Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
En kyllä ymmärrä mitä haittaa noista RGB valoista on. Päinvastoin, mukavempi illallakin kun näkee näppiksen hyvin ja sa vaikka eri peleille tehtyä profiileja jolloin on helppo valaista vaan tarvittavat näppäimet tietyillä väreillä.

Tai sitten vaan ottaa ne pois päältä.
 
Liittynyt
30.08.2022
Viestejä
199
Kaippa se täytyy niin tehdä, katkes vaan kamelinselkä kun koittanu ettiä näppistä. Onnks sentään koneesta saa RGB systeemit pois päältä, vaikka 3v prinsessa pyytää välillä laittaan satenkaari valot päälle.
Saathan sä siintä näppäimistöstä valot pois jos haluat. Glorious GMMK 2 - Full Size, modulaarinen mekaaninen näppäimistö, 96%, Glorious Fox Linear, valkoinen - 125,90€
Tälläisen nappasin alesta itselle ja tuntuu helvetin mukavalta vanhaan duckyyn verrattuna.
 
Liittynyt
24.10.2022
Viestejä
78
En kyllä ymmärrä mitä haittaa noista RGB valoista on. Päinvastoin, mukavempi illallakin kun näkee näppiksen hyvin ja sa vaikka eri peleille tehtyä profiileja jolloin on helppo valaista vaan tarvittavat näppäimet tietyillä väreillä.

Tai sitten vaan ottaa ne pois päältä.
Tälläin vähän heikkonäköisenä ja silmälasien kanssa pelaillessa häirittee aika paljon. Silmä kun hakeutuu automaattisesti sinne mistä tulee valoa vaikkei sitä itse huomaakkaan. Muutenkin vähän lasten juttuja noi RGB valo systeemit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Tälläin vähän heikkonäköisenä ja silmälasien kanssa pelaillessa häirittee aika paljon. Silmä kun hakeutuu automaattisesti sinne mistä tulee valoa vaikkei sitä itse huomaakkaan. Muutenkin vähän lasten juttuja noi RGB valo systeemit.
Näppis ja hiiri on öpaut ainot ATK härvelit missä RGB:stä on oikeasti hyötyäkin eikä ne vilku ja välky vain muodon vuoksi..
 
Liittynyt
24.10.2022
Viestejä
78
Näppis ja hiiri on öpaut ainot ATK härvelit missä RGB:stä on oikeasti hyötyäkin eikä ne vilku ja välky vain muodon vuoksi..
En mä ainakaan itse ole kokenut että hyötyä olisi, räiskintä pelejä tulee pelattua lähinnä niin ei paljoo kerkiä näppäimistö ihmettelemään. Tosin en kyllä kirjoittaessakaan näppäimistöä edes katsele.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
546
Auton akku jäätyi / tyhjeni viikon 30C pakkasessa ja nyt entinen. Tokmannin akulla meni takuu aika pari kuukautta sitten umpeen.


Kohti uusia pettymyksiä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Tai sitten vaan lataa akun täyteen ja jatkaa käyttämistä... Kyllä nuo yleensä muutaman kerran kestää jäätyä ennen kun ovat entisiä.

Tänään vituttaa päälle iskenyt flunssa.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Äitimuorin puolesta hiukan vituttaa tänään. Täydessä tikissä kunnon kannalta, mutta muistisairaus ja 2,5v ensimmäisistä oireista ja nyt laitettiin hoitopaikka vireille kun kotona olemisesta ei enää tahdo tulla mitään. :dead:
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 622
Äitimuorin puolesta hiukan vituttaa tänään. Täydessä tikissä kunnon kannalta, mutta muistisairaus ja 2,5v ensimmäisistä oireista ja nyt laitettiin hoitopaikka vireille kun kotona olemisesta ei enää tahdo tulla mitään. :dead:
Otan osaa, tuo on kyllä helvetin ikävä homma kaikenkaikkiaan. Sormet ristiin omien vanhempien osalta.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Otan osaa, tuo on kyllä helvetin ikävä homma kaikenkaikkiaan. Sormet ristiin omien vanhempien osalta.
Kiitos. Yksilöllistähän tuo on, miten nopeasti etenee mutta tässä tapauksessa vauhti on ollut sellainen, että puolivuosittain on lähinnä jäänyt tehtäväksi lisätä tuen määrää. Tällä kertaa katsottiin jo että omaishoito alkaa käydä siinä määrin raskaaksi, että parempi itselleenkin hoitokodissa.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
952
Se on pahinta kun näkee miten se tuttu ja turvallinen ihminen vain....... katoaa jonnekin, dementia on armoton sairaus, ite äidinäidin lipumisen pois muistan ja edelleen vetää surulliseks kun muistaa sen viimeisen todella selvän hetken jossa mummo päätti että nyt ipanat paistetaan lettusia ja syödään jätskiä.

Sitä muistoa vaalin 25v jälkeenkin.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Se on. Lisäksi on ollut ihan kohtuullinen työ selvitellä kaikki tekemiset, kun se lipuminen on ollut niin vauhdikasta, ettei ole tahtonut perässä pysyä. Arvatkaa kenen nimissä kaikki, ihan kaikki on ollut.

Jotta pysytään aiheessa niin mm. pankki vituttaa suuresti kun niille on esitetty täysi edunvalvontavaltuutus, niin vieläkään eivät anna mm. rahastoihin pääsyä tai mahdollisuutta muuttaa asetuksia. Eipä sen kohta omankin nimensä unohtavan vanhuksen varmaan tarvitsisi enää satasia syytää johonkin rahastoon. En ole jaksanut vielä alkaa taistamaan oikein kunnolla mutta jossain vaiheessahan se on väkisin edessä - viimeistään kuolinpesän hoitajana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Se on. Lisäksi on ollut ihan kohtuullinen työ selvitellä kaikki tekemiset, kun se lipuminen on ollut niin vauhdikasta, ettei ole tahtonut perässä pysyä. Arvatkaa kenen nimissä kaikki, ihan kaikki on ollut.

Jotta pysytään aiheessa niin mm. pankki vituttaa suuresti kun niille on esitetty täysi edunvalvontavaltuutus, niin vieläkään eivät anna mm. rahastoihin pääsyä tai mahdollisuutta muuttaa asetuksia. Eipä sen kohta omankin nimensä unohtavan vanhuksen varmaan tarvitsisi enää satasia syytää johonkin rahastoon. En ole jaksanut vielä alkaa taistamaan oikein kunnolla mutta jossain vaiheessahan se on väkisin edessä - viimeistään kuolinpesän hoitajana.
Kuolinpesän hoitajana se vasta jännäksi meneekin. Noin viikko niin tilit napsahtaa lukkoon. Toki voit hänen pankin kautta maksattaa laskuja. Ja siis edunvalvonta päättyy sillä hetkellä kun kuolema on korjannut. Ei nyt mennä vielä tähän pisteeseen koska hän on kuitenkin hengissä, ja kuka tietää kuinka monta vuotta vielä on edessä.
Jos itse olet nyt edunvalvoja, niin kannattaa tuolta techin lakimiesosastolta kysellä miten kannattaa toimia, mitä voi tai on tehtävissä, mitä pankki saa tehdä tai ei tehdä.

Nimimerkillä kokemusta on tuoreeltaan, edunvalvojana en ole ollut vaan sen puolen hoiti yksityinen lakifirma.

Mutta pahoittelut tilanteesta, ei tuo mukavaa ole. Muistetaan tehdä kaikki jonkinlainen testamentti, ja myös hoitotestamentti - sitten kun itse ollaan siinä tilanteessa ettei pää pelaa enää.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
294
Saisi olla jo peruskoulussa jonkin sortin oppitunti siitä, mitä kaikkea pitää tehdä kun lähiomainen kuolee. Monesti nuo asiat tulee yllätyksenä, ja hetkellä kun pää ei välttämättä toimi normaalilla tavalla.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
250
Vitutus nyt on ehkä liian raju termi, mutta ei sopivampaakaan ketjua taida olla. Nyt kun ollaan tammikuun alkuun päästy, alkavat ensimmäiset keväthöpöttäjät kömpiä koloistaan. Heidän mielestään viimeistään helmikuu on jo täysin kevätkuukausi. Jos helmikuussa sataa lunta, on käsillä ärsyttävä takatalvi! Vastaavasti nyt harmittaa vietävästi, kun Pekka Pouta lupaa vaan talven jatkuvan! Käsittämätöntä, talvi jatkuu tammikuussa!? Kyllä olisikin mukavaa jokapäiväinen plussakeli ja kaikensyövä pimeys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 317
Vitutus nyt on ehkä liian raju termi, mutta ei sopivampaakaan ketjua taida olla. Nyt kun ollaan tammikuun alkuun päästy, alkavat ensimmäiset keväthöpöttäjät kömpiä koloistaan. Heidän mielestään viimeistään helmikuu on jo täysin kevätkuukausi. Jos helmikuussa sataa lunta, on käsillä ärsyttävä takatalvi! Vastaavasti nyt harmittaa vietävästi, kun Pekka Pouta lupaa vaan talven jatkuvan! Käsittämätöntä, talvi jatkuu tammikuussa!? Kyllä olisikin mukavaa jokapäiväinen plussakeli ja kaikensyövä pimeys.
Pimeetä tuolla on nytkin vaikka lunta on lähes 40cm täällä pk- seudulla. Lumi vituttaa sitä on täällä aivan liikaa, pakkasta ja kuivaa siedän talvella.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Vituttaa kun tämä lanka täyttyy sääkeskusteluista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 317
Vituttaa kun tämä lanka täyttyy sääkeskusteluista.
Lumi ja pimeys eivät sinänsä ole "sää"juttuja. Jos ne vituttaa niin tämä on oikea ketju kertoa siitä.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
Microsoft. 98SE:n jälkeen sieltä ei ole tullut muuta kelvollista kuin XP ja 7. Minkä helvetin takia pitää yrittää tunkea ajureita jotka 99% käyttäjistä tietää ettei ne sovi tai on vähintään pari vuotta vanhempia kuin valmistajan. Ally tuossa vieressä vinkuu kuin pistetty sika koska microsoft ja asus tappelee keskenään ajureista jos sen päästää nettiin.
Nyt mulle riitti! Jos sattuu tulemaan vastaan mikkishitin tämänpäivän kehittäjä, takaan ettei se kävele tilanteesta pois. Pyöritän sen tervan puutteessa käytetyssä moottoriöljyssä ja höyhenissä ja silti pistä juoksemaan lähimmän kaupungin läpi perjantaina klo 23:30 vilkkaimpien kuppiloiden ohi kantaen kylttiä "minä tein sen".
Pikkupomot heitän mereen tiiliskivien kanssa ja johtajat upotan suohon rahasäkkeineen. Vitun idiootit paskiaiset!! :sangry:

Ubuntu voi painua sinne samaan...

Näyttääpi nyt pahasti jotta täytyy opetella ihan tosissaan miten gog.com:n pelit asentuu linuxille. Siis ne joille ei ole natiivia linux versiota. Mulla on rutiini päivitysten ym. suhteen mutta allyn kanssa se ei jostain syystä käy kiitos mikroshitin joten haistakoon pitkän haisevan, mulle riitti, onneksi on vaihtoehtojakin.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 077
Windows 2000 oli paljon parempi kuin XP :hammer:
No ei hitossa. Käynnistyi ja sanmui ikuisuuden, ja natiivi/puolinatiivi DOS-tuki tippui pois. Toki olihan se 98/Me verrattuna vakaa, mutta XP on jo uudempaa tuotantoa. XP oli niin hyvä, että käyttäjät olisivat sillä menneet vielä paljon pitempäänkin, milä M$:n suunnitelmissa oli.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
No ei hitossa. Käynnistyi ja sanmui ikuisuuden, ja natiivi/puolinatiivi DOS-tuki tippui pois. Toki olihan se 98/Me verrattuna vakaa, mutta XP on jo uudempaa tuotantoa. XP oli niin hyvä, että käyttäjät olisivat sillä menneet vielä paljon pitempäänkin, milä M$:n suunnitelmissa oli.
No ei hitossa, 2000 oli kaikin puolin parempi kuin 98/SE, ME lienee koko firman pohjanoteeraus. Jos en nyt ihan päin mäntyä muista niin DOS piti buutata noissa ihan kokonaan wintoosan ulkopuolelle (siis joko suoraan tai rebootin kautta, myös Win2k) jos halusi natiivin DOS tuen joillekkin vanhemmille peleille ja softille tai laitteille, tätä ominaisuutta ei ollut XP:ssä enää ollenkaan (tai oli mutta ei suoraan "hyllystä") mutta se osasi yllättävän hyvin joitakin pyörittää, suurimman murheet oli ainakin omalla kohdalla ääni. Seiskalla käyttelin siten DosBox:a niin kuin tänäkin päivänä, toimii nykyään jopa paremmin kuin esim DOS 6.22.

Mun kiukuttelu nyt vaan sattui kohtaan, löhösin sohvalla pelaten kunnes käänsin kylkeä ja tuo onneton tarttuikin wifiin, ei se aikaisemmin tuonne saakka ole kantanut. Ja kun luotin ettei se tuonne nurkkaan kanna niin en tullut katsoneeksi jotta update on pois päältä. Sattui vaan samaan ettei tinywall ollutkaan syystä tai toisesta käynnistynyt (samaa sattunut myös pöytiksellä harvakseltaan) niin se haki päivityksiä kuin vimmattu koska olin ne tarkistanut kolme päivää sitten. Miten kamalan kauan sitten.. :facepalm:
Noh, pelaaminenhan loppui varsin lagaavaan menoon ja suihkumoottorin käynnistysääniin, loput on aiemmin mainittu, meni tovi ennen kuin sain tolkkua mikä kadotuksen riivaama tuota vaivaa. Ei tällaista sontaa tapahtunut seiskan aikaan, 8.0 ja 8.1 skippasin yllättäen, 10 oli ihan yhtä perseestä ja pahaa pelkään että 12 on vielä pahempi..
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 077
No ei hitossa, 2000 oli kaikin puolin parempi kuin 98/SE, ME lienee koko firman pohjanoteeraus. Jos en nyt ihan päin mäntyä muista niin DOS piti buutata noissa ihan kokonaan wintoosan ulkopuolelle (siis joko suoraan tai rebootin kautta, myös Win2k) jos halusi natiivin DOS tuen joillekkin vanhemmille peleille ja softille tai laitteille, tätä ominaisuutta ei ollut XP:ssä enää ollenkaan (tai oli mutta ei suoraan "hyllystä") mutta se osasi yllättävän hyvin joitakin pyörittää, suurimman murheet oli ainakin omalla kohdalla ääni. Seiskalla käyttelin siten DosBox:a niin kuin tänäkin päivänä, toimii nykyään jopa paremmin kuin esim DOS 6.22
Alkuperäinen väite koski 2000 vs XP. Nyt vertaat 2000 vs 98 yms. Ja mitään DosBoxeja ei tietenkään tuolloin ollut, vaan kyse oli dos-pelien/softien kannalta "joko tai", joka oli ainakin itselleni iso juttu.

2000 oli selvästi "yrityskäyttöön" tarkoitettu OS, js kyllä, jopa 98:ssa oli (DOS-) pelaamisen kannalta paljon etuja tähän - epävakaudestaan huolimatta. Ja se 2000:n boottausnopeus oli sen ajan raudalla ihan jäätävää.

Mutta se tärkein pihvi oli, että 2000 ei millään mittarilla ollut myöhemmin ilmestynyttä XP:tä parempi.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
Alkuperäinen väite koski 2000 vs XP. Nyt vertaat 2000 vs 98 yms. Ja mitään DosBoxeja ei tietenkään tuolloin ollut, vaan kyse oli dos-pelien/softien kannalta "joko tai", joka oli ainakin itselleni iso juttu.

2000 oli selvästi "yrityskäyttöön" tarkoitettu OS, js kyllä, jopa 98:ssa oli (DOS-) pelaamisen kannalta paljon etuja tähän - epävakaudestaan huolimatta. Ja se 2000:n boottausnopeus oli sen ajan raudalla ihan jäätävää.

Mutta se tärkein pihvi oli, että 2000 ei millään mittarilla ollut myöhemmin ilmestynyttä XP:tä parempi.
Niin taisin tehdä, my bad. Tosin 2000 vs 98SE mielipiteeni on edelleen sama, mieluummin 2000. XP:hän oli samalla NT-pohjalla kuin 2000, ehkäpä siksi niin vakaa ja toimiva käyttis.
Joo ei DosBoxia tosiaan silloin ollut mutta eipä sitä tarvinnut niin kauan kuin korppuasema oli koneessa. Tästä viimeisin iteraatio itsellä on USB-versio. En kylläkään ole vuosiin kokeillut toimiiko se edes enää :lol:

Mutta siihen pihviin, tarkemmin kun yrittää muistella niin kummassakin oli puolensa, XP ehdottomasti modernimpi ja monesti paljon helpompi, varsinkin uusille käyttäjille mutta 2000 oli vakaampi mutta eihän siinä modeemin tai jonkun tuoreemman usb väpättimen asennus ollut aina klik klik niin kuin XP:ssä. Jos nykyaikaan vertaa niin näkisin nuo windows 7 vs 11.

Ja pitihän luntata kun en varmaksi muistanut, ainakin 98:ssa piti bootata DOS-modeen eli wintoosan ulkopuolelle, eli eiköhän 2k sitä myös vaatinut ja tätä ei muistaakseni XP:ssä ollut. Tai siis oli mutta vaati jotain kikkailua muistaakseni. ME:tä käytin niin lyhyen aikaa etten kirveelläkään muista miten siinä meni mutta sen muistan ettei se pysynyt pystyssä niin kauaa että olisi siitä selkoa ottanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Microsoft. 98SE:n jälkeen sieltä ei ole tullut muuta kelvollista kuin XP ja 7. Minkä helvetin takia pitää yrittää tunkea ajureita jotka 99% käyttäjistä tietää ettei ne sovi tai on vähintään pari vuotta vanhempia kuin valmistajan. Ally tuossa vieressä vinkuu kuin pistetty sika koska microsoft ja asus tappelee keskenään ajureista jos sen päästää nettiin.
Nyt mulle riitti! Jos sattuu tulemaan vastaan mikkishitin tämänpäivän kehittäjä, takaan ettei se kävele tilanteesta pois. Pyöritän sen tervan puutteessa käytetyssä moottoriöljyssä ja höyhenissä ja silti pistä juoksemaan lähimmän kaupungin läpi perjantaina klo 23:30 vilkkaimpien kuppiloiden ohi kantaen kylttiä "minä tein sen".
Pikkupomot heitän mereen tiiliskivien kanssa ja johtajat upotan suohon rahasäkkeineen. Vitun idiootit paskiaiset!! :sangry:

Ubuntu voi painua sinne samaan...

Näyttääpi nyt pahasti jotta täytyy opetella ihan tosissaan miten gog.com:n pelit asentuu linuxille. Siis ne joille ei ole natiivia linux versiota. Mulla on rutiini päivitysten ym. suhteen mutta allyn kanssa se ei jostain syystä käy kiitos mikroshitin joten haistakoon pitkän haisevan, mulle riitti, onneksi on vaihtoehtojakin.
Aijaa, mä oon tänään yrittänyt asentaa Canon printteriä, no ok tarvin vaan sen skannerin siitä. Ei kyllä tule hevon vittuakaan vaikka ajurit löytyy ja kaikki, mutta mikään ei tietäenkään toimi. W11 ajurit sille on olemassa mutta mutta...
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
Aijaa, mä oon tänään yrittänyt asentaa Canon printteriä, no ok tarvin vaan sen skannerin siitä. Ei kyllä tule hevon vittuakaan vaikka ajurit löytyy ja kaikki, mutta mikään ei tietäenkään toimi. W11 ajurit sille on olemassa mutta mutta...
Sama merkki mutta mulla toimii kunhan asentaa pelkät ajurit. Softaa ei passaa asentaa, se ei ainakaan mulla toimi ilman nettiä ja se softahan vasta tiedonjanoinen onkin. Tosin ilman softaa se ei printtaa valokuvia :poop:

E: eikun nyt mä vasta tajusin, sori... Linuxin puolella Pixma toimii ihan kohtuullisesti.
E2: Uteliaisuudesta kokeilin, ainakin TS3350 skannasi Skanneri-ohjelmalla out-of-the-box mintillä. Sen tiedän ettei kaikki tuoreimmat mallit toimi edes ekana vuonna mutta pääsääntöisesti kuitenkin viimeistään toisena vuotena. Heitä tämä Linux kysymyksiin jos et saa toimimaan, linux-taiturit osannee neuvoa tällaisen ongelman hetkessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Mutta se tärkein pihvi oli, että 2000 ei millään mittarilla ollut myöhemmin ilmestynyttä XP:tä parempi.
2000 oli vakaampi, kevyempi ja nopeampi kuin XP...
XP:ssä oli turhaa purkkaa. Toiset tykkäs...


Ja nyt vituttaa se kun kohta tulee joku itkemään että eiköhän se käyttiksistä jauhaminen riitä.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
Käyttiksistä kiehutaan varmasti tulevaisuudessa enemmän kuin kuukausimaksullisista penkinlämmittimistä mutta vain ne joiden ei tarvitse selvittää niiden ongelmia :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Sama merkki mutta mulla toimii kunhan asentaa pelkät ajurit. Softaa ei passaa asentaa, se ei ainakaan mulla toimi ilman nettiä ja se softahan vasta tiedonjanoinen onkin. Tosin ilman softaa se ei printtaa valokuvia :poop:

E: eikun nyt mä vasta tajusin, sori... Linuxin puolella Pixma toimii ihan kohtuullisesti.
E2: Uteliaisuudesta kokeilin, ainakin TS3350 skannasi Skanneri-ohjelmalla out-of-the-box mintillä. Sen tiedän ettei kaikki tuoreimmat mallit toimi edes ekana vuonna mutta pääsääntöisesti kuitenkin viimeistään toisena vuotena. Heitä tämä Linux kysymyksiin jos et saa toimimaan, linux-taiturit osannee neuvoa tällaisen ongelman hetkessä.
Toi ikivanha Pixma taisi toimia Chromebookissa, vaan että nyt drive vollottaa että tili täynnä ja osta lisää tilaa... taas. Yhteen linux koneeseen en edes jaksa kun se on niin hidas. Taas sitten jos naftaliinista kaivan W10 koneen niin pitäisi jopa entinen Epson toimia kunhan jaksaa odottaa että se käynnistyy start boosterilla ja muilla taikakeinoilla. No seuraavaksi voin taas hakea yhden toisen Epsonin ilmaiseksi minkä statsit näyttäis sopivan. SER asema on onneksi lähellä niin sillähän näistä pääsee sitten kun riittää.
USB:lla näitä vaan kokeillut kun wifi menisi jo hankalaksi enkä jaksa säätää yhtään enempää.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 478
Helsinki - Malaga välillä saa näköjään nykyään maksaa 45€ käsimatkatavaroista Norwegianilla. Aluksi vitutti ja olin että no ihan sama ei 45€ nii paha oo, kunnes tajusin että se on per suunta.

Ihan periaatteesta nyt mietin että en lähe koko reissulle. Ilmoittaisivat noi lippujen hinnat ihan vaan reilusti ilman että tarttee klikkailla yli huntti lisämaksuja kun pääsee varaussivulle.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Helsinki - Malaga välillä saa näköjään nykyään maksaa 45€ käsimatkatavaroista Norwegianilla. Aluksi vitutti ja olin että no ihan sama ei 45€ nii paha oo, kunnes tajusin että se on per suunta.

Ihan periaatteesta nyt mietin että en lähe koko reissulle. Ilmoittaisivat noi lippujen hinnat ihan vaan reilusti ilman että tarttee klikkailla yli huntti lisämaksuja kun pääsee varaussivulle.
Kyllähän niissä on ilmoitettu mitä mikäkin lippu sisältää...

Finnair on kyllä vielä typerämpi koska normilippu ei sisällä kuin repun tai muun pienen laukun max 8kg. Ja sitten voit ostaa lisänä mahdollisuuden ottaa lentolaukun mukaan, mutta edelleen kaikki tavarat yhteensä 8kg???? Eli rahalla voit maksaa tyhjän lentolaukun koska jos on vaikka 4-5kg reppu ja sitten tyhjä laukku painaa jo ~3kg :facepalm:
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 478
Kyllähän niissä on ilmoitettu mitä mikäkin lippu sisältää...

Finnair on kyllä vielä typerämpi koska normilippu ei sisällä kuin repun tai muun pienen laukun max 8kg. Ja sitten voit ostaa lisänä mahdollisuuden ottaa lentolaukun mukaan, mutta edelleen kaikki tavarat yhteensä 8kg???? Eli rahalla voit maksaa tyhjän lentolaukun koska jos on vaikka 4-5kg reppu ja sitten tyhjä laukku painaa jo ~3kg :facepalm:
Jos käyttää hakukoneita kuten skyscanner, niin pitää mennä varaussivulle asti että näkee tarkemmat tiedot. Kun tulee joku reissu puheeksi, niin yleensä vilkaisen nopeasti että millä hinnalla pääsee ja alustavasti suunnittelen budjettia tai matkaa. Aina on toiminut tähän asti, kunhan muistaa lyödä pari kymppiä siihen hinnan päälle. Nyt pitää maksaa erikseen 90€ käsimatkatavaroista. On tietenkin ymmärrettävää että hinnat nousseet yleisesti, mutta kun noi normaalit "kulut ym." on jo melkeen 40€, niin siitä 300€ lipusta saa maksaa melkeen 450€.

Tosin eipä toi 450€ nyt mikää kohtuuton mun mielestä ole, alkoi vaan vituttaa tää lentoyhtöiden tapa hinnoitella lennot.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
774
Perjantaina tippui juomalasi tiskialtaaseen ja paskaksihan se meni. No, siitä vissiin tuli jotain lasipölyä silmään . Kohta silmälekurin juttusille. Autostakin lakkasi pienimmät puhallusnopeudet toimimasta, ainoastaan täysillä töhöttää.

Vittu, mitä paskaa.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Koitin taas nukkua puolet viikonlopusta ilman troppeja ja eihän siitä taas mitään tullut. Milloinkahan sitä oppisi..
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
440
Vituttaa pysäköintisakko ja nämä höpöhöpö pysäköintimerkit. Kenen pässin suunnittelema on tämä "30m tästä eteenpäin saa pysäköidä"? Pitäisikö laskea jollain omalla metrimitalla mihin se alue loppuu kun missään ei ole merkintää tai ainakaan lumen alta näy?

Googletin Euroopassa keskimääräisen autonmitan olevan 3.7 metriä, rivissä on 5 autoa ja sitten minun auto kuudentena, eli 22.2 metriä. Väleihin täytettäväksi jää 7.8 metriä. No, ei varmaan ole tarkka mitta ja jokainen auto ole noin lyhyt, mutta edes jonkinlaista laskutoimitusta ja arviointia tehty ennen auton parkkeerausta.

Paskanmarjat, pysäköintisakkohan siinä on ja parkkipirkko mitannut 40 metriä. Auto ei lähelläkään suojatietä tai mitään muutakaan miksi häiritsisi liikennettä tai yhtään mitään. Vielä kun oot aiemmin nähnyt joka päivä tuossa jonossa 10 autoa ja kenelläkään ei ole koskaan sakkoa ikkunassa.

Löytyykö jostain tämmösestä kyltistä enemmän tietoa? Siis ihmisen pitäisi vaan silmämääräisesti mitata, että mahtuiskohan tähän vielä yksi auto?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Yritin ennakoida ja laittaa reseptin hyvissä ajoin uusintaan niin tokihan sitä ei ole taaskaan kiinnostellut uusia.

Puolittamalla nyt saanen vielä muutamaksi yöksi jollain lailla unta.

Se on myös ihan mahdottoman mukava juttu että tämä unettomuus tuntuu olevan nykyään ihan poikeuksetta oma vika - aivan se ja sama, miten yrität elää.

Se on joo oma vika että tässä kolmatta viikkoa joutuu syömään toista lääkitystä pienemmällä annokselle, ettei se vaikuttaisi uniin ja silti tuntuu vaikeaa olevan..

Kaipa se on sitten ajettava kokonaan alas kun tuntuu olevan noin mahdottoman vaikeaa muille hyväksyä, että eniten tässä lienee tuon lääkkeen sivuvaikutusta kuin mitään muuta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
440
Yritin ennakoida ja laittaa reseptin hyvissä ajoin uusintaan niin tokihan sitä ei ole taaskaan kiinnostellut uusia.

Puolittamalla nyt saanen vielä muutamaksi yöksi jollain lailla unta.

Se on myös ihan mahdottoman mukava juttu että tämä unettomuus tuntuu olevan nykyään ihan poikeuksetta oma vika - aivan se ja sama, miten yrität elää.

Se on joo oma vika että tässä kolmatta viikkoa joutuu syömään toista lääkitystä pienemmällä annokselle, ettei se vaikuttaisi uniin ja silti tuntuu vaikeaa olevan..

Kaipa se on sitten ajettava kokonaan alas kun tuntuu olevan noin mahdottoman vaikeaa muille hyväksyä, että eniten tässä lienee tuon lääkkeen sivuvaikutusta kuin mitään muuta.
Uusit ilmeisesti julkisella puolella? Uusin itse viimeksi tämmösellä laakarisi.fi tjsp. sivustolla ja tuli uusi resepti 2 tunnissa 12 euron maksua vastaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Uusit ilmeisesti julkisella puolella? Uusin itse viimeksi tämmösellä laakarisi.fi tjsp. sivustolla ja tuli uusi resepti 2 tunnissa 12 euron maksua vastaan.
Itse asiassa työterveys. En tiedä, mikä on muuttunut viime vuodesta, mutta nyt noita viikonloppuja pyydettyjä ei uusita maanantaina tai tiistaina, vaan ehkä keskiviikkona iltapäivällä.

Sitten kun tietää, että lääkäri tekee kolmipäiväistä viikkoa, niin saakin aina jännätä että tuleeko tuota tuolta, vai saako taas valvoa viikonlopun.

Alan olla sen verran kypsä koko touhuun, että taidanpa alotitaa tuon Concertan alasajon ihan omaehtoisesti. Parisen viikkoa on nyt menty 36mg, niin vaihdellaan vaikka huomisesta alkaen 27mg. ja siitä 18 jne.

Sekin vähäinen toimintakyky saattaa kyllä olla sitten mennyttä mutta olkoot.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 788
Itse asiassa työterveys. En tiedä, mikä on muuttunut viime vuodesta, mutta nyt noita viikonloppuja pyydettyjä ei uusita maanantaina tai tiistaina, vaan ehkä keskiviikkona iltapäivällä.

Sitten kun tietää, että lääkäri tekee kolmipäiväistä viikkoa, niin saakin aina jännätä että tuleeko tuota tuolta, vai saako taas valvoa viikonlopun.

Alan olla sen verran kypsä koko touhuun, että taidanpa alotitaa tuon Concertan alasajon ihan omaehtoisesti. Parisen viikkoa on nyt menty 36mg, niin vaihdellaan vaikka huomisesta alkaen 27mg. ja siitä 18 jne.

Sekin vähäinen toimintakyky saattaa kyllä olla sitten mennyttä mutta olkoot.
Anteeks MITÄ?? Vai ymmärsinkö nyt vaan väärin, mitä lääkettä sulle on siis määrätty unilääkkeeksi?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Anteeks MITÄ?? Vai ymmärsinkö nyt vaan väärin, mitä lääkettä sulle on siis määrätty unilääkkeeksi?
Zopinox on ainut joka auttaa (Tai no Stillnoct myös, mutta sitä ei kuulemma voi kirjoittaa kun on niin "vaarallista"). Concerta siis on pahentanut uniongelmaa sellaiseksi, että välttämättä ei nuku ollenkaan koko yönä - ja toistuu vielä useamman yön peräkkäin.

Ja kun kyseessä on ns. Z-lääke, niin sitä ei tietenkään voi määrärä kuin myytaman kymmentä nappia kerralla. Ja sillähän ei kauaa juhlita - etenkin jos ehtii tulla muutama valvottu yö alle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 788
Zopinox on ainut joka auttaa (Tai no Stillnoct myös, mutta sitä ei kuulemma voi kirjoittaa kun on niin "vaarallista"). Concerta siis on pahentanut uniongelmaa sellaiseksi, että välttämättä ei nuku ollenkaan koko yönä - ja toistuu vielä useamman yön peräkkäin.

Ja kun kyseessä on ns. Z-lääke, niin sitä ei tietenkään voi määrärä kuin myytaman kymmentä nappia kerralla. Ja sillähän ei kauaa juhlita - etenkin jos ehtii tulla muutama valvottu yö alle.
Siis sulle on määrätty Concertaa unilääkkeeksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Zopinox on ainut joka auttaa (Tai no Stillnoct myös, mutta sitä ei kuulemma voi kirjoittaa kun on niin "vaarallista"). Concerta siis on pahentanut uniongelmaa sellaiseksi, että välttämättä ei nuku ollenkaan koko yönä - ja toistuu vielä useamman yön peräkkäin.

Ja kun kyseessä on ns. Z-lääke, niin sitä ei tietenkään voi määrärä kuin myytaman kymmentä nappia kerralla. Ja sillähän ei kauaa juhlita - etenkin jos ehtii tulla muutama valvottu yö alle.
Erojakin löytyy. Itsellä varmaan 15v Zopinoxia takana ja 100kpl kerran vuoteen saa ihan vaan Oma Kannasta uusintapyynnön laittamalla. Ekoina vuosina piti mennä lekuriin joka 30kpl purkin jälkeen mutta jossain välissä sain isomman erän kerralla ja siitä asti mutkitta reseptiä uusittu vuosittain.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
Siis sulle on määrätty Concertaa unilääkkeeksi?
No luehan nyt ajatuksella. Concerta on määrätty hyperaktiivisuuden oireisiin mutta kuten hyvin monilla muilla stimulanteilla, tuollakin tahtoo olla sivuvaikutuksena unettomuus - etenkin sellaisella, jolla tuo nukkuminen on muutenkin heikonlaista.

No tähän on sitten kokeiltu kaikki mahdolliset Ketipinorit, mirtatsapiinit, doksepiinit sun muut perinteiset tropit, eikä ole kerrassa mitään apua. Siispä nukahtamisen avuksi Zopinox, mutta kylläpä näin vajaan vuoden jälkeen voisi jo itsellekin alkaa kirjoittamaan vähän enemmän kuin 20kpl kerralla, kun ongelma on tuskin häviämässä mihinkään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 788
Concerta on määrätty hyperaktiivisuuden oireisiin
Luin vielä uudestaan viestisi ja en vieläkään kyllä nähnyt että olisit kirjoittanut että sulla add/adhd on. Siksi kyselin että ei kai sulle nyt unilääkkeeksi ole concertaa määrätty, netti kertoo että joillekkin olisi kuulemma määrätty, tiedä sitten. Concertan otat varmaan aamulla/päivällä?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 598
On joo ja Concerta on siihen. Toki otan aamulla ensimmäisenä mutta viime keväästä lähtien tuo on kyllä sangen tehokkaasti vienyt unet siitä huolimatta.

Nukkumisessa ei sinänsä ole heikkoa jos siitä unen päästä saa kiinni. Mutta tahtoo olla elämää hankalampaa ilman nukahtamislääkettä ja jos ei ota apuja, niin saattaa vedellä kolme vuorokautta ja varmaan hiukan enemmänkin samoilla silmillä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Zopinox on ainut joka auttaa (Tai no Stillnoct myös, mutta sitä ei kuulemma voi kirjoittaa kun on niin "vaarallista"). Concerta siis on pahentanut uniongelmaa sellaiseksi, että välttämättä ei nuku ollenkaan koko yönä - ja toistuu vielä useamman yön peräkkäin.

Ja kun kyseessä on ns. Z-lääke, niin sitä ei tietenkään voi määrärä kuin myytaman kymmentä nappia kerralla. Ja sillähän ei kauaa juhlita - etenkin jos ehtii tulla muutama valvottu yö alle.
Zopinox on vaan nukahtamislääke, toimii ehkä sen kolme tuntia... ja sitten pitäis ottaa lisää. Ei kannata. Stilkkarit ihan samaa kamaa periaatteessa, eivätkä ole sen vaarallisempia kuin edellämainittu. Concerta taas piriä, joten eipä ihme jos ongelmia nukkumisessa.
Ihme himmailua noitten respojen kanssa näköjään nykyään. Imovane vielä kokeilematta? Samaa sarjaa edellisten kanssa, koska toleranssi tulee ja on jo valmiina. Tenox vielä kokeiluun seuraavaksi, jos suostuvat kirjoittamaan.
Ostappa apteekista 3mg melatoniinia kokeeks, jos toimii niin unohda edelliset ja pyydä respa tuolle, sen saamisessa ei voi olla ongelmaa, respalääkkeenä monta kertaa halvempaa mitä apteekin sama kama.

Ja juu tiedetään että tällekin oma kettunsa ennenkun joku tulee sanomaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 670
Viestejä
4 288 811
Jäsenet
71 712
Uusin jäsen
eonosity1

Hinta.fi

Ylös Bottom