Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Soittelin itseasiassa pari kertaa. Pitkät jonot, vähän lääkäreitä. Joo-o. Vanha virsi. Yksityiselle täytyy varmaan mennä.

Voisi sitä paikka-ainetta ostaa varastoon, ihan varmuuden vuoksi.

Vituttaa kun menin syömään muiden tekemiä ruokia. Tietenkin siellä on joku kova palanen ...
Kävin pari vuotta sitten hammasmehiläisessä hoitamassa (paikkauttamassa) lohjenneen kulma tms hampaan seuraavana päivänä, ei se maksanut kuin ~180eur muistaakseni. Eli ei se tosiaan mitenkään älyttömän kallista ole ja sitten saa asian pois mielestä. Joten voin suositella jos ei ole pikkurahasta kiinni.

Kävin pari vuotta sitten hammasmehiläisessä hoitamassa (paikkauttamassa) lohjenneen kulma tms hampaan seuraavana päivänä, ei se maksanut kuin ~180eur muistaakseni. Eli ei se tosiaan mitenkään älyttömän kallista ole ja sitten saa asian pois mielestä. Joten voin suositella jos ei ole pikkurahasta kiinni.
Yli satasen maksoi myös käydä kunnallisen päivystyksessä. Että ei sekään ihana ilmaista ole. Paitsi ehkä jos ei ole tuloja ja maksukatot täynnä tms.

Yli satasen maksoi myös käydä kunnallisen päivystyksessä. Että ei sekään ihana ilmaista ole. Paitsi ehkä jos ei ole tuloja ja maksukatot täynnä tms.
No eihän tuossa ole oikeastaan enää mitään järkeä mennä kunnalliselle kun yksityiselle yleensä pääsee about heti ja jos hintakin on yli 100e vs alle 200e.

Lisäksi omien kokemusten mukaan yksityisellä kokemus on ehkä miellyttävämpi kun henkilökunnalla en ehkä vähän motivaatiotakin.

No eihän tuossa ole oikeastaan enää mitään järkeä mennä kunnalliselle kun yksityiselle yleensä pääsee about heti ja jos hintakin on yli 100e vs alle 200e.

Lisäksi omien kokemusten mukaan yksityisellä kokemus on ehkä miellyttävämpi kun henkilökunnalla en ehkä vähän motivaatiotakin.
No tässä varmaan verrataaan omenoita perunoihin. Ei ole siis tietoa oliko kyseessä sama operaatio ja kauan meni aikaa... :) e: ja toi on tosi vanha virsi, että julkisella "ei olisi motivaatiota". Vähä sama ku sanois, että ei sillä julkisen puolen kirurgillakaa välttis ole motivaatiota tehdä töitänsä kunnolla..

Hyvää hoitoa itse olen julkisella saanut. Mut varmasti yhtälailla vaihtelevaa kuin yksityisten klinikoiden (ja lääkärien) välillä.

Itse kävin maaliskuussa hammaslääkärillä, kunnallisella siis. Ei ollut mikään päivystysaika tms. Ihan vaan reijän paikkaus. Tosin taisi olla kahden pinnan paikkaus puudutuksineen. Ja lasku oli 106€. Eli ei nuo kunnallisetkaan mitään "ilmaisia" ole enää.

Ja tuota aikaa joutui odottamaan muutaman kuukauden.

Pääsin heti seuraavaksi aamuksi. Hoito oli hyvää ja toimivaa. En tiedä paljon olisi maksanut yksityisellä, ei ollut perus pikkureiän paikkaus kyseessä. Sisälsi röntgenkuvia, puudutusaineita ja toimenpiteitä. Kokemus oli vastaava kuin yksityisellä. Sielläkin tullut käytyä välillä kun on ollut kiireettömälle hoidolla tarve mihin sitten ei saa aikoja kunnalliseen.

Menin sellaisen yrityksen uuteen toimipisteeseen töihin, jolla oli ennestään joku 9 toimipistettä. Ja pomo teki tuon uuden pisteen kannattavuuslaskelmat kohtuullisen pieleen. Ilmoitti nyt tuossa menneen päivän aamuna että hommat loppuu kuun loppuun.

Aika mahtava fiilis :D

K-raudan verkkokauppa toimii taas loistavalla tavalla... Verkkokaupassa olisi alennuksessa kompostori, joka maksaa nyt 299e. Kun siinä tuotesivulla syöttää postinumeron, niin toimitusvaihtoehdot alkavat 19,90 eurosta. Mutta kun kirjautuu sisään ja alkaa oikeasti tilaamaan tuotetta, onkin jäljellä enää kallein toimitustapa tai "ilmainen myymälänouto", mutta hinta onkin sitten myymälän normihinta, eikä verkkokaupan. Näin ollen verkkokaupan alennusta ei voi mitenkään järkevästi hyödyntää.

Sama tyyli tuntuu olevan muutenkin rautakaupoissa. Sen sijaan IKH, Puuilo, Motonet yms kaikki taipuvat siihen, että toimitusvaihtoehtona on edullinen tai ilmainen myymälänouto, vaikka tuotetta ei sillä hetkellä myymälässä olisikaan, eikä tuotteen hinta netissä välttämättä eroa myymälästä. Joo, ymmärrän että esim. K-raudat on kauppiasvetoisia jne., mutta ärsyttää silti tuollaiset keinotekoiset alennukset.

K-raudan verkkokauppa toimii taas loistavalla tavalla... Verkkokaupassa olisi alennuksessa kompostori, joka maksaa nyt 299e. Kun siinä tuotesivulla syöttää postinumeron, niin toimitusvaihtoehdot alkavat 19,90 eurosta. Mutta kun kirjautuu sisään ja alkaa oikeasti tilaamaan tuotetta, onkin jäljellä enää kallein toimitustapa tai "ilmainen myymälänouto", mutta hinta onkin sitten myymälän normihinta, eikä verkkokaupan. Näin ollen verkkokaupan alennusta ei voi mitenkään järkevästi hyödyntää.

Sama tyyli tuntuu olevan muutenkin rautakaupoissa. Sen sijaan IKH, Puuilo, Motonet yms kaikki taipuvat siihen, että toimitusvaihtoehtona on edullinen tai ilmainen myymälänouto, vaikka tuotetta ei sillä hetkellä myymälässä olisikaan, eikä tuotteen hinta netissä välttämättä eroa myymälästä. Joo, ymmärrän että esim. K-raudat on kauppiasvetoisia jne., mutta ärsyttää silti tuollaiset keinotekoiset alennukset.
Tokmannilla on vähän vastaava systeemi. Verkkokaupan hinnat ovat eri kuin myymälähinnat. Jos tuote on verkossa alennuksessa, sitä ei voi ostaa samalla hinnalla myymälästä. Kerran piti ruohonleikkuri ostaa sieltä verkkotarjouksesta. ilmainen toimitus kyllä olisi ollut myymälään. sain lopulta neuvoteltua myymälässä olevan ruohonleikkurin tarjoushintaan sen sijaan että olisin tilannut verkosta myymälänoutoon saman vehkeen. Kyllä myyjä siinä joutui tovin säätämään että onnistui.

Vituttaa kun menin syömään muiden tekemiä ruokia. Tietenkin siellä on joku kova palanen ..
Tuo nyt on ihan lapsellista puppua. Huonoa tuuria. Asiansa osaavat ammattilaiskokit tekevät todennäköisesti monta kertaluokkaa parempaa ja laadukkaampaa ruokaa kuin omat tuotoksesi.

Tuo nyt on ihan lapsellista puppua. Huonoa tuuria. Asiansa osaavat ammattilaiskokit tekevät todennäköisesti monta kertaluokkaa parempaa ja laadukkaampaa ruokaa kuin omat tuotoksesi.
Niin jos siellä oli "asiansa osaava ammattilaiskokki". Huonoa tuuria tai sitten siellä ei ollut kyseinen henkilö töissä. Laitosruokakokit ei mitään Gordon Ramsaytä ole.

Niin jos siellä oli "asiansa osaava ammattilaiskokki". Huonoa tuuria tai sitten siellä ei ollut kyseinen henkilö töissä. Laitosruokakokit ei mitään Gordon Ramsaytä ole.
tuo ei ole nyt se varsinainen pointti, vaan tommonen ylimielinen lapsellinen itekeminen: vituttaa kun menin syömään muiden tekemiä ruokia", "en käy ravintolassa enää ikinä"

Uudet naapurit. Viettävät paljon aikaa terassilla (rivitalo) ja kas kummaa meteli, etenkin lasten, kuuluu tähän viereiseen kämppään korvausilmaventtilien kautta niin että vähemmästäkin alkaa vituttaa.

Uudet naapurit. Viettävät paljon aikaa terassilla (rivitalo) ja kas kummaa meteli, etenkin lasten, kuuluu tähän viereiseen kämppään korvausilmaventtilien kautta niin että vähemmästäkin alkaa vituttaa.
Aina voi muuttaa pois jos normaalit elämisen äänet tuottaa vaikeuksia

Veneen akku kuollut talven aikana vaikka pari kertaa ladannut täyteen säilytyksen aikana. Noh, toki vanha jo oli mutta vituttaa silti rahanmeno.

Kiitos vinkistä, kovasti tässä yritän muuttaa, mutta pitäis saada kämppä myytyä etten jää kahden asunnon loukkuun. Naapurien metelöinti vaan saattaa vaikeuttaa myyntiä.
Ei kai ne koko ajan möykkää. Itse kävisin varmaan sanomassa esim. että huomenna on näyttö klo x, voitteko olla hiljempaa tuona aikana kiitos :hmm: Toki tuo voi kostautuakin jos jotkut "kauhujen naapurit" tai muuta "minulla on oikeus"-porukkaa..

Aina voi muuttaa pois jos normaalit elämisen äänet tuottaa vaikeuksia
Tää uusi normaali vituttaa kun ihmiset alkaa enenevissä määrin taantumaan takaisin apinoiksi. Ennen oli normaalia ottaa toisetkin huomioon ja jos möykätä tykkäsi niin sitä pystyi tekemään muualla kuin kotona. Kaiholla muistelen aikoja kun kotona opetettiin vielä ihmiselle sopivaa käytöstä.

Ei kai ne koko ajan möykkää. Itse kävisin varmaan sanomassa esim. että huomenna on näyttö klo x, voitteko olla hiljempaa tuona aikana kiitos :hmm: Toki tuo voi kostautuakin jos jotkut "kauhujen naapurit" tai muuta "minulla on oikeus"-porukkaa..
90% riski, että lasinen ego helähtää p%llun päreiksi ja kostetaan huutamalla kahta kovemmin.

"Uhkailee" tyyliin, "huomenna on näyttö klo x, voitteko olla hiljempaa tuon aikana. Jos kämppä ei mene kaupaksi niin vuokraan sen jollekkin mustalaislaumalle, tai nistien bilekämpäksi"

Ovat varmasti hiljaa sen aikaa :D

90% riski, että lasinen ego helähtää p%llun päreiksi ja kostetaan huutamalla kahta kovemmin.
Pitää asetella sanansa oikein että "ei minua haittaa ollenkaan mutta tiedäthän millaisia jotkut on" tyylisesti. :) No joo, välillä kyllä ihmiset yllättää ja onkin ihan järkeviä loppupeleissä. Voihan nuo vanhemmat vaan olla itse välillä väsyneitä eikä aina jaksa sanoa lapsille mekastamisesta tms.

Pitää asetella sanansa oikein että "ei minua haittaa ollenkaan mutta tiedäthän millaisia jotkut on" tyylisesti. :) No joo, välillä kyllä ihmiset yllättää ja onkin ihan järkeviä loppupeleissä. Voihan nuo vanhemmat vaan olla itse välillä väsyneitä eikä aina jaksa sanoa lapsille mekastamisesta tms.
Ja jotkut lapset vaan on äänekkäämpiä kuin toiset, eikä siinä välttämättä kasvattajallakaan aina ole rahkeita sitä saada kokonaan kuriin.

Omassa seinänaapurissa asui joku aika sitten isä usean pienen lapsen kanssa, ilmeisesti ero tullut lasten äidistä. Lapset piti joo välillä vähän ääntä, tömtömtöm suuntaan A ja tömtömtöm suuntaan B. Pienempi tyttö välillä kirkui menemään juostessaan. Välillä itkua, välillä kuulosti että vähintään joku kirjahylly kaatui lattialle tavaroineen päivineen.

Nää äänet ei sinänsä itseä koskaan haitanneet, koska tapahtuivat päivällä ja iltaisin mutta yöksi rauhoittui. Mutta se jatkuva "TURPA KIINNI NYT!!" "MÄHÄN SANOIN ETTÄ...." "NYT ANNAT SISKOLLE SEN LELUN!" "MEETTE NYT LEIKKIMÄÄN OMAAN HUONEESEEN SIITÄ!" vanhemman huutaminen kävi välistä tosiaan hermoille. Ja sitten jos isä ja (esi)teini-ikäinen otti yhteen, niin molemmat karjuivat toisilleen suoraa kurkkua kunnes teini lähti lopulta ovet paukkuen kämpästä johonkin.

Noiden takia tuli ostettua vastamelukuulokkeet, ja niitä opinkin pitämään päässä aina kun olen himassa. Ei paljoa äänet enää häiritse. No nyt asuu kummallakin puolella hiljaiset hissukat, ja käytän kuulokkeita lähinnä siitä syystä etten itse häiritsisi heitä youtube-videoillani tai musiikilla. :D

Joo, ehkä laitan kämpän myynti-ilmoitukseen että tarjoan ostajalle vastamelukuulokkeet kaupan päälle. Saatana että ottaa aivoon, tekis mieli kuristaa tuo pentu. Tai vähintään ärähtää että se vitun terassi ei ole mikään leikkipaikka.

Joo, ehkä laitan kämpän myynti-ilmoitukseen että tarjoan ostajalle vastamelukuulokkeet kaupan päälle. Saatana että ottaa aivoon, tekis mieli kuristaa tuo pentu. Tai vähintään ärähtää että se vitun terassi ei ole mikään leikkipaikka.
Älä tuollaisesta ärähdä, kun olet väärässä. Terassi soveltuu aivan hyvin leikkimiseen, kuten piha myös.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
277 036
Jäsenet
77 552
Uusin jäsen
jmetsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom