Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Perkele kun tekee kolmea asiaa huonosti samaan aikaan, samalla neljäs, viides ja kuudes juttu odottaa nurkan takana.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.Perkele kun tekee kolmea asiaa huonosti samaan aikaan, samalla neljäs, viides ja kuudes juttu odottaa nurkan takana.
Perkele kun tekee kolmea asiaa huonosti samaan aikaan, samalla neljäs, viides ja kuudes juttu odottaa nurkan takana.
Täällä stadissa asuen vituttaa lähinnä jokakesäisest tietyöt. Joo, nyt rakennetaan myös raitiotietä ympäriinsä ja valmista on ehkä 2025 tjsp.Eikö enemmän vituta se, miten onnettoman pieni Helsinki on, jos sen läpi kävelee tuosta vaan.
Lähinnä naurettavan kaupunkisuunnittelun vuoksi.
Opettajana vois olla kiva olla. Pelkään vaan, että kompensaatio ei riittäisi alkuunkaan. Jotain matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa heittäisi ihan lonkalta, eipä vaan taida päästä ilman pedagogista tutkintoa...Jotenki ei inspaa mikään. En tiiä, auttaisko uusi ura vaik opettajana. Lukis jotain filosofiaa ja ET:tä ja opettais vaik niitä. Parin vuoden ohjelmointitausta mahdollistais myös sen opettamisen. Ehkä noillakin eläis.
Itä-länsi suunnassa ei kyllä ihan triviaali matka...Eikö enemmän vituta se, miten onnettoman pieni Helsinki on, jos sen läpi kävelee tuosta vaan.
Lähinnä naurettavan kaupunkisuunnittelun vuoksi.
Viimiset 3vkoa taas olleet unirytmi solmussa ja nukahtaminen vaikeeta. Ja tuskin ainakaan helpottaa kun alkaa taas säät lämpenemään.Nää unirytmin sekoilut ja yleinen unettomuus alkaa kohta tosissaan käymään huumorintajun päälle.....
Sain toissapäivänä kuulla, että isällä on mahasyöpä...
Otan osaa, koeta jaksaa.
On siinä myös kävelyä tarpeeksi jos etelä pohjoissuunnassa lähtee kävelemään. Jää monelta tekemättä. Eiköhän tuo ollut vain kuvallinen ilmaisu alkuperäiseltä kirjoittajalta, en usko hetkeäkään että olisi päästä päähän kävellyt. Helsinkihän ei ole mikään erityisen "pieni" kaupunki.Itä-länsi suunnassa ei kyllä ihan triviaali matka...
Ampiaiset.
Nähtävästi jossain parvekkeen lähellä on pesä. Eilen 3 ja tänään 2 sisällä kun pitää ovea auki.
Tällainen rauhallinen setäkin saa aina primitiivisiä turpaanvetoajatuksia, kun joku tonttu alkaa musuttaa ettei ampiaisia saa tappaa koska pölyttävät ja tekevät hunajaa.
Itse en ole vielä keksinyt, miksi niitä pitäisi tappaa?Tällainen rauhallinen setäkin saa aina primitiivisiä turpaanvetoajatuksia, kun joku tonttu alkaa musuttaa ettei ampiaisia saa tappaa koska pölyttävät ja tekevät hunajaa.
Nopein ja helpoin tapa päästä eroon?Itse en ole vielä keksinyt, miksi niitä pitäisi tappaa?
Kyl Mää tykkään että Kimalainen, eli "Pompula" tulee hörppimään kukkasia, Kesän merkki. LNopein ja helpoin tapa päästä eroon?
En mä kimalaisia tai mehiläisiä oo tappamassa. Enkä sitä muillekkaan suosittele.Kyl Mää tykkään että Kimalainen, eli "Pompula" tulee hörppimään kukkasia, Kesän merkki. L
Loppukesän Helteestä häiriintyneeet ammparit on sitten., VIT** niitä oli joskus melkein kalsareita myiten,...... Mökin varasto muutenkin pitää avaat varovasti...
Itse en ole vielä keksinyt, miksi niitä pitäisi tappaa?
No empähän tieteenkään tuota hoksannut , kun itseä saa muutama pistää, toki Koko pesä on sitten kuolemaksi lähes kelle vaan.No esim. minä olen allerginen noille, joten en voi käydä siirtelemään niitä ulos ja minulla on koira. Joten imurin syövereihin heidän matkansa käy!
Suoraan sanoen noista vitun lekureista oo mihinkään muuhun kun vitutukseen.Nyt vähän vituttaa. Justiinsa piti itse kaivaa netistä tieto että eräs lääkevalmiste jota käytän niin sen käyttäjillä on todettu korkeita verensokeriarvoja niin kuin meikäläisellä tässä taannoin. Luki myös että tämän takia hoitavan lääkärin tulee seurata näitä arvoja säännöllisesti. No eivätpä ole 10 vuoteen seuranneet, paitsi viime viikolla, ei kovin säännölliseltä vaikuta. Kaiken joutuu itse kaivamaan netistä, sitten kertomaan alan ammattilaiselle ja kysymään että menikö niin kuin Strömsössä mielestäsi?.
ettei ampiaisia saa tappaa koska pölyttävät ja tekevät hunajaa.
Nyt vähän vituttaa. Justiinsa piti itse kaivaa netistä tieto että eräs lääkevalmiste jota käytän niin sen käyttäjillä on todettu korkeita verensokeriarvoja niin kuin meikäläisellä tässä taannoin. Luki myös että tämän takia hoitavan lääkärin tulee seurata näitä arvoja säännöllisesti. No eivätpä ole 10 vuoteen seuranneet, paitsi viime viikolla, ei kovin säännölliseltä vaikuta. Kaiken joutuu itse kaivamaan netistä, sitten kertomaan alan ammattilaiselle ja kysymään että menikö niin kuin Strömsössä mielestäsi?.
Sulkapallomaila. Verkko on sen verran tiheä, että amppari ottaa aina kuolettavan osuman lentäessään sen läpi. Tietty mailalla pitää lyödäkin, kun ei se amppari itsemurhaa osaa tehdä.Nyt vituttaa viel enemmän ku luki noita aiempia amppari-keskusteluja.. Voimakas allergia + yks vittusaatana joka päivystää parvekkeella. Jospa hakis jonku sähköisen kärpäslätkän ja täyttäis tohon.
kuten todettua niin monesti ei ole mistään minuuttien viiveestä kyse vaan se periaate. Miksi hidastellaan? Olen jopa miettinyt että tekeekö jotkut noin tahallaan että sillon jos heillä on valtaa (eli ohitus on mahdoton) niin vauhtia tiputetaan..Ajelin kehä ykköstä.Tiedän virhe.
Ensin länteen ajaa joku Pirkko koko matkan vasenta kaistaa 78 lasissa ja jengi ohittaa oikealta torvet soiden, jos vain pääsevät jossain raossa.
Sitten itään ja heti varmistuu joidenkin torspojen suunnitelma. Olen menossa Lahteen, joten ajelen koko matkan vasemmalla, koska 20 kilometrin päästä käännyn vasemmalle. Jopa perävaunullinen pitkä rekka siirtyi vasemmalle ajamaan alinopeutta. Takaa tuli ambulanssi ja kuski tajusi sentään siirtyä oikealle. Mutta heti siirtyi taas takaisin vasemmalle, kun vain kerkesi. Eikä yksikään tulpan taakse jäännyt päässyt ohi.
Mikä näitä kuskeja vaivaa? Jos köröttelet, niin mikset voi ajaa sitä oikeaa? Mikä vittu sinua vaivaa?
Mulla on ongelma että pinna ei ole normaalisti erityisen lyhyt, mutta liikenteessä tahtoo olemaan. Siksi osaan samaistua tähän:
kuten todettua niin monesti ei ole mistään minuuttien viiveestä kyse vaan se periaate. Miksi hidastellaan? Olen jopa miettinyt että tekeekö jotkut noin tahallaan että sillon jos heillä on valtaa (eli ohitus on mahdoton) niin vauhtia tiputetaan..
Oisin vieläkin hoikka poika ilman tuota lääkettä. Mitään hyötyä en ole huomannut mutta haittavaikutuksia sitäkin enemmän. Onneksi ei ole kolestrolit, rasva-arvot ja maksa ja munuaisarvot koholla. Mitä nyt olen lueskeltuani huomannut niin justiinsa tämä verensokeri, painon nousu, nivelkipuja, ruokahalun voimistumista ym. Taitaa pitää sanoa tohtorille keskiviikkona että mitäs jos lopetetaan pikkuhiljaa koko pilleri, kun se on ihan minimiannos ilalla ja siitä näyttää olevan enemmän haittaa kuin hyötyä.Tää sama on itseasiassa yllättävän usein tullut vastaan. Mulla on nyt 7. Vuosi menossa lääkettä, missä lukee et vaikuttaa maksa-arvoihin huomattavasti ja et ihan max puol vuotta sais käyttää putkeen. Lääkärille ku mainitsi, niin reaktio oli lähinnä "voivoi, ei tähän oo muuta lääkettä ja sun tapauksessa se on semmoinen valinta et kumpi on pienempi paha", tän jälkeen muutti reseptiin "tarpeen mukaan"
Ööh, vähän väärä osasto ehkä tälle, mutta kehähän ei oo mikään motari missä pitäisi ajaa mahdollisimman oikealla. Ja koko tiellä on max 80 rajoitus missään kohtaa, niin mikä tuossa 78:ssa on väärin?Mulla on ongelma että pinna ei ole normaalisti erityisen lyhyt, mutta liikenteessä tahtoo olemaan. Siksi osaan samaistua tähän:
kuten todettua niin monesti ei ole mistään minuuttien viiveestä kyse vaan se periaate. Miksi hidastellaan? Olen jopa miettinyt että tekeekö jotkut noin tahallaan että sillon jos heillä on valtaa (eli ohitus on mahdoton) niin vauhtia tiputetaan..
Alinopeuden ajajat aiheuttaa vaaratilanteita.Ööh, vähän väärä osasto ehkä tälle, mutta kehähän ei oo mikään motari missä pitäisi ajaa mahdollisimman oikealla. Ja koko tiellä on max 80 rajoitus missään kohtaa, niin mikä tuossa 78:ssa on väärin?
Ne nopeuserot on silti vaarallisia, oli lain sallimissa rajoissa tai ei. Tosin tuollainen 2kmh nyt luulisi ettei niin haittaa, varsinkin jos autossa on vakkari. Yksi napsu alemmas niin ongelma on sillä hoidettu. Itseä eniten kyrpii jatkuva nopeuksien vaihtelu, ja vielä kun se tuolla kehilläkin on väliä 90kmh-70kmh (80 alueella). Itse en 90kmh kehtaa kameraan kokeilla paahtaa ja toisaalta 70kmh on on taas liiallista matelua. Kummallakaan kaistalla ei saa olla rauhassa, kun hitailijat eksyy vasemmalle ja sitten tuli perseen alla paahtavat ökyautoilijat pyrkivät oikealta ohi.Se rajoitus on suurin sallittu ajonopeus. Jos 78km/h 80 alueella menee hermoihin niin suosittelen varaamaan ajan lääkärille.
Alinopeus on alinopeutta. Ne jotka ajavat alinopeutta, ajavat todnäk vieläpä suoraan mittarin mukaan, eli 80-alueella todellinen nopeus voi olla 70 vaikka mittari näyttää tasan 80. Todellisuudessa mittarin pitäsi näyttää 90 tällöin.Se rajoitus on suurin sallittu ajonopeus. Jos 78km/h 80 alueella menee hermoihin niin suosittelen varaamaan ajan lääkärille.
Alinopeus on alinopeutta. Ne jotka ajavat alinopeutta, ajavat todnäk vieläpä suoraan mittarin mukaan, eli 80-alueella todellinen nopeus voi olla 70 vaikka mittari näyttää tasan 80. Todellisuudessa mittarin pitäsi näyttää 90 tällöin.
Jos auto on kunnossa ja katsastettu, ei siinä noin isoa mittarivirhettä voi olla. En usko, että yhdessäkään suht uudessa autossa on lähellekkään tuota. Sallittakoon niin haluaville oikeus ajaa mittarin mukaan.Alinopeus on alinopeutta. Ne jotka ajavat alinopeutta, ajavat todnäk vieläpä suoraan mittarin mukaan, eli 80-alueella todellinen nopeus voi olla 70 vaikka mittari näyttää tasan 80. Todellisuudessa mittarin pitäsi näyttää 90 tällöin.
Kamerattomalla tiellä tai sijainnit muistaen ajelen kyllä bensaa säästäen. Kaasua alamäkiin, jos nousee heti ylös ja löysää vähän ylämäessä. Säästää helposti 0,5-1l vs vakkarilla kaasutellen vailla järkeä.En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa ajaa sitä kyltin osoittamaa nopeutta, ei yli eikä alle, jos siellä edessä ei ole mitään näkyvää syytä hidastella tai esim. keli tai auton kunto vaadi rauhallisempaa ajotahtia?
Aika monessa tojotassa taitaa olla...Jos auto on kunnossa ja katsastettu, ei siinä noin isoa mittarivirhettä voi olla. En usko, että yhdessäkään suht uudessa autossa on lähellekkään tuota.
Tämä pitää opetella ihan ajatuksen kanssa, ettei liian aikaisin löysää ylämäkeen ja toisaalta taas ei turhan rajusti anna kaasua alamäkeen. Ainakin itsellä piti opettelemalla opetella tämä asia ennekuin se siirtyi selkärankaan. Polttoaineen säästö on tuntuva. Jos alla diesel, niin koettaa vaihteella jarruttaa valoihin, että ei tarvi pysähtyä. Kaikki pysähdykset vievät polttoainetta kun se vauhti pitää kelata aina uudestaan. Mieluummin vähän jarruakin, jos sillä selviää valoista pysähtymättä.Kamerattomalla tiellä tai sijainnit muistaen ajelen kyllä bensaa säästäen. Kaasua alamäkiin, jos nousee heti ylös ja löysää vähän ylämäessä. Säästää helposti 0,5-1l vs vakkarilla kaasutellen vailla järkeä.
Kaikki ruotsalainen teknologia pitäisi bannata ihmisterveyttä uhkaavana haittatekijänä. Varsinkin kun ne on käännetty ihan päin honkia varsinkin Suomeksi, varmaan ihan vaan kettuillakseen. Ja usein ei käännetty ollenkaan, koska ruotsiahan nyt kaikki osaavat.Electrolux boka direkt. Se on meidän taloyhtiön pesutuvan uusi elektroninen varaus-systeemi. En tiedä onko sillä joku suomenkielinen nimikin koska omani on sekä suomen että ruotsin kielinen samaan aikaan ja vaihtelevasti.
Jos haluan pestä, käyttää rumpua ja kuivata kuivaushuoneessa pyykkejä ja käyttää jokaista yhteensä 2 tuntia joudun tekemään kahdeksan erillistä varausta, jokainen tietenkin niin että joudun joka kerralla palaamaan takaisin alkuvalikkoon.
Tämä tietysti vain silloin kun tuo systeemi toimii koska siinä on jatkuvasti vikaa ja kun siinä on vikaa niin se lukitsee kaikki koneet kunnes joku huollosta tulee ottamaan sen pois käytöstä. Ja sitten joku käy sen korjaamassa, se toimii hetken ja hajoaa taas.