On kotivakuutus, vastausta sieltä odotellessa.Ei sulla mitään vakuutusta olisi joku tuon korvaa? Kotivakuutus? Tai OP:lla esim. Tuoteturva | Vakuutus omistaja-asiakkaan korttiostoille | OP
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kotivakuutus, vastausta sieltä odotellessa.Ei sulla mitään vakuutusta olisi joku tuon korvaa? Kotivakuutus? Tai OP:lla esim. Tuoteturva | Vakuutus omistaja-asiakkaan korttiostoille | OP
Te, jotka olette olleet samankaltaisessa tilanteessa, miten saada puoliso pitämään puolensa töissä, ja miten selittää, että tsemppaaminen viikosta toiseen liiallisen työkuorman kanssa ei tule johtamaan mihinkään?
Käytetyn auton myynti, tai tarkemmin ostaja ehdokkaat vituttaa. Pistin parin päivää sitten nettiautoon ja fb:n kirppareille myyntiin premiumluokan pikkuvikaisen katumaasturin, oma mielenkiinto ei enää riittänyt korjailuun. Hinta sopivasti alle halvimman ehjän. Ilmoituksen julkaisun jälkeen alkoi karmea tekstiviesti ja puhelu ralli. Kyselemättä sen enempää tarjotaan tonnia ja vanhaa potkukelkkaa. Pihassa kävi kulmahousuisia herrasmiehiä mersulla valittamassa että on kallis, joku polakki tuli koko suvun kanssa katsomaan ja ihmetteli että autossa on vikaa, ei ressukka osannut lukea kuin numeroita.
Edit.
Loppujen lopuksi löytyi järkevä ostaja joka ymmärsi auton arvon, ei narissut turhasta, maksoi mitä pyysin ja tuli ajallaan paikalle
"Kelpaako vaihdossa 1992 Volvo V70?"

Mun naapuri teki facebookiin päivityksen että sen naapuri on varmaan seonnut koska se tanssii sen pitbullin kanssa pelkissä alusvaatteissa. Mä oon se naapuri joka jammaili Harry Nilssonin tahtiin sen koiran kanssa. Se oli vissiin unohtanut että se oli lisännyt mut kun annoin sen lainata mun parkkipaikkaa. 2 muuta naapuria oli tykännyt sen julkaisusta. Mä en edes tiennyt että se näkee noin hyvin mun asuntoon kun ei ole tapana kyylätä naapureita.
Joo ehkä mäkin jossain vaiheessa nauran tolle, mut annoin sen ilmaiseksi käyttää mun parkkipaikkaa josta maksan enkä tajua miksi se kyttää mitä mä teen mun omassa kämpässä. Tanssitaan koiran kanssa varmaan jatkossa pimeässä ja verhot kiinni.Sori ei sais nauraa toisten vitutukselle mutta onhan tää nyt ihan helvetin hyvä tarina![]()
Ja jos se parkkeeraa vielä mun paikalle niin käyn paiskaamassa tiiliskiven sen tuulilasista läpi.

Niin siis se harrasti salakatselua ja tunnusti sen vielä faceen?Mun naapuri teki facebookiin päivityksen että sen naapuri on varmaan seonnut koska se tanssii sen pitbullin kanssa pelkissä alusvaatteissa. Mä oon se naapuri joka jammaili Harry Nilssonin tahtiin sen koiran kanssa. Se oli vissiin unohtanut että se oli lisännyt mut kun annoin sen lainata mun parkkipaikkaa. 2 muuta naapuria oli tykännyt sen julkaisusta. Mä en edes tiennyt että se näkee noin hyvin mun asuntoon kun ei ole tapana kyylätä naapureita.
Niin siis se harrasti salakatselua ja tunnusti sen vielä faceen?
Tosta kun nopeasti lukaisin niin näyttäisi että salakatseluun tarvitaan tekniset laitteet.
Jep, -- kiikarointi ei ole semmoista mistä voisi tuomita.
Seison korjattuna. Ei kannattaisi mutulla postailla.Tosta kun nopeasti lukaisin niin näyttäisi että salakatseluun tarvitaan tekniset laitteet.
Salakatselu – Wikipedia ?
edit. kiikarit eivät ole tekninen laite?
Onko tuo laki joskus ollut muodossa "optisella apuvälineellä" tms?
Missähän välissä salakuvauksesta tuli salakatselua? Järjen mukaan salakatselu olis ilman välineitä tai kiikareilla ja tallentavat olis salakuvausta. Ihmettelin termistöä jo sen MTV juontajan kohun aikana.No luin taannoin jostain iltiksesta jonkun tirkistely tai salakatselu jutun, joku poliisi jutussa totesi ettei kiikarin käytöstä oikein voi jäädä näyttöä. Digivehkeistä taas jää jotain jälkeä. Analoginen taas jälleen parempi jos moista harrastaa.
Joskus muksuna kiikaroin lähellä olevaa kerrostaloa, ikkuna mitä satuin katsomaan, niin siellä oli joku kiikaroimassa minua. Ehkä vähän noloa kummallekin. Loppui ne leikit siihen, ainakin omalta osalta.
Missähän välissä salakuvauksesta tuli salakatselua? Järjen mukaan salakatselu olis ilman välineitä tai kiikareilla ja tallentavat olis salakuvausta. Ihmettelin termistöä jo sen MTV juontajan kohun aikana.
No ei toi sun nimimerkki täälä ainakaan auta asiaa..Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.

TES ei tunne ammattitutkintoa alalla, ei siinä mitään. Ei nautita sitä AT-lisää tuntipalkkaan. Firman palkkalistoilla oleva kaveri valmistuu ammattitutkintoon samalla alalla -> lämäisevät AT-lisän tuntipalkkaan.
Kysyin asiasta, selvittävät kuulemma. Joutuvat jotain keksimään syyksi tahi sen maksamaan. Jäämme odottamaan. Sinänsä tuttua huttua, kieroilua kaikki tyynni.
Lisäksi tekniset tuet ahdistavat. "Olen kokouksessa" "Olen työmaalla, soitan takaisin tähän numeroosi (jota voinee odotella kuten toista tulemista)" "Olen kuollut ja haudattu hiljaisuudessa mereen" "Nyt ei kuule ehdi kun ehdin lähteä jo kotiin".
Niin, mitä sitten. Itseäni ei kiinnosta mitä naapurittai muut ihmiset omista touhuistani ja meikäläisestä ajattelevat, kunhan eivät aiheuta omaan elämääni häiriötä niin kaikki ok.Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
On se yhtä helvettiä. Sentään 8h vuodessa.. koita kestää.Toinen koirista aivan paniikissa tuohon saatanalliseen paukkeeseen, mitä on ollut pitkin iltaa.
Onneksi loppuu pian.
On se yhtä helvettiä. Sentään 8h vuodessa.. koita kestää.
Kun se jäisikin siihen kahdeksaan tuntiin, huomenna jatkuu....On se yhtä helvettiä. Sentään 8h vuodessa.. koita kestää.
Nämä eläinten omistajat jotka itkevät ilotulisteista...
Varmaan se että vingutaan muutaman tunnin takia VUODESSA. Moni kun saa kärsiä parisataa PÄIVÄÄ vuodessa naapurin haukkuvan piskin takia..Mikä siinä harmittaa?
Varmaan se että vingutaan muutaman tunnin takia VUODESSA. Moni kun saa kärsiä parisataa PÄIVÄÄ vuodessa naapurin haukkuvan piskin takia..
Kyllä se koirakin sen 8 tuntia vuodessa kestää.Moni ihminen saa varmaan kärsiä monellakin tavalla, mutta miten se liittyy mun harmitukseen koiran puolesta? Ei mitenkään.
Mikä siinä harmittaa?
Kyllä se koirakin sen 8 tuntia vuodessa kestää.
Sama ikuinen valitus joka vuosi. Ratkaisut siihen ovat vielä niin helppoja esim. eläin pataan ja kintaiksi.
Susta tulis varmaan myös hyvät kintaat. Ei se sen koiran syy ole.
Ei ne koirat valita palstoilla, mutta omistajat kyllä. Ja se rasittaa. Saavat täysin itseään syyttää siitä että ovat hankineet esineen joka ei kestä normaalia toimintaa.
Sattuneesta syystä ne koirat ei valita palstoilla. Näitähän ei ole pakko lukea, jos noin meinaa happi loppua.
Mikä on tässä se oma typerä päätös..?Jep eikä omista typeristä päätöksistä ole pakko aina toistaa samaa kulunutta rimpsua...
Mikä on tässä se oma typerä päätös..?
Eläimet on yksilöitä. Ei niiden luonteesta tiedä ennenkuin ne kasvaa. Ei niistä voi tietää onko ne paukkuarkoja vai ei ennenkuin sen näkee. Toki niitä voi josain määrin kouluttaa olemaan välittämättä paukuista mutta luonteestahan se loppupeleissä on kiinni.Eläinten hankinta lemmikiksi. Vittuttaa se että tuollainen teko tekee omistajasta jotenkin paremman ihmisen tai muiden pitäisi jotenkin huomioida tuollainen täysin itsekäs päätös. Ja sitten vielä kehdataan tämän oman mokan jälkeen itkeä aina joka ikinen vuosi siitä että hankittu eläin pelkää pauketta. Ihan kuin tämä ei olisi jo hankittaessa olisi ollut tiedossa. Ja jos se on ongelma niin sen eläimen voi helposti viedä piikille. Eli ratkaisukin on helppo joka säästää vieläpä rahaa ja ympäristöä.
Ei hyvää päivää.Eläinten hankinta lemmikiksi. Vittuttaa se että tuollainen teko tekee omistajasta jotenkin paremman ihmisen tai muiden pitäisi jotenkin huomioida tuollainen täysin itsekäs päätös. Ja sitten vielä kehdataan tämän oman mokan jälkeen itkeä aina joka ikinen vuosi siitä että hankittu eläin pelkää pauketta. Ihan kuin tämä ei olisi jo hankittaessa olisi ollut tiedossa. Ja jos se on ongelma niin sen eläimen voi helposti viedä piikille. Eli ratkaisukin on helppo joka säästää vieläpä rahaa ja ympäristöä.

Koiria voi kouluttaa tottumaan paukkeeseen jossain määrin. Metsästyskoiria ei pauke tunnu haittaavan yhtään.Eläimet on yksilöitä. Ei niiden luonteesta tiedä ennenkuin ne kasvaa. Ei niistä voi tietää onko ne paukkuarkoja vai ei ennenkuin sen näkee. Toki niitä voi josain määrin kouluttaa olemaan välittämättä paukuista mutta luonteestahan se loppupeleissä on kiinni.
Ja jos se on ongelma niin sen eläimen voi helposti viedä piikille. Eli ratkaisukin on helppo joka säästää vieläpä rahaa ja ympäristöä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.