Olen ottanut kuvia ja nämä liitin myös tekemääni kirjalliseen reklamaatioon korjaamolle. Sieltä oltiin minuun tänään yhteydessä, he näkivät myös nämä ottamani kuvat ja myönnettiin tehdyt toimenpiteet mm. muovien leikkaamisen osalta. Näin ollen kuvallista aineistoa on kyllä. Ongelma toki on siinä, etten voi tässä välissä ryhtyä ilmeisten vastuukysymysten vuoksi purkamaan autoa itse löytääkseni lisää mahdollisia vaurioita. Yritän pääsiäisen aikana tarkastella autoa sitä purkamatta mahdollisimman huolellisesti, mutta toki kaikkea ei näin pääse näkemään.
Kun korjaamolta tulee ilmoitus, että uudet osat ovat saapuneet, niin sitten sovitaan uusi korjausaika. Samalla pitää sitten miettiä, että miten tuo toteutus käytännössä tehdään. Tässä tietysti on se ongelma, että työmäärä on nyt aivan toisenlainen kuin mitä se olisi alun perin ollut. Tuon rikkinäisen osan vaihtaminen vaikuttaisi vaativan kaikkien jäähdyttimien, etuvalojen, etupuskurin, useiden muovirakenteiden, puskurin tukirakenteen, adaptiivisen tutkan, konepellin lukkomekanismin jne. irroitusta. Näin ollen työtä on aika paljon ja tietysti potentiaalisia kohteita mennä ns. pieleen on monta. Mutta ainakaan tässä kohtaa en vielä harkitse eri korjaamon käyttämistä ja merkkihuollossa keulan uudelleen rakentaminen maksaa varmasti nelinumeroisia summia, jolloin alkuperäiselle lauhduttimen korjausoperaatiolle tulee melkoinen hinta. Mietin vielä rauhassa jatkotoimenpiteitä, miten tämä saataisiin parhaiten maaliin ja annan kyllä korjaamolle kunnon mahdollisuuden hoitaa tämä kunnialla.