Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
13
Itselleni tuli jonkinasteinen ääniyliherkkyys tinnituksen seurauksena. Tyyliin rupesin pitämään korvatulppia autossakin jos yhtään kauemmaksi piti ajaa kun alkoi melu ahdistamaan, mutta tuo on mennyt kyllä pitkälti parissa vuosikymmenessä ohi. Vieläkin melu vähän kuormittaa, mutta niin varmaan jollain asteella noin kaikkia. Korvasuojaukseen kyllä suhtautuu vakavammin ja tarttuu herkemmin.
En tiedä miten paljon tuossa oli tinnituksen aiheuttamaa henkistä "en tahdo tämän pahentuvan"-alitajuntaista mietettä...
Yritä siedättää itseäsi normaalille melulle, kotona, harrastuksissa tai ihan vain keskustassa asioidessa. Tuo helpottaa ajan kanssa. Voin omasta kokemuksesta kertoa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Unirytmi vituillaan ja huomenna aamuvuoro. Herätyskello soi aamulla klo 6:30 ja tietää jo nyt että ennen kolmea on ihan turha edes koittaa saada unta. Noh, eipä ole eka kerta kun tehdään vuoroa parin tunnin unilla ja kahvin voimalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
417
Energiajuomat melkein lopussa... Ja viikonloppuun on vielä se 4 päivää... Silloinkin pitäisi hakea seuraava lasti...
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Huonot yöunet :sori: :
Yölläkin liian valoisaa pimennysverhoista huolimatta. Liian kuumakin vielä. (En tohtinut ilmalämpöpumppua kuitenkaan käynnistellä. ) Lisäksi lintujen ym. äänet kuuluu suoraan korvausilmaventtiilin läpi. Siis venttiili on semmonen mikä on ikkunan karmissa. :tdown:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Huonot yöunet:
Yölläkin liian valoisaa pimennysverhoista huolimatta. Liian kuumakin vielä. (En tohtinut ilmalämpöpumppua kuitenkaan käynnistellä. ) Lisäksi lintujen ym. äänet kuuluu suoraan korvausilmaventtiilin läpi. Siis venttiili on semmonen mikä on ikkunan karmissa. :/
Huonot pimennysverhot siis. Kyllähän kunnollisilla koko huoneen saa niin pimeäksi ettei kättään näe.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Unirytmi vituillaan ja huomenna aamuvuoro. Herätyskello soi aamulla klo 6:30 ja tietää jo nyt että ennen kolmea on ihan turha edes koittaa saada unta. Noh, eipä ole eka kerta kun tehdään vuoroa parin tunnin unilla ja kahvin voimalla.
Itse tehnyt yli 20 vuotta vuorotyötä, ja vieläkään ei ole oppinut nukkumaan aamuihin. Aamuvuorokooma on tuttu kaveri. Joskus oli työterveyslääkärin kanssa asiasta juttua ja lääkäri arveli, että kirjoittanut stressaa sitä aikaista aamuista herätystä ja siksi ei saa unta. Tiedä sitten mikä on totuus.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 330
Itse tehnyt yli 20 vuotta vuorotyötä, ja vieläkään ei ole oppinut nukkumaan aamuihin. Aamuvuorokooma on tuttu kaveri. Joskus oli työterveyslääkärin kanssa asiasta juttua ja lääkäri arveli, että kirjoittanut stressaa sitä aikaista aamuista herätystä ja siksi ei saa unta. Tiedä sitten mikä on totuus.
Itsellä oli sama, mutta onneksi sain vaihdettua päivätyöhön vain 7 vuoden unettomuuden jälkeen... Tosin oma herätys oli 4:00 aamuvuoroon ja unta ehkä keskimäärin 2-3h / yö...
Itse huomasin sen että esimerkiksi sitten aamuvuoroviikon perjantaina tuli helposti uni vaikka kello 22 jos ei viikonloppuna ollut töitä, mutta jos tiesi että herätys klo 4:00 niin ei sitten mitenkään ennen kuin joskus 1 aikoihin...
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 490
Itse tehnyt yli 20 vuotta vuorotyötä, ja vieläkään ei ole oppinut nukkumaan aamuihin. Aamuvuorokooma on tuttu kaveri. Joskus oli työterveyslääkärin kanssa asiasta juttua ja lääkäri arveli, että kirjoittanut stressaa sitä aikaista aamuista herätystä ja siksi ei saa unta. Tiedä sitten mikä on totuus.
Itsellä ei ole vuorotyötä ja aikaisia aamuja on nykyään aniharvoin. Mutta silti osaan stressata niistä aivan riittämiin ja aika monta kertaa on lähdetty aikaiseen päivään kokonaan nukkumatta.

Näin vanhemmiten se on alkanut korpeamaan ihan kunnolla etenkin kun useimmiten mikään varsinainen kiire ei olisi vaan aikataulun voisi laatia hiukan inhmillisemmäksikin kuten esimerkiksi huomisessa auditoinnissa. Mutta tietylle ikäpolvelle se on tärkeintä että ehtii virka-ajan loppuun kotiin eikä se haittaa mitään että liikeelle pitää silloin lähteä aamuyöstä. :beye:

Yhdeltä etelänlomareissulta ajeltiin ns. samoilla silmillä kotiin kun kone laskeutui HKI-Vantaalle joskus aamuneljän jälkeen. Vaihdettiin 400km matkalla kuskia aika monesti ja vedettiin energiajuomaa mutta loppumatkasta alkoi kummastakin tuntua sille, että nukkuu kohta väkisin rattiin. En tee toista kertaa mutta minkäs teet kun se stressaaminen ulottuu myös liikennevälineisiin - missään liikuvassa vempeleessä on aivan turha kuvitella nukkuvansa. Toiset sen kuin pistää silmät kiinni ja kohta ovat jo unessa. Olen aina kadehtinut tuota taitoa.

Rajoittaa jo nykyään lomareissujakin kun nukkuminen vieraissa paikoissa on vähän mitä on. Mutta kivahan se on että tietää asian, mitäpä sille suotta mitään tekemään vaikka lääketieteellisesti olisi ihan mahdollista. :D
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 599
Onko olemassa enää suomalaista uutissivistoa, jossa ei olisi klikkiotsikoita? Näihin on ilm päädytty rahanahneuden vuoksi? Enemmän klikkejä=enemmän verkkoliikenettä sivustolle=enemmän markkinointimahdollisuuksia?

Onko mahdollista päästä ikinä enää takaisin, jolloin otsikossa luki oleellinen ja sen sai avata jos asia kiinnosti enemmän?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 490
Itse tehnyt yli 20 vuotta vuorotyötä, ja vieläkään ei ole oppinut nukkumaan aamuihin. Aamuvuorokooma on tuttu kaveri. Joskus oli työterveyslääkärin kanssa asiasta juttua ja lääkäri arveli, että kirjoittanut stressaa sitä aikaista aamuista herätystä ja siksi ei saa unta. Tiedä sitten mikä on totuus.
Itsellä ei ole vuorotyötä ja aikaisia aamuja on nykyään aniharvoin. Mutta silti osaan stressata niistä aivan riittämiin ja aika monta kertaa on lähdetty aikaiseen päivään kokonaan nukkumatta.

Näin vanhemmiten se on alkanut korpeamaan ihan kunnolla etenkin kun useimmiten mikään varsinainen kiire ei olisi vaan aikataulun voisi laatia hiukan inhmillisemmäksikin kuten esimerkiksi huomisessa auditoinnissa. Mutta tietylle ikäpolvelle se on tärkeintä että ehtii virka-ajan loppuun kotiin eikä se haittaa mitään että liikeelle pitää silloin lähteä aamuyöstä. :beye:

Yhdeltä etelänlomareissulta ajeltiin ns. samoilla silmillä kotiin kun kone laskeutui HKI-Vantaalle joskus aamuneljän jälkeen. Vaihdettiin 400km matkalla kuskia aika monesti ja vedettiin energiajuomaa mutta loppumatkasta alkoi kummastakin tuntua sille, että nukkuu kohta väkisin rattiin. En tee toista kertaa mutta minkäs teet kun se stressaaminen ulottuu myös liikennevälineisiin - missään liikuvassa vempeleessä on aivan turha kuvitella nukkuvansa. Toiset sen kuin pistää silmät kiinni ja kohta ovat jo unessa. Olen aina kadehtinut tuota taitoa.

Rajoittaa jo nykyään lomareissujakin kun nukkuminen vieraissa paikoissa on vähän mitä on. Mutta kivahan se on että tietää asian, mitäpä sille suotta mitään tekemään vaikka lääketieteellisesti olisi ihan mahdollista. :D
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
314
En oo koskenutkaan naiseen nyt 7:ään vuoteen. Paitsi jotain kavereiden halaamisia, mutta vähän eri asia. Yleensä ei vituta kun on isompiakin huolia, mutta tänään sitäkin rankemmin.
Samat, paitsi vuosiluku on eri. :cigarbeye: Itse asiassa mitenköhän se pitäisi mun tapauksessa edes määritellä? Mistä vuodesta katsottaisiin alkaneeksi? :smoke:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
191
Se ottaa taas ihan perkeleest päähän kun itsellä on aika rajuakin ääniyliherkkyyttä just esmes lasten kiljumiselle ja muille vastaaville korkeille ja koville äänille, kävin yhden kaverin kanssa tuossa meidän kaupungin Prismassa ja eikö jumalauta viereiseen kahvilan pöytään osu äänenevausharjotuksia tekevä pikkuipana joka rääky ihan kunnolla, mulla se sattuu ihan fyysisesti ja sitä ei voi olla huomaamatta kun ravistelin päätäni ja puhisin kun koettaa vaan helpottaa sitä oloaan siinä tilanteessa, niin mitä tekee mun kaveri? Tokasee "älä liiottele..."

Todella kiva olo tulee tollasesta kun suoraan sanotaan että liiottelen kun tuntuu sille että pää halkeaa just nyt siit rääkymisestä.

Löysin sit takin taskusta onneks yhdet parit korvatulppia niin aavistuksen helpotti siinä.

Mut tuo pisti todellakin ärsyttämään että sanotaan vaan että liiottelen..... Et voi tietää miten mä ne äänet koen tai onko mulla kylmä kun sanotaan "ei täällä ole kylmä" ja itte tärisen siinä kun palelen.... Niin notta juu, kiva että tiedät paremmin et mille musta itsestäni tuntuu....

Anteeks avautuminen mutta pitäny täst kyllä jo aikasemminkin kirjottaa.
Minulla sama homma, korkeat äänet on pahimpia.

Tyttöystävälläni on tyttölapsi ja hänellä oli tapana kiljua sisällä ja yritin asiasta sanoa että se tuntuu pään sisällä siltä kuin joku työntäisi puukkoa korvasta sisään.

Sain juurikin tuon vastauksen että liioittelet asiaa. Tein sitten ratkaisun ja muutin omaan asuntoon.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
315
Vituttaa jo valmiiksi mennä yövuoroon illalla, kun tietää jo valmiiksi, että mikään ei toimi mitenkään päin ja kyseiseen työtehtävään mua ei ole perehdytetty ollenkaan. Onneksi huomen aamulla pääsee viettämään vapaapäiviä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
345
Minulla sama homma, korkeat äänet on pahimpia.

Tyttöystävälläni on tyttölapsi ja hänellä oli tapana kiljua sisällä ja yritin asiasta sanoa että se tuntuu pään sisällä siltä kuin joku työntäisi puukkoa korvasta sisään.

Sain juurikin tuon vastauksen että liioittelet asiaa. Tein sitten ratkaisun ja muutin omaan asuntoon.
Meillä ongelmapatteri/termostaatti. Pari kertaa vuorokauteen saa säätää ettei ulise

Vaimo ei onneksi kuule kuin matalimmat ulinat. Huoltomies ei kuule, näe eikä puhu

Mikä olis hyvä mittari noihin korkeisiin ääniin?
Vois todistaa ongelman huoltoyhtiölle termostaatilla ukko-nooan soittaen
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
658
Meillä ongelmapatteri/termostaatti. Pari kertaa vuorokauteen saa säätää ettei ulise

Vaimo ei onneksi kuule kuin matalimmat ulinat. Huoltomies ei kuule, näe eikä puhu

Mikä olis hyvä mittari noihin korkeisiin ääniin?
Vois todistaa ongelman huoltoyhtiölle termostaatilla ukko-nooan soittaen
Mikä termostaatti ja mikä venttiili? loppuuko ääni kun sulkee termostaatin? onko meno ja paluu kytketty oikein? meno kuumempi ja paluu viileämpi.

Itse äänen nauhoittamiseen en osaa neuvoa mutta kännykän äänianalyysisoftalla joskus katsellut ainakin mikä taajuuksilla ääniä esiintyy. riippuu kännykästä ja äänestä onnistuuko vai ei...

esim


Screenshot_2024-04-16-18-12-54-73_07125abd5ff089ee7d82978bd579be1a.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
345
Mikä termostaatti ja mikä venttiili? loppuuko ääni kun sulkee termostaatin? onko meno ja paluu kytketty oikein? meno kuumempi ja paluu viileämpi.

Itse äänen nauhoittamiseen en osaa neuvoa mutta kännykän äänianalyysisoftalla joskus katsellut ainakin mikä taajuuksilla ääniä esiintyy. riippuu kännykästä ja äänestä onnistuuko vai ei...

esim


Oikein kytketty. ja ääni loppuu, kunnes ei lopu. kaks kertaa vuorokaudessa saa vääntää johonkin suuntaan

Toinen tietenkin kello 03-05. pirullinen herätyskello
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
658
Oikein kytketty. ja ääni loppuu, kunnes ei lopu. kaks kertaa vuorokaudessa saa vääntää johonkin suuntaan

Toinen tietenkin kello 03-05. pirullinen herätyskello
voi liittyä lämmityspumppuun ja sen nopeuden muutoksiin. joko ajastettu tai silloin on juuri kylmintä ja säätökäyrä ohjaa pumppua kovemmalle. molempia on tullut vastaan. toinen tapaus oli helppo kun asukas oli pitänyt tarkkaa kirjaa niin verrattiin aikoja pumpun ohjelmointiin jolloin ääniongelma löytyi ja toisessa ääni nyt oli sen verran infernaalinen että sen kuuli kuurokin niin asialla tehtiin nopeammin jotain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
345
voi liittyä lämmityspumppuun ja sen nopeuden muutoksiin. joko ajastettu tai silloin on juuri kylmintä ja säätökäyrä ohjaa pumppua kovemmalle. molempia on tullut vastaan. toinen tapaus oli helppo kun asukas oli pitänyt tarkkaa kirjaa niin verrattiin aikoja pumpun ohjelmointiin jolloin ääniongelma löytyi ja toisessa ääni nyt oli sen verran infernaalinen että sen kuuli kuurokin niin asialla tehtiin nopeammin jotain.
Laitan excelin laulamaan. Eiköhän tämä selviä het vuonna -27 kunhan tilannetta on ensin tarkkailtu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 307
Vituttaa facebook ryhmien typerät "liittymis-kysymykset". Selkeet bottikysymykset on ok. Aattelin tulevan paikkakunnan "roskalava"-ryhmään liittyä, nii "miksi haluat liittyä? Hyväksyntää ei tule ilman vastausta". No voi helvetti, pitäkää tunkkinne :D
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
497
Vituttaa facebook ryhmien typerät "liittymis-kysymykset". Selkeet bottikysymykset on ok. Aattelin tulevan paikkakunnan "roskalava"-ryhmään liittyä, nii "miksi haluat liittyä? Hyväksyntää ei tule ilman vastausta". No voi helvetti, pitäkää tunkkinne :D
Ylläpitäjillä aavistuksen jossain ryhmissä "valta" nousee hattuun.

Ei tämä nyt kauheasti vituta, mutta yhteen ryhmään liittyessä tuli viestiä tyyliin "emme halua ryhmään turhia roikkujia, vaan kaikkien pitää myös tehdä julkaisuja". Kyse eräästä historiaryhmästä, johon porukka linkkailee juttuja ja lähettää vanhoja valokuvia ynnä muuta. Liityin silti, kertaakaan en ole julkaissut, eikä vielä ainakaan ole potkittu ulos.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Vilkkuvalot ei niin haittaa mutta voimakkaat hajut ja äänet käntää mut välittömästi kotiin vaikka kuinka hyvä päivä olisi ollut siihen saakka. Joka kerta. Varsinkin tuo hajujuttu tuntuu oudolta koska tupakoin vielä, tosin edelleen siirryn runsaasti sivuun jos sitä tupakkia on pakko polttaa muualla kuin kotona, myös karavaanarina jolloin yleisimmin olen välttänyt leirintäalueita juuri joillakin niistä esiintyvän metelin vuoksi. Meitä on monenlaisia :tup:
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 244
Talvi on kestänyt täällä etelässä jo 6kk. Ei ole terminen kevät vielä alkanut.
Talvi tuli marraskuussa. Joskus kauan aikaa sitten vuodenaikoja oli 4.
Vituttaahan tämä.
Eikä ollut ihan leuto talvi. Tammikuussa näytti menneen 51% enemmän sähköä kuin 1/23.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
929
Allergiat sit päätti villiintyä yön aika ihan tosissaan että nyt sit pää tukossa, räkä lentää, henki ei kulje mistään reiästä ja vituttaa niin maan saatanasti.......

Lääkkeet (siis sellaiset jotka OIKEASTI tehoaakin jotain..) saan käsiini taas jumalauta vasta maanantaina että jippivitunjeejee kivaa vitun viikonloppua vaan saatana......
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
519
Saatiin just 2,5v muksu terveeksi ni eikö se sama saatanan tauti iskenyt minuun.
Nytkin 38 kuumetta ja vaimo vaan nauraa että manflu.

Päiväkodit on kyllä sellaisia petrimaljoja että oksat pois
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
314
Olin menossa Tampereelta Helsinkiin mielenosoitukseen ja junan veturi hajosi Kuljun kohdalla, eli aika pian lähdön jälkeen. Yrittivät sitä korjata ja ei onnistunut. Palattiin sitten Tampereen asemalle takana olleella veturilla. Enää ei kannattanut uudella yhteydellä mennä, koska olisi myöhästynyt tapahtumasta. Paljon olen junalla matkustanut ja koskaan ennen ei ole tällaista tullut. Nyt pitää vielä asiakaspalvelusta hakea korvausta lipuista.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 668
Olin menossa Tampereelta Helsinkiin mielenosoitukseen ja junan veturi hajosi Kuljun kohdalla, eli aika pian lähdön jälkeen. Yrittivät sitä korjata ja ei onnistunut. Palattiin sitten Tampereen asemalle takana olleella veturilla. Enää ei kannattanut uudella yhteydellä mennä, koska olisi myöhästynyt tapahtumasta. Paljon olen junalla matkustanut ja koskaan ennen ei ole tällaista tullut. Nyt pitää vielä asiakaspalvelusta hakea korvausta lipuista.
Selkeä salaliitto! :cautious:
 

Kikero

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Saatiin just 2,5v muksu terveeksi ni eikö se sama saatanan tauti iskenyt minuun.
Nytkin 38 kuumetta ja vaimo vaan nauraa että manflu.

Päiväkodit on kyllä sellaisia petrimaljoja että oksat pois
Oi niitä aikoja kun omat kersat oli päikkärissä. Paljon itsekin kipeenä eikä tarttenu töihin mennä. Muut pöpöt ihan jees, noro nyt ei kivaa ollut.
Vituttaa ku ei oo yli vuoteen ollut edes sitä miesflunssaa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
7
Ei tänään mutta eilen pisti hieman vituttamaan tuo e-actross ja sen ilmakompuran ongelmat. Vuoron viimeistä kuormaa menossa hakemaan ja kompura päättää ~1km ennen määränpäätä vetää vikatilaan ja pudottaa molempien piirien paineet 12 bar -> 7 bar eikä nosta paineita enää ollenkaan. Eihä tuolla ilmanpaineella kuorma-autossa hallita kuin melkein kaikkea tärkeää. No siitä muutakun helvetin kiireellä auto ympäri ja hakemaan toinen auto alle viimeistä kuormaa varten. Mitä nyt kun sain sähkövatkaimen paikalleen niin käsijarru lävähti itsestään päälle ja jarrupiirin paineet punaiselle 5bar tasoon... No, onneksi liisari vehje niin saa vehon viisaat miehet tulla tutkimaan ja hutkimaan, ehkä vedättävät hinurilla huoltoon myös. Eikä ole tuon kanssa ensimmäinen kerta kun menee kompura vikatilaan, jos vaikka nyt tilaisivat uuden euroopasta.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 105
Ei tänään mutta eilen pisti hieman vituttamaan tuo e-actross ja sen ilmakompuran ongelmat. Vuoron viimeistä kuormaa menossa hakemaan ja kompura päättää ~1km ennen määränpäätä vetää vikatilaan ja pudottaa molempien piirien paineet 12 bar -> 7 bar eikä nosta paineita enää ollenkaan. Eihä tuolla ilmanpaineella kuorma-autossa hallita kuin melkein kaikkea tärkeää. No siitä muutakun helvetin kiireellä auto ympäri ja hakemaan toinen auto alle viimeistä kuormaa varten. Mitä nyt kun sain sähkövatkaimen paikalleen niin käsijarru lävähti itsestään päälle ja jarrupiirin paineet punaiselle 5bar tasoon... No, onneksi liisari vehje niin saa vehon viisaat miehet tulla tutkimaan ja hutkimaan, ehkä vedättävät hinurilla huoltoon myös. Eikä ole tuon kanssa ensimmäinen kerta kun menee kompura vikatilaan, jos vaikka nyt tilaisivat uuden euroopasta.
Ja sitten jos herra murphy iskee niin vika ei olekkaan itse kompurassa vaan jossain sen ohjauksessa, antureissa tms. Olis vaan jotenkin niin tyypillistä.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 208
Poliisilla näköjään sormenjäljet ja allekirjoitukset happanee kun kulunut yli 5 vuotta. Eipä ehdikään passi loman alkuun kun eka vapaa aika laitokselle viimeisenä lomaa edeltävänä arkipäivänä. Suomi prööt :poop:
E. nuo ajat näkee/pääsee varaamaan vasta kun on täyttänyt ja maksanut hakemuksen..
 

Kikero

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Poliisilla näköjään sormenjäljet ja allekirjoitukset happanee kun kulunut yli 5 vuotta. Eipä ehdikään passi loman alkuun kun eka vapaa aika laitokselle viimeisenä lomaa edeltävänä arkipäivänä. Suomi prööt :poop:
E. nuo ajat näkee/pääsee varaamaan vasta kun on täyttänyt ja maksanut hakemuksen..
Jonottamaan vaa. Tai toiselle paikkakunnalle. Ei sen ihmeempää.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 208
Jonottamaan vaa. Tai toiselle paikkakunnalle. Ei sen ihmeempää.
Joo olen joskus jonottanutkin, pitkään meni. No olkoon, en jaksa kikkailla kun olisi töitäkin (toistaiseksi) tehtävä. Pistäähän se miettimään kun maahan lampsii porukkaa ilman papereita oleilemaan ja suomalaista kohdellaan kuin jotain rikollista.. :p
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
540
Pistäähän se miettimään kun maahan lampsii porukkaa ilman papereita oleilemaan ja suomalaista kohdellaan kuin jotain rikollista.. :p
Vielä kun keksisi miten turvapaikkaturistit liittyvät tähän asiaan mitenkään? En koe, että asiointi viranomaisten kanssa rinnastaa minut mitenkään rikolliseen. Varsinkin kun hoitaa asiansa ajoissa...
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
705
Joo olen joskus jonottanutkin, pitkään meni. No olkoon, en jaksa kikkailla kun olisi töitäkin (toistaiseksi) tehtävä. Pistäähän se miettimään kun maahan lampsii porukkaa ilman papereita oleilemaan ja suomalaista kohdellaan kuin jotain rikollista.. :p
Mäkin jonotin joskus ennen passiuudistusta, mutta tässä vuoden sisään en kerennyt edes jonottaa kun koko homma oli kymmenessä minuutissa ohi. Että kannattaako tuota nyt nii manata mitään? Jos on jonoa niin uus yritys toiste. Simppeliä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
107
Mäkin jonotin joskus ennen passiuudistusta, mutta tässä vuoden sisään en kerennyt edes jonottaa kun koko homma oli kymmenessä minuutissa ohi. Että kannattaako tuota nyt nii manata mitään? Jos on jonoa niin uus yritys toiste. Simppeliä.
Ei se nyt ihan niin simppeliä ole, jos jonotusaikoja jakeleva poliisilaitos on kymmenien kilometrien päässä etkä voi etukäteen mitenkään tietää, että saatko varmasti asian hoidettua jonottamalla vai käännytetäänkö asiakas pois laitokselta pitkän jonon vuoksi.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
214
Ei se nyt ihan niin simppeliä ole, jos jonotusaikoja jakeleva poliisilaitos on kymmenien kilometrien päässä etkä voi etukäteen mitenkään tietää, että saatko varmasti asian hoidettua jonottamalla vai käännytetäänkö asiakas pois laitokselta pitkän jonon vuoksi.
Kannattaa soittaa kun aukeaa, voi saada peruutusajan, tai ainakin tietoa miten pitkä jono on
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 838
Viestejä
4 210 528
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom