Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Alkoi eilen jo vitutus, mutta se on jatkuvaa. Varsinkin, kun nyt pitää tehdä töitä ja "HTPC" on rikki.

Olen jotenkin onnistunut taittaamaan pari pinniä emolevyltä. Asian tekee pahemmaksi se, että olen vain nauranut näille sankareille itse. Ensimmäinen kerta ikinä ja asennuksia on varmaan tehty 50-100..

Veikkaan syylliseksi Asuksen jotain helppoa asennuskehikkoa, joka tuli emolevyn mukana ja päätin käyttää.. Toki lopullinen syyllinen olen minä itse. Siksi en korjannut sitä eilen illalla väsyneenä, vaan katson tänään töistä päästyäni toivottavasti semivirkeänä, onko mitään tehtävissä.

Perkele!

Nyt oikeasti vituttaa, kun joku pirun nisti todennäköisesti subbareilla koko yön luukutti menemään. Ensi yönä jos jatkuu sama niin kyllä paikannan tuon lähteen. Aikaisemmin vastaava kuului kuukausia sitten ja lyhyemmän ajan.
Ääniterroristin kanssa en neuvottele, poliisille soitto ja isännöitsijä häätämään nisti.

Henkilökohtaisella tasolla tänään vituttaa tietokonekomponenttien jälkimarkkinoiden puute budjettiluokan kamassa. On joko tosi vanhaa sontaa, tai sitten superpäivittäjäkamaa, mutta muuten onkin sitten hiljaista. Näytönohjaimia tupsahtelee sentään siellä ja täällä, mutta muissa kilkkeissä on ei-oota silmänkantamattomiin. Prosessoreita ajoittain, mutta sitten jää emolevyt uupumaan.

Hyvänä kakkosena tulee todella omituinen hinnoittelulogiikka käytetyssä kamassa rakkaassa kotimaassamme. Jatkuvasti osuu silmään parikin vuotta käytettyä kamaa, jota myydään lähes täysin uuden hinnalla.

Eipä paljon rakennella muutaman vuoden eteenpäin kestävää budjettikonetta vanhemmille käytetyistä osista.

En oikein muissa tuoteluokissa ole näin älyvapaaseen hinnoitteluun jälkimarkkinoilla törmännyt, jossa kokonaisuutena uuden ostaminen on riskiin nähden se edullisempi vaihtoehto :bored:

Video: Viisivuotias kamppaili hengestään helsinkiläisessä uimahallissa – kukaan ei huomannut hukkuvaa lasta

Ihmisten väliinpitämättömyys! Porukka selkeesti näkee tossa lopussa, että elottomana pinnan alla kelluu mutta ollaan vaan "en huomaa, en huomaa, kyllä joku muu tekee asialle jotain"

Ja ihan selvästi poika yritti tarttua kahteen aikuiseen, että pääsisi pintaan. Molemmat vaan väistävät ja menevät pois. Ihan alussa mies katsoo suoraan sitä räpiköivää poikaa.

Lopussa poika vaan kelluu, ja siitä menee perhe vierestä ja odottaa että poika kelluu pois tieltä. Sen jälkeen perheen tyttö vielä ui sitä poikaa päin, eikä mitään reaktiota.

Video: Viisivuotias kamppaili hengestään helsinkiläisessä uimahallissa – kukaan ei huomannut hukkuvaa lasta

Ihmisten väliinpitämättömyys! Porukka selkeesti näkee tossa lopussa, että elottomana pinnan alla kelluu mutta ollaan vaan "en huomaa, en huomaa, kyllä joku muu tekee asialle jotain"

En pystynyt kokonaan katsomaan kun on niin ahdistavaa katsottavaa, mutta tuossa on ainakin pari miestä jotka pitäisi asettaa syytteeseen, eli ekalla minuutilla melkein ko. lapsen läpi tallova nuorehko mies, sekä tuo etualalla oleva läski mies jota selvästi vituttaa kun joku pentu hukkuu ja lähtee pois. En anna noille oikeastaan minkäänlaista ihmisarvoa. Ja taitaa noita olla videolla enemmänkin jos katsoisi kokonaan.

Valitettavasti miespuolinen henkilö saa pedofiilin leiman jos alkaa tuntematonta lasta koskettelemaan vaikka auttaakseen...

Kiitos feministit tästäkin paskasta! :sori::mad:

Siis mitä helvettiä nyt oikeasti tuohon pojan lähellä piti tilanteeseen. Kuinka ihmispaskaa nuo kaikki ovat jotka eivät näe että hän ei pysy pinnalla mutta ei siltikään auta? Tuossa on juurikin tuo yksi naisihminen joka vain kattoo poikaa kuin hän vain leikkisi että ei pysy pinnalla vaikka ei lopeta "leikkiä" missään vaiheessa. Nyt vittu saatana tämäkin maa menossa amerikka-meininkiin jossa ihmiset kuolee vieressä niin katotaan kuin spitaalista. Perkele!

Ei nyt helvetti nuo pitää saada syytteeseen ja vähän äkkiä!!

Helppo huudella, kun itse tietää etukäteen mitä tapahtuu ja katselee tilannetta katosta..

Helppo huudella, kun itse tietää etukäteen mitä tapahtuu ja katselee tilannetta katosta..

Meinaatko sitten että kuten minä ja moni muu aikaisempi kirjoittaja ei olisi mennyt pojan apuun? :rolleyes:

Tuo nyt lähinnä pätee silloin kun vaikkapa mannet ja muhametit tappelee rajusti ja jonkun pitäisi soittaa poliisille, mutta toteaa mielessään että "tehköön joku muu".

Tuossa videossa oli muutama henkilö joka huomaa hukkuvan vai melko varmasti hädässä olevan, täysin yksinäisen lapsen ja tekee tietoisen päätöksen että "en tee mitään". Suomalainen ihmisluonne on monessa mielessä hyvä, mutta tämä on sen kusipäisin piirre. Ihmiset ei tunnu uskaltavan tehdä julkisesti yhtään mitään.

Tuo nyt lähinnä pätee silloin kun vaikkapa mannet ja muhametit tappelee rajusti ja jonkun pitäisi soittaa poliisille, mutta toteaa mielessään että "tehköön joku muu".

Tuossa videossa oli muutama henkilö joka huomaa hukkuvan vai melko varmasti hädässä olevan, täysin yksinäisen lapsen ja tekee tietoisen päätöksen että "en tee mitään". Suomalainen ihmisluonne on monessa mielessä hyvä, mutta tämä on sen kusipäisin piirre. Ihmiset ei tunnu uskaltavan tehdä julkisesti yhtään mitään.

Jos itse on mieshenkilö ja pulassa on nainen tai lapsi, niin voit saada lähinnä huutoa ja syytteen, jos menet lähellekään. Jos ei ole omia lapsia, niin moni mies varmaan lastenahdistelijaksi välttymisen pelosta pysyttelee pois lasten läheltäkin.

Videon lopputilanteessa olisin kyllä mennyt auttamaan, mutta jos lapsi olisi heti alussa koettanut takertua minuun, niin olisin vaan uinut pois alussa. Ei mitään tietoa, mitä on tapahtumassa, mutta tuossa tulee joku lapsi iholle -> pois tilanteesta mahdollisimman nopeasti.

Aika vaikea tuota hukkumista on nähdä, kun on niin pieni ja veden alla? Lisäksi oli välillä reunassakin, eli voisi kuvitella että saisi reunasta kiinni jotenkin? Ja lopuksihan tuo yksi sen kumminkin löytää ja pelastaa?

Kumma kun hengenpelastaja ei nähnyt tuota sitten tuosta videolta ja mennyt hätiin?

edit:
Niin ja äiti tai isä olisi pitänyt vahtia, mutta äiti oli tapauksen aikana vain saunassa!

Viimeksi muokattu:
...

Pesin about viikko sitten ikkunat. Nyt menin parvekkeelle ihan huvikseni. Huomasin, että lintu on jotenkin osunut paskallaan hyvin korkealle yhtä parvekkeen laseista. Ollut ilmeisesti suhteelisen vetistä paskaa sillä, koska se on sitten valunut sieltä ylhäältä alas jättäen valtavan paskavanan alleen.

Vittu...

...

Pesin about viikko sitten ikkunat. Nyt menin parvekkeelle ihan huvikseni. Huomasin, että lintu on jotenkin osunut paskallaan hyvin korkealle yhtä parvekkeen laseista. Ollut ilmeisesti suhteelisen vetistä paskaa sillä, koska se on sitten valunut sieltä ylhäältä alas jättäen valtavan paskavanan alleen.

Vittu...
Mun elämä on vähän niinku linnunpaska. Toisesta päästä valkonen ja toisesta musta. Ja juur yhtä milenkiintoinen.
-ASR

Aggressiivinen keskustelukulttuuri. Huomasin sitä ensimmäisen kerran Muron aikoihin, minkä vuoksi vierastin Muroa oikeastaan koko ajan. Tänne olen kotiutunut paremmin, mutta edelleen täälläkin näkyy aggressiivista keskustelukulttuuria enemmän kuin runsaasti. On alkanut mietityttää, onko tämä laajemminkin suomalainen tapa vai olenko vain sattunut keskustelukulttuuriltaan vähän huonoihin paikkoihin. Pääosin homma pysyy kyllä hyvin hanskassa, mutta monissa tilanteissa näkyy Tietäjiä, jotka tietävät asian Ainoan Oikean Laidan ja asioista eri mieltä olevat ovat väärässä. Näitä muita ei tarvitse kunnioittaa keskustelijoina eikä edes ihmisinä, ja heistä voikin huoletta käyttää lähes minkälaista tahansa kieltä - mitä halventavampaa, sen parempi. Ajoittain perusteluiksi riittävät Tietäjien mielestä "olen oikeassa, olet tyhmä" -tasoiset jutut. Lienee tarpeetonta sanoakaan, että seurauksena on samanmielisten kesken kollektiivista selkääntaputtelua ja eri mieltä olevien välillä myrkyllistä näennäiskeskustelua. Näissä keskusteluissa ei myöskään virheitä myönnetä.

Tämä ei ole tietenkään pelkästään tämän päivän ärsytyksen aihe vaan on tätä tullut pidempäänkin mietittyä. Eipä tämä nettikulttuurissa sinänsä mikään erikoinen juttu ole, mutta ennen Muroon ja tänne liittymistä olin foorumeilla, joilla keskustelukulttuuri oli asiallisempaa ja keskustelukumppaneita ainakin pääosin kunnioitettiin. Ehkä tässä sitten näkyy nykyään korostunut vastakkainasettelukin jossain määrin. En joka tapauksessa oikein arvosta.

Xiyng: Minusta tuo "kulttuuri" johtunee lisääntyneestä netti-käyttäjistä, 80-90 luvulla netissä oli ascii-pohjaisilla purkeissa rajalliset määrät, nyt jokainen kynnelle kykenevä omine mielipiteineen pääsee nettiin älykännyköillään ja juttu on sitten mitä on. Olen havainnut myöskin saman. 90-luvulla ei tällaista ongelmaa ollut :(

Xiyng: Minusta tuo "kulttuuri" johtunee lisääntyneestä netti-käyttäjistä, 80-90 luvulla netissä oli ascii-pohjaisilla purkeissa rajalliset määrät, nyt jokainen kynnelle kykenevä omine mielipiteineen pääsee nettiin älykännyköillään ja juttu on sitten mitä on. Olen havainnut myöskin saman. 90-luvulla ei tällaista ongelmaa ollut :(
90-luvun netti jäi iän vuoksi enimmäkseen näkemättä, mutta 2000-luvun alkupuoliskolla alkoi minun foorumielämäni. Ainakin silloin oli vielä erilaista, ainakin minun käyttämilläni foorumeilla. Epäilemättä kyllä iso osa johtuu myös tuosta käyttäjien määrän kasvusta. Osa menee kyllä varmasti myös modernin somen piikkiin.

bbs aikoina purkin pitäjä oli ns jumala joka joko antoi tai oli antamatta lupaa kirjoittaa mitä sattuu purkkiin jos sinne nyt pääsi edes soittamaan.Jos purkin pitäjä ei pitänyt sun mielipiteistä tai olit sen mielestä väärässä vaikka olisit ollut oikeassa niin se antoi sulle bannit joka taas johti siihen että noissa oli välillä kunnon rinkirunkkausta.Toi taas johti siihen että osa porukasta alkoi ihan oikeasti uskomaan omiin juttuihinsa ja kaikki muut oli väärässä.Samanlaista toimintaa voi havaita nykyään jossain rasmus ryhmässä.:)

Monta päivää jo parin tunnin yöunilla. Silmät on turvoksissa ja särkee eilisen OC-altistuksen jäljiltä. On se vaan pirullista ainetta.

No siis lähinnä että "next video coming up x that time" ni hitostako minä tiedän! Tarkotan siis jtn juutupemiehieä joita seuraan.
Ongelma ratkeaisi jo sillä, jos kansainvälisen yleisön omaavat tahot viitsisivät ilmoittaa aikansa UTC-aikoina. Siitä lähes jokaisen ainakin pitäisi pystyä laskemaan oma aikansa.

Ongelma ratkeaisi jo sillä, jos kansainvälisen yleisön omaavat tahot viitsisivät ilmoittaa aikansa UTC-aikoina. Siitä lähes jokaisen ainakin pitäisi pystyä laskemaan oma aikansa.
Paitsi jos olet unohtanut että milloin vaihtuu talvi/kesäaika täällä suomessa.Itse sekoan aina että onko +2 vai +3.:kahvi:

Paitsi jos olet unohtanut että milloin vaihtuu talvi/kesäaika täällä suomessa.Itse sekoan aina että onko +2 vai +3.:kahvi:
Se kieltämättä vähän mutkistaa, mutta siinähän tuo menee kuin senkin muistaminen, mihin suuntaan kelloja pitää milloinkin siirtää. Kyllä tuokin ainakin kannattaisi opetella muistamaan, vaikkei ehkä olekaan kaikkein olennaisimpia tietoja. Minun puolestani voisi heivata mokoman kellojensiirtelyn kokonaan pois niin päästäisiin tuostakin ongelmasta!

Isännöitsijä. Että voikin olla aikuinen mies kolmevuotiaan tasolla henkisesti. Olen taloyhtiön hallituksessa ja päätettiin vaihtaa isännöitsijää, koska hän ei hoida hommiansa. Nyt tuli sitten postissa tämän isännöitsijän tekemä lastensuojeluilmoitus. Onneksi on kasa hallituksen pöytäkirjoja, missä ollaan käsitelty isännöinti asiaa, niin on jotain näyttää lastensuojelulle.

Isännöitsijä. Että voikin olla aikuinen mies kolmevuotiaan tasolla henkisesti. Olen taloyhtiön hallituksessa ja päätettiin vaihtaa isännöitsijää, koska hän ei hoida hommiansa. Nyt tuli sitten postissa tämän isännöitsijän tekemä lastensuojeluilmoitus. Onneksi on kasa hallituksen pöytäkirjoja, missä ollaan käsitelty isännöinti asiaa, niin on jotain näyttää lastensuojelulle.

Turpaan vaan tuollasia...:rage:

No tämä. Hitostako minä tiedä mitään "eastern standard timeä" jne. :shifty:
Noissa muuten erityisesti huvittaa ainaisen standard-sanan käyttö. Viittaa varmaan oikeasti normaaliaikaan kesäajan sijaan, mutta ensimmäisenä tulee aina mieleen, että kyseessä olisi muka joku isompikin standardi, joka pitäisi tietää. :D

No älä. Hitostako me eurooppalaiset noista tajutaan vieläpä. :D
itä suunnalla on vielä moskovan aika.
Aikavyöhyke – Wikipedia
Standard_World_Time_Zones.png

itä suunnalla on vielä moskovan aika.
Aikavyöhyke – Wikipedia
Standard_World_Time_Zones.png
Itse opin vasta viime viikolla erään etäpalaverin ansiosta ettei kaikkien aikavyöhykkeiden aikaero ole kokonaisia tunteja, vaan joissakin paikoissa erot ovat puolen tunnin tarkkuudella.

Jaetaanhan Eurooppakin useampaan aikavyöhykkeeseen ja ne ainakin kannattaa opetella (WET, CET, EET). Yllättävän usein puhutaan vain "Central European Timesista" eikä huomattavasti selkeämmästä UTC +1 -ajasta.

Itse opin vasta viime viikolla erään etäpalaverin ansiosta ettei kaikkien aikavyöhykkeiden aikaero ole kokonaisia tunteja, vaan joissakin paikoissa erot ovat puolen tunnin tarkkuudella.

Jaetaanhan Eurooppakin useampaan aikavyöhykkeeseen ja ne ainakin kannattaa opetella (WET, CET, EET). Yllättävän usein puhutaan vain "Central European Timesista" eikä huomattavasti selkeämmästä UTC +1 -ajasta.

Ja esimerkiksi Nepalissa aikavyöhyke UTC+05:45

Ei nyt varsinaisesti vituta mutta harmittaa ihan perhanasti tämä uutinen Popular GTA mod OpenIV has been shut down by Rockstar lawyers after 10 years

tl;dr OpenIV jolla olen itse muokannut GTA 4 ja 5 aivan törkeästi niin Take2 nyt sanoi että tämä ohjelma pitää lopettaa. (Ohjelmalla on siis mahdollista avata monia gta:n tiedostoja ja muokata yksittäisiä tiedostoja niistä.)

Alkaa kohta olla 10v siitä kun omalla mikrollani pelasin gta4 ekaa kertaa ja grafiikat oli tyyliä Lowest, Low, Minimum jne. ja tämän kyseisen ohjelman avulla minulla pysyi into gta4 monen monta vuotta.

Muijan kaverin pikkupiski oli ilmeisesti pakko ottaa tänne hoitoon ja nyt se on räkyttänyt liki taukoamatta koko päivän.
Alkaa olla lähellä että kuristan sen seurauksista piittaamatta.

Keljuttaa ku haluais muuttaa omilleen mutta itsestä riippumattomista syistä en sitä voi vielä tehdä.
Eihän tässä ollakkaan ku 28 elokuussa ja vieläkin asuu kotona...

Ei nyt varsinaisesti vituta mutta harmittaa ihan perhanasti tämä uutinen Popular GTA mod OpenIV has been shut down by Rockstar lawyers after 10 years

tl;dr OpenIV jolla olen itse muokannut GTA 4 ja 5 aivan törkeästi niin Take2 nyt sanoi että tämä ohjelma pitää lopettaa. (Ohjelmalla on siis mahdollista avata monia gta:n tiedostoja ja muokata yksittäisiä tiedostoja niistä.)

Alkaa kohta olla 10v siitä kun omalla mikrollani pelasin gta4 ekaa kertaa ja grafiikat oli tyyliä Lowest, Low, Minimum jne. ja tämän kyseisen ohjelman avulla minulla pysyi into gta4 monen monta vuotta.
Tämä kyllä. Rockstar ja mikrotransaktiot, aargh.

Eipä tuossa vielä hätää ole niin kauan kun kyseinen ohjelma vielä toimii, vaikka itse tekijä ei sitä enää jaa niin löytyyhän sitä jatkossakin muilta sivuilta.

Eipä tuossa vielä hätää ole niin kauan kun kyseinen ohjelma vielä toimii, vaikka itse tekijä ei sitä enää jaa niin löytyyhän sitä jatkossakin muilta sivuilta.

Joo mutta tulevan GTA VI:n kannalta luulen että ei toimi enää ellei joku jatka jos saa lähdekoodin kehittäjältä. Sehän tässä ottaakin päähän kun tulevia gta pelejä vaikeampi modata ellei jotain korvaavaa tule.

Pitkä työpäivä. Tuli kuteinkin tienattua 560 euroa eli ihan hyhä työpäivä noin muuten

Eiku siis pikaisten laskelmien mukaan 720 euroa :O

Tekemässä auton alustaan yhdenlaista uusioimista. (12 vuotta ja 200 000 ajettu auto) Jouluna meni laakeri, ja nyt olen vaihtamassa sitä toista puolta, saman tien myös vetoniveliä ja ostin sitten uudet tukivarretkin. Saksalaiset Meylet ja niihin sitten ne puslat. Eivät muuten oikein sovi oikein toisiinsa, vaikka ovat samaa merkkiä. Ilta on nyt mennyt noita puslia porakoneella pyörittäen ja viilalla ja rälläkällä niitä "sorvaten"... Eipä ole tämäkään homma taas mennyt niin kuin Strömsössä... Ja kyllä, ovat nuo numeroiden mukaan ns. "oikeat" osat. Hajautettu alihankinta ketju vain tekee varmuuden vuoksi jostain 40 millin osasta toisesta vähän liian suuren ja toisesta vähän liian pienen. Ja metalli ei anna periksi. (puslissa on metallikuoret päällä.) = Öhräämiseksi meni.
Jouluna laittamani uusi raidetangon pää ei lähtenyt nätisti irti, vaan oli pakko käyttää ulosvetäjää. Pultin pää levisi, ja nyt ei mene enää mutteri paikoilleen. Asiaan tietenkin kuuluu, ettei nivelen kierreosaa voi kierrepakalla korjata, kun siinä on jokin eksoottinen "ei normaali" metrinen nousu. Samalla matkalla kuin metrisessä on 4 kierrettä, tuossa on silmällä katsottuna noin viisi. Miksi, oi miksi näihin osiin pitää valita aina näitä eksoottisia vitutusmittoja? Taas meni yli 25 euroa harakoille tuossakin vain 6 kuukautta käytetyssä nivelessä. Vaikka kartiossa oli alumiinitahnat välissä, niin niin oli juminut kiinni ettei mitään rajaa. - Onneksi huomenna on parempi päivä. Nyt on vain vähän peikko olo.

Suvakkien kanssa keskustelu on kuin puhuisi vaikeasti vammaisen kanssa, joka ei halua ymmärtää sanaakaan ja puhuu päälle ideologiahöyryistä siansaksaa.
Kaikista pahimpia ovat naistutkimusta lukevat "korkeakoulutetut". Kuinka paljon verovaroja tuhlataankaan suvakki-ideologian viljelyyn ja kyseisen roskasakin ylläpitoon?

Eipä tähän tarvitse kyllä mitään lisätä. :tup:

Vielä eilen mokomat lupasivat kunnon viikonloppuhelteitä ja auringonpaistetta Etelä Suomeen. Tällä hetkellä vettä tulee kuin Esterin perseestä ja lämpötila huitelee +12 kieppeillä. Onneksi ei lähdetty mökille vaikka mielessä kävi.

No Helsingissä on pilvetöntä ja +22 eikä kyllä varmasti tule pisaraakaan tänään. Mitenhän kauaksi pitää mennä, että tulee tuo sinun "Etelä-Suomi"? :think: :btooth:

Aamulla viimeisen yövuoron jälkeen (alkoi 4-pvän vapaat, jee) kun tulin pyörällä töistä niin huomasin että oli ainakin 5 kilometrin ajomatka muutettu 100kmh>80kmh alueeksi eli vitun talvinopeus alueeksi.

Vitutti heti kun näin 80km/h merkin että vetäisin parin kilometrin suoran samalla alueella 210km/h (5:lla [6-vaihteinen aski] ja reilu 12k rpm)...

Viimeksi muokattu:
No Helsingissä on pilvetöntä ja +22 eikä kyllä varmasti tule pisaraakaan tänään. Mitenhän kauaksi pitää mennä, että tulee tuo sinun "Etelä-Suomi"? :think: :btooth:

Taitaa olla aika paikallinen sääilmiö :D

Tampere +22,2, Pilvisyys selkeää (0/8), Näkyvyys 41 km kuittaa :tup:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 207
Jäsenet
78 619
Uusin jäsen
Deeäx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom