Tähän kyllä täysin sama. Itseä ärsyttää että todella, todella monet jutut (suoratoistot, lehdet) menee kk-maksuilla ja diilit on aina just noita että "ensimmäinen 3kk ilmaiseksi/halvalla" ja sen jälkeen toivotaan että kuluttaja unohtaa asian ja maksaa vaan. Eli yleisesti se että moni myyntityö on mennyt niin selkeästi kusettamiseksi. Asiakkaan ja kuluttajan väheksymistä

Ymmärrän että myyjät myy ja jokainen asiakas tekee sen päätöksen ostotilanteessa ja elää sit sen mukaan mutta jotenkin yleinen trendi on vaan että pitää saada "huijattua" asiakas johonkin mukaan.
Toinen juttu mikä yleisesti itseäni talous/kauppa-asioissa tympii on pakettikokojen muutokset. Jälleen kerran ymmärrän että joku tuote voi olla hieman eri painoinen ja se on ihan perusteltua mut just jotain karkkipussia katsoin kaupassa (oliko Pantteri-pussi ja siitä eri variaatiot) niin pussia oli ainakin kahta eri kokoa 210gr, 220gr (muistaakseni kolmea kokoa). Ja nyt on ollut esillä noi konvehtirasioiden / suklaalevyjen kokojen pienennykset. Eli noista tulee vahva tuoksu asiakkaan kusettamisesta. Fazerin laatikoita on vaikka kuinka montaa kokoa ja joka vuosi pystytään tietyistä malleista tiputtamaan 5-10% kokoa.
Itse pääasiassa teen ostopäätöksen aina kilohinnan mukaan, se on ihan tavallista, mutta nää pakettikokojen muutokset aiheuttaa helposti että satunnaisesti tulee "huolimattomuusvirheitä" eli pitäis joka kerta katsella eri versiot läpi ja puntaroida se kilohinta jne. Tämä on kiihtynyt viimeisen 5v aikana, en muista omasta nuoruudesta joskus 20-30v sitten että pussit ja paketit olisi koko ajan muuttuneet, voi olla että en vaan muista ja toisaalta karkeista on nykyään satoja eri malleja niin tätä pakettikokojen muutosta on helpompi ujuttaa markkinoille.
EDIT, muokataas vielä sen verran että ymmärrän jollain tapaa miten businessta tehdään ja siitä johtuu syyt asiakkaan "huijauksille". Eikä tossa sinänsä ole mitään väärää, maailma vaan toimii noin. Olen aina ollut kohtuu tarkka kuluttaja ja tehnyt puntaroituja ostoja mut nykyään tuntuu että asiakkaana pitää olla jotenkin extra-tarkkana ja se on oikeastaan se mikä tympii. Noita sisäänvetotarjouksia ja koukkuja pitää olla mut oma fiilis on että nykyään moni asia toimii niin että kuluttajana pitää olla liian tarkkana vs mitä oli joskus 20v sitten.