Kerro miksi tänään vituttaa! :(

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 139
Passi ei Euroopan Unionissa ole yhtään tutumpi asiakirja kuin henkilökortti. Yhdelläkään EU-maan viranomaisella tai muulla henkilöpapereita kysyvällä taholla ei voi olla epäselvyyttä EU:n jäsenmaan viranomaisen myöntämän henkilökortin pätevyydestä. Tietysti jos näyttää habituksensa perusteella eritrealaiselta pakolaiselta, kannattaa se Suomen passi oikeusturvasyistä pitää Puolassa mukana.

Ei ulkomaille lähtiessä tarvita passia, jos pysytään Euroopan talousalueella.

Pohjoismaissa ei edes tarvita suomalaista ajokorttia kummempaa, jos oletuksena on että ollaan Pohjoismaiden kansalaisia ja ajokortti on tunnistettava. Tämä tietysti sinänsä valitettavaa.

Itse toki pidän henkilökorttia mukana Suomessa ellen johonkin metsään ole menossa haalareissa ja jopa Ruotsiin mennessä mielelläni otan passinkin mukaani. En pidä tätä normaalina oletuksena jota enemmistö noudattaisi.
ei tarvi ei, mut jos haluaa helpompaa menoa, nii kantsii sitä passia pitää mukana. Jos oot selviinnyt henkkareilla nii hyvä, mut se ei vaa aina ole yhtä helppoa. Vaikkakin pitäis iha suorilta olla käypä asiakirja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 328
Toistamiseen. Koittaisitko osallistua keskusteluun?

Nyt yritän. Mihin hemmetin keskustelimiseen?
Kerroin vain ketjussa mikä vituttaa tänään ja toki myös ensi viikolla ja seuraavallakin.

PS. Lisää kontenttia. Olen varmaan puolessa näistä käynyt erittäin helposti pelkällä henkilökortilla, ilman passi VIP:tä.

Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Saksa, San Marino, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tshekki, Unkari ja Viro.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
442
Pärstä pitkästä aikaa siistimässä kunnossa parturin jälkeen. Eli voisi sen joulukuussa vanhentuvan passin kuvat hoitaa. Muistelin että Gigantissa oli joku kuvaus jossa voi käydä muiden hankintojen lisäksi, mutta se olikin itse palvelu koppi, 9.90... Noh vieressä kauppakeskuksessa Tunnin Kuva jossa syömisen jälkeen voisi käydä. Hinta 28€... Juu turhan suolainen, eli pitäisi jaksaa selvitää seuraavat vaihtoehdot kohtuu lähellä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Pärstä pitkästä aikaa siistimässä kunnossa parturin jälkeen. Eli voisi sen joulukuussa vanhentuvan passin kuvat hoitaa. Muistelin että Gigantissa oli joku kuvaus jossa voi käydä muiden hankintojen lisäksi, mutta se olikin itse palvelu koppi, 9.90... Noh vieressä kauppakeskuksessa Tunnin Kuva jossa syömisen jälkeen voisi käydä. Hinta 28€... Juu turhan suolainen, eli pitäisi jaksaa selvitää seuraavat vaihtoehdot kohtuu lähellä...
Mikä vika itsepalvelukopissa?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
684
Tuosta olisi ainakin pitänyt tulla sähköpostilla tai kirjeitse infoa paria-kolmea kuukautta ennen modeemin dekomissioimista. Eri asia onkin tuleeko kirjeposti nykypäivänä perille tai jääkö sähköposti johonkin matkalle. Itselläkin on vielä tuettu malli mutta silti olin jostain lukenut tuosta jo varmaan pari kuukautta sitten.
En ollut kuullutkaan koko hommasta. Itsellä on Dna:n kautta internet yhteys. Ja laitteena Cisco EPC3825, joka löytyi tuolta listasta Onko sinulla tällainen modeemi? Se ei enää toimi, kun yrität käynnistää sen uudelleen

En äkkiseltään löytynyt koskeeko tuo vain Elisan verkkoja, koska tätäkin viestiä kirjoitan tuon laitteen yhteyden kautta ja netti ei ole katkennut. Jos Dna:lla on sama homma, että lakkaa toimimasta niin mitään ilmoitusta en ole asiasta kyllä saanut.

Laite on bootattu viimeksi 7.6 kun muutettiin tähän uuteen kämppään. Voi toki olla, että jos sen nyt tekisin niin lakkaisi toimimasta. En toki ole kokeilemassa. Saisi luvan toimia vielä siihen asti, että ehtii uuden ostaa ja sen kanssa en viitsi kiirettä pitää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 810
Viestejä
4 299 652
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom