Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Puolison jakaminen työnantajansa kanssa vituttaa. Tässä oli tullut jo useampi vuosi katseltua aika vaativaakin opiskelua lukuisin harjoittelujaksoin (=palkattomin yöpäivystyksin), mutta elättelin toiveita että nyt valmistumisen jälkeen meno alkaisi tasaantua ja saisi nauttia seurasta.

Alkaa kuitenkin näyttää siltä, että on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että joka päivä tehdään vähintään tunti ylitöitä. Koska provisiopalkka, tämä ei varsinaisesti näy automaattisesti palkassa, vaikka pidemmän työpäivän myötä laskutettavia toimenpiteitä ehtiikin periaatteessa tehdä enemmän. Mitään varsinaista ylityölisää noista ei kuitenkaan tule.

En tiedä onko työpaikalta painostusta, ohjeistusta vai onko vain aloittelevan työntekijän asennevamma, mutta työt eivät pääty töistä lähtiessä tai pysy poissa kotoa. Kotona iltaisin katsellaan päivän toimenpiteet ja potilaat ERP:istä, tutkitaan aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, pohditaan kolleegojen kanssa tehtyjä ratkaisuja sosiaalisen median suljetuissa ryhmissä, ja vielä kaupan päälle katsotaan seuraavan päivän tai viikon ajanvarausten kuvaukset. Palkka koko roskasta ei ole järin huimaava, n. 4000€/kk (brutto). Olen koittanut painostaa laskemaan todellista tuntipalkkaa laskien mukaan myös metatunnit, mutta puoliso ei ole innostunut.

Eli tehdään pirusti töitä varsinaisen työajan ulkopuolella, ajatuksella että työpaikalla tehdään sitten se, mitä ei voi tehdä kotona. Puoliso on väsynyt, ja vähän oikaisten, aamut menevät nukkuessa tai töihin valmistautumisessa, päivät ollaan töissä, illalla toivutaan töistä, lauantaina toivutaan töistä ja sunnuntaina valmistaudutaan töihin. Koko elämä pyörii töiden ympärillä, vaikka puolisokin tiedollisella tasolla kritisoi tätä. Alalla on runsaasti työuupumusta ja itsemurhia, mutta sinne on pesiytynyt voimakas uhriutumisen ja pärjäämisen kulttuuri. Ala on kokonaan naisvaltainen, ja erittäin keskittynyttä yhden ison valtakunnallisen toimijan alle.

Te, jotka olette olleet samankaltaisessa tilanteessa, miten saada puoliso pitämään puolensa töissä, ja miten selittää, että tsemppaaminen viikosta toiseen liiallisen työkuorman kanssa ei tule johtamaan mihinkään?
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Te, jotka olette olleet samankaltaisessa tilanteessa, miten saada puoliso pitämään puolensa töissä, ja miten selittää, että tsemppaaminen viikosta toiseen liiallisen työkuorman kanssa ei tule johtamaan mihinkään?
Oma kultsi sai jonkun erityisosaajan paikan ja mietin et miten tämä tulee menemään kun ressiä ja pidempää työpäivää oli aika runsaasti. Sitten tilanne rauhoittui aika nopeasti kun sai kiinni asioista. Rutiinia, osaaminen kasvoi, mitä näitä nyt on. Eli noinkin voi käydä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
23
Käytetyn auton myynti, tai tarkemmin ostaja ehdokkaat vituttaa. Pistin parin päivää sitten nettiautoon ja fb:n kirppareille myyntiin premiumluokan pikkuvikaisen katumaasturin, oma mielenkiinto ei enää riittänyt korjailuun. Hinta sopivasti alle halvimman ehjän. Ilmoituksen julkaisun jälkeen alkoi karmea tekstiviesti ja puhelu ralli. Kyselemättä sen enempää tarjotaan tonnia ja vanhaa potkukelkkaa. Pihassa kävi kulmahousuisia herrasmiehiä mersulla valittamassa että on kallis, joku polakki tuli koko suvun kanssa katsomaan ja ihmetteli että autossa on vikaa, ei ressukka osannut lukea kuin numeroita.

Edit.
Loppujen lopuksi löytyi järkevä ostaja joka ymmärsi auton arvon, ei narissut turhasta, maksoi mitä pyysin ja tuli ajallaan paikalle
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Käytetyn auton myynti, tai tarkemmin ostaja ehdokkaat vituttaa. Pistin parin päivää sitten nettiautoon ja fb:n kirppareille myyntiin premiumluokan pikkuvikaisen katumaasturin, oma mielenkiinto ei enää riittänyt korjailuun. Hinta sopivasti alle halvimman ehjän. Ilmoituksen julkaisun jälkeen alkoi karmea tekstiviesti ja puhelu ralli. Kyselemättä sen enempää tarjotaan tonnia ja vanhaa potkukelkkaa. Pihassa kävi kulmahousuisia herrasmiehiä mersulla valittamassa että on kallis, joku polakki tuli koko suvun kanssa katsomaan ja ihmetteli että autossa on vikaa, ei ressukka osannut lukea kuin numeroita.

Edit.
Loppujen lopuksi löytyi järkevä ostaja joka ymmärsi auton arvon, ei narissut turhasta, maksoi mitä pyysin ja tuli ajallaan paikalle
Mä en ymmärrä mikä ihme näissä käytettyjen autojen myynnissä oikein on. Aina samat hommat ja samat renkaanpotkijat. En tiiä saako nää tyypit sitten ostettua näitä autoja joskus erityisen halvalla kun tinkivät vai mitä mutta suurimmaksi osaksi aikaa eivät tee mitään muuta kuin hukkaa itsensä ja muiden aikaa.

Nettiauton kommentit on kanssa parhaita. Ilmoituksessa voi lukea suunnilleen "EI VAIHTOJA! VAIN KÄTEISKAUPPA! EI VAIHTOJA. E-I-V-A-I-H-T-O-J-A. ÄLKÄÄ TARJOTKO MITÄÄN EN TARVITSE YHTÄÄN MITÄÄN TILALLE" ja ensimmäinen kommentti "Kelpaako vaihdossa 1992 Volvo V70?"
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Danskebank lätkässy säästötilille 1,5e kuukausmaksun, mitään viestiä tästä saannut ennakkoon ennen ensimmäistä maksua. Nyt on säästötili lakkautettu, e-laskut ja palkanmaksu siirretty toiseen pankkiin ja 35v asiakkuudella pyyhin perseeni.

Danskebankista en muutama vuosi takaperin saanut lainaa ilman 30% omavastuuta vaikka kyseessä oli suht pieni summa ASO kämpän maksuun.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
498
Mun naapuri teki facebookiin päivityksen että sen naapuri on varmaan seonnut koska se tanssii sen pitbullin kanssa pelkissä alusvaatteissa. Mä oon se naapuri joka jammaili Harry Nilssonin tahtiin sen koiran kanssa. Se oli vissiin unohtanut että se oli lisännyt mut kun annoin sen lainata mun parkkipaikkaa. 2 muuta naapuria oli tykännyt sen julkaisusta. Mä en edes tiennyt että se näkee noin hyvin mun asuntoon kun ei ole tapana kyylätä naapureita.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
498
Ja jos se parkkeeraa vielä mun paikalle niin käyn paiskaamassa tiiliskiven sen tuulilasista läpi.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Mun naapuri teki facebookiin päivityksen että sen naapuri on varmaan seonnut koska se tanssii sen pitbullin kanssa pelkissä alusvaatteissa. Mä oon se naapuri joka jammaili Harry Nilssonin tahtiin sen koiran kanssa. Se oli vissiin unohtanut että se oli lisännyt mut kun annoin sen lainata mun parkkipaikkaa. 2 muuta naapuria oli tykännyt sen julkaisusta. Mä en edes tiennyt että se näkee noin hyvin mun asuntoon kun ei ole tapana kyylätä naapureita.
Sori ei sais nauraa toisten vitutukselle mutta onhan tää nyt ihan helvetin hyvä tarina :D
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
498
Sori ei sais nauraa toisten vitutukselle mutta onhan tää nyt ihan helvetin hyvä tarina :D
Joo ehkä mäkin jossain vaiheessa nauran tolle, mut annoin sen ilmaiseksi käyttää mun parkkipaikkaa josta maksan enkä tajua miksi se kyttää mitä mä teen mun omassa kämpässä. Tanssitaan koiran kanssa varmaan jatkossa pimeässä ja verhot kiinni.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Ja jos se parkkeeraa vielä mun paikalle niin käyn paiskaamassa tiiliskiven sen tuulilasista läpi.
Tää koko juttu on kyllä oikeesti hauska, mut juuri tää postaus toimis paremmin siel facessa.. :tongue:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Itellä kaihtimet käännettynä ettei naapurin 20m~ tai seinänaapurin muksut tarvitse katsella ihmisiä munasiltaan aamusta.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
412
Mun naapuri teki facebookiin päivityksen että sen naapuri on varmaan seonnut koska se tanssii sen pitbullin kanssa pelkissä alusvaatteissa. Mä oon se naapuri joka jammaili Harry Nilssonin tahtiin sen koiran kanssa. Se oli vissiin unohtanut että se oli lisännyt mut kun annoin sen lainata mun parkkipaikkaa. 2 muuta naapuria oli tykännyt sen julkaisusta. Mä en edes tiennyt että se näkee noin hyvin mun asuntoon kun ei ole tapana kyylätä naapureita.
Niin siis se harrasti salakatselua ja tunnusti sen vielä faceen?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Saa sitä omasta kämpästään katsella ulos ikkunasta vaikka siellä naapurin ikkuna olisikin vastassa. Sit jos kuvaamaan alat niin menee laittoman puolelle.

Ja toki esimerkiksi toisten pihoihin hiipiminen ikkunoista kurkkimaan jne jne.

Pitäkää ne verhot kiinni jos ette halua että joku näkee.

Tulee mieleen kun aikoinaan eukon kaveri asui meillä jonkin aikaa ja annettiin sille huone joka oli suoraan tielle päin ja tien toisella puolella talo. No, sitten se joskus parin kuukauden päästä tuli kertomaan, että hän vasta nyt löysi nuo sälekaihtimet ikkunasta, aiemmin vedellyt vaan sellaiset ohuet läpinäkyvät "harsot" verhoina. Selvisi miksi se naapurin eläkeläisukko sitä etupihansa nurmikkoa varsinkin iltaisin niin hartaudella hoiti..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tosta kun nopeasti lukaisin niin näyttäisi että salakatseluun tarvitaan tekniset laitteet.
Jep, katselu tai kiikarointi ei ole semmoista mistä voisi tuomita.

Varmaan perkeleen naapurit kuuluisi, mutta tulevaa kesää ajatellen ei tulisi mieleenkään kekkuloida munasillaan pihalla. Nyt kun vähän pensaita ja muuta sellaista puuttuu ympäriltä niin...
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
412
Tosta kun nopeasti lukaisin niin näyttäisi että salakatseluun tarvitaan tekniset laitteet.
Seison korjattuna. Ei kannattaisi mutulla postailla.
Eli ei seuraamuksia paitsi että taisi pysäköintipaikkansa menettää. Ja ihan aiheesta omasta mielestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Salakatselu – Wikipedia ?

edit. kiikarit eivät ole tekninen laite?

Onko tuo laki joskus ollut muodossa "optisella apuvälineellä" tms?
No luin taannoin jostain iltiksesta jonkun tirkistely tai salakatselu jutun, joku poliisi jutussa totesi ettei kiikarin käytöstä oikein voi jäädä näyttöä. Digivehkeistä taas jää jotain jälkeä. Analoginen taas jälleen parempi jos moista harrastaa.

Joskus muksuna kiikaroin lähellä olevaa kerrostaloa, ikkuna mitä satuin katsomaan, niin siellä oli joku kiikaroimassa minua. Ehkä vähän noloa kummallekin. Loppui ne leikit siihen, ainakin omalta osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
No luin taannoin jostain iltiksesta jonkun tirkistely tai salakatselu jutun, joku poliisi jutussa totesi ettei kiikarin käytöstä oikein voi jäädä näyttöä. Digivehkeistä taas jää jotain jälkeä. Analoginen taas jälleen parempi jos moista harrastaa.

Joskus muksuna kiikaroin lähellä olevaa kerrostaloa, ikkuna mitä satuin katsomaan, niin siellä oli joku kiikaroimassa minua. Ehkä vähän noloa kummallekin. Loppui ne leikit siihen, ainakin omalta osalta.
Missähän välissä salakuvauksesta tuli salakatselua? Järjen mukaan salakatselu olis ilman välineitä tai kiikareilla ja tallentavat olis salakuvausta. Ihmettelin termistöä jo sen MTV juontajan kohun aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Missähän välissä salakuvauksesta tuli salakatselua? Järjen mukaan salakatselu olis ilman välineitä tai kiikareilla ja tallentavat olis salakuvausta. Ihmettelin termistöä jo sen MTV juontajan kohun aikana.
Toimittajat nyt kirjoittelee mitä sattuu muutenkin. Enkä kyllä asiaa tunne sen paremmin miten menee termien osalta.

Kun nykyään saa olla niin tarkkana miten vaikke sen valvontakameran asentaa omalle pihalle. Tai firman pihalle.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
498
Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
No ei toi sun nimimerkki täälä ainakaan auta asiaa..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
No tanssiihan, minäkin tanssin. Ja emäntä kikkailee tissit paljaana harva se päivä tossa ikkunan edessä. Vituttaa kun naapureista ei näy mitään vastalahjaksi.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
Mä olen luullut että kaikki koiranomistajat tanssii ja häröilee niiden koirien kanssa, olenko ollutkin väärässä kaikki nämä vuodet..:hmm:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
113
TES ei tunne ammattitutkintoa alalla, ei siinä mitään. Ei nautita sitä AT-lisää tuntipalkkaan. Firman palkkalistoilla oleva kaveri valmistuu ammattitutkintoon samalla alalla -> lämäisevät AT-lisän tuntipalkkaan.

Kysyin asiasta, selvittävät kuulemma. Joutuvat jotain keksimään syyksi tahi sen maksamaan. Jäämme odottamaan. Sinänsä tuttua huttua, kieroilua kaikki tyynni.

Lisäksi tekniset tuet ahdistavat. "Olen kokouksessa" "Olen työmaalla, soitan takaisin tähän numeroosi (jota voinee odotella kuten toista tulemista)" "Olen kuollut ja haudattu hiljaisuudessa mereen" "Nyt ei kuule ehdi kun ehdin lähteä jo kotiin".
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
TES ei tunne ammattitutkintoa alalla, ei siinä mitään. Ei nautita sitä AT-lisää tuntipalkkaan. Firman palkkalistoilla oleva kaveri valmistuu ammattitutkintoon samalla alalla -> lämäisevät AT-lisän tuntipalkkaan.

Kysyin asiasta, selvittävät kuulemma. Joutuvat jotain keksimään syyksi tahi sen maksamaan. Jäämme odottamaan. Sinänsä tuttua huttua, kieroilua kaikki tyynni.

Lisäksi tekniset tuet ahdistavat. "Olen kokouksessa" "Olen työmaalla, soitan takaisin tähän numeroosi (jota voinee odotella kuten toista tulemista)" "Olen kuollut ja haudattu hiljaisuudessa mereen" "Nyt ei kuule ehdi kun ehdin lähteä jo kotiin".
Uskallatko kertoa alan? Ei tietenkään ole pakko :).
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 542
Niin, no ei mua niinkään haittaa et se näki mut alusvaatteissa vaan se et se näki kun mä tanssin sen koiran kanssa. Ei kukaan normaali ihminen tanssi koiran kanssa ja nyt kaikki mun naapurustossa ajattelee oon se se tyyppi joka tanssii salaa sen koiran kanssa. Business casualista friikiksi.
Niin, mitä sitten. Itseäni ei kiinnosta mitä naapurittai muut ihmiset omista touhuistani ja meikäläisestä ajattelevat, kunhan eivät aiheuta omaan elämääni häiriötä niin kaikki ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 790
Toinen koirista aivan paniikissa tuohon saatanalliseen paukkeeseen, mitä on ollut pitkin iltaa.
Onneksi loppuu pian.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
408
Susta tulis varmaan myös hyvät kintaat. Ei se sen koiran syy ole.
Ei ne koirat valita palstoilla, mutta omistajat kyllä. Ja se rasittaa. Saavat täysin itseään syyttää siitä että ovat hankineet esineen joka ei kestä normaalia toimintaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
408
Mikä on tässä se oma typerä päätös..?
Eläinten hankinta lemmikiksi. Vittuttaa se että tuollainen teko tekee omistajasta jotenkin paremman ihmisen tai muiden pitäisi jotenkin huomioida tuollainen täysin itsekäs päätös. Ja sitten vielä kehdataan tämän oman mokan jälkeen itkeä aina joka ikinen vuosi siitä että hankittu eläin pelkää pauketta. Ihan kuin tämä ei olisi jo hankittaessa olisi ollut tiedossa. Ja jos se on ongelma niin sen eläimen voi helposti viedä piikille. Eli ratkaisukin on helppo joka säästää vieläpä rahaa ja ympäristöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Eläinten hankinta lemmikiksi. Vittuttaa se että tuollainen teko tekee omistajasta jotenkin paremman ihmisen tai muiden pitäisi jotenkin huomioida tuollainen täysin itsekäs päätös. Ja sitten vielä kehdataan tämän oman mokan jälkeen itkeä aina joka ikinen vuosi siitä että hankittu eläin pelkää pauketta. Ihan kuin tämä ei olisi jo hankittaessa olisi ollut tiedossa. Ja jos se on ongelma niin sen eläimen voi helposti viedä piikille. Eli ratkaisukin on helppo joka säästää vieläpä rahaa ja ympäristöä.
Eläimet on yksilöitä. Ei niiden luonteesta tiedä ennenkuin ne kasvaa. Ei niistä voi tietää onko ne paukkuarkoja vai ei ennenkuin sen näkee. Toki niitä voi josain määrin kouluttaa olemaan välittämättä paukuista mutta luonteestahan se loppupeleissä on kiinni.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Eläinten hankinta lemmikiksi. Vittuttaa se että tuollainen teko tekee omistajasta jotenkin paremman ihmisen tai muiden pitäisi jotenkin huomioida tuollainen täysin itsekäs päätös. Ja sitten vielä kehdataan tämän oman mokan jälkeen itkeä aina joka ikinen vuosi siitä että hankittu eläin pelkää pauketta. Ihan kuin tämä ei olisi jo hankittaessa olisi ollut tiedossa. Ja jos se on ongelma niin sen eläimen voi helposti viedä piikille. Eli ratkaisukin on helppo joka säästää vieläpä rahaa ja ympäristöä.
Ei hyvää päivää. :facepalm:

Eikö yhtä lailla itsekästä ole ampua raketteja tietäen, että se voi häiritä eläimiä ja ihmisiä? Rahaa ja ympäristö säästyy, jos raketteja ei ammuttaisi.

Eläimet on yksilöitä. Ei niiden luonteesta tiedä ennenkuin ne kasvaa. Ei niistä voi tietää onko ne paukkuarkoja vai ei ennenkuin sen näkee. Toki niitä voi josain määrin kouluttaa olemaan välittämättä paukuista mutta luonteestahan se loppupeleissä on kiinni.
Koiria voi kouluttaa tottumaan paukkeeseen jossain määrin. Metsästyskoiria ei pauke tunnu haittaavan yhtään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Eläinten hankinta lemmikiksi. Vittuttaa se että tuollainen teko tekee omistajasta jotenkin paremman ihmisen tai muiden pitäisi jotenkin huomioida tuollainen täysin itsekäs päätös. Ja sitten vielä kehdataan tämän oman mokan jälkeen itkeä aina joka ikinen vuosi siitä että hankittu eläin pelkää pauketta. Ihan kuin tämä ei olisi jo hankittaessa olisi ollut tiedossa. Ja jos se on ongelma niin sen eläimen voi helposti viedä piikille. Eli ratkaisukin on helppo joka säästää vieläpä rahaa ja ympäristöä.
Itseäni vituttaa ihmiset jotka haaskaavat satoja euroja "hauskoihin" paukkuihin ja jättävät massiivisen määrän roskaa luontoon siivoamatta jälkiään.
Ratkaisu olisi helppo. Paska kiellettäisiin ja kaupungit ainoastaan saisvat hoitaa uuden vuoden raketoinnit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 813
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom