Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
686
Muta eipä noille taparikollisille vissiin nykyään voi mitään, nauravat vaan ja pyyhkivät sakkolapulla perseensä ja sama meno jatkuu seuraavana päivänä. Putkaan vaan toistuvista ylinopeuksista ja rattijuoppouksista sun muista vastaavista. Tosin, sitten olisi vankilat heti täynnä...
Taitaa olla ilkivalta (paikkojen hajottaminen + sotkeminen) ja varastelut/näpistelyt samaa settiä myöskin. Eli poliisi sanoo että "soo soo" ja seuraavana päivänä voi olla sama homma uudelleen. Oliko se niin että nykyään teoriassa voi päivittäisten kaljojen hakemisesta jossain vaiheessa joutua jopa linnaan (? en ole ihan varma) mutta eihän sillä noin muuten mitään merkitystä ole jos kerran vuodessa tai muuten satunnaisesti käy hetken linnassa.

Tuosta sun viestin ylinopeuksista sen verran että niistä kyllä otetaan hyväpalkkaiselta ihmiseltä todella rajuja pikavoittoja. No, tuosta saakin taas pitkän keskustelun ja aika monen mielipiteet on joko puolesta tai vastaan (todella isoille ylinopeussakoille siis).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 407
Ei jumalauta.
Tilasin paketin Saksasta väärällä osoitteella. Käytin Paypalia jota käytän hyvin harvoin, mutta olin saanut sinne rahapalautuksen niin ajattelin käyttää ne rahat pois. Mulla on varmaan vanha osoitteeni paypalin defaultina ja en älynnyt vaihtaa sitä eli oma vika. Enkä toki tajunnut kuin vasta nyt kun tuli Postilta ilmoitus valita toimitustapa.
No eipä siinä mitään, yleensä paketin voi ohjata noutopisteeseen, mutta nähtävästi tämän paketin kanssa ei onnistu kuin toimitusajan valinta.

Onneksi Postilla on chat:
"Kaikki asiakasneuvojat ovat juuri varattuna"

1683091387156.png


Juuri lopetin 20min jonottamisen postin palvelunumeroon.
Hauskintahan tässä että puhelun aikana Postista numerosta tuli soitto, mutta soittaja katkaisi hetin kun varmaan hänelle tuli "henkilö puhuu toista puhelua" vastaan :mad:
Ja toki numero sellainen johon ei voi soittaa takaisin :cautious:
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 280
Tilasin eräästä verkkokaupasta kuusi tuotetta. Ensimmäiseen pakettiin laittoivat neljä ja sitten sähköpostilla ilmoituksen, että loput tulevat myöhemmin. Toiseen paketiin tuli yksi tuote ja sähköpostiin ilmoitus että kolmas tavara tulee myöhemmin. No se kolmas tavara tuli sitten nelisen viikkoa ensimmäisten jälkeen kun olin matkoilla. Viimenen noutopäivä postista olisi ollut 1.5., mutta enhän minä sitä ollut siihen mennessä noutamassa joten nyt se on matkalla takaisin lähettäjälle. :poop:
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
505
Koirien "burana".
Ihmisille on reseptivapaita särkylääkkeitä hurumycket. Mutta siinä missä ihminen voisi napata napin naamariin pikku haaverin jälkeen niin koirien kanssa on ensin mentävä eläinlääkäriin heittämään muutamia satasia sinne.
Tietysti maksoin mutta miksi koirille ei voi olla jotain mietoa kipulääkettä jota voisi saada apteekista ilman reseptiä?

En ole oikein perehtynyt narkkaamiseen ,mutta en usko että koirien särkylääkkeet toimisivat yhtä tehokkaasti kuin herska joten en oikein usko että kyseessä olisi joku juttu millä sitä yritettäisiin suitsia.

Miksi apteekissa ei voisi olla koirille särkylääkkeitä?
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
298
Koirien "burana".
Ihmisille on reseptivapaita särkylääkkeitä hurumycket. Mutta siinä missä ihminen voisi napata napin naamariin pikku haaverin jälkeen niin koirien kanssa on ensin mentävä eläinlääkäriin heittämään muutamia satasia sinne.
Tietysti maksoin mutta miksi koirille ei voi olla jotain mietoa kipulääkettä jota voisi saada apteekista ilman reseptiä?

En ole oikein perehtynyt narkkaamiseen ,mutta en usko että koirien särkylääkkeet toimisivat yhtä tehokkaasti kuin herska joten en oikein usko että kyseessä olisi joku juttu millä sitä yritettäisiin suitsia.

Miksi apteekissa ei voisi olla koirille särkylääkkeitä?
Hyvin akuuttiin vaivaan Ketorin saattaa olla vähiten huono ihmisten lääkkeistä.

Toinen hyvä vaihtoehto on vaihtaa asemaa jolla voi asioida puhelimitse näissä akuuteissa tarpeissa ilman käyntiä. Vituttaa silti sama asia.
 

Katurokkari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2023
Viestejä
25
Koirien "burana".
Ihmisille on reseptivapaita särkylääkkeitä hurumycket. Mutta siinä missä ihminen voisi napata napin naamariin pikku haaverin jälkeen niin koirien kanssa on ensin mentävä eläinlääkäriin heittämään muutamia satasia sinne.
Tietysti maksoin mutta miksi koirille ei voi olla jotain mietoa kipulääkettä jota voisi saada apteekista ilman reseptiä?

En ole oikein perehtynyt narkkaamiseen ,mutta en usko että koirien särkylääkkeet toimisivat yhtä tehokkaasti kuin herska joten en oikein usko että kyseessä olisi joku juttu millä sitä yritettäisiin suitsia.

Miksi apteekissa ei voisi olla koirille särkylääkkeitä?
No mä nyt ekaks miettisin, mihin eläinlääkäriin koirani vien. En veisi sitä missään nimessä jonnekin Evidensiaan ( tai sen alaisuudessa toimiviin), jossa kaikki toimenpiteet, varmaan tervehdyksestä alkaen maksaa satoja euroja, ilman kummempia tutkimuksia.
Usea eläimelle määrätty reseptilääke on ihan ihmisten särky/tulehduslääke, jota ei saa reseptittä ihmisetkään..
Ehkä tolla, ettei vapaasti myydä eläimille lääkkeitä, pyritään siihen eläinten hyvinvointiin. Ei se koira, tai kilpikonna osaa kertoa omistajalleen mihin särkee, ja kuinka paljon, niin ehkäpä eläinlääkärillä on hieman enemmän tietoa ja taitoa, kuin meidän omistajien mutu-tieto.
Oikeaa vastausta en tiedä, kunhan kirjoitin ajatukseni sanoiksi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
579
Tilasin eräästä verkkokaupasta kuusi tuotetta. Ensimmäiseen pakettiin laittoivat neljä ja sitten sähköpostilla ilmoituksen, että loput tulevat myöhemmin. Toiseen paketiin tuli yksi tuote ja sähköpostiin ilmoitus että kolmas tavara tulee myöhemmin. No se kolmas tavara tuli sitten nelisen viikkoa ensimmäisten jälkeen kun olin matkoilla. Viimenen noutopäivä postista olisi ollut 1.5., mutta enhän minä sitä ollut siihen mennessä noutamassa joten nyt se on matkalla takaisin lähettäjälle. :poop:
Jos on Postin toimittama paketti, lisäaikaa saa ihan kysymällä. Viimeksi se ei edes maksanut mitään.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 753
Jos on Postin toimittama paketti, lisäaikaa saa ihan kysymällä. Viimeksi se ei edes maksanut mitään.
Saa. Minua tosin läksytettiin viimeksi aspan suunnasta: Nuori jannu veti kovan päätöksen roolia, ja vannotti, että on sitten viimeinen kerta. Minä lupasin. Outo puhelu oli. :hmm:
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
302
Tilasin eräästä verkkokaupasta kuusi tuotetta. Ensimmäiseen pakettiin laittoivat neljä ja sitten sähköpostilla ilmoituksen, että loput tulevat myöhemmin. Toiseen paketiin tuli yksi tuote ja sähköpostiin ilmoitus että kolmas tavara tulee myöhemmin. No se kolmas tavara tuli sitten nelisen viikkoa ensimmäisten jälkeen kun olin matkoilla. Viimenen noutopäivä postista olisi ollut 1.5., mutta enhän minä sitä ollut siihen mennessä noutamassa joten nyt se on matkalla takaisin lähettäjälle. :poop:
Itse tilannut nyt 2 eri paikasta, molemmista 3 kpl tuotteita. Jokainen tuote tulee omassa paketissaan. Peräkkäisinä päivinä saapuvat ja levitellään 2km säteellä eri automaatteihin tai tiskille, mihinkä nyt sattuu mahtumaan. Tämmöiseksi on näköjään mennyt.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 334
Saako ilmaisesta tuotteesta ärsyyntyä? Olin asentanut puhelimeen Lidlin apin ja sitä kautta sain ilmaiseksi paketin Tastino -brändillä myytävää Rye Crispbread Whole Grain "näkkileipää". Lainausmerkit, koska tuote ilmeisesti yrittää esittää näkkileipää. Tänään aamulla avasin paketin ja tein leivät kahvin kanssa --> aivan karmeaa kuivaa sahajauhoa. En edes tiedä miten on puristamalla saatu levy tehtyä, vai onko vähän laitettu erikeepperiä sekaan kuitenkin. Harmi ettei ole tulisijaa, koska tavaralle oikea paikka olisi saunan pesä. Jos se edes palaisi kunnolla, epäilen vahvasti.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 646
14kk takaa olevissa silmälaseissa toisessa linssissä hirveet narmut eikä mitää hajua mistä on tommoset tulleet. Koko ajan tuntunut viime aikoina että näkökenttä jotenki vasemmasta välillä sumeana, mutta vaikka kuinka on yrittänyt tiirailla nii en oo noita narmuja aiemmin nähnyt. Ihan jännä ku juuri näitä laseja olen pitänyt hyvänä, puhistanut lähinnä vain vedellä ja saippualla enkä paidanreunnalla. Kauankohan tätä jaksaa... Pakkohan se jossaki vaiheessa on uusia. Edelliset oli kyl ihan narmuilla mutta ei se haitannut ku pimiällä ku valoista tuli semmoset pulsarimaiset.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 834
vaikka kuinka on yrittänyt tiirailla nii en oo noita narmuja aiemmin nähnyt.
Nykyisissä laseissa on onneton kovapinnoite joka hajoaa helposti tehden sellaisia viivamaisia viillolta näyttäviä vahinkoja. Pilaa lasit. Kannattaa viedä liikkeeseen katsottavaksi.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
505
Vihaan uusia laitteita. Vika ei ole laitteissa vaan siinä että ne vanhat laitteet on synkronoitu kaikki yhteen ja minua ei kiinnosta vittujakaan synkronosoida lisää roinaa.
Olen käyttänyt koko saatanan päivän puhelelimeen liittyvään paskaan.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
631
Vihaan uusia laitteita. Vika ei ole laitteissa vaan siinä että ne vanhat laitteet on synkronoitu kaikki yhteen ja minua ei kiinnosta vittujakaan synkronosoida lisää roinaa.
Olen käyttänyt koko saatanan päivän puhelelimeen liittyvään paskaan.
Ymmärrän tuskasi ja ei ole tarkoitus lisätä sitä, kerron vain omista kokemuksista:

Muista odottaa sitä hetkeä kun oot jo pistänyt luurisi SER:riin ja vastaasi tulee yhtäkkiä se yksi miljoonasta tilanne, joka vaatii tietoja entisen luurin "Muistiinpanot"-sovelluksesta, joka tottakait on rakennettu tallentamaan jokainen vi***n tekstinpätkä tietokantaan, eikä mihinkään txt-tiedostoon ja ei varsinkaan hakemistoon, josta se olisi loogista hakea. Ja ettei vieläkään olisi liian helppoa: Sen tietokannan sijaintiahan ei nyt vaan voi missään tapauksessa kertoa suoraan sovelluksessa, vaan se pitää googlettaa, jota kautta selviää et se on non puolen miljoonan alikansio polun alla.

Noh, ei siinä mitään hakkaat sormet verillä sen polun läpi, kunnes huomaat et vinkin ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali...kansion alta ei enään löydykkään sitä seuraavaa kansiota. Vinkkiä tarkemmin tutkiessa selviää, että sen sen tietokannan sijainti vaihtelee versioittan, sekä firmiksestä riippuen...

Tuosta eteenpäin en enään muista muutakuin et ihmettelin et miksi oon avannu ikkunan -29C pakkasessa ja miksi Karhu-ryhmä rynnäköi mun kämppään...
 
  • Tykkää
Reactions: mti
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 157
Puolentatoistatunnin palaveri henkilöstölle "uusissa" tiloissa. Alkuvuoden tappiot jotenkin käännetty duunarien kädettömyydeksi, eikä johtoportaan idiottimaisien päätösten johtosummaksi.

Johtopäätös: perutaan duunarien lomat ja tehdään syksyn työt kesällä. Loppuvuoden tilauskanta näytti taas niin helvetin lupaavalta.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
505
näh.Lisään tähän samsungingin sivussa olevan sormenjälki-lukon. Toki syytän vain itseäni ettäonnistun ostamaan paskaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 157
Johtoporras poltti sillat kolmmimman isoimman tilaajan kesken. Ajautti muuton pahimpaan tilaustilaanteeseen ja muutolla/vänkäyksellä aiheutti yli puolen duunariporukasta irtisanoutumisiin. (Tässäkin oli mahdollisuus tehdä se muutto järkevään ajankohtaan.)

ja HR selittää jotain yhdenvertaisuusperiaatteesta. On se saatana jos sähköalan yrityksen pihassa ei saa sähköautoa ladata vaikka on valmis siitä maksamaan ja kustantamaan siihen mittarin.
 
Viimeksi muokattu:

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
485
Johtoporras poltti sillat kolmmimman isoimman tilaajan kesken. Ajautti muuton pahimpaan tilaustilaanteeseen ja muutolla/vänkäyksellä aiheutti yli puolen duunariporukasta irtisanoutumisiin. (Tässäkin oli mahdollisuus tehdä se muutto järkevään ajankohtaan.)

ja HR selittää jotain yhdenvertaisuusperiaatteesta. On se saatana jos sähköalan yrityksen pihassa ei saa sähköautoa ladata vaikka on valmis siitä maksamaan ja kustantamaan siihen mittarin.
Kai tämä on se sama sähkökeskuksien kokoonpanoon keskittynyt firma, jonka TJ itki ettei saa työntekijöitä niin pitää palkata ulkomailta.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
99
Ymmärrän tuskasi ja ei ole tarkoitus lisätä sitä, kerron vain omista kokemuksista:

Muista odottaa sitä hetkeä kun oot jo pistänyt luurisi SER:riin ja vastaasi tulee yhtäkkiä se yksi miljoonasta tilanne, joka vaatii tietoja entisen luurin "Muistiinpanot"-sovelluksesta, joka tottakait on rakennettu tallentamaan jokainen vi***n tekstinpätkä tietokantaan, eikä mihinkään txt-tiedostoon ja ei varsinkaan hakemistoon, josta se olisi loogista hakea. Ja ettei vieläkään olisi liian helppoa: Sen tietokannan sijaintiahan ei nyt vaan voi missään tapauksessa kertoa suoraan sovelluksessa, vaan se pitää googlettaa, jota kautta selviää et se on non puolen miljoonan alikansio polun alla.

Noh, ei siinä mitään hakkaat sormet verillä sen polun läpi, kunnes huomaat et vinkin ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali-ali...kansion alta ei enään löydykkään sitä seuraavaa kansiota. Vinkkiä tarkemmin tutkiessa selviää, että sen sen tietokannan sijainti vaihtelee versioittan, sekä firmiksestä riippuen...

Tuosta eteenpäin en enään muista muutakuin et ihmettelin et miksi oon avannu ikkunan -29C pakkasessa ja miksi Karhu-ryhmä rynnäköi mun kämppään...
Oonko missanut jotain? Kaikki puhelimesta on pilvessä ja kun vaihtuu puhelin niin palautus pilvestä ja näin on ollut yli 5 vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 685
Sanos muuta.. itselläni vielä silmät valuu niin ettei eteen näe. Onneksi allergiaoireisiin ei kuulu korvien soiminen niin pääsee eteenpäin edes kuuloaistin avulla.
Itsellä sentään silmät ei valu mutta välillä kyllä kutisee. Onneksi katupölyn "kukinta" alkaa olla täälläpäin jo melkein ohi, se kun ensin aloitti tuon pärskimisen ja nyt tuo perkeleen koivun siitepöly perään. Onneksi ihan käsikauppalääkkeet tepsii itselleni kohtalaisen hyvin mutta auta armias jos unohdat ottaa sen aamulla ja lähdet jonnekin...
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
631
Kai tämä on se sama sähkökeskuksien kokoonpanoon keskittynyt firma, jonka TJ itki ettei saa työntekijöitä niin pitää palkata ulkomailta.
Tuli tuosta mieleen amiksen aikainen kesätyöfirma elektroniikan puolelta. Firma päätti säästää työntekijä kuluissa siirtämällä pari kokoonpanolinjaa Intiaan, tai Kiinaan (en muista enään kumpaan). Tais mennä kokonaiset 6kk kun alkoi kuulua valituksia kyseisten linjojen tuotteista asiakkailta et heidän vasta asennetut tuotteet ei toimi ja puskee samaa virhekoodia.

Noi tuotteet jotka oli valmistettu Intiassa/Kiinassa, tuli siis (ainakin loppuvaiheessa) bumeragina Suomeen testattavaksi kun uusi, kallis, upea ja halpa pyörittää alihankinta firma ei löytänyt mitään ongelmaa. Kesätyöfirmalla loppu usko ja he lähetivät itselle tutuksitulleen paikallisen MacGyverin kattomaan et löytäiskö hän vikaa sieltä.

Ja todellakin löysi! Tuotannossa tapahtui virhe jokaikinen kerta samaan paikaan ja se näkyi myös lopputestauksessa (missä itsekkin vietin pääosan aikaani).

Ja kuinka Suomessa korjataan virhe, jonka löytää sillä pirun testerillä: tutkitaan missä vika on --> kun vika on paikallistettu ja, jos se on järjestälmällinen ongelma, asiasta ilmoitetaan omalle esimiehelle, kun et tiedä mikä on ongelman lähde jonne suuntautua suoraan. Muuuutta, ilmeisesti Intiassa/Kiinassa on erilainen: Kun vika jatkuva samaam kohtaan spotataan yksi-yhteen vastaavalla testerillä, joka oli myös käytössä Suomen päässä: No Intiassa/Kiinassa korjataan testeriä kun eihän se vika voi olla tuotannossa kun heidän tuotanto on täydellistä (ja asiasta oli juuri sovittu puhelimessä kesätyöfirman kanssa). Eli he olivat tiputtaneet testerin testipisteitä pois käytöstä niin kauan, kunnes se viallinen tuote meni läpi.

Ai ku ihanan kallista oli varmaan ne pikapikapika lentorahdit: Intia/Kiina --> Asiakas --> Intia/Kiina --> Suomi --> Intia/Kiina --> Asiakas.

TL;DR: Kesätyöpaikkani päätti säästää työntekijäkuluissa siirtämällä pari kokoonpanolinjastoa lopputestauksineen Intiaan/Kiinaan. Asiakas alkoi muutaman kk:n päästä valittamaan, että tuotteet sarjasta x eivät läpäise heidän testejä. Intia/Kiina vakuutti, että kaikki oli kunnossa. Kesätyöpaikan pomot sai tarpeekseen ja lähetti paikallisen MacGyverin. MacGyver löysi ongelman. Intian/Kiinan päässä oli "korjattu" testeriä niin kauan, että vialliset tuotteet meni läpi = testerille oli määritetty vikaan liittyvien testipisteiden huomioimatta jättäminen. Parisen vuotta myöhemmin sain kuulla, että kyseiset linjat siirretään takaisin Suomeen.

Jessus ku tuli pitkä... En jaksanu tarkistaa kirjoittamaani, joten koittakaa kestää :D.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
631
Oonko missanut jotain? Kaikki puhelimesta on pilvessä ja kun vaihtuu puhelin niin palautus pilvestä ja näin on ollut yli 5 vuotta.
Vau... Yli 5-vuotta!?

Joo, tuota sä oot missannut aika paljon... Ja tolla en tarkoittanut pelkkää yleisesti, vaan ihan "älypuhelimia". Älyluurit lainausmerkeissä sen vuoksi kun oon käyttäny "älypuhelimia" jo ennekuin niille keksittiin tuo termi.

Ja backup palautus pilvestä? Luuletko sä tosiaan, että en oo kokeillu koskaan sellaista!?

Mä toivon/rukoilen, että sä oot syntyny joskus 2000-luvuilla, jos et niin :facepalm:.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 034
Oonko missanut jotain? Kaikki puhelimesta on pilvessä ja kun vaihtuu puhelin niin palautus pilvestä ja näin on ollut yli 5 vuotta.
Varmaan. Tai no ei kai sen niin väliä, jos puhelimessa ei ole mitään _tärkeää_. Tai kaikki softat toimii/päivittyy pilven kautta.

Joka kerta kun Androidiin tulee uutta päivitystä, niin ei uskalla tehdä jos vaikka huomenna luurista paria softaa tarvitsikin. Uutta luuria en osta niin kauan kun tuo OP8 toimii. Vituttaa joka kerta asennella/tunnistautua miljoonaan eri sovellukseen. Sitten kun työn puolesta käytössä parikin 2FA appia käytössä, ja niiden aktivointi uuteen puhelimeen vaatii puhelin soiton parhaimmillaan ruotsin IT:lle, ja pahimmillaan puolaan soittoa.

Edit: Niin päivitykset on ajantasalla, pitää vain valita ajankohta että sen "uskaltaa" tehdä. Esim. pekkaspäivät on hyviä käyttää vianselvitykseen :poop:
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
631
Sitten kun työn puolesta käytössä parikin 2FA appia käytössä.
Siis vaatiiko firma et sovellukselle/sivulle X pitää käyttää luurin 2FA-appia Y ja sen päälle sovellukselle/sivulle A pitää käyttää luurin 2FA-sovellusta B?

Jos noin on, niin firmasi pomot ei selvästikkään ole kuultu KISS-periaatteesta (= Keep It Simple Stupid). Se et käyttäjiltä aletaan vaatimaan useampia sovelluksia tietosuojan/-turvan nimissä aiheuttaa pahimmillaan varjo-it:hen, jonka jälkeen about kaikki firman satsaukset tietosuojaan/-turvaan haihtuu savuna ilmaan.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 034
Siis vaatiiko firma et sovellukselle/sivulle X pitää käyttää luurin 2FA-appia Y ja sen päälle sovellukselle/sivulle A pitää käyttää luurin 2FA-sovellusta B?

Jos noin on, niin firmasi pomot ei selvästikkään ole kuultu KISS-periaatteesta (= Keep It Simple Stupid). Se et käyttäjiltä aletaan vaatimaan useampia sovelluksia tietosuojan/-turvan nimissä aiheuttaa pahimmillaan varjo-it:hen, jonka jälkeen about kaikki firman satsaukset tietosuojaan/-turvaan haihtuu savuna ilmaan.
"Työn puolesta", --> teen useammalle eri yritykselle töitä. Suurimman toimistolle on pääsy ja työpiste, niin riittää kirjautuminen ko. firman sisäverkoon. Etänä sitten joutuu käyttämään useampaakin 2FA-appia lähinnä VPN-yhteyden/ksien luomiseen. Sitten tietysti on perinteiset tekstarivarmennukset jne. tietyille tytäryhtiöiden nettisivuille.
Välillä ehkä tuskatustuttaa laittaa kaikki yhteydet aamulla auki. Mutta toisaalta etätyöt on mahdollistettu mistä vain, kunhan netti toimii.

Edit: Ja ketään ei kiinnosta missä/koska teen niitä etätöitä. Korona vähän sotki, mutta mökillä olin varmaan 2kk viime kesänä + 1kk verran etelä-euroopassa.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
631
Vau... Yli 5-vuotta!?

Joo, tuota sä oot missannut aika paljon... Ja tolla en tarkoittanut pelkkää yleisesti, vaan ihan "älypuhelimia". Älyluurit lainausmerkeissä sen vuoksi kun oon käyttäny "älypuhelimia" jo ennekuin niille keksittiin tuo termi.

Ja backup palautus pilvestä? Luuletko sä tosiaan, että en oo kokeillu koskaan sellaista!?

Mä toivon/rukoilen, että sä oot syntyny joskus 2000-luvuilla, jos et niin :facepalm:.
@Tinke82 Unohtu vielä yks: Näytä mulle luurin 1-to-1 -backuppi ilman luurin roottausta, sekä pykälän helpompana tehtävänä: näytä mulle backuppi, joka kopsaa sovelluksen sisäiset tiedot luurin omalla backupilla pilveen.

Aika alkaa nyt! Onnea tehtävään :lol:...
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
739
Alkoholi ja sen kanssa painivat kaverit. Tässä on tullut seurattua läheltä, kun kaveri kiskoo joka penninsä kurkusta alas. Duunissa tämä kaveri käy edelleen, mutta paljon parempi olisi olla työttömänä.

Duuninsa kautta hän saa viinaa ihan tuosta vaan, eli raha ei ole ongelmana.

Tuo alkoholi on tehnyt aika pahaa ihmissuhteille. Olen huomannut, kuinka useampi yhteinen kaveri on alkanut vähentämään yhteydenpitoa kyseiseen henkilöön. Syinä on olleet esimerkiksi se, että henkilö on aina nähdessä ihan lärvit ja kusipäinen toiminta.

Henkilöltä häviää ihan normaalit yleiset käytöstavat ja toimintatavat kännissä. Kävellään keskellä katua ja vingutaan, kun joku auto kehtaa töötätä.

Ei ole jäänyt kertaan tai kahteen, kun on tapaamisen aikana päätynyt tilanteeseen, jossa ympärillä olevat henkilöt ovat katsoneet pitkään häiriköintiä.

Tuohon vielä kännipuhelut, joissa henkilö selittää naisten kaadoista ja ryyppäämisestä.

Tuli päädyttyä siihen tulokseen, ettei vain enää jaksa edes tavata henkilöä, koska omalla toiminalla tai neuvoilla ei asia muutu. Olen vinkannut järkevimmistä duuneista ja asumispaikoista, joihin olisi päässyt helposti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 478
Allergiat. Heinix ei auta yhtään
Kokeile toista merkkiä, noissa on eri vaikuttavia aineita. Kysy lisää apteekista. Itellä ei Heinixistä ole paskaakaan apua, mutta Telfast toimii jo huomattavasti paremmin ja sitten oli joku keltavalkoinen pakkaus mikä toimii paremmin.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 146
Kokeile toista merkkiä, noissa on eri vaikuttavia aineita. Kysy lisää apteekista. Itellä ei Heinixistä ole paskaakaan apua, mutta Telfast toimii jo huomattavasti paremmin ja sitten oli joku keltavalkoinen pakkaus mikä toimii paremmin.
Ja jos tuokaan ei auta niin kipinkapin lääkäriltä kyselemään esim. desloratadiinia.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
99
@Tinke82 Unohtu vielä yks: Näytä mulle luurin 1-to-1 -backuppi ilman luurin roottausta, sekä pykälän helpompana tehtävänä: näytä mulle backuppi, joka kopsaa sovelluksen sisäiset tiedot luurin omalla backupilla pilveen.

Aika alkaa nyt! Onnea tehtävään :lol:...
Iphone ja Icloud. Aina uuteen päivittäessä valinnut, että palauta pilvestä ja ihan kaikki siirtyy
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
320
Kokeile toista merkkiä, noissa on eri vaikuttavia aineita. Kysy lisää apteekista. Itellä ei Heinixistä ole paskaakaan apua, mutta Telfast toimii jo huomattavasti paremmin ja sitten oli joku keltavalkoinen pakkaus mikä toimii paremmin.
Taidanpa kokeilla. Viime vuonna tais olla aika samat oireet heinix kanssa kun taas 2 vuotta sitten en tarvinnut sitä kun parille päivälle ja silloin tehosi.
Pentuna oli aina reseptillä Zyrtec ja se pelitti. Mutta se näyttää olevan samaa tavaraa kuin Heinix, seritsiiniä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
294
Tuohon ylläolevaan puhelinkeskusteluun, taidan olla outolintu kun haluan siirtää vanhasta luurista mahdollisimman vähän kamaa uuteen puhelimeen. Saa aina puhtaan alun kun vaihtaa puhelinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 478
Taidanpa kokeilla. Viime vuonna tais olla aika samat oireet heinix kanssa kun taas 2 vuotta sitten en tarvinnut sitä kun parille päivälle ja silloin tehosi.
Pentuna oli aina reseptillä Zyrtec ja se pelitti. Mutta se näyttää olevan samaa tavaraa kuin Heinix, seritsiiniä
Molemmissa sama vaikuttava aine..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 478
Tuohon ylläolevaan puhelinkeskusteluun, taidan olla outolintu kun haluan siirtää vanhasta luurista mahdollisimman vähän kamaa uuteen puhelimeen. Saa aina puhtaan alun kun vaihtaa puhelinta.
Riippuu pitkälti mihin ja miten puhelinta käyttää. Jos se on vaan kommunikointiväline niin mikä jottei, mutta jos se on yleisvehje niin kyllä seitä mielellään kaikki siirtää mitä vanhassakin luurissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 528
Alkoholi ja sen kanssa painivat kaverit. Tässä on tullut seurattua läheltä, kun kaveri kiskoo joka penninsä kurkusta alas. Duunissa tämä kaveri käy edelleen, mutta paljon parempi olisi olla työttömänä.

Duuninsa kautta hän saa viinaa ihan tuosta vaan, eli raha ei ole ongelmana.

Tuo alkoholi on tehnyt aika pahaa ihmissuhteille. Olen huomannut, kuinka useampi yhteinen kaveri on alkanut vähentämään yhteydenpitoa kyseiseen henkilöön. Syinä on olleet esimerkiksi se, että henkilö on aina nähdessä ihan lärvit ja kusipäinen toiminta.

Henkilöltä häviää ihan normaalit yleiset käytöstavat ja toimintatavat kännissä. Kävellään keskellä katua ja vingutaan, kun joku auto kehtaa töötätä.

Ei ole jäänyt kertaan tai kahteen, kun on tapaamisen aikana päätynyt tilanteeseen, jossa ympärillä olevat henkilöt ovat katsoneet pitkään häiriköintiä.

Tuohon vielä kännipuhelut, joissa henkilö selittää naisten kaadoista ja ryyppäämisestä.

Tuli päädyttyä siihen tulokseen, ettei vain enää jaksa edes tavata henkilöä, koska omalla toiminalla tai neuvoilla ei asia muutu. Olen vinkannut järkevimmistä duuneista ja asumispaikoista, joihin olisi päässyt helposti.
Katkollekin pääsee rahalla.. Ja Antabus-kuuri auttaa, mutta vain sen aikaa, kun sitä käyttää. Itse tunnen melkein samanlaisen tapauksen, mutta on työtön. Liian monta maanantaita missattu se työpaikalle meno.
Ja pahinta tässä on se, että oma kaveri valehtelee alkoholinkäytöstään koko ajan ja yrittää sitten seuraavana päivänä selittää "olin vain kännissä". Kyllä uskon, että tarkoitti kaikkea mitä kännissä sokelsi ja se oli vain hyvä, että sain häneen etäisyyttä näin.

Ihmetyttää kyllä, kun toiset kaverit hiljaisesti hyväksyy tämän alkoholinkäytön ja siten omalta osaltaan tukee alkoholismia... mutta niin sinullakin. Ei se vaivautunut käytös auta, täytyy ottaa jyrkkä linja. Oikein teit.

--

Ja jottei olisi täysin offtopiccia, niin olen myynyt Facebookissa myynyt tavaraa. "Is it still available?" kysytään, sitten ghostataan. Tai sitten on tullut kaksi FedEx-lähettäjää, jossa vain pienen summan maksan lähetille ja hän antaa rahat kirjekuoressa.. Eniten vituttaa kyllä nuo aikaani tuhlaavat hörhöt, jotka varmaan joka ilmoitukseen vastaavat samat. Ja mamut ymmärsi ilmoitukseni väärin, kunnes päivitin englanniksi myös. Mutta kaikki tämä vei koko illan eilen ja nyt menee lounastauko ja tämäkin ilta tämän kanssa. Sitten 1/10 on tosissaan ostamassa, muut vaan potkivat renkaita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
138
Katkollekin pääsee rahalla.. Ja Antabus-kuuri auttaa, mutta vain sen aikaa, kun sitä käyttää. Itse tunnen melkein samanlaisen tapauksen, mutta on työtön. Liian monta maanantaita missattu se työpaikalle meno.
Ja pahinta tässä on se, että oma kaveri valehtelee alkoholinkäytöstään koko ajan ja yrittää sitten seuraavana päivänä selittää "olin vain kännissä". Kyllä uskon, että tarkoitti kaikkea mitä kännissä sokelsi ja se oli vain hyvä, että sain häneen etäisyyttä näin.
Katkolle pääsee myös lääkärin lähetteellä. Tulee siitä kyllä lasku perässä eli sairaalapäivän verran. Täällä jotain n. 55 euroa/päivä. Antabusta ei sitten uskalleta määrätä, jos todetaan, että on ihan täysin juoppo

Ai mistäkö tiedän :hmm:
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
505
Tuohon ylläolevaan puhelinkeskusteluun, taidan olla outolintu kun haluan siirtää vanhasta luurista mahdollisimman vähän kamaa uuteen puhelimeen. Saa aina puhtaan alun kun vaihtaa puhelinta.
Kaikki asiat/palvelut puhelimessa. Kaikki pankki/korttitiedot. Puhelin numerot jne. Kaikki pitää varmentaa mobiilivarmenteella. Joku pultsari joutui ostamaan mulle tänään bussilipun kun ei ollut hsl-sovellusta että pääsin töihin.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 604
Matrixserverin asennus vituttaa tai on vituttanut jo useita päiviä, tarjolla on joko yamlsyntaksilla kuorutettua paskaa, joka ei toimi ja jota konffatessa hajotin vitutuksissani erään näppäimistön koska niin vittumainen asettelu tai dockerpaskaa jonka integrointi ulkopuoliseen reverseproxyyn on ainakin nykyisillä ohjeilla mahdotonta, kovasti valittaa jossain nönnöönnö joku helvetin muuttuja on päin vittua ja itse kun en ole koodari, en tiedä missä vitussa on vika, lähden ryyppäämään saatana, ei tätä enää kestä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 535
Matrixserverin asennus vituttaa tai on vituttanut jo useita päiviä, tarjolla on joko yamlsyntaksilla kuorutettua paskaa, joka ei toimi ja jota konffatessa hajotin vitutuksissani erään näppäimistön koska niin vittumainen asettelu tai dockerpaskaa jonka integrointi ulkopuoliseen reverseproxyyn on ainakin nykyisillä ohjeilla mahdotonta, kovasti valittaa jossain nönnöönnö joku helvetin muuttuja on päin vittua ja itse kun en ole koodari, en tiedä missä vitussa on vika, lähden ryyppäämään saatana, ei tätä enää kestä.
Kysy ChatGPT:ltä. Se joko auttaa, naurattaa, tai vituttaa lisää.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 604
Kysy ChatGPT:ltä. Se joko auttaa, naurattaa, tai vituttaa lisää.
Kysyin heti ensitöikseni ihan mielenkiinnosta, tuloksena vitutti vain lisää, jos ongelmasi on tämä jne jne jne, turhaa selitystä. Lopputuloksena meikäläinen kiroilee koko saatanan botille.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 604
Tuohon puhelinkeskusteluun viitaten tunnen aina suunnatonta onnentunnetta kun en ole tehnyt puhelimesta yleismasiinaani ja en käytä valtamobiilikäyttöjärjestelmiä, en haluaisi ajatellakaan kuinka vittumaista kaiken siirtäminen näin yksityisyyttä arvostavana foliohattuna olisi uuteen masiinaan valtajärjestelmillä. Oikeita töitä varten ovat sitten linux tai bsd työasemat ja 2fa:ta varten yubikeynb kaltaiset ratkaisut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 396
Viestejä
4 285 270
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom