähes kynnys kysymys ja olen melko varma että olen ulkona 90% kommunikaatiosta. Tosin en tiedä onko tuo nyt huono asia, semmosta jappasua välillä. Pari kertaa unohtaneet keskustella ja kutsua meidät taloyhtiön talkoisiinkin. En ymmärrä mitä vikaa normi sms tai sähköpostissa on tai ihan vaikka jutella naamatusten asioisa...
En pidä whatsappia somena, en käytä sitä koska sillä on todella huono yksityisyyden suoja, keräävät huoletta dataa käyttäjästä, yhteystiedot viestit jne. ja en ylipäätään suostu käyttämään mitään metan tuotteita.Jotenkin tuntuu kovin oudolta yhdistää Whatsapp someen. Ikäänkuin Whatsapilla ja Face/X/insta olisi jotain yhteistä. Tai sitten en tiedä Whastapin ominaisuuksista tarpeeksi. Whatapissa ei tule vastaan niitä joutuvia päivityksiä jotka itse yhdistän someksi.
Ok. Tämä on selkeä peruste. En sitten tiedä olisko tähän mitään muuta ratkaisua kuin EU tasolta tuleva järjestelmä. Itselläni kun ei ole sen suurempi luotto mihinkään muuhun viestintäjärjestelmään jossa on yksityistä rahaa kiinni. Mutta itse olen yksityisyyteni uhrannut koska en ole OK sen kanssa että olisin kaikesta ulkona.En pidä whatsappia somena, en käytä sitä koska sillä on todella huono yksityisyyden suoja, keräävät huoletta dataa käyttäjästä, yhteystiedot viestit jne. ja en ylipäätään suostu käyttämään mitään metan tuotteita.
Yksityisyyden suojan takia vaihdoin Whatsappin aikoinani Signaliin jonkun sääntöuudistuksen myötä. Whatsapp on jäänyt lähinnä työnumeroiden kanssa yhteydenpitoa varten, siellä ei tule käytyä yksityisiä keskusteluja.En pidä whatsappia somena, en käytä sitä koska sillä on todella huono yksityisyyden suoja, keräävät huoletta dataa käyttäjästä, yhteystiedot viestit jne. ja en ylipäätään suostu käyttämään mitään metan tuotteita.
Kyllähän tuon takia varmasti jäänyt yhteydonottoja saamatta, ystäviä tapaamatta ja tapahtumia käymättä, mutta sen verran selkärankaa että olen en valmis hyväksymään sen sijaan että antaisin datani metalle vapaaehtoisesti.
Vituttaa myös ihmisten lammasmainen asenne näiden asioiden suhteen. "no kaikki sitä käyttä, saa ne nyt muutenkin minu tiedot, mitä väliä". Sepä kun suurin osa ihmisestä ajattelee nuin mahdollistaa tämän.
Voithan käyttää signalia työjutuissa ja whatsuppia henkilökohtaisissa.Yksityisyyden suojan takia vaihdoin Whatsappin aikoinani Signaliin jonkun sääntöuudistuksen myötä. Whatsapp on jäänyt lähinnä työnumeroiden kanssa yhteydenpitoa varten, siellä ei tule käytyä yksityisiä keskusteluja.
Virallisestihan jos otan kuvan työnantajani tuotteesta ja lähetän sen Whatsappissa työkaverilleni niin se kuva on Metan omaisuutta, ei minun tai työnantajani. Tällaiset ominaisuudet Whatsappissa vituttaa ja sitä kautta ne niputan someäppien kanssa ns. samaan roskaan joka pitäisi poistaa.
Niin tai siis toisinpäin. Työorganisaation valinta on Whatsapp (ja tietoturvan takia iPhone...) ja henkilökohtainen valintani on Signal. Signal-kontakteja on kymmenkunta ja loput yksityiselämän tutut laittaa Whatsappia kerran vuodessa. Ilmeisesti heillekin näkyisi ettei voi lähettää minulle viestiä jos Whatsappista poistaisin tilin, en ole varma tästä.Voithan käyttää signalia työjutuissa ja whatsuppia henkilökohtaisissa.
Meillä taas tietoturvan takia on kielletty työpuhelimissa ja työasioissa whatsapp ja aika moni muukin appiNiin tai siis toisinpäin. Työorganisaation valinta on Whatsapp (ja tietoturvan takia iPhone...) ja henkilökohtainen valintani on Signal. Signal-kontakteja on kymmenkunta ja loput yksityiselämän tutut laittaa Whatsappia kerran vuodessa. Ilmeisesti heillekin näkyisi ettei voi lähettää minulle viestiä jos Whatsappista poistaisin tilin, en ole varma tästä.
Niin, sama oli meillä. Ihmetyttää, jos tietoturvasta ollaan huolissaan, mutta sitten kuitenkin käytetään wu:ta.Meillä taas tietoturvan takia on kielletty työpuhelimissa ja työasioissa whatsapp ja aika moni muukin appi![]()
En ihan noin tiukkaa kantaa ole itselleni ottanut, wa on asennettuna. Mitään arkaluontoista sen kautta ei kuitenkaan keskustella jos se minusta riippuu.Facea, eikä WA ei ole eikä tule. Jos joku vinkuu että ku kaikilla muilla on niin soittakoon tai lähettäköön viestiä mutta Signal ja Telegram riittää mulle.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.