Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Helteistä valittamisessa on se ero että sille ei voi mitään eikä siltä voi suojautua. Kylmälle voi itse tehdä jotain.
Onko jotenkin hankala ymmärtää, että jotkut ihan tykkää siitä lämmöstä?

Itse tässä olen ollut 3vk Thaimaassa kylmimpien pakkasten aikaan, ja pelkästään hienoa! Joku on eri mieltä kuin sinä.

Onko jotenkin hankala ymmärtää, että jotkut ihan tykkää siitä lämmöstä?

Itse tässä olen ollut 3vk Thaimaassa kylmimpien pakkasten aikaan, ja pelkästään hienoa! Joku on eri mieltä kuin sinä.
Ei tietenkään ole. Mutta kuuman ja kylmän vertaaminen toisiinsa on typerää. Fakta on että kylmältä voi suojautua, kuumalta ei.

Äh... vaikka tuo säätila vähän ärsyttääkin niin se nyt ei ole mikään major-ongelma. Enemmän tässä alkaa vituttamaan se, että tuntuu että taas kaikki mahdolliset asiat alkaa tulla samaan aikaan tapetille. Töissä nyt taas on 100 ja 1 asiaa mitä pitäisi tehdä mutta ne nyt menee kun hoitaa yhden asian kerrallaan mutta kun siviilielämässäkin alkaa kasaantumaan erilaisia asioita juuri tähän alkuvuoteen. Miten nuo aina osaakin kasautua sillä tavalla että kaikki jutut on samaan aikaan eikä tasaisesti pitkin vuotta... Olisi varmaan reilu parikymmentä juttua mitä pitäisi saada hoidettua tyyliin noin kuukauden-parin sisällä ja sitten kun nuo saa hoidettua niin on ihan satunnaisia yksittäisiä juttuja pitkin loppuvuotta. Miten hitossa nuo aina osaa kerääntyä niin että kaikki on samaan aikaan... No, kun näistä selviää jotenkin järjissään niin sitten saa olla monta kuukautta suunnilleen tekemättä mitään isompaa pakollista juttua.

Ihan sama ilmiö itseasiassa on laskuillakin, vaikka niitä kuin yrittää hajauttaa ympäri vuotta. Jotenkin ne muutaman vuoden jälkeen kaikki rupeavat kasautumaan vuodenvaihteen ympärille. Niiden kanssa ei nykyään sentään ole mitään ongelmia, toista se oli silloin joskus kun sai laskeskella joka pennin joka kuukausi.

Se nyt vaan on sopeuduttava sinne, missä asuu, ja pukeuduttava vallitsevien olosuhteiden mukaan. Kuiva pakkanen ei haittaa. Kylmä, kostea tuuli saa kyllä luut kolottamaan.

Nihkeä helle on itselle vastenmielistä, kun sitä ei pääse pakoon, ja hommatkin ois hoidettava. Nestetankkausta kokoajan, jos meinaa pysyä toimintakuntoisena.

"Harvoin Suomessa on niin paahtavan kuumaa" on aika hölmösti sanottu koska jokaisella ihmisellä on oma käsitys siitä mikä on kuumaa ja mikä ei.
No, keskustelu Suomen säistä on ylipäätään hölmöä, koska jokaisella on oma käsitys hyvistä säistä. Kun keskustellaan säistä ja kuinka paahtavia tai kylmiä ne ovat, niin keskustelu on oletusomaisesti subjektiivisten mielipiteiden vaihtoa. Objektiivisen keskustelun tekisi esim. mitattujen ulkolämpötilojen mainitseminen: 8 astetta pakkasta on objektiivinen toteamus, mutta mielipide, että kyseinen kylmyys ei ole vielä liikaa on subjektiivinen toteamus, josta ei tarvitse olla samaa mieltä. Jonkun Italiasta Suomeen muuttaneen mielestä 8 asteen pakkanen voi olla ihan pirun kylmää!

Minulle Suomessa ei ole tyypillisesti kovin montaa "liian paahtavaa" päivää vuodessa, mutta turhan viileitä kesäpäiviä sen sijaan on yleensä monen monta (kesissä on toki eroja). Sinä saatat kokea Suomen säät eri tavalla, eikä siinä ole mitään ongelmaa ainakaan minulle. Ruumiinrakenteemme ja aineenvaihduntamme saattavat olla hyvin erilaisia. Lievän (itsediagnosoidun) autismin takia minulla näyttää olevan aistiyliherkkyyttä, joka vaikuttanee siihen, miten aivoni tulkitsevat lämpöaisti-informaatiota. Mielipiteeni Suomen säistä saattavat olla siis vain pienen vähemmistön esittämiä, mutta minä joudun näiden tuntemusten kanssa elämään. Jos sinusta Suomessa on usein "paahtavan kuumaa", niin ei siinä mitään. Kyllä minä toisten mielipiteitä osaan arvostaa ja kunnioittaa ellei kyse ole mielipiteistä, joita ei pidäkään arvostaa (esim. rasistiset mielipiteet tai Dunning-Kruger-tyylinen suunsoitto).

Se nyt vaan on sopeuduttava sinne, missä asuu, ja pukeuduttava vallitsevien olosuhteiden mukaan. Kuiva pakkanen ei haittaa. Kylmä, kostea tuuli saa kyllä luut kolottamaan.
-10°C pakkanen voi tosiaan tuntua aika vähältä, jos on kuiva ja tyyli sää ja on tarpeeksi vaatetta päällä.

Nihkeä helle on itselle vastenmielistä, kun sitä ei pääse pakoon, ja hommatkin ois hoidettava. Nestetankkausta kokoajan, jos meinaa pysyä toimintakuntoisena.
Nihkeää hellettä pääsee ainakin teoriassa pakoon ilmastoituun kämppään, mutta Suomessa moinen on jokseenkin harvinaista. Jos on rahaa, niin kyllä sitä pakoon pääsee. Jos ei ole rahaa, niin sitten on toki hankalampi tilanne. Itse joudun kärvistelemään kesäisin +30°C kämpässä. On kesästä kiinni, kuinka pitkän aikaa moista piinaa kestää. Viime kesä ei ollut paha. Hyvä kun sisälämpömittari edes saavutti tämän pelätyn lukeman. Sitten on taas kesiä, jolloin säät sattuvat olemaan sellaisia, että kämppä vaan pysyy kuumana viikosta toiseen.

Nihkeää hellettä pääsee ainakin teoriassa pakoon ilmastoituun kämppään, mutta Suomessa moinen on jokseenkin harvinaista. Jos on rahaa, niin kyllä sitä pakoon pääsee. Jos ei ole rahaa, niin sitten on toki hankalampi tilanne. Itse joudun kärvistelemään kesäisin +30°C kämpässä.
Vaikea on paeta tai raahata ilmastointilaitetta kiireellisissä "ulkohommissa". Kyllä ne työt on tehtävä välillä ulkonakin, keleistä piittaamatta.
Enkä juuri välttämättä tarkoittanut vain ja ainoastaan Suomea.

Vaikea on paeta tai raahata ilmastointilaitetta kiireellisissä "ulkohommissa". Kyllä ne työt on tehtävä välillä ulkonakin, keleistä piittaamatta.
Enkä juuri välttämättä tarkoittanut vain ja ainoastaan Suomea.
Juuri näin. Itselläkin oli viime kesänä jokunen tonni soraa pihalla ja olis pitänyt levittää mutta iski se helleputki niin ei ollut mitään asiaa ulos levittämään sitä. Nurmikkokin kasvoi ylipitkäks kun ei sitäkään jaksanu siinä paahtavassa helteessä tehdä. Sisällä toki mukavan viilee, mutta talvella ei tällaisia ongelmia ole.

Kylmää vastaan on mahdollista ostaa ja pukea talvivaatteet sekä syödä tarpeeksi ravinteikasta ruokaa.

Kuumaa vastaan on mahdollista ostaa ja pukea aktiivinen kylmäliivi ja hellehattu sekä juoda ravinteikasta juomaa.

wc-pönttö meni tukkoon. Viemärinavaajalla jumpannu sen mitä ranteista lähtee mutta ei aukea.
Jos jätät pönttöön reunoja myöden vesipatsaan, niin missä ajassa pinta laskeutuu sinne normaalille pohjan tasolle?

Onko ennen tätä ollut oireilua tässä WC:ssö tai muualla saman kiinteistön viemäristössä?

Jos jätät pönttöön reunoja myöden vesipatsaan, niin missä ajassa pinta laskeutuu sinne normaalille pohjan tasolle?

Onko ennen tätä ollut oireilua tässä WC:ssö tai muualla saman kiinteistön viemäristössä?
Toinen vessa ja lavuaarit toimii. Sanoisinko että 10minuuttia kestää että laskee.

WC-vinkki tilanteesta, kun ei ollut oikein välineitä. Eli siis bideesuihkuista suihkuosa pois ja tunkee letkun pönttöön niin pitkälle kuin menee. Vettäkin saa samalla työntää täysillä. On toiminut parikin kertaa.

Toinen vessa ja lavuaarit toimii. Sanoisinko että 10minuuttia kestää että laskee.

Jos ei ole muita työkaluja, niin kaatelet suuria kattilallisia hyvin lämmintä vettä, jossa on tiskikone pesuainetta seassa.
Tällainen hoito auttaa avaamaan viemärin, jos vesi noinkin nopeasti virtaa tukkeuman läpi.

WC-vinkki tilanteesta, kun ei ollut oikein välineitä. Eli siis bideesuihkuista suihkuosa pois ja tunkee letkun pönttöön niin pitkälle kuin menee. Vettäkin saa samalla työntää täysillä. On toiminut parikin kertaa.

Tuohon vinkkiin tulee lisätä, että letku tulee tuollaisen jälkeen uusia, ettei bakteerikanta siirry käyttövesiverkostoon

No jonkun rassin työnnät sinne jolla se fyysisesti aukeaa.
Jos on s-lukko niin rassin saaminen sinne ei välttämättä kovin helppoa. Ekasta mutkasta menee kyllä ylös, mutta toinen mutka alas ei välttämättä mene kun ei kaikissa malleissa ole suora mutka. Lisäksi rassi pitää suojata koska teräs raapii pöntön pohjan kivan näköiseksi.

wc-pönttö meni tukkoon. Viemärinavaajalla jumpannu sen mitä ranteista lähtee mutta ei aukea.

Itse olen aina saanut pöntöt aina auki viimeistään pyöreällä pönttöharjalla. sillä muutama terävä pisto suoraan nieluun niin lähtee liikkeelle jos ei sinne nyt mitään rautalankaa ja betonia ole tungettu. myös hammasharjoja ja vessanraikastimia löytynyt. Tulisuudelma on kyl ollut mukama mutta koskaan ei oo tarvinnut vielä käyttää.

Screenshot_18.png

Etikkaa reippaasti sinne, jotain reilu ruokalusikallinen ruokasoodaa ja fairya. Odottelet jotain 45 min ja sitten ämpäristä kaadat niin kuumaa vettä kun tulee, mielellään aika reippaasti. Fairy tosin sitten vaahtoaa joten näkyvyys voi olla huono, ettei tulvi yli.

Jatkossa sitten ostat kalliimpaa vessapaperia halvimman sijaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
298 793
Jäsenet
81 532
Uusin jäsen
kmikkokik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom