Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Pitkin vuotta ollut hillitön sissimarkinointi Fortumilla, että päivystävät monessa kaupassa/kauppakeskuksessa.
Vituttaa tuollainen ylimainostaminen.

Ostaa digiboxin. Halvempi kuin uusi telkku ja tallentavana mallina hyvin näppärä kun voi katsoa ohjelmat silloin kun huvittaa, ja kelata mainokset pois.

Ja juu, vituttaa joka ikinen lasinsirpale maassa, onneksi ja ihme kyllä ei ole koskaan käynyt mitään.
Tossa on vielä se että digiboxilla jossa on >2 viritintä voit katsoa samaan aikaan ja tallentaa maksullisia kanavia kun taas telkkareissa toi ei yleensä onnistu ollenkaan vaikka siinä olisi kaksi tai usempi viritintä.

Lintu paskoi käteeni. Aiemmin viime viikolla oli osua mutta kävellessä vahingossa väistin. Nyt osui nätisti ruikut kämmenselälle. Karman laki, tulossa katsastuksesta joka meni ongelmitta. Kotipihassa joten ei onneksi pitkää matkaa pesulle ollut.

Lintu paskoi käteeni. Aiemmin viime viikolla oli osua mutta kävellessä vahingossa väistin. Nyt osui nätisti ruikut kämmenselälle. Karman laki, tulossa katsastuksesta joka meni ongelmitta. Kotipihassa joten ei onneksi pitkää matkaa pesulle ollut.
Lintu todennäköisesti muisti aiemman tilanteen, jäi kytikselle ja iski tahallaan. Eläimet on just tommosia.

Noniin, emäntä pääsi sairaalasta pois. Sitä ennen olikin mielenkiintoinen episodi arvauskeskuksessa. Pitkään jatkunu huono olo ja kuumeilu kuitattiin sieltä verikokeiden jälkeen normiksi virustaudiksi ja passitettiin himaan syömään panadolia.

En nyt laita tähän en tarkempia yksityiskohtia mutta oli jo hengenvaarallinen tilanne koska tietyt arvot oli niin alhaalla että olisi voinut ihan hyvin pyörtyä tosta vaan, varsinkin kun oli himassa yksinään. Aiheuttaja löydettiin sitten sairaalassa ja hoidettiin kuntoon, nyt kaikki ok.

Vähän mietityttää että miten sitä olis reagoinu jos nainen olis maannu himassa päänsä lyöneenä pahimmillaan pari päivää. Tietty lääkäreillä on vitunmoinen kiire enkä nyt viitti suoraan syyttää yhtä henkilöä, mutta kyllähän tuo jatkuva resurssien vähentäminen ja säästäminen tulee aiheuttamaan samanlaisia tilanteita jatkossa lisää ja lisää.

Joo tutkittiin päästä varpaisiin ja oli ihan "normaali" juttu. Silti vähän ärsyttää kun melko vakavasta hoitovirheestä kyse. Neuvoivat sairaalassa jo miten pitää menetellä valituksen suhteen.

Hyvä että tuli kuntoon, valituksista sen verran kokeilleena että vastauksen sanon suoraan kun siellä on käsittelijöinä myös lääkärit "lääkärit ovat toimineet oikein sen hetkisten tietojen saatavuuden perusteella, ei katsota olevan hoitovirhettä" :(
Kuka nyt omaa silmää nokkia :(

On niillä valituksilla välillä väliäkin. Ja kuka niitä sitten käsittelisi, jos ei muut lääkärit?

Oletko silmälappuja kokeillut? Mulla toimi hyvin, ennen kuin rupesin CPAP-maskia käyttämään eikä enää voinut (nyt nukun lakana käärittynä pään ympäri).
Niin, tai sitten vaan ihan hommaa ne pimennysverhot. Ovat ns. must, ja suht outoa vasta nyt kesäkuun alussa havahtua että on valoisaa öisin/aamuisin.

Nämä Rainbow kahvipakettien uudistuneet pakkaukset:
eKETSOk.jpg
Sormet valkosena saa yrittää aukaista noita ja sitten kun se aukeaa, niin tulos on tämä :mad::confused2:.

Ei siinä mitään outoa ole, päivähän on pitenemään päin jatkuvasti. Illat on olleet melko hämäriä nukkumaanmenoaikaan vaikka aamut valoisia onkin.
Näin ehkä Etelä-Suomessa. Täällä Oulun korkeudellakin on jo vähintään kuukauden päivät olleet läpi valoisaa (Lapista puhumattakaan)

Ehkä hitusen alkanu nyppimään se, ettei oikeen osaa nauttia hetkestä. Kun on töissä, haluaa vapaalle, kun on vapaalla miettis et ois kiva jos ois töissä. Kun pelaan jotain mietin, että olis kiva pelata sitä jotain toista peliä ja kun sitä alkaa pelata, alkaa miettiä, että olisi kiva kattoa sarjaa tai leffaa tai mitä vaan muuta. Sit ku niitä tekee nii miettii, et olispa kiva olla töissä, vapaalla, pelata, urheilla yms. Kyseessä ei niinkään olis se, ettenkö tykkäis asiasta, koska sit monesti jälkikäteen muistaa, et se oli kiva asia sillon tehä, mut silti tuntuu ettei oikee osaa elää sillä tavalla et olis 100% siinä asiassa mitä tekee.

Vakuutusyhtiön lääkärit...? :facepalm: Ovat tunnettuja reiluudestaan. :vihellys:

No, jos väite on että ei kanna valittaa kun lääkärit tutkii ja lääkärit ei lääkäreitä noki niin mikä ammattiryhmä sit laitetaan? Elämämyliopiston käyneet vai?

Jos nyt pikkusen lisätään toho edelliseen nii se, että Oulun korkeudella satoi juuri räntää/lunta/rakeita ja lämpötila on käynyt korkeimmillaan 18c ja sitä hupia kesti jopa kokonaisen päivän. Muuten hengailaan täällä 10 alapuolella. Pekka Poutaakaan ennää naurata nämä.

No, jos väite on että ei kanna valittaa kun lääkärit tutkii ja lääkärit ei lääkäreitä noki niin mikä ammattiryhmä sit laitetaan? Elämämyliopiston käyneet vai?

Muut kuin nämä "oma lusikka sopassa"-tyypit. Onhan esim. Liikenneministerinä kaveri joka hyvä jos edes tietää miten auto käynnistetään ja kuitenkin on komea virka. Näitä näkee aivan liikaa kun passitetaan ea-polilta kotiin kuolemaan ja vika onkin sitten omaisen/sukulaisen :(

Niin varmasti on, miksi ei vie privaatti-lääkärille Viroon omalla helikopterilla, aivan!!

Muut kuin nämä "oma lusikka sopassa"-tyypit. Onhan esim. Liikenneministerinä kaveri joka hyvä jos edes tietää miten auto käynnistetään ja kuitenkin on komea virka. Näitä näkee aivan liikaa kun passitetaan ea-polilta kotiin kuolemaan ja vika onkin sitten omaisen/sukulaisen :(

Niin varmasti on, miksi ei vie privaatti-lääkärille Viroon omalla helikopterilla, aivan!!

Ketä ne ois ne muut tyypit?

Virheitä käy, itse olen kyllä nähnyt myös niitäkin ihmeitä kum valituksilla yms on ollut vaikutusta.

Ketä ne ois ne muut tyypit?

Virheitä käy, itse olen kyllä nähnyt myös niitäkin ihmeitä kum valituksilla yms on ollut vaikutusta.

Olkoonsa nyt vaikka sitten sosiaali ja terveysministeriö jannut tms.
Kyllähän oikeuksiensa perään kannattaa huudella, asia erikseen kuka sitä jaksaa tehdä.
Itse vääntänyt yhtä asiaa 10vuoden ajan ja nyt vasta on tulossa myönteinen päätös, vuodeksi tuli edellinen myönteinen päätös jonka kaupunki sitten kiersi ja taas uudestaan nollasta liikenteeseen, paperit valmiina mutta menee ½v-1v että oikeus paukuttaa ne lain mukaisesti sisään :(

Niin, eiköhän ne lääkäreitä siellä ministeriössä tjsp. elimessäkin olisi sitten.

Ja eikös valviralle ainakin kantelut mene? Tai ainakin itse sain hoitajana sieltä yhteen aikaan aina postia, kun yksi skitsofreenikko oli vähän aktiivinen.

Sitä prosessia en toki tunne, jos jotain korvauksia yms. haluaa hoitovirheen seurauksista saada. Mutta ei ne asiat silläkään muutu, että jätetään valitukset yms. tekemättä "kun ei kannata". Kuten siis aiemmin vähän näin käsitin ja mihim kommentoin, en nyt muista oliko sinun kirjottama vai ei.

Siinä toki olisi järkeä, jos suoraan riippumaton elin olisi olemassa (täysin mutulla ja muistikuvilla että eikö prosessi mene vähän asiasta riippuen ensin sairaalan/tk/muut johtoon ja siitä voi jatkaa valviraan ja näin), mutta hyvä siellåkin olisi olla ihmisiå joilla hommaan olisi koulutus eli lääkäreitä..

Vituttaa tuossa alle 100m naapurin pihassa räksyttävä koira. Samainen mistä kerroin jo aikaisemmin. Nyt on se ongelma että se haukkuu näin yöaikaan lähes non-stoppina. Noh minä päätin mennä ovesta pihalle nii koirahan lopetti heti räksyttämästä ja vahtasin sitä n.15s ja koira oli aivan hiljaa, ei haukkunut kertaakaan. Painuin takasin sisälle niin sama meno jatkuu.

Koiran omistajat voi kertoa että mikä saatanan skitsofrenia tuolla koiralla on vai mikä vittu sitä vaivaa. Alkaa vituttaa kun joudun heräämään töihin aikaisin klo 4-5(pe alkaa työt myöhemmin) päivästä riippuen, ja kun painun n.9-10 nukkuu nii ei ole ollenkaan harvinaista että se vähän väliä haukkuu millon keskustassa ohi ajavalla autolle tms. onneksi omaan hyvät unenlahjat. Ainakin vielä näin parikymppisenä mieshenkilönä...

Perkele!:rage::rage::rage:

Vituttaa tuossa alle 100m naapurin pihassa räksyttävä koira. Samainen mistä kerroin jo aikaisemmin. Nyt on se ongelma että se haukkuu näin yöaikaan lähes non-stoppina. Noh minä päätin mennä ovesta pihalle nii koirahan lopetti heti räksyttämästä ja vahtasin sitä n.15s ja koira oli aivan hiljaa, ei haukkunut kertaakaan. Painuin takasin sisälle niin sama meno jatkuu.

Koiran omistajat voi kertoa että mikä saatanan skitsofrenia tuolla koiralla on vai mikä vittu sitä vaivaa. Alkaa vituttaa kun joudun heräämään töihin aikaisin klo 4-5(pe alkaa työt myöhemmin) päivästä riippuen, ja kun painun n.9-10 nukkuu nii ei ole ollenkaan harvinaista että se vähän väliä haukkuu millon keskustassa ohi ajavalla autolle tms. onneksi omaan hyvät unenlahjat. Ainakin vielä näin parikymppisenä mieshenkilönä...

Perkele!:rage::rage::rage:
Se koira ei tykkää olla yksin...? o_O

Siis pidetäänkö sitä öisin pihassa vai niinku mitä? Ja isännät muualla? Vai isännät kotona ja koira haluaa sisään... kuulostaako melko vammaiselta miten päin vaan.

On sitten kyllä joinakin iltoina ihan rauhassa mutta välil tulee joku hepuli..:confused:

Kannattaa varmaankin soittaa eläinsuojeluyhdistykseen, että vievät sen kenneliin. Omistaja voi olla liian sairas hoitaakseen sitä.
Eräs tapaus oli sydänsairas ja ei jaksanut ulkoiluttaa koiraa niin tämä sen koira ulvoi sitten häkissä ulkona. Noheva lähinaapuri siis isäni sitten ulkoilutti sitä koiraa ja asia parani.

Kannattaa varmaankin soittaa eläinsuojeluyhdistykseen, että vievät sen kenneliin. Omistaja voi olla liian sairas hoitaakseen sitä.
Eräs tapaus oli sydänsairas ja ei jaksanut ulkoiluttaa koiraa niin tämä sen koira ulvoi sitten häkissä ulkona. Noheva lähinaapuri siis isäni sitten ulkoilutti sitä koiraa ja asia parani.
Tästä ei ole kuitenkaan kyse tässä tapauksessa kun omistajat ovat tietääkseni perus terveitä ja on heillä mukuloitakin jotka ovat alle täys-ikäisiä..

Siis pidetäänkö sitä öisin pihassa vai niinku mitä? Ja isännät muualla? Vai isännät kotona ja koira haluaa sisään... kuulostaako melko vammaiselta miten päin vaan.

Nyt kun alkanut "kesä" niin on useinkin pihalla öisin ja isännät ovat ihan kotona. En vain tiedä eikö kukaan muu ole noteerannut koiran haukuntaa..

Pikkuinen menee tänään mummolaan viikonlopuksi. Emäntä valittaa kun ei saa kauppakassiin (Peugeot 206) mahtumaan vaunuja. Sanoin, että siirtää lapsen istuimen eteen ja kaataa takapenkit. No ei voi kun vänkärilläkin on airbag. Sanoin että sen airbagin saa pois päältä ja vaunujen pitäisi mahtua kun irrottaa kopan irti vaunusta ja hattuhyllyn takaata. No ei hän jaksa "tällä fiiliksellä" ja kun lapsi on nuhassa ja koko viikonlopuksi on luvattu sadetta (ei ole, tarkistin ja sanoin asiasta). "No saat viedä ne vaunut sinne jos on tärkeää saada ne sinne, mä en ala näiden rytmihäiriöiden kanssa säätämään". Vastasin vain että "OK", jonka jälkeen tulee viesti, että "tällä hetkellä ainakin sataa ja on +5 astetta lämmintä". Ja sehän tarkoittaakin koko vitun viikonloppua. Ja jos kerta on rytmihäiriöitä, niin ei helevatti lähde ajamaan yhtään mihinkään, vaan oottaa että menee ohi.

Mun täytyy nyt sitten työmatkan (Espoo - Lahti) jälkeen lähteä ajamaan vielä Heinolaan viemään yksiä vitun vaunuja kun neiti ei viitti sen verta ähertää että saisi ne vaunut kyytiin. Tai no, mikäs pakko se on, mutta kivahan se ois että mummilla olisi tarpeelliset välineet ulkoiluun.

Me molemmat tiedämme vallan hyvin, että mummi tekee vaunulenkkejä maastossa, jossa noilla kaupunkirattailla ei tee hevon vittuakaan. Ai että hajoaa kasetti tällä hetkellä.

:sangry:

Kylmä, väsyttää. Pakko laittaa lämmitys takaisin päälle. Ulkona tuulee niin vitusti ettei ees tupakalle viitti mennä.

Jos jo nyt on @Vipa^ tuommoista säätämistä niin ootappa kun rupeat sopimaan elatusavusta ja/tai tapaamisoikeudesta....
Saatat miettiä oliko se että pääsi vakoa kyntämään kaiken paskan arvoista?sitten saattaa vituttaa.
Ei mitenkään henkilökohtaisesti sinulle, mutta miksi vitussa nuoret miehet pilaa elämänsä jonkun vosun kanssa
jonka päähän ei mahdu kuin 3 asiaa: minä,minä ja minä.
Ämmän vaihdolla saattaa asia helpottaa.Tai sitten ei?

Pikkuinen menee tänään mummolaan viikonlopuksi. Emäntä valittaa kun ei saa kauppakassiin (Peugeot 206) mahtumaan vaunuja. Sanoin, että siirtää lapsen istuimen eteen ja kaataa takapenkit. No ei voi kun vänkärilläkin on airbag. Sanoin että sen airbagin saa pois päältä ja vaunujen pitäisi mahtua kun irrottaa kopan irti vaunusta ja hattuhyllyn takaata. No ei hän jaksa "tällä fiiliksellä" ja kun lapsi on nuhassa ja koko viikonlopuksi on luvattu sadetta (ei ole, tarkistin ja sanoin asiasta). "No saat viedä ne vaunut sinne jos on tärkeää saada ne sinne, mä en ala näiden rytmihäiriöiden kanssa säätämään". Vastasin vain että "OK", jonka jälkeen tulee viesti, että "tällä hetkellä ainakin sataa ja on +5 astetta lämmintä". Ja sehän tarkoittaakin koko vitun viikonloppua. Ja jos kerta on rytmihäiriöitä, niin ei helevatti lähde ajamaan yhtään mihinkään, vaan oottaa että menee ohi.

Mun täytyy nyt sitten työmatkan (Espoo - Lahti) jälkeen lähteä ajamaan vielä Heinolaan viemään yksiä vitun vaunuja kun neiti ei viitti sen verta ähertää että saisi ne vaunut kyytiin. Tai no, mikäs pakko se on, mutta kivahan se ois että mummilla olisi tarpeelliset välineet ulkoiluun.

Me molemmat tiedämme vallan hyvin, että mummi tekee vaunulenkkejä maastossa, jossa noilla kaupunkirattailla ei tee hevon vittuakaan. Ai että hajoaa kasetti tällä hetkellä.

:sangry:

Kuulostaa niin tutulta kaikki vastuu on aina itsellä ja uhrautuminen, mutta nyt voi tilanne hieman muuttua, kun taitaa ottaa jotain vastuuta asioista ja jotenkin nautin siitä tilanteesta, kun on yleensä kova öyhöttämään. Se on helppo öyhöttää, kun ei ole ollut mistään vastuusta.

Koira saanut satunnaisia epilepsiakohtauksia. Tänään sitten vähän rajumpi. Kuola valuu suusta, ei tehoa lääkkeet. Yleensä muutaman sekunnin, nyt useamman tunnin ja alko ulvoa tuskissaan. Monttuun

Ehkä hitusen alkanu nyppimään se, ettei oikeen osaa nauttia hetkestä. Kun on töissä, haluaa vapaalle, kun on vapaalla miettis et ois kiva jos ois töissä. Kun pelaan jotain mietin, että olis kiva pelata sitä jotain toista peliä ja kun sitä alkaa pelata, alkaa miettiä, että olisi kiva kattoa sarjaa tai leffaa tai mitä vaan muuta. Sit ku niitä tekee nii miettii, et olispa kiva olla töissä, vapaalla, pelata, urheilla yms. Kyseessä ei niinkään olis se, ettenkö tykkäis asiasta, koska sit monesti jälkikäteen muistaa, et se oli kiva asia sillon tehä, mut silti tuntuu ettei oikee osaa elää sillä tavalla et olis 100% siinä asiassa mitä tekee.

Hyvin uppoaa omaankin tilanteeseen. Mitä ikinä tekeekin, pitäisi olla enemmän/parempi tai tehdä jotain muuta.

Viimeisin käänne: aikoo paikkauttaa seinän itse ja ottaa vakuudesta. Ei se ihan noin mene kun uusi vuokralainen on tehnyt sopimuksen jo 3 viikkoa sitten.

Tuleepahan veikeä tapaus tästäkin.
Mulla joskus muinoin vähän vastaava tapaus:
Poismuuton yhteydessä kiinteistöhuolto teki "kuntokartoituksen"ja vuokranantaja(Oulun kaupunki/sivakka) yritti maksattaa makuuhuoneen lattiamaton,pesuhuoneen lattialaatoituksen,uunista puuttuvat pellit&ritilän yms.Onneksi oli tallessa sisäänmuuton yhteydessä tehty lista ja kuvat viosta jotka löytyivät myös
kiinteistöhuollolta.Ei edes anteeksipyyntöä tullut vaikka yrittivät maksattaa edellisen asukkaan tekemät haitat.

Jossain faceryhmässä joku kauppas oudosti jostain "laatu" spinneriä. No nyt tuli tube video vastaan missä joku teki omansa itse. Katsoin sen kun ajattelin että mikähän tämä on.
Ja siis sormihyrrä. Joku muutaman euron härpäke mitä pyöritetään sormien välissä. Ei saatana. Mitä vittua joku edes myy sellaista. Paiskaisin itse välittömästi roskiin.

Jossain faceryhmässä joku kauppas oudosti jostain "laatu" spinneriä. No nyt tuli tube video vastaan missä joku teki omansa itse. Katsoin sen kun ajattelin että mikähän tämä on.
Ja siis sormihyrrä. Joku muutaman euron härpäke mitä pyöritetään sormien välissä. Ei saatana. Mitä vittua joku edes myy sellaista. Paiskaisin itse välittömästi roskiin.

Hyrrä joka on yleisesti tarkoitettu levottomille ihmisille joiden pitää koko ajan tehdä jotain. Näin siis selvennyksenä.

2viikon päästä oli tarkoitus mennä pohjoiseen vetouistelemaan. Järvet jäässä:facepalm:

En tiiä kuin korkealle Artsi on menossa mutta täällä "etelä-lapin" korkeudella sulavat vauhdilla tällä hetkellä. Parin viikon päästä luulisi tällä korkeudella ainakin onnistuvan. Toki jos ihan käsivarteen niin voi olla heikkoa.

Menin sitten tilaamaan liian lyhyen verkkokaapelin, kun piti ollakin optimistinen toiveajattelija mitoissa..kyllä se verkkokaapeli venyy..
facepalm.png

Onneksi on sen verta hamsteri, että löytyy vaikka mitä jatkokilkettä hönöilyjä varten..:tup:

En tiiä kuin korkealle Artsi on menossa mutta täällä "etelä-lapin" korkeudella sulavat vauhdilla tällä hetkellä. Parin viikon päästä luulisi tällä korkeudella ainakin onnistuvan. Toki jos ihan käsivarteen niin voi olla heikkoa.

Inarille asti olis tarkoitus mennä, eteläosa on kuulemma alkanut jo sulaa eli toivoa on.

Heh, meillä myytiin noita 200 kpl vajaassa viikossa, siksi joku myy niitä. Tämän kesän Pokemon Go. Turhake tosin mut uppoo kansaan

Statistiikka

Viestiketjuista
283 195
Jäsenet
78 616
Uusin jäsen
Kappe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom