Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Flunssaa pukkaa joka onneksi hiukan helpottaa iltapäiväksi, eikä ole täysin puolikuollut olo..

Akka halusi hakea kamojaan juuri tänään. Ilmoitin, että ehkä ei tänne ylös kannata tulla, ellei halua tätä lystikästä tautia, joka on ollut hiukan on-off jo pari viikkoa, itselleen.

Esitin toivomuksen, että ilmoittavat kun ovat valmiit, lähtivät viemään ekaa kuormaa, mutta tulevat vielä takaisin. Jo pelkkä ajatus ahdistaa ihan riittävästi, että ovat siellä tonkimassa varastoja. Itse ei ole halunnut mua nähdä tai olla tekemisissä, siinä mielessä olen onnekas flunssan kanssa, ettei tarvii eikä kiinnosta nähdä ketään tänään.

C-vitamiinia kiskonut naamaan ja pitää tuossa syödäkin jotain oikeaa, kunhan nyt painuvat mäkeen tuolta.
 
Kyllähän vitutuskäyrä hehkuu punaisena,ketkä käyttää elisan sähköpostia.
Hintaa taas hilataan reilusti ylöspäin.7,99€

Näyttökuva 2025-09-10 152329.png
 
Kyllähän vitutuskäyrä hehkuu punaisena,ketkä käyttää elisan sähköpostia.
Hintaa taas hilataan reilusti ylöspäin.7,99€

Näyttökuva 2025-09-10 152329.png
Alkoipa vituttamaan. Ollut käytössä iät ja ajat. Noin vuoden tainnut maksella tuosta, aiemmin oli puhelinliittymän kylkiäisenä.
Niin paljon tunnuksia kiinni tuohon sähköpostiin etten vaan ole saanut aikaiseksi vaihdella niitä kaikkia.

Nyt menee kuitenkin jo niin kohtuuttoman kalliiksi että pakkohan tuo on lopettaa.
 
Kannattaa kyllä melkein vaan kiltisti antaa sitä rahaa. Se on aika paha juttu, jos tuon ikäinen lapsi saa tietää ilkeydestä...
Yritin hetken mietittyäni soittaa. Ei vastannut, kolme soittoo. Enkä tiennyt mille niistä neljälle tililleen tällä kertaa haluu...
 
Yritin hetken mietittyäni soittaa. Ei vastannut, kolme soittoo. Enkä tiennyt mille niistä neljälle tililleen tällä kertaa haluu...
Tais olla sarkasmia, johon vastasit. Mut eihä tollainen kiva tilanne ole. Ole vaa mitä oot ja anna exän olla kusipää. Kyl sun lapses tietää missää mennään? e: kuulostaa ainaki vähä semmoiselta tilanteelta.
 
Tais olla sarkasmia, johon vastasit. Mut eihä tollainen kiva tilanne ole. Ole vaa mitä oot ja anna exän olla kusipää. Kyl sun lapses tietää missää mennään? e: kuulostaa ainaki vähä semmoiselta tilanteelta.
Kyllä lapsi mua rakastaa. Ei oo siitä hätää. Päätin kuitenkin heltyä edit: ja ymmärsin kyllä sarkasmin (lapsi 22v)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän vitutuskäyrä hehkuu punaisena,ketkä käyttää elisan sähköpostia.
Hintaa taas hilataan reilusti ylöspäin.7,99€

Näyttökuva 2025-09-10 152329.png
Tää kyl rupee olemaan ihan sairas hinta. Pitäisi ruveta vaan urakoimaan noita eri palveluja läpi, mihin olen Elisan (Saunalahti) sähköpostin liki 20 vuoden aikana työntänyt. On vaan melko iso savotta pähkäillä missä kaikkialla toi osoite on käytössä, ettei sitten mikään vahingossakaan lukkiutuisi. Tämän takia olen vielä pitänyt tätä osoitetta voimassa. Mutta kyllä se kynnys alkaa olemaan korkeella maksaa 8€ siitä, mikä oli aiemmin liittymän kylkiäisenä. Itse en ainakaan saa rahoille vastinetta näistä "parannuksista", oikeastaan en edes silloin, kun sähköposti muuttui maksulliseksi pakotettujen "parannusten" myötä.

Googlen palvelujen käyttäjänä joka tapauksessa ollaan oltu ja Google tunnuksillä pääsee kirjautumaan jo aika moneen paikkaan, joka helpottaa muutenkin elämää huomattavasti. Tolla summalla mikä Elisalle vuodessa menee saisi melkeimpä Googlen pilvitallennus tilaa 2TB, johon mahtuu jo aika paljon sähköpostia ja paljon muutakin. Itselleni tosin vielä riittänyt 20€/vuosi maksava 100GB paketti, josta vajaa puolet käytetty. Eikä ole roskapostejakaan tuonne eksyny edes suodattimeen, kun Elisan seula ajoittain vuotaa.

Tulevan oletettujen Black Friday tarjousten myötä varmaan tulee siirrettyä liittymä toisaalle. Viime vuonna oli jo lähellä, mutta vielä itselleni kohtuu hyvän tarjouksen. Tosin voi olla, että en pääse täysin pääse irtautumaan Elisasta, kun työnantaja meinaa tarjota työsuhde etuna liittymää. Ja vaikka ei tarjoaisikaan, niin työpaikka puhelinta vaihtaessa pitää nykyään itse tilata Elisalta, jonka takia täytyy pitää Elisa tunnuksia voimassa.
 
On vaan melko iso savotta pähkäillä missä kaikkialla toi osoite on käytössä, ettei sitten mikään vahingossakaan lukkiutuisi. Tämän takia olen vielä pitänyt tätä osoitetta voimassa.

Ite annoin elisan osoitteiden mennä siinä kohtaa kun tuli se 2,9€ kk.

Toisella niistä olin kirjautunut vähän jokapuolelle enemmän tai vähemmän turhille sivustoille. Pelaa ne sivut kirjautuessakin, kunhan salasana on tiedossa, eli google muistaa. Tarvittaessa vaihtanut spostit eri palveluihin sikäli kun mahdollista, siis niihin millä nyt on jotain väliä, loput 95% aivan sama vaikka uudet tunnarit tekis.

PalveluMikä on erikoista / miksi kallisHinta / maksut
Elite750“Premium Email Address Club”. Ainutlaatuiset osoitteet, harvoja jäsenpaikkoja. Sisältää mm. postin arkistoinnin, kansainväliset toimistopalvelut (esim. New York, Lontoo, Zurich), “Emergency Hotline” jne. (luxurytraveladvisor.com)Alkuliittymismaksu USD 7,500, + kuukausimaksu USD 750/kk (luxurytraveladvisor.com)
Mailerlite (suuret kontaktimäärät)Kun lista on kovin suuri, hinnoittelu nousee paljon — isolla käyttäjämäärällä kuukausimaksu voi olla USD 1,600/kk → vuositasolla lähes USD 19,200. (GoSquared)
Campaign Refinery – Enterprise-planTarjoaa todella suurille lähettäjille (esim. miljoonia sähköposteja kuukaudessa) räätälöityjä palveluita, omat tilit, tuki, API-säätöjä jne. (Campaign Refinery)Alkaa noin USD 1,000/kk büyük volume lähetyksille. (Campaign Refinery)

Siinä vähän preemium palveluja..
 
Kyllähän vitutuskäyrä hehkuu punaisena,ketkä käyttää elisan sähköpostia.
Hintaa taas hilataan reilusti ylöspäin.7,99€

Näyttökuva 2025-09-10 152329.png
Ai saatana. Että vielä meinaavat lisää nostella. Itse lopetin kyseisen rosvotilin 4kk sitten. Oli ollut käytössä vuodesta 1997. Hieman vaivaa kyllä sai nähdä, kun listasi ylös minne piti vaihtaa uusi osoite, mutta eipähän tarvi paskasta maksaa enää.
Toki vaihdoin toiseen maksulliseen, mutta pienemmällä rahalla sai paljon enemmän.
 
Reklamaatiokorjaus autossa vituttaa. Jouduin jonottamaan ja odottamaan keskipäivään asti. Saatana vittu helvetti, että pännii.

Kyseessä on aiemmin tehty työ, joka ei ole kunnossa. Reklamaatiokorjaus, pitäisi mennä etusijalle, eikä normaalin jonon mukaan.
En pidä tästä toimintatavasta toisena osapuolena, mutta sinulla alkaa olla hyvä perustelu tälle käytökselle: sano jatkossa vastaavassa tilanteessa että viet sen muualle ja maksatat laskun heillä elleivät korjaa virhettänsä parasta mahdollista vauhtia. Sitten sanot että elleivät maksa niin riitautat sitten asian. Mieluummin ottavat jonon ohi kuin alkavat kinastella laskun maksusta.

Ai niin, älä sitten tee tätä ruoka-annoksen kanssa sillä lautanen käy aina välissä keittiön kulman takana.
 
Joudut odottamaan jopa klo 12 saakka? Onpas rankkaa.

Älä vie sinne kaikkein halvimpaan paikkaan autoa huollettavaksi, siinä säännöksi seuraavaa kertaa varten.
 
Älä vie sinne kaikkein halvimpaan paikkaan autoa huollettavaksi, siinä säännöksi seuraavaa kertaa varten.
Ei se nyt ihan niinkään mene, että hinta korreloisi suoraan laadun kanssa. Hyviä ja huonompia kokemuksia löytyy varmasti kaikista paikoista. Jotain voi tietysti päätellä Google-arvioista ja vastaavista, mutta sekin on vain suuntaa antavaa.
 
Tuskin normi jonoon joudut jos ajan saa 3-4 tunnin päähän, tai sitten on todella hiljainen korjaamo. Tuossa kuluttajasuojan lainauksessa oli maininta lykkäyksestä viikkojen päähän, joten epäilen ettei muutaman tunnin odotusta kukaan pidä kohtuuttomana korjaamon kohdalla lain silmissä.
 
Reklamaatiokorjaus autossa vituttaa. Jouduin jonottamaan ja odottamaan keskipäivään asti. Saatana vittu helvetti, että pännii.

Kyseessä on aiemmin tehty työ, joka ei ole kunnossa. Reklamaatiokorjaus, pitäisi mennä etusijalle, eikä normaalin jonon mukaan.


Chatgpt daddy vastasi näin:

Korjaamo ei ihan toimi reilusti. Kyse on heidän aiemmin tekemästään virheellisestä työstä, niin heillä olisi velvollisuus ottaa sisään niin pian kuin mahdollista, eikä lykätä jonon jatkoksi.
Se, että he sanovat "aamu on ruuhkainen, tule vasta 12", kuulostaa siltä, että he kohtelevat tapaustasi kuten tavallista ajanvarausta. Oikeasti tämän pitäisi mennä niin:
  • Jos aamulla on täyttä, heidän tulisi järjestää jokin väli sinulle, vaikka se olisi vähän hankalaa, koska kyse on heidän vastuullaan olevasta virheestä.
  • Kello 12 voi toki olla "kohtuullinen" aika, jos he hoitavat sinut heti silloin, mutta jos tämä toistuu tai viivästyy, se ei enää ole ok.

VTTUUUU! Mitä mä teen? Ilmeeni, kun katson itseäni peilistä skitsofreenisenä.

1757656771662.png
katso liitettä 1595837

Siis asia hoidettiin saman päivän aikana, mutta sinua vituttaa kun et päässyt sanelemaan työjärjestystä eli nimenomaan sinun asiasi olisi pitänyt hoitaa ennen muita asiakkaita? Sinähän et joutunut odottelemaan kuin muutaman tunnin, mikä on sangen kohtuullinen aika :rolleyes:

Mene nyt vielä esittelemään näitä tekoälytuotoksia sinne korjaamolle, niin saat lopullisesti nimesi mustalle listalle.
 
Ystäväni sai elokuun laskun poikansa DNA-Huoleton puhelinliittymästä. Käyttö pysynyt ennallaan, mutta nyt oli laskutettu 360kpl ulkomaille suuntautuvia multimediaviestejä, yhteensä 144 €. Viesteihin kuitenkin käytetään WhatsAppia. Täytyy mennä tiskille antamaan palautetta.
 
Ystäväni sai elokuun laskun poikansa DNA-Huoleton puhelinliittymästä. Käyttö pysynyt ennallaan, mutta nyt oli laskutettu 360kpl ulkomaille suuntautuvia multimediaviestejä, yhteensä 144 €. Viesteihin kuitenkin käytetään WhatsAppia. Täytyy mennä tiskille antamaan palautetta.

Operaattorilla ei ole mitään näkyvyyttä WhatsAppin puolelle, sen käyttö näkyy heille pelkästään datan käyttönä. Kannattaa nyt ennen tiskillä meuhkaamista selvittää onko kyseessä user error (eli poika kikkaillutkin MMS-viestien kanssa) vai onko laskutuksessa nyt mennyt joku asia sekaisin.

Vaikka nykyajan nuoret ovat kasvaneet älypuhelin kourassa, niin reilulla enemmistöllä näistä diginatiiveista ei ole mitään osaamista saati ymmärrystä miten asiat oikeasti toimivat sen kosketusruudun takana.
 
Operaattorilla ei ole mitään näkyvyyttä WhatsAppin puolelle, sen käyttö näkyy heille pelkästään datan käyttönä. Kannattaa nyt ennen tiskillä meuhkaamista selvittää onko kyseessä user error (eli poika kikkaillutkin MMS-viestien kanssa) vai onko laskutuksessa nyt mennyt joku asia sekaisin.

Vaikka nykyajan nuoret ovat kasvaneet älypuhelin kourassa, niin reilulla enemmistöllä näistä diginatiiveista ei ole mitään osaamista saati ymmärrystä miten asiat oikeasti toimivat sen kosketusruudun takana.
Tai sitten tuossa on käynyt niin että on asennettu puhelimeen joku haittaohjelma joka lähettelee taustalla viestejä. Eräälle tutulle kävi noin ja hänellä oli lähtenyt kuukaudessa noin 1000 viestiä täysin tuntemattomilla vastaanottajille. Syyksi selvisi jotain mainosta tökkäämällä tullut jonkun sovelluksen asennusilmoitus ja hän oli sitten enempiä ajattelematta antanut luvan asennukseen ja joku äppi puhelimen taustalla sitten rupesi lähettelemään viestejä pitkin maailmaa. Ilmeisesti hän kuitenkin reklamaation jälkeen sai suurimmasta osasta viestejä hyvityksen.

Kannattaa siis ainakin ensimmäisenä katsoa puheluerittelystä näyttääkö viestien vastaanottajat tutuilta vaiko täysin vierailta. Jos vastaanottajat ovat outoja niin puhelin puhdistukseen välittömästi. Ja kannattaa sitten tarkistaa samalla jos jonnekin pilvipalveluun menee varmuuskopioita tms että ne ovat kanssa puhtaita.
 
Ystäväni sai elokuun laskun poikansa DNA-Huoleton puhelinliittymästä. Käyttö pysynyt ennallaan, mutta nyt oli laskutettu 360kpl ulkomaille suuntautuvia multimediaviestejä, yhteensä 144 €. Viesteihin kuitenkin käytetään WhatsAppia. Täytyy mennä tiskille antamaan palautetta.
On ostellut jotain mikromaksuja peleistä tms?
 
Ainaki hinnan (0,4e/kpl) perusteella vaikuttais ihan mms-viestiltä ulkomaille dnan hinnaston mukaisesti.
"DNA:n Huoleton-liittymässä multimediaviestien (MMS) lähettäminen ja vastaanottaminen sisältyy rajattomaan käyttöön kotimaassa ja EU/ETA-maissa DNA Huoleton 5G -sarjan liittymissä, joissa on rajattomat viestit.

Ulkomailla multimediaviesti (MMS) maksaa 0,40 €/viesti + tiedonsiirtomaksu. Tiedonsiirtomaksu riippuu kyseisestä ulkomaanoperaattorista ja MMS-viestin koosta."
 
Ystäväni sai elokuun laskun poikansa DNA-Huoleton puhelinliittymästä. Käyttö pysynyt ennallaan, mutta nyt oli laskutettu 360kpl ulkomaille suuntautuvia multimediaviestejä, yhteensä 144 €. Viesteihin kuitenkin käytetään WhatsAppia. Täytyy mennä tiskille antamaan palautetta.

Itse pistin lapselle MMS eston kun oli muutama mms lähetetty, eivät kuulu pakettiin. Eivät nämä nykynuoret tiedä mikä on sms, mms, puhelin, whatsapp. eivät ymmärrä eroa. ihmettelee miksi vanhemmat soittavat sille puhelin sovelluksella. Ei tiedä mikä on puhelu tai erota sitä whatsapp datapuhelusta. Monet laitteet muuttaa sms automaattisesti mms viestiksi jos sisältää kuvia tai liikaa merkkejä. POTS on näillä nykynuorille ihan tuntematon käsite.

Edit: joku lähettänyt mms viestin ja kun vastaa siihen niin keskustelu jatkuu mms viestein?
 
"DNA:n Huoleton-liittymässä multimediaviestien (MMS) lähettäminen ja vastaanottaminen sisältyy rajattomaan käyttöön kotimaassa ja EU/ETA-maissa DNA Huoleton 5G -sarjan liittymissä, joissa on rajattomat viestit.

Ulkomailla multimediaviesti (MMS) maksaa 0,40 €/viesti + tiedonsiirtomaksu. Tiedonsiirtomaksu riippuu kyseisestä ulkomaanoperaattorista ja MMS-viestin koosta."
Niin, kuten sanoin? Ei sun mulle sitä tartte lainata :D Ulkomaille lähettäessä se on toi 40c.

mutta nyt oli laskutettu 360kpl ulkomaille suuntautuvia multimediaviestejä

e: eiku nii, EU/ETA sisällä vielä pitäis rajaton olla. Mut jos muualle ulkomaille, nii se on se 40c
Näyttökuva 2025-09-12 kello 15.41.09.png
 
Tutulla oli sama homma. Tosin MMS viestejä oli mennyt yli 1000kpl. Soitti DNA:lle ja selvittelivät asiaa ja syylliseksi paljastui joku mato jossain pelissä, joka ilman erillistä ilmoitusta puski noita viestejä menemään.
 
Pyykinpesukone meni 3 viikkoa sitten rikki. Huolto on tilattu ja käynyt paikan päällä mutta vieläkään ei ole kunnossa. Tekisi jo mieli hakea uusi kone kaupasta vaikka tuossa nykyisessä on takuuta jäljellä.
 
Pyykinpesukone meni 3 viikkoa sitten rikki. Huolto on tilattu ja käynyt paikan päällä mutta vieläkään ei ole kunnossa. Tekisi jo mieli hakea uusi kone kaupasta vaikka tuossa nykyisessä on takuuta jäljellä.
Aika pitkä aika ilman konetta. Onko mennyt nyrkkipyykiksi?
 
Koiran vaivat. Kynnessä joku vaurio, taittunut tms ja kynsikapseli poistettiin eläinlääkärissä. Nyt ei pitäisi antaa sen nuolla haavaa 2-3 viikkoon, se pitäisi pestä kerran päivässä haavanhoitoshampoolla tjmsp ja vaihtaa side tai sukka aina pestessä ettei se nuole sitä.

Koira ei antanut kunnolla poistaa sidettä, eikä puhettakaan että antaisi laittaa uuden siteen tai sukan, näin sateella se kastuu joka päivä ulkona käyttäessä. Keskikokoinen koira joka varottaa haukahtamalla joka kerta kun yrittää vähänkin koskea, joten sukan kanssa ei ole toivoakaan.

Tästä tuli juuri alkavan taudin ja kahden remppaa vaativan auton kanssa hieno yhdistelmä. Niin ja toisen koiran, jolta täytyy poistaa pian hampaita alustavalla hinta-arviolla 650€. Menee järki.
 
Pyykinpesukone meni 3 viikkoa sitten rikki. Huolto on tilattu ja käynyt paikan päällä mutta vieläkään ei ole kunnossa. Tekisi jo mieli hakea uusi kone kaupasta vaikka tuossa nykyisessä on takuuta jäljellä.
Itsellä meni myös yli kaksi viikkoa pesukoneen takuukorjauksessa. Valitin myyjällle, että korjaus kestänyt yli kaksi viikkoa (odoteltiin osaa, huoltomies oli käynyt kotona katsomassa konetta ja havainnut jonkin komponentin kaipaavan vaihtoa.) ja vaadin kaupan purkua, uutta konetta tai sen korjaamista välittömästi. Myyjä (Verkkokauppa.com) toimitti kiltisti uuden koneen ja hakivat vanhan pois.

"Tavara on korjattava tai vaihdettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun olet ilmoittanut myyjälle virheestä. Kohtuullinen aika arvioidaan tapauskohtaisesti, mutta se ei yleensä saa ylittää kahta viikkoa."


Lisäksi "Lapsiperheen pyykinpesukone ei saa viipyä huollossa pitkään eli korjausaika voi olla vain muutamia päiviä. Viihde-elektroniikan laitteet eivät kuulu kodin välttämättömimpiin laitteisiin, mutta niidenkään korjaus ei saisi kestää useita viikkoja.

Jos kohtuullinen korjausaika ylittyy, voi pyytää käyttöösi sijaislaitetta, vaikka sen antaminen ei olekaan yrityksen lakisääteinen velvollisuus. Antamalla sijaislaitteen yritys voi kuitenkin välttyä muilta hyvitysvaatimuksilta.

Jos sijaislaitetta ei ole annettu, eikä korjausta ole mahdollista tehdä kohtuullisessa ajassa, voi vaatia hinnanalennusta tai tuotteen vaihtamista virheettömään. Kaupan purkamista voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen, eikä sitä voi korvata muilla keinoilla."

 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 792
Viestejä
4 922 708
Jäsenet
79 251
Uusin jäsen
diiz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom