- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 751
NormipäiväTänään vituttaa kaikki.
NormipäiväTänään vituttaa kaikki.
Viitisentoista vuotta sitten alalla työskennelleenä sanon, että mielestäni kyllä. Hyvä puhelinmyyjä ei tuosta ota yhtään nokkiinsa, vaan jopa arvostaa sitä. Ei sille myyjälle makseta palkkaa siitä, että höpöttelee ihmisille, vaan siitä, että tekee myyntiä. Joten mitä vähemmän viet myyjän työaikaa tietäen, että et varmasti osta mitään, niin sitä parempi. Ihmisiä hekin ovat ja työtään tekevät elantonsa eteen. Mulkku ei kuitenkaan pidä olla, vaan asiallisesti keskeyttää ja kehottaa siirtyä seuraavaan numeroon.Eli pitääkö se vaan keskeyttää heti puhelun tultua tylysti homma koska molempien aika menee hukkaan? Äskeinen puhelu kesti 1:45min..
Käytetään pikkupaikan viimeisetkin voimavarat sisäiseen tutkintaan ja varmistetaan, että jatkossa paikasta ei varmasti saa minkäänlaista apua. Jopa sympatian antaminen pää kainalossa olevalle potilaalle ehdottomasti kiellettävä ja kaikin keinoin varmistettava, että näin myös toimitaan! Voi V..., että alkoikin nyppimään! Oikeisiin asioihin taas osataan keskittyä!Vs. palvelujohtaja Jukka Heikkinen Pohjois-Karjalan terveyspalveluista vastaavalta Siun sotelta sanoo, että Hoffmeyerin tapauksessa ei ole toimittu Siun soten ohjeistuksen mukaisesti.
– Asiaa selvitetään sisäisen tutkinnan kautta, Heikkinen toteaa.
Sama vika, on alkanut oppia tunnistamaan nuo muutamassa sekunnissa ja kieltäytymään kohteliaasti. Itse en enää vastaa omalla nimellä tuntemattomiin numeroihin ja jos vastapuoli kysyy "Oliko xxx puhelimessa?" niin tietää jo että on joku turha kaupustelija ja vastaan jo siinä vaiheessa suoraan että "jos yrität myydä jotain niin ei kiitos" ja yleensä siinä vaiheessa vastapuoli luovuttaa ja toivottaa päivänjatkot.Mulla tapana keskeyttää puhelinmyyjät ja asiallisesti todeta että nyt ei tule kauppoja, kannattaa soitella seuraavalle. Lähes poikkeuksetta tuumaavat että okei, kiitos ja hyvää päivänjatkoa.
Pakko kompata! Niiden myyjien (en tiedä päteekö tää kaikkiin) palkka muodostuu pääasiassa komissioissa, eli ne saa jonkun osan siittä myydystä diilistä. Eli se on niille myyjellikken tuotttoisampaa kun he pääsevät seuraavan uhr... asiakkaaseen kiinni.Mulla tapana keskeyttää puhelinmyyjät ja asiallisesti todeta että nyt ei tule kauppoja, kannattaa soitella seuraavalle. Lähes poikkeuksetta tuumaavat että okei, kiitos ja hyvää päivänjatkoa.
Yllättävän paljon nuo soittelevat ihan randomilla ilman mitään ennakkotietoja vaikka luulisi että edes jotain optimointia tuossa jo nykyaikana tehdään. Hyvä esimerkki on puhelinliittymän kaupustelijat, jopa samalta operaattorilta mistä nykyinen liittymä on. Ensin luvataan "takuulla löytyy halvempi ja parempi liittymä sinulle" ja sitten kun hetken juttelee niin soittajalla ei ole mitään käsitystä millainen liittymä minulla sattuu olemaan ja mitä maksan kuukaudessa siitä. Itselläni siis esimerkiksi on sellainen liittymä joka täyttää kaikki tarpeeni, on edullinen eikä sitä ole ollut myynnissä vuosikausiin. Silti yritetään halvimpana vaihtoehtona kaupata sellaista liittymää joka tulisi minulle vähintään 5e/kk kalliimmaksi kuin nykyinen. Itsellä siis sattuu olemaan sellainen liittymä jossa on 50Mbps data (puoli-ilmaiseksi) ja nykyään on tarjolla joko jotain käsittämättömän hitaita tai sitten monen sadan megan liittymiä vaikka tuo 50M riittää itselleni ihan hyvin. Itse soittelen erittäin vähän ja viestittelen muilla medioilla kuin tekstareilla joten mitään tekstaripakettiakaan en tarvitse. Nykyään vaan ei ole mitään edes suunnilleen vastaavaa liittymään vastaavaan hintaan.Pakko kompata! Niiden myyjien (en tiedä päteekö tää kaikkiin) palkka muodostuu pääasiassa komissioissa, eli ne saa jonkun osan siittä myydystä diilistä. Eli se on niille myyjellikken tuotttoisampaa kun he pääsevät seuraavan uhr... asiakkaaseen kiinni.
Itellä on pääasiassa toiminu, kun he on aloittanut sen myyntipuheen, niin: Minä "Anteeksi, saanko keskeyttää?", Myyjä "Joo, toki", Minä "En ole kiinnostunut ostamaan xxx", Myyjä (saattaa kysyä pari tarkentavaa kysymystä, mut pääasiassa jatkuu seuraavasti) "Kiitos ja hyvät päivän jatkot!". Toki niitä amatöörejäkin löytyy tuolta alata keleesti, jotka ei tajua parastaan tyyliin telkussa pyörinyt sarja "Vitun puhelinmyyjät", jossa se ns. "pomo" muistaakseni painotti, että pitää vaan jatkaa sitä myyntipuhetta, vaikka asiakas sanoisi mitä. Sitten ne elinmyyjät pahoittimielensä kun asiakas löi luurin korvaan... Jännä juttu...
Luulis tuon puhelinmyyjä homman olevan sen verran yksinkertaista, että typerinki "pomo" ymmärtäis, että se on "massapommitusta" ei mitään tarkkusammuntaa, tai no nykyisin taitaa olla paremmat "asiakasprofiilit" käytössä... Kiitos sos.media, hakukoneet (Alphapet/Google), jne. Ahhhh.. Meinas unohtua lainsäädäntö yksityisyydestä, joka tulee n. 10-vuotta perässä.
Välillä niitä myyjiä toki kannattaa kuunnella, jos sattuu itsellä soppari vaikka kännyliittymästä loppumassa, niin sieltä oikeasti saattaa tulla hyvä tarjous.
Pro versio on keskeyttää puhelinmyyjän litaniat ja kieltää suoramarkkinointi kyseisestä firmasta. Muuten soittavat päivän, viikon tai kuukauden kuluttua uudelleen.Mulla tapana keskeyttää puhelinmyyjät ja asiallisesti todeta että nyt ei tule kauppoja, kannattaa soitella seuraavalle. Lähes poikkeuksetta tuumaavat että okei, kiitos ja hyvää päivänjatkoa.
Mulla on androidissa tämä Should I Answer? - Apps on Google Play sovellus ollut pari vuotta käytössä.Pro versio on keskeyttää puhelinmyyjän litaniat ja kieltää suoramarkkinointi kyseisestä firmasta. Muuten soittavat päivän, viikon tai kuukauden kuluttua uudelleen.
Vielä asml:n kieltopalvelu päälle: Kieltopalvelut
Tosi harvoin tulee nykyään puhelinhäiriköiden soittoja.
En tiedä nykytilanteesta Suomessa, kun en ole 10 vuoteen siellä enää asunut, mutta aikoinaan juurikin noita puhelinliittymien tarjouksia hyödyntäen selvisin yli kolme vuotta maksamalla ainoastaan kiinteän kuukausimaksun 0,99€ tarvimatta koskaan vaihtaa operaattoria. 6-12kk välein hyväksyin tarjouksen kilpailijalta, ja muutaman päivän sisään tuli omalta opetaattorilta vastatarjous, jonka myöskin hyväksyin.Yllättävän paljon nuo soittelevat ihan randomilla ilman mitään ennakkotietoja vaikka luulisi että edes jotain optimointia tuossa jo nykyaikana tehdään. Hyvä esimerkki on puhelinliittymän kaupustelijat, jopa samalta operaattorilta mistä nykyinen liittymä on. Ensin luvataan "takuulla löytyy halvempi ja parempi liittymä sinulle" ja sitten kun hetken juttelee niin soittajalla ei ole mitään käsitystä millainen liittymä minulla sattuu olemaan ja mitä maksan kuukaudessa siitä. Itselläni siis esimerkiksi on sellainen liittymä joka täyttää kaikki tarpeeni, on edullinen eikä sitä ole ollut myynnissä vuosikausiin. Silti yritetään halvimpana vaihtoehtona kaupata sellaista liittymää joka tulisi minulle vähintään 5e/kk kalliimmaksi kuin nykyinen. Itsellä siis sattuu olemaan sellainen liittymä jossa on 50Mbps data (puoli-ilmaiseksi) ja nykyään on tarjolla joko jotain käsittämättömän hitaita tai sitten monen sadan megan liittymiä vaikka tuo 50M riittää itselleni ihan hyvin. Itse soittelen erittäin vähän ja viestittelen muilla medioilla kuin tekstareilla joten mitään tekstaripakettiakaan en tarvitse. Nykyään vaan ei ole mitään edes suunnilleen vastaavaa liittymään vastaavaan hintaan.
Liittymätarjouksia olen monesti noilta soittelijoilta kuunnellut mutta käytännössä kaikki muut puhelut koitan päättää mahdollisimman nopeasti, harvoin kukaan sattuu puhelimitse myymään sellaista palvelua mitä haluaisin.
Oli useampia tuotteita ja maksettu luottokortilla ja sitten rahaa pyörii miten sattuu. En jaksa ottaa riskiä että ne on jo jotenkin pakattu tai muuta.Kyllähän se mahdollinen Cancel napin painaminen on aikalailla säätöä. Ymmärrän kuitenkin, jäisi vitutus päivä pois![]()
Juu. Tilauksessa näkyy se nappi, jos on vielä suoraan mahdollista peruuttaa.Oli useampia tuotteita ja maksettu luottokortilla ja sitten rahaa pyörii miten sattuu. En jaksa ottaa riskiä että ne on jo jotenkin pakattu tai muuta.
En oikein ymmäerä miksi tuo asia pitää nähdä näin negatiivisena? TeT on (tärkeä) osa opintosuunnitelmaa, siis osa koulutusta - eikä koulutuksesta ole tapana maksaa opiskelijalle. Kesätyöt ovat sitten asia erikseen.Koulut alkoi ja TET-jaksot tulossa teineille. Pisimmillään työelämään pitää tutustua kahden viikon ajan. Kaunis toive on, että nuori tutustuu yritykseen, eri työtehtäviin ja ammatteihin, vaadittaviin koulutuksiin ja niin edelleen. Mitään palkkaa ei makseta nuorelle. Oma arvaus korvauksesta yrittäjälle on nolla. Kaksi viikkoa 6 tunnin päiviä on mielestäni aika hiton pitkä aika tuollaiseen. Ellei tavoite sitten ole teettää ihan oikeaa työtehtävää ilmaiseksi.
Samalla saat kuitenkin työttömyyskorvausta? jotain asumistukeakin ehkä? Älä rutise, ei tämä maa pyöri kotona makaamalla, nytkin me työssäkäyvät maksetaan kokoajan sun elämistä.Älä kuule huoli TETistä, itse teen 8kk palkatonta työjaksoa 8 tunnin päivillä aikuisena firmalle. Tämä tuntuu aikalailla uudelta normaalilta, reipas ilmaistyö. 9€ päivä ja tappiolle menee kun syö lounaan jo. Tämmöistä se nykyään. Kannattaa kertoa nuorelle että nykyään teetetään runsaasti ilmaistöitä jos et ole jo valmis ammattilainen.
Minulle riittää, että asenteesi ihmisenä muuttuu paremmaksi.Kiitos rahoista. Ehkä minusta tulee joku päivä vielä tuottava veronmaksaja tämän erikoisammattitutkinnon johdosta.
No mitä vit. Halusin vain tuoda esiin että se on normalisoitunut että teetetään ilmaistyötä että myönnetään tukia. Monet systeemit kuten myös rekrykoulutukset ovat vartavasten pitkiä, että kouluttautuja saa tehdä vaivanpalkakseen ilmaistöitä reiluhkosti. En oo ihan satasella vakuuttunut että tämä on oikea tapa, mutta mikäs tässä kait ollessa.Minulle riittää, että asenteesi ihmisenä muuttuu paremmaksi.
No eihän tuo ole oikein mitenkään että teet ilmaiseksi, samalla kun kolleegat nauttii palkkaa. Olkoonkin vissiin opiskelun ohella. Väärin on sekin että jotkut tulee täällä vittuilemaan aiheesta.No mitä vit. Halusin vain tuoda esiin että se on normalisoitunut että teetetään ilmaistyötä että myönnetään tukia. Monet systeemit kuten myös rekrykoulutukset ovat vartavasten pitkiä, että kouluttautuja saa tehdä vaivanpalkakseen ilmaistöitä reiluhkosti. En oo ihan satasella vakuuttunut että tämä on oikea tapa, mutta mikäs tässä kait ollessa.
Eka kerta
Ainakin Prismoissa ja monissa S-marketeissä on (yleensä infon tai veikkauspisteen lähellä) asiakaslukija, jossa korttia käyttämällä sen voi aktivoida tai päivittää.Kylläpä S-Pankki on näppärä.. Eka kerta kun oli tarkotus käyttää sen korttia maksamiseen ihan S-Marketissa. Tilillä on pätäkkää, bonuksetkin on kertyny sillä kortilla ihan niin kun pitääkin, niin ei se kortti ihan dööd ainakaan ole. Kortti lukijaan, pinkoodin näpytys. No eikö se ala ulisemaan että korttia ei tunnistettu. Ei kassakaan keksiny että mikä sitä vaivaa ja testattiin ihan jokusen kerran.
Hitusen ärsyttää, kun muut tilit sattu olemaan nollissa just nyt. Ehän mä mitään sit oliskaan halunnu ostaa.
Siis sitä korttia piti aikoinaan käyttää siinä s-pankin lukijassa ja näpytellä tunnusluku, että se aktivoitui ylipäätään niitä bonuksia kirjaamaan.Sitä ääs-korttia pitää ekan kerran käyttää vaik automaagilla, riittää vaikka saldokysely tai ääs-pankissa, niin se aktivoituu..
Kyllä se vielä kerkiää muuttamaan suunnitelmaansa 10 kertaa ja lopulta valittaa että eihän tässä toimi mikään... Mä en enää jaksa myydä mitään jossain FB:ssä tai vastaavassa paikassa kun ei siitä tule kuin vitutus kun ihmiset tinkaavat älyttömiä ja vaikka on virheet listattu niin silti jälkeenpäin itketään että oli naarmu takakulmassa tms.Erehdyin laittamaan vanhan telkkarin paikalliseen roskalavaryhmään. Ihan ensimmäisenä ilmoitin ettei siinä toimi muuta kuin langaton ja kaikki liittimet on pimeänä.
Tun viestimyrsky yksityisviesteinä. Noh, jos ensimmäinen varaaja hakee sen pois niin ei mitään.
Muok. Sorttiasemalle n. 20km mihin olin sitä viemässä. Ensimmäinen varaaja halusi kotiinkuljetuksen, mutta ilmeisesti hakee kuitenkin. Pari viestiä eteenpäin ja joku tarjosi siitä 60€
Ajattelin säästäväni sen sorttiasemalla käynnin, mutta paskamyrsky siitäkin seurasi. Mitään ollut myymässä vaan antamassa pois.Kyllä se vielä kerkiää muuttamaan suunnitelmaansa 10 kertaa ja lopulta valittaa että eihän tässä toimi mikään... Mä en enää jaksa myydä mitään jossain FB:ssä tai vastaavassa paikassa kun ei siitä tule kuin vitutus kun ihmiset tinkaavat älyttömiä ja vaikka on virheet listattu niin silti jälkeenpäin itketään että oli naarmu takakulmassa tms.
Hyvin on tullut Postnordin kuljettamatkin paketit perille.
Toisaalta, sieltä voi lukea myös Postista (Posti sai maininnan "Huono" arvosanalla 1,4 / 5 Trustpilotissa), Matkahuollosta (Matkahuolto sai maininnan "Huono" arvosanalla 1,5 / 5 Trustpilotissa), UPS:stä (UPS sai maininnan "Välttävä" arvosanalla 2 / 5 Trustpilotissa) jne.![]()
PostNord Oy sai maininnan "Hyvä" arvosanalla 4,1 / 5 Trustpilotissa
Oletko samaa mieltä yrityksen PostNord Oy TrustScoresta? Kerro mielipiteesi tänään ja katso, mitä 36 813 muuta asiakasta ovat jo sanoneet.fi.trustpilot.com
Sieltä lukemaan.
Tämä kyllä pisti vituttamaan itseäkin sen verran paljon että meinas jäädä paketti noutamatta. Ajattelin nopeaa napata paketin matkaan työmatkalla ja valmiiksi vähän kiire. Viimeinen kerta kun postnordia käytän, jos ainoa vaihtoehto niin jää tuote ostamatta.Postnord perkele.
Tilasin kengät ja toimitus tuolla firmalla.
Itse toimitus automaattiin onnistui melko hyvin mutta ei tullut lunastuskoodia vaan nykyään pitää ladata puhelimeen sovellus että paketin pystyy lunastamaan.
Ja ei sekään riitä vaan piti luoda tili siihen sovellukseen, laittaa Bluetooth päälle ja vielä sijainti napata puhelimen valikoista päälle.
Saa olla kyllä viimenen paketti minkä otan Lähiboxi vai mikä saatana olikaan.
Onkohan tuolla menossa joku pakettiautomaattinen päivittäminen "parempiin" versioihin, ei ole tullut tuollaista itsellä vastaan. Taitaa jäädä Postnord nyt tosiaan käyttämättä jatkossa, jos vaan itse voi siihen vaikuttaa.Tämä kyllä pisti vituttamaan itseäkin sen verran paljon että meinas jäädä paketti noutamatta. Ajattelin nopeaa napata paketin matkaan työmatkalla ja valmiiksi vähän kiire. Viimeinen kerta kun postnordia käytän, jos ainoa vaihtoehto niin jää tuote ostamatta.
Puhuin omista kokemuksista, en muiden.![]()
PostNord Oy sai maininnan "Hyvä" arvosanalla 4,1 / 5 Trustpilotissa
Oletko samaa mieltä yrityksen PostNord Oy TrustScoresta? Kerro mielipiteesi tänään ja katso, mitä 36 813 muuta asiakasta ovat jo sanoneet.fi.trustpilot.com
Sieltä lukemaan.
Ymmärrän yskän kun tämä tulee puskista eteen , mutta kun kerran olet tämän tehnyt niin eikö kaiken sitten pitäisi sujua varsin heposti ? Ennen: menet automaatille kaivat kännykän taskusta ja kasot teksitiviestistä siltä sen koodin. UUSI: menet automatille ja kaivat kännykän ja avaat apin. Mikä on loppupelissä se ero ?Tämä kyllä pisti vituttamaan itseäkin sen verran paljon että meinas jäädä paketti noutamatta. Ajattelin nopeaa napata paketin matkaan työmatkalla ja valmiiksi vähän kiire. Viimeinen kerta kun postnordia käytän, jos ainoa vaihtoehto niin jää tuote ostamatta.
Tämä juuri kun en halua sitä hemmeti appia joka ikiseen paveluun. Poistin tilin ja apin samantien tuon jälkeen.Ymmärrän yskän kun tämä tulee puskista eteen , mutta kun kerran olet tämän tehnyt niin eikö kaiken sitten pitäisi sujua varsin heposti ? Ennen: menet automaatille kaivat kännykän taskusta ja kasot teksitiviestistä siltä sen koodin. UUSI: menet automatille ja kaivat kännykän ja avaat apin. Mikä on loppupelissä se ero ?
Siitä olen samaa mieltä että vituttaahan se joka hemmetin asiaa varten pitää olla oma appi ja tilejä luoda. Toivottavasti appi sitten antaa jotain lisäetuja/palveluita vastapalveluksi. ( esim paketin seuranta ? tjms )
Olikohan tuo viisasta ? Olet jälleen lähtöruudusssa ja vitutus automaatilla odottaa ennemmin tai myöhemminPoistin tilin ja apin samantien tuon jälkeen.