Oman kotitaloyhtiön PJ:nä osaan samaistua teidän hallituksen aivopieruun. Meillä on 7 asunnon rivari, missä kolmea eri asuntokoloa ja layoutit muuttuu täysin huonemäärän mukaan. Ei oo kerta tai kaks kun ei oo tullu mieleen et esim. kaikilla ei ois keittiö etupuolella tms.Meillä päätettiin että ILP:n saa asentaa, "tässä kuvat minkä mukaan pitää toteuttaa". Muuten hyvä mutta esitetty asennustapa onnistuu vain noin 1/3 asunnoista. Sattumoisiin kaikki taloyhtiön hallituksen jäsenet sattuivat asumaan juuri ehdotetun mallin mukaisissa asunnoissa niin ongelmat ei käyneet ilmi.
Pitäisi varmaan itse pyrkiä hallitukseen...
Ei se hallitus oo paha rasti jos a) on hyvä isännöitsijä b) osakkaat on ees melkein täysjärkisiä. PJ:n hommissa toki vähän enemmän on vaivaa.
Topiciin ja ko aiheeseen liittyen meillä on kuluneen parin vuoden aikana vaihtunu pari asukasta. Aikaisempien 15 vuoden aikana mitä ko. kämpässä oon asunut ei oo yhteensä oo ollu tarvetta yhtä monelle heippalapulle kuin kuluneen reilun vuoden aikana. On pysäköity keskelle pihaa (yöksi) jolloin kaikki ei omasta autopaikastaan ois päässy pois, pysäköidään kakkosauto naapuritaloyhtiön pihaan jos oma vierasparkki on täynnä (julkisiin parkkipaikkoihin n. 100m matkaa) usean kerran tungettu juuri tyhjennetty, kerran viikossa tyhjennettävä jäteastia (suurin mitä saa) täyteen lytistämättömiä pahvilaatikoita vaikka pahvin keräys on kilometrin päässä ja *kaikki* taloyhtiössä on autollisia. Yhden koira räksyttää aina kun se on yksin tai aina kun se on ulkona, eikä sitä edes yritetä kouluttaa tai kieltää. Samaan aikaan kyllästyneet vanhat naapurit valittaa näistä asioista mulle kun PJ:nä pitäisi asiaan puuttua. No, heippalapun voi jättää ja siinä se on..
Offtopicia vielä ilpeistä. Mä vedin linjauksen (muun hallituksen komppaamana), että "kunhan kysessä on laadukas laite, mistä ei aiheudu meluhaittaa naapurille, jokainen voi asennuttaa, kunhan tekee isännöitsijälle ilmoituksen". Meille tehtiin kattoremontti samana vuotena kun noita ensimmäinen kyseli, minkä jälkeen sisälämmöt on paria tukalinta päivää lukuunottamatta olleet siedettäviä. En itseasiassa tiedä onko kukaan asennuttanut, sillä kaukolämpötalossa käyttöpäivät jää vuodessa aika vähiin.