Kerro miksi tänään vituttaa! :(

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138
Mimmoset jonot tuolla passisysteemeissä on tällä hetkellä?
Tuskin siellä kettää on missäpäin Suomea tällähetkellä jonottamassa. Huomenna on tai ei ole jonoja, riippuen paikkakunnasta ja kellonajasta. e: Mut varmaan aamuvarhaiset ja lounas-ajat pahimmat, mutulla veikaten.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 080
Mimmoset jonot tuolla passisysteemeissä on tällä hetkellä?
Ei siinä itse toimituksessa mene kuin 1-2vk että on noudettavissa. Mutta asemalla täytyy käydä, se kannattaa tehdä aikaa varaamatta (aikoja ei edes ole saatavilla suuremmissa kaupungeissa ainakaa moneen viikkoon, ja tämä vääristää kuvaa). Eli vuoronumero vaan kouraan ja asian voi hoitaa hyvin nopeasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 325
Ei siinä itse toimituksessa mene kuin 1-2vk että on noudettavissa. Mutta asemalla täytyy käydä, se kannattaa tehdä aikaa varaamatta (aikoja ei edes ole saatavilla suuremmissa kaupungeissa ainakaa moneen viikkoon, ja tämä vääristää kuvaa). Eli vuoronumero vaan kouraan ja asian voi hoitaa hyvin nopeasti.
No tämä. Itse kun viime kesänä kävin Pasilassa antamassa biometrisen tunnistuksen ilman ajanvarausta aamupäivällä niin abaut 10-15min oli asia hoidettu.
Itse passin nouto oli sitt Ärrältä. Tosin sitä ei saanut itse noutaa koska vanha passi oli yli vuoden vanha.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 457
Ei siinä itse toimituksessa mene kuin 1-2vk että on noudettavissa. Mutta asemalla täytyy käydä, se kannattaa tehdä aikaa varaamatta (aikoja ei edes ole saatavilla suuremmissa kaupungeissa ainakaa moneen viikkoon, ja tämä vääristää kuvaa). Eli vuoronumero vaan kouraan ja asian voi hoitaa hyvin nopeasti.
Palataan taas siihen että se riippuu ihan paikkakunnasta ja tuurista miten onnistuu... Täällä ei hoidu nopeasti vaan saa tunteja jonottaa.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
319
Operaattori päätti ettei modeemia enää tueta kesäkuun jälkeen. Ei mitään ilmoitusta asiakkaille, nyt vasta lomalta tultua aloin ihmettelemään miksei netti toimi. Netissä liittymää ei voi irtisanoa, myymälät kiinni. Vielä pitää ilmeisesti kuukausi olla tuon paskafirman asiakas vaikkei ole modeemia jolla nettiä voisi käyttää.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138
Operaattori päätti ettei modeemia enää tueta kesäkuun jälkeen. Ei mitään ilmoitusta asiakkaille, nyt vasta lomalta tultua aloin ihmettelemään miksei netti toimi. Netissä liittymää ei voi irtisanoa, myymälät kiinni. Vielä pitää ilmeisesti kuukausi olla tuon paskafirman asiakas vaikkei ole modeemia jolla nettiä voisi käyttää.
Eppäilen kyl etteivätkö olisi ilmoittaneet todella paljon aikaisemmin? Ei nyt välttis erikseen joka asiakkaalle, vaa jollain yleisellä ilmoituksella. Vissii aika vanha vehje, jos ei about kaikkee yleisintä tue? Vai mikä homma tässä on?
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 080
Operaattori päätti ettei modeemia enää tueta kesäkuun jälkeen. Ei mitään ilmoitusta asiakkaille, nyt vasta lomalta tultua aloin ihmettelemään miksei netti toimi. Netissä liittymää ei voi irtisanoa, myymälät kiinni. Vielä pitää ilmeisesti kuukausi olla tuon paskafirman asiakas vaikkei ole modeemia jolla nettiä voisi käyttää.
Modeemin tuen loppumiseen on todennäköisesti hyvä syy, eikä tämän toteutuminen tee operaattorista "paskafirmaa". Joudut todennäköisesti uusimaan laitteesi ajanmukaiseksi pian. Eivät ne ole mitään ikuisia kertahankintoja.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
319
Modeemin tuen loppumiseen on todennäköisesti hyvä syy, eikä tämän toteutuminen tee operaattorista "paskafirmaa". Joudut todennäköisesti uusimaan laitteesi ajanmukaiseksi pian. Eivät ne ole mitään ikuisia kertahankintoja.
Paskafirma koska asiasta ei ilmoiteta millään tavalla hyvissä ajoin. Tästä pitäiosi lähettää asiakkaille ilmoitus suoraan. Luulisi että vaikka laskussa olisi jotain ilmoitusta mutta kun ei.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 080
Paskafirma koska asiasta ei ilmoiteta millään tavalla hyvissä ajoin. Tästä pitäiosi lähettää asiakkaille ilmoitus suoraan. Luulisi että vaikka laskussa olisi jotain ilmoitusta mutta kun ei.
Tätä epäilen vahvasti, kuten tuossa toinenkin käyttäjä viestitteli. Todennäköisesti olet vain onnistunut missaamaan asian. Oli miten oli, laitteen päivitys edessä, ei siinä sen kummempaa.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
319
Eppäilen kyl etteivätkö olisi ilmoittaneet todella paljon aikaisemmin? Ei nyt välttis erikseen joka asiakkaalle, vaa jollain yleisellä ilmoituksella. Vissii aika vanha vehje, jos ei about kaikkee yleisintä tue? Vai mikä homma tässä on?
Ilmoitus löytyi kirjattuna 18.6 operaattorin nettisivulla jonne ei ole mitään syytä mennä ellei ole jo valmiiksi ongelmia tai muuta asiaa. Ainakaan minulla ei ole tapana käydä viikon välein katsomassa sieltä josko modeemin tuki loppuu lähipäivinä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 382
Ilmoitus löytyi kirjattuna 18.6 operaattorin nettisivulla jonne ei ole mitään syytä mennä ellei ole jo valmiiksi ongelmia tai muuta asiaa. Ainakaan minulla ei ole tapana käydä viikon välein katsomassa sieltä josko modeemin tuki loppuu lähipäivinä.
Jos tässä keississä on kyse Elisan modeemien pimenemisestä, niin itse ainakin olin tietoinen asiasta, vaikka itsellä ei ole kyseiseen valikoimaan kuuluvaa laitetta käytössä.
Toisekseen se ei ole operaattorin syy, jos laitevalmistaja ei tarjoa päivitystä.

Mutta onhan tuo toki pebasta, että laitteet lakkaa toimimasta, sitä ei voi kiistää...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 702
Ilmoitus löytyi kirjattuna 18.6 operaattorin nettisivulla jonne ei ole mitään syytä mennä ellei ole jo valmiiksi ongelmia tai muuta asiaa. Ainakaan minulla ei ole tapana käydä viikon välein katsomassa sieltä josko modeemin tuki loppuu lähipäivinä.
Tuosta olisi ainakin pitänyt tulla sähköpostilla tai kirjeitse infoa paria-kolmea kuukautta ennen modeemin dekomissioimista. Eri asia onkin tuleeko kirjeposti nykypäivänä perille tai jääkö sähköposti johonkin matkalle. Itselläkin on vielä tuettu malli mutta silti olin jostain lukenut tuosta jo varmaan pari kuukautta sitten.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
319
Jos tässä keississä on kyse Elisan modeemien pimenemisestä, niin itse ainakin olin tietoinen asiasta, vaikka itsellä ei ole kyseiseen valikoimaan kuuluvaa laitetta käytössä.
Toisekseen se ei ole operaattorin syy, jos laitevalmistaja ei tarjoa päivitystä.

Mutta onhan tuo toki pebasta, että laitteet lakkaa toimimasta, sitä ei voi kiistää...
Kaisanet, en ole ollut tietoinen että käyttävät elisan verkkoja. Ei minulla mitään ongelmaa olisi tämän suhteen jos olisi ilmoitettu suoraan asiakkaille joita tämä koskee. Ei löytynyt kirjepinosta ylimääräisiä kirjeitä tai sähköpostista viesteiä. Itsellä ei ole tapana selata juurikaan alan uutisointeja tai vierailla firman nettisivulla ellei ole varsinaista tarvetta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 382
Kaisanet, en ole ollut tietoinen että käyttävät elisan verkkoja. Ei minulla mitään ongelmaa olisi tämän suhteen jos olisi ilmoitettu suoraan asiakkaille joita tämä koskee. Ei löytynyt kirjepinosta ylimääräisiä kirjeitä tai sähköpostista viesteiä. Itsellä ei ole tapana selata juurikaan alan uutisointeja tai vierailla firman nettisivulla ellei ole varsinaista tarvetta.
On kyllä ollut kehnoa tiedottamista asiasta!

Kannattaisi varmaan pistää kyselyä menemään, että oliko tiedottaminen kohillaan.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
802
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 741
Mitä henkilökortilla tekee jos on passi?
Passi ulkomaille/pankkiin ja muualle tunnistautumiseen ajokortti (jota ei tarvitse uusia ~koskaan)
Ei nyt ehkä vituta mutta ihmetyttää tämä kysymys.

Passia ei ole järkeä raahata mukana, koska se on ensinnäkin jäätävän kokoinen ja toiseksi sen olisi kiva olla ehjä jonkun banaanitasavallan rajalla. Oikea henkilöllisyystodistus on kuitenkin hyvä ihmisten ilmoilla pitää mukana, mistä syystä henkilökortti on tarpeellinen.

Lisäksi ajokortilla ei kunnolla tunnistauduta mihinkään, vaan nykyään lähinnä todistetaan neljänkymmenenkuuden vuoden ikä kaikenlaisille kiintiökyselijöille. Yleensä siitä ei vielä toistaiseksi edes ihmistä tunnista, koska kuva on useimmilla helvetin vanha.

Onhan tääkin erikoista kun viiden vuoden välein uusittava passin takia 1-2 h jonotus poliisiasemalle tiputtaa hiukset päästä. No ei siinä, maksakaa lisää veroja että saadaan virkailijoita lisää.
Kyllä minua ainakin vituttaa, jos tällaisen perusasian takia pitää jonottaa. Hyvin neuvostoliittolainen tilanne.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 080
nyt ehkä vituta mutta ihmetyttää tämä kysymys.

Passia ei ole järkeä raahata mukana, koska se on ensinnäkin jäätävän kokoinen ja toiseksi sen olisi kiva olla ehjä jonkun banaanitasavallan rajalla. Oikea henkilöllisyystodistus on kuitenkin hyvä ihmisten ilmoilla pitää mukana, mistä syystä henkilökortti on tarpeellinen.

Lisäksi ajokortilla ei kunnolla tunnistauduta mihinkään, vaan nykyään lähinnä todistetaan neljänkymmenenkuuden vuoden ikä kaikenlaisille kiintiökyselijöille. Yleensä siitä ei vielä toistaiseksi edes ihmistä tunnista, koska kuva on useimmilla helvetin vanha.
En tiedä mitä tarkoitat "ihmisten ilmoilla", mutta ei henkkaria tarvitse kuljetella normaalisti missään mukana. Eikä passiakaan. Ainoastaan ulkomaille mstkustsessa. Siellä taas henkilökortti ei ole läheskään kaikissa kohteissa riittävä, eli passi tarvitaan joka tapauksessa, jos on tapana matkustella. Ajokortti taas riittää kotimaassa käytännössä kaikkeen muuhun tunnistautuniseen paitsi pankkiasiointiin konttorissa (joka taas on äärimmäisen harvinaista nykyään). Kuvien ikä on irrelevantti asia. En edelleenkään näe pointtia henkilökortin hankkimiessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 325
En tiedä mitä tarkoitat "ihmisten ilmoilla", mutta ei henkkaria tarvitse kuljetella normaalisti missään mukana. Eikä passiakaan. Ainoastaan ulkomaille mstkustsessa. Siellä taas henkilökortti ei ole läheskään kaikissa kohteissa riittävä, eli passi tarvitaan joka tapauksessa, jos on tapana matkustella. Ajokortti taas riittää kotimaassa käytännössä kaikkeen muuhun tunnistautuniseen paitsi pankkiasiointiin konttorissa (joka taas on äärimmäisen harvinaista nykyään). Kuvien ikä on irrelevantti asia. En edelleenkään näe pointtia henkilökortin hankkimiessa.
Tästä kyllä täydellisen samaa mieltä.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 080
Pahoittelut kärkkäästä vastauksesta @Murhh. Ilmeisesti tosiaan kaisanetillä on tehty virheitä kommunikoinnin suhteen ja vitutus on 100% ansaittua. Sitä jotenki aina olettaa, että puhutaan isoista firmoista (joilla heilläki tulee kämmejä toki).
Tosta Ciscon hommasta uutisointiin vasta. muutama viikko sitten Iltalehdessäkin , eli lienee hyvin tuoreesta/operaattorillekin yllätyksenä tulleesta asiasta kyse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 741
En tiedä mitä tarkoitat "ihmisten ilmoilla", mutta ei henkkaria tarvitse kuljetella normaalisti missään mukana. Eikä passiakaan.
Totta, mikään laki ei siihen velvoita. Se on vain pakollisen ylittävää varautumista ties mihin. Muustakaan en ole täysin eri mieltä, mutta tarkennan.
Ainoastaan ulkomaille mstkustsessa. Siellä taas henkilökortti ei ole läheskään kaikissa kohteissa riittävä, eli passi tarvitaan joka tapauksessa, jos on tapana matkustella.
Joo, rajanvetohan on harvinaisen selvä, eli EU ja ETA sen henkilökortin on kelvattava. Missään muualla se ei kelpaa matkustusasiakirjana vaan passi tarvitaan, jokin muu apu siitä saattaa olla tai olla olematta.
Ajokortti taas riittää kotimaassa käytännössä kaikkeen muuhun tunnistautuniseen paitsi pankkiasiointiin konttorissa (joka taas on äärimmäisen harvinaista nykyään). Kuvien ikä on irrelevantti asia.
Kuvien ikä muuttuu relevantiksi siinä vaiheessa, kun korttia pyytänyt taho pahoittelee, ettei voi tunnistaa kuvasta.
En edelleenkään näe pointtia henkilökortin hankkimiessa.
Yksi pointti on pitkään ollut monelle, että viihteelle suunnatessa voi jättää ajokortin kotiin. Vanhoissa ajokorteissahan on "leimaa" jäljellä 2033 saakka, ja hukatun tilalle tehtävä uusi on voimassa 5 tai 10 vuotta.

Lisäksi Euroopassa matkustaessa on yksi failsafe lisää tarjolla, eli ikään kuin kaksi passia mukana. Jos joutuisin vaikkapa Italiassa ryöstetyksi ja pitäisi asioida paikallisella poliisiasemalla, katsoisin tilannetta tai ainakin oloani helpottavaksi asiaksi että minulla on edelleen joko passi tai EU ID.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 457
En tiedä mitä tarkoitat "ihmisten ilmoilla", mutta ei henkkaria tarvitse kuljetella normaalisti missään mukana. Eikä passiakaan. Ainoastaan ulkomaille mstkustsessa. Siellä taas henkilökortti ei ole läheskään kaikissa kohteissa riittävä, eli passi tarvitaan joka tapauksessa, jos on tapana matkustella. Ajokortti taas riittää kotimaassa käytännössä kaikkeen muuhun tunnistautuniseen paitsi pankkiasiointiin konttorissa (joka taas on äärimmäisen harvinaista nykyään). Kuvien ikä on irrelevantti asia. En edelleenkään näe pointtia henkilökortin hankkimiessa.
Jos matkustaa paljon euroopassa niin onhan se henkilökortti paljon helpompi pitää mukana kuin passi.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138
Jos matkustaa paljon euroopassa niin onhan se henkilökortti paljon helpompi pitää mukana kuin passi.
Johan @Antw sano lainaamassasi viestissä, että paitsi ulkomailla :) Silmä kätteen. Sanoi myös, rivien välissä, että passi on turvallisempi tapaus. Näinhän se on. Vaikka iha euroopassakin kulkis. Passi on aina tutumpi asiakirja. e: ja tietenki vaa sen kopiota kannetaan mukana ja oikee on jemmassa jossain.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 457
Johan @Antw sano lainaamassasi viestissä, että paitsi ulkomailla :) Silmä kätteen. Sanoi myös, rivien välissä, että passi on turvallisempi tapaus. Näinhän se on. Vaikka iha euroopassakin kulkis. Passi on aina tutumpi asiakirja. e: ja tietenki vaa sen kopiota kannetaan mukana ja oikee on jemmassa jossain.
Ota vaan se silmä omaan käteesi ja lue se @Antw viesti uudelleen... "En edelleenkään näe pointtia henkilökortin hankkimiessa."
Ei tuossa nyt minun mielestä ole mitään epäselvää miten on järkevää tehdä. Ottaa henkilökortin ja passin, henkilökortti on helppo pitää aina mukana ja passi vain jos matkustaa maahan mihin se vaaditaan.


Päästiin hyvin takaisin ketjun aiheeseen kun alkoi vituttaa kun aletaan pätemään vaikka itse ei osata lukea viestejä.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138
Ota vaan se silmä omaan käteesi ja lue se @Antw viesti uudelleen... "En edelleenkään näe pointtia henkilökortin hankkimiessa."
Ei tuossa nyt minun mielestä ole mitään epäselvää miten on järkevää tehdä. Ottaa henkilökortin ja passin, henkilökortti on helppo pitää aina mukana ja passi vain jos matkustaa maahan mihin se vaaditaan.


Päästiin hyvin takaisin ketjun aiheeseen kun alkoi vituttaa kun aletaan pätemään vaikka itse ei osata lukea viestejä.
Ei lainaamassasi viestissä tollaista puhunut. Käytä lainauksia äläkä keksi/kirjoita omia lainauksia. Tai sit vaa hyppäsit asiasta/viestistä toiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 741
Johan @Antw sano lainaamassasi viestissä, että paitsi ulkomailla :) Silmä kätteen.
Toki itsekin joskus sarkastisesti puhun liittovaltiosta, mutta kyllä katson edelleen lain silmissä ja virallisesti olevani ulkomailla sillä hetkellä kun siirryn täältä Viroon, Ruotsiin tai Saksaan.

Sanoi myös, rivien välissä, että passi on turvallisempi tapaus. Näinhän se on. Vaikka iha euroopassakin kulkis. Passi on aina tutumpi asiakirja.
Voin nähdä toisin päinkin. Passi vaurioituu helpommin kuin henkilökortti, ja jossain takavitunperseessä Espanjassa olisin mieluummin ylös asti napitetun miliisin kanssa ehjän henkilökortin kuin puolikkaan passin kanssa epäselvässä tilanteessa. Kukaan eurooppalainen ei yritä teeskennellä, etteikö eurooppalainen standardi henkilökortti olisi tuttu.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138
Toki itsekin joskus sarkastisesti puhun liittovaltiosta, mutta kyllä katson edelleen lain silmissä ja virallisesti olevani ulkomailla sillä hetkellä kun siirryn täältä Viroon, Ruotsiin tai Saksaan.
Mut siltiki passi on vaa tunnetumpi asiakirja, enkä ymmärrä miksi siitä pitäis ulkomailla mahdollisesti vaikeuksiin joutuessaan vittuuntua. Ulkomaille lähetään passin kanssa, vaikka vähempiki kelpais, teoriassa.

ns. tsättimiehet (henkilöt), joka hemmetin asiaan tahi aiheeseen on jotain kommentoitavaa.
ja ns. tyypit jotka vetää nollapostauksia väliin. Sie jotain kritisoit, luultavasti mua, mut eritellyt. Koska ei ollu sanottavaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 741
Mut siltiki passi on vaa tunnetumpi asiakirja, enkä ymmärrä miksi siitä pitäis ulkomailla mahdollisesti vaikeuksiin joutuessaan vittuuntua
Passi ei Euroopan Unionissa ole yhtään tutumpi asiakirja kuin henkilökortti. Yhdelläkään EU-maan viranomaisella tai muulla henkilöpapereita kysyvällä taholla ei voi olla epäselvyyttä EU:n jäsenmaan viranomaisen myöntämän henkilökortin pätevyydestä. Tietysti jos näyttää habituksensa perusteella eritrealaiselta pakolaiselta, kannattaa se Suomen passi oikeusturvasyistä pitää Puolassa mukana.
Ulkomaille lähetään passin kanssa, vaikka vähempiki kelpais, teoriassa.
Ei ulkomaille lähtiessä tarvita passia, jos pysytään Euroopan talousalueella.

Pohjoismaissa ei edes tarvita suomalaista ajokorttia kummempaa, jos oletuksena on että ollaan Pohjoismaiden kansalaisia ja ajokortti on tunnistettava. Tämä tietysti sinänsä valitettavaa.

Itse toki pidän henkilökorttia mukana Suomessa ellen johonkin metsään ole menossa haalareissa ja jopa Ruotsiin mennessä mielelläni otan passinkin mukaani. En pidä tätä normaalina oletuksena jota enemmistö noudattaisi.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 138
Passi ei Euroopan Unionissa ole yhtään tutumpi asiakirja kuin henkilökortti. Yhdelläkään EU-maan viranomaisella tai muulla henkilöpapereita kysyvällä taholla ei voi olla epäselvyyttä EU:n jäsenmaan viranomaisen myöntämän henkilökortin pätevyydestä. Tietysti jos näyttää habituksensa perusteella eritrealaiselta pakolaiselta, kannattaa se Suomen passi oikeusturvasyistä pitää Puolassa mukana.

Ei ulkomaille lähtiessä tarvita passia, jos pysytään Euroopan talousalueella.

Pohjoismaissa ei edes tarvita suomalaista ajokorttia kummempaa, jos oletuksena on että ollaan Pohjoismaiden kansalaisia ja ajokortti on tunnistettava. Tämä tietysti sinänsä valitettavaa.

Itse toki pidän henkilökorttia mukana Suomessa ellen johonkin metsään ole menossa haalareissa ja jopa Ruotsiin mennessä mielelläni otan passinkin mukaani. En pidä tätä normaalina oletuksena jota enemmistö noudattaisi.
ei tarvi ei, mut jos haluaa helpompaa menoa, nii kantsii sitä passia pitää mukana. Jos oot selviinnyt henkkareilla nii hyvä, mut se ei vaa aina ole yhtä helppoa. Vaikkakin pitäis iha suorilta olla käypä asiakirja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 329
Toistamiseen. Koittaisitko osallistua keskusteluun?

Nyt yritän. Mihin hemmetin keskustelimiseen?
Kerroin vain ketjussa mikä vituttaa tänään ja toki myös ensi viikolla ja seuraavallakin.

PS. Lisää kontenttia. Olen varmaan puolessa näistä käynyt erittäin helposti pelkällä henkilökortilla, ilman passi VIP:tä.

Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Saksa, San Marino, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tshekki, Unkari ja Viro.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
442
Pärstä pitkästä aikaa siistimässä kunnossa parturin jälkeen. Eli voisi sen joulukuussa vanhentuvan passin kuvat hoitaa. Muistelin että Gigantissa oli joku kuvaus jossa voi käydä muiden hankintojen lisäksi, mutta se olikin itse palvelu koppi, 9.90... Noh vieressä kauppakeskuksessa Tunnin Kuva jossa syömisen jälkeen voisi käydä. Hinta 28€... Juu turhan suolainen, eli pitäisi jaksaa selvitää seuraavat vaihtoehdot kohtuu lähellä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 580
Pärstä pitkästä aikaa siistimässä kunnossa parturin jälkeen. Eli voisi sen joulukuussa vanhentuvan passin kuvat hoitaa. Muistelin että Gigantissa oli joku kuvaus jossa voi käydä muiden hankintojen lisäksi, mutta se olikin itse palvelu koppi, 9.90... Noh vieressä kauppakeskuksessa Tunnin Kuva jossa syömisen jälkeen voisi käydä. Hinta 28€... Juu turhan suolainen, eli pitäisi jaksaa selvitää seuraavat vaihtoehdot kohtuu lähellä...
Mikä vika itsepalvelukopissa?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
684
Tuosta olisi ainakin pitänyt tulla sähköpostilla tai kirjeitse infoa paria-kolmea kuukautta ennen modeemin dekomissioimista. Eri asia onkin tuleeko kirjeposti nykypäivänä perille tai jääkö sähköposti johonkin matkalle. Itselläkin on vielä tuettu malli mutta silti olin jostain lukenut tuosta jo varmaan pari kuukautta sitten.
En ollut kuullutkaan koko hommasta. Itsellä on Dna:n kautta internet yhteys. Ja laitteena Cisco EPC3825, joka löytyi tuolta listasta Onko sinulla tällainen modeemi? Se ei enää toimi, kun yrität käynnistää sen uudelleen

En äkkiseltään löytynyt koskeeko tuo vain Elisan verkkoja, koska tätäkin viestiä kirjoitan tuon laitteen yhteyden kautta ja netti ei ole katkennut. Jos Dna:lla on sama homma, että lakkaa toimimasta niin mitään ilmoitusta en ole asiasta kyllä saanut.

Laite on bootattu viimeksi 7.6 kun muutettiin tähän uuteen kämppään. Voi toki olla, että jos sen nyt tekisin niin lakkaisi toimimasta. En toki ole kokeilemassa. Saisi luvan toimia vielä siihen asti, että ehtii uuden ostaa ja sen kanssa en viitsi kiirettä pitää.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 457
Ei lainaamassasi viestissä tollaista puhunut. Käytä lainauksia äläkä keksi/kirjoita omia lainauksia. Tai sit vaa hyppäsit asiasta/viestistä toiseen.
Trollaatko nyt tahallaan? Myönnä nyt että aloitit pätemään lukematta / ymmärtämättä viestiä, valehtelu ei tilannetta paranna...
Kyllä käytin lainausta ja sinulla ei näköjään keskittyminen riittänyt lainatun viestin lukemiseen.
Poimin sitten sieltä sen oleellisen kohdan lainausmerkkeihin suoraan viestiin, kun tuntui lainauksen lukeminen olevan liian vaikeaa.

Taas vituttaa ja on vielä maanantai :)

1719808004628.png
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
295
Pahoittelut kärkkäästä vastauksesta @Murhh. Ilmeisesti tosiaan kaisanetillä on tehty virheitä kommunikoinnin suhteen ja vitutus on 100% ansaittua. Sitä jotenki aina olettaa, että puhutaan isoista firmoista (joilla heilläki tulee kämmejä toki).
No perskeles, ihmettelin kun netti lakkasi pelittämästä jokin aika sitten, mutta tässähän se syy olikin. Kaisanetin verkko ja ciscon mötikkä löytyy, joten täytyypä sitten päivittää ajanmukaiseen varustukseen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 031
No perskeles, ihmettelin kun netti lakkasi pelittämästä jokin aika sitten, mutta tässähän se syy olikin. Kaisanetin verkko ja ciscon mötikkä löytyy, joten täytyypä sitten päivittää ajanmukaiseen varustukseen.
Huonosti on kyllä Kaisanet informoinut kun Elisalla on tullut tuosta tietoa jo alkukeväästä.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 592
Viestit poistettiin eikä siinä mitään, ymmärrän kyllä. Mutta naureskelin jo eilen, että täysin sama kinaaminen toistuu tuossa ylempänä josta itse yritin sanoa. Mutta kukin moderoi tavallaan.

Niin ja joo v.. eiku.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 776
Viestejä
4 292 678
Jäsenet
71 721
Uusin jäsen
Starshield

Hinta.fi

Ylös Bottom