Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Kuinka usein tarkistat netistä onko lähikauppa pystyssä juuri ennen sinne lähtöä?
Niin juuri, ei kukaan koskaan, joten mikä ongelma tässä oli?
Toki harmillisia moiset lopettamiset joka tapauksessa.
Ei vain Intiassa. Yleisesti aasiassa joet ovat kaatopaikkoja, oliko meriin valuvasta muoviroskasta puolet Yangtse-joesta
Edit. Täällä sentään Herran vuonna 2024 kiellettiin laivoilta paskojen dumppaaminen mereen. Koskee toki vain Suomen merialuetta, että kunhan ei ihan rannikolle tyhjennä säiliöitä niin ok edelleen
(Määrät toki laivoissa pieniä versus Intian kaupungit...)
kevyt harmitus, ei kovin vakava. Kaupasta loma-iltaan tässä 6 kpl ½l olut-tölkkiä matkaan muovikassissa. Useampi ostokassi sitten kantoon kerralla, tuo yksi sitten "ei mistään" kiinni sangat ristissä ja putosi sepelillä hiekotetulle pihatielle. Kaikki 6 tölkkiä puhki ja kun yritin seivata tilannetta nostamalla kassin maasta, useampi tölkki sylki paineella oluet takille, rinnuksille ja kasvoille. Nyt on sitten loput väljähtäneet oluet tölkkeineen tuossa vieressä taikinakulhossa valumassa.
Silminnäkijät nauroivat vielä päälle. Taisi ehkä näyttääkin aika koomiselta, kun kumarruin siihen kaljasuihkuun.
edit: ei kovin hehkeää tämä väljähtäneen oluen kaataminen kulhosta lasiin - fiksumpi olisi varmaan jättänyt sen 1. ottamatta ja palannut kauppaan.
Tähän liittyen isä kertoi, että joku tuli Alkosta ulos kilisevän muovipussin kanssa, mutta ote lipesi ja pussi tippui lattialle. Katsomatta sinne pussiin heitti sen lähimpään roskikseen ja käveli takaisin Alkoon.kevyt harmitus, ei kovin vakava. Kaupasta loma-iltaan tässä 6 kpl ½l olut-tölkkiä matkaan muovikassissa. Useampi ostokassi sitten kantoon kerralla, tuo yksi sitten "ei mistään" kiinni sangat ristissä ja putosi sepelillä hiekotetulle pihatielle. Kaikki 6 tölkkiä puhki ja kun yritin seivata tilannetta nostamalla kassin maasta, useampi tölkki sylki paineella oluet takille, rinnuksille ja kasvoille. Nyt on sitten loput väljähtäneet oluet tölkkeineen tuossa vieressä taikinakulhossa valumassa.
Silminnäkijät nauroivat vielä päälle. Taisi ehkä näyttääkin aika koomiselta, kun kumarruin siihen kaljasuihkuun.
edit: ei kovin hehkeää tämä väljähtäneen oluen kaataminen kulhosta lasiin - fiksumpi olisi varmaan jättänyt sen 1. ottamatta ja palannut kauppaan.
Heräsin jostain syystä näin aamuyöstä, rupesin syömään graavilohta ja juomaan tuplapukkia.
Ei nyt varsinaisesti vituta mutta avioeron jälkeen joulut on olleet tosi masentavia vaikka kaikki menisikin hyvin
E: kai joulu saa vaan niin hyvin muistamaan että kusin mahdollisuuteni vanheta perheen kanssa menemällä sen petollisen huoran kanssa naimisiin.
Yritin maksaa laskuja. Internal server erroria näyttää heittävän vastauksena. Terveisiä Nordeaan.
e. "Mikäli huomaat häiriön Nordean pankkipalveluissa, seuraa tiedotuksia häiriön kohteena olevassa palvelussa - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivulla." Hyvin proaktiivista.
Eikös noi liiku kansainvälisillä vesillä joten aika hankala niille on mitään tehdä?Miten ihmeessä on vielä nykypäivänä sallittua laivojen seilata kaikenmaailman veroparatiisien lipun alla. Esimerkiksi tuo Xin Xin Ting Tong, mikä nyt rikkoi tuon sähkökaapelin, on rekisteröity Cookinsaarille, jossa ei ole varmasti edes koskaan käynytkään.
Kyllä normaaleilta henkilöiltä kysellään, olenko yhdysvaltalainen poliitikko tms. mutta nämä veronkiertäjälaivat saavat tehdä mitä haluavat. En saanut edes S-kaupan kassalla pistää 50 euroa omalle tilille. Oli passikin mukana, mutta oli mennyt päiväys umpeen puoli vuotta sitten. Jotenkin oli muuttunut semmoiseksi sekin lappu, ettei voinut tunnistaa oikeaksi henkilöksi.
Vittu, mitä paskaa.
Eikös noi liiku kansainvälisillä vesillä joten aika hankala niille on mitään tehdä?
Ja tietysti tämä vain asiakkaiden pyynnöstä, sekä tietenkin uusi koostumus josta nimellinen hinnan korotus.Talvella kuiviin käsiin hyvin auttanut O'Keeffe's Working Hands käsirasva menty pilaamaan.
Aina pitäisi hälytyskellojen soida, jos jonkun tuotteen ulkonäköä tai logoa uudistetaan, että myös itse tuote muuttu paskemmaksi.
Tarralappu rattiin " Muista piuha! ".Millähän vitulla sitä oppis nappaamaan lohkon piuhan irti autosta ennen lähtöä? Taas unohtu ja nyt murtui sen autossa olevan pistokkeen kiinnike, saa rupee sitäkin fiksaamaan
Saatana soikoon.
Jotain tommosta pitää varmaan koittaa. Tää on vaan jotenkin niin koomista että mulla on älypistoke siinä piuhan päässä ja eilenkin kyllä napsautin sen pois päältä mutta en tajunnu irroittaa piuhaa autosta. No, eilen oli muutenkin väsynyt että menköön senkin piikkiin.Tarralappu rattiin " Muista piuha! ".
Tuon tarralapun lisäksi tapoja mitä olen kuullut on muunmuassa jääskrapa mittariston eteen (mahdollisesti tekstillä), vaihdekepin päälle joku pipo/hanska/kippo tai rattiin roikkumaan jotakin. Tai sitten rakennat jostain arduinosta jonkun muistuttimen että joka kerta kun avaat kuskin oven niin kaiuttimista kuuluu "Muista piuha!"Jotain tommosta pitää varmaan koittaa. Tää on vaan jotenkin niin koomista että mulla on älypistoke siinä piuhan päässä ja eilenkin kyllä napsautin sen pois päältä mutta en tajunnu irroittaa piuhaa autosta. No, eilen oli muutenkin väsynyt että menköön senkin piikkiin.
Taitaa olla "hieman" vanhoja kulkineita sulla... Vinkkarihan on suuntaviitta, jota käytettiin ennen suuntavilkkujen keksimistä. Suuntaviitta, vinkkari, keltainen, 12V, T-1/2, 1/54-7/60Itse nostan kuskin vinkkarin pystyyn merkiksi roikasta, sen kun kerran koodaa päähänsä niin on muistanut.
Laita toinen pyyhkijä ylös esim. Tai skrapa penkille. Käytän itse skrapaa penkillä aina alkutalvesta että muistan piuhan.Millähän vitulla sitä oppis nappaamaan lohkon piuhan irti autosta ennen lähtöä? Taas unohtu ja nyt murtui sen autossa olevan pistokkeen kiinnike, saa rupee sitäkin fiksaamaan
Saatana soikoon.
Millähän vitulla sitä oppis nappaamaan lohkon piuhan irti autosta ennen lähtöä? Taas unohtu ja nyt murtui sen autossa olevan pistokkeen kiinnike, saa rupee sitäkin fiksaamaan
Saatana soikoon.
Ei ole kiire mulla.Sekin helpottaa jos lähtee ajoissa eikä ole kiirettä.
Hommaa webasto tjms. kännykkä ajastuksella. Ei oo noita ongelmia.Millähän vitulla sitä oppis nappaamaan lohkon piuhan irti autosta ennen lähtöä? Taas unohtu ja nyt murtui sen autossa olevan pistokkeen kiinnike, saa rupee sitäkin fiksaamaan
Saatana soikoon.
Vanhaan paskaan rupee mitään rahaa tunkemaan. Mun autot on sitä hintaluokkaa että webasto maksaa enemmän kuin auto itse.Hommaa webasto tjms. kännykkä ajastuksella. Ei oo noita ongelmia.
Ite laittaisin silti. Itseä **tuttaa se piuhojen kanssa pelailu.Vanhaan paskaan rupee mitään rahaa tunkemaan. Mun autot on sitä hintaluokkaa että webasto maksaa enemmän kuin auto itse.
reilu 350€ on nykyään kaukokaynnisteinen polttoainelämmitin suomesta asennuskilkkeineen. Ei juuri enää tule itse ainakaan mietittyä piuhan kanssa värkkäämistä.Vanhaan paskaan rupee mitään rahaa tunkemaan. Mun autot on sitä hintaluokkaa että webasto maksaa enemmän kuin auto itse.
reilu 350€ on nykyään kaukokaynnisteinen polttoainelämmitin suomesta asennuskilkkeineen. Ei juuri enää tule itse ainakaan mietittyä piuhan kanssa värkkäämistä.
Noita löytää googlella eri jälleenmyyjiltä. täysi kopio webastosta. itsellä ollu jo monta talvea, ostin suoraan kiinasta, kun ei noita suomimyjiä silloin ollut.Mikäs se tälläinen 350e laite on?
Tuon asentaminen on hieman eri juttu, kuin sen letku/säteilylämmittimen.Noita löytää googlella eri jälleenmyyjiltä. täysi kopio webastosta. itsellä ollu jo monta talvea, ostin suoraan kiinasta, kun ei noita suomimyjiä silloin ollut.
Esim: 5kW 12V polttoainekäyttöinen moottorilämmitin Draco
Kaikki varaosatkin löytyy nykyään suomikaupoista ja ei ole hinnankiroissa. Ei oikeen mitään järkeä enää laittaa lohkolämppäriä ja sisätilanlämppäriä piuhoineen, kun maksaa melkein saman.
Kuinka niin? Letku poikki ja lämmitin väliin ihan kuin letkulämppärin kanssakin(toki tarvii + ja - kytkeä akulle. Jos haluaa, että vain moottori lämpiää, niin aivan sama työ... Uudempiin autoihin toki tarvii omat ohjauksensa puhaltimelle, mutta vaikka tuon laittaisi lämmittämään vain moottoria, niin aivan eri teho kuin lohkolämppärillä, ja heti kun käynnistää auton tulee lämmintä sisään...Tuon asentaminen on hieman eri juttu, kuin sen letku/säteilylämmittimen.
Jep jep, tosi kätevältä kuulostaaItellä tuli mukana pilli mitä varten porasin tankin bensapumpun korkkiin reiän ja vedin letkun sitä kautta.
Olisko tunnin verran mennyt asennukseen. Varmaan talvessa sen aikaa menee moninkertaisesti piuhoja kasvaessa sormet jäässä tai laseja raapiessa... Nyt ei tarvi kuin puoli tuntia ennen painaa napista.Jep jep, tosi kätevältä kuulostaa
Lohkolla mennään silloin kun sen jaksaa edes laittaa kiinni. Hyvin käynnistyy ilmankin kovillakin pakkasilla.
Vaikka noi onkin sinällään aika ”yksinkertaisia” työvaiheita, niin jäisi kyllä itselläkin mikään auton bensalinjoihin liittyvä nykypäivänä asentamatta.Olisko tunnin verran mennyt asennukseen. Varmaan talvessa sen aikaa menee moninkertaisesti piuhoja kasvaessa sormet jäässä tai laseja raapiessa... Nyt ei tarvi kuin puoli tuntia ennen painaa napista.
Olisko tunnin verran mennyt asennukseen. Varmaan talvessa sen aikaa menee moninkertaisesti piuhoja kasvaessa sormet jäässä tai laseja raapiessa... Nyt ei tarvi kuin puoli tuntia ennen painaa napista.
Tähän sitten vielä asennnuksen hinta jos asentaja edes suostuu laittamaan autoon mitään mikä ei ole sen itsensä hyväksymä.Noita löytää googlella eri jälleenmyyjiltä. täysi kopio webastosta. itsellä ollu jo monta talvea, ostin suoraan kiinasta, kun ei noita suomimyjiä silloin ollut.
Esim: 5kW 12V polttoainekäyttöinen moottorilämmitin Draco
Kaikki varaosatkin löytyy nykyään suomikaupoista ja ei ole hinnankiroissa. Ei oikeen mitään järkeä enää laittaa lohkolämppäriä ja sisätilanlämppäriä piuhoineen, kun maksaa melkein saman.
Kaivat sellaisen asentajan joka suostuu. Mukavuudestahan tässä maksetaan eikä välttämättömästä tarpeesta.Tähän sitten vielä asennnuksen hinta jos asentaja edes suostuu laittamaan autoon mitään mikä ei ole sen itsensä hyväksymä.