Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Kyllähän laskuista pitää pystyä reklamoimaan ja pysäyttämään laskun maksuprosessi selvityksen ajaksi. Ihan hullua, jos reklamoidusta laskusta tulee ulosotolta kirje.
Maksuprosessi ei reklamaatiosta huolimatta pysähtynyt, kiitos kaupungin hitaan käsittelyn, siellä on ilmeisesti kylän ainoa sihteeri lomalla tähän aikaan vuodesta. Nyt kun lasku on siirtynyt kaupungin perintätoimistolla, on pelin henki muuttunut aivan absurdiksi.

Tulee mieleen, kun Tampereen kaupungin sähkölaitos vaihtoi aikoinaan laskutusjärjestelmää - Seurauksena kymmeniätuhansia aiheettomia laskuja, jotka päätyivät reklamaatioista huolimatta aina perintään, ja pahimmillaan jopa ulosottoon asti. Silloin asiakaspalvelun ohje oli, että kaikki laskut pitää maksaa - reklamaatiot ja rahojen palautukset käsitellään sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.

Tuhansille virheellisiä sähkölaskuja

Viimeksi muokattu:

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Kyllähän laskuista pitää pystyä reklamoimaan ja pysäyttämään laskun maksuprosessi selvityksen ajaksi. Ihan hullua, jos reklamoidusta laskusta tulee ulosotolta kirje.
Ei välttämättä mene näin jos on alkuperäinen lasku kaupungilta. Ainakin kuullut kauhustooreja siitä että maksettava on ja myöhemmin kattellaan onko aiheellinen lasku vai ei. Ei tosin omakohtaisia kokemuksia, joten voin olla väärässä.

Vuosien ja vuosien ja vuosien jälkeen, ajattelin hankkia B-ajokortin takaisin. Lääkärin kautta näkö/kuulo/jne. ok. Hakemaan sitten ajokorttilupaa ajovarmalta. 3km kävelyä lähimmältä bussi/juna-asemalta. "Tähän sitten vittuilua kun te-toimisto vaatii jne.jne."

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Vuosien ja vuosien ja vuosien jälkeen, ajattelin hankkia B-ajokortin takaisin. Lääkärin kautta näkö/kuulo/jne. ok. Hakemaan sitten ajokorttilupaa ajovarmalta. 3km kävelyä lähimmältä bussi/juna-asemalta. "Tähän sitten vittuilua kun te-toimisto vaatii jne.jne."
Miten te-toimisto liittyy ajokorttiin? Nyt ei ymmärrä.

Kerro ihmeessä lisää, että mitä helvettiä ja miten se työkkärille kuuluu?

Maksuprosessi ei reklamaatiosta huolimatta pysähtynyt, kiitos kaupungin hitaan käsittelyn, siellä on ilmeisesti kylän ainoa sihteeri lomalla tähän aikaan vuodesta. Nyt kun lasku on siirtynyt kaupungin perintätoimistolla, on pelin henki muuttunut aivan absurdiksi.

Tulee mieleen, kun Tampereen kaupungin sähkölaitos vaihtoi aikoinaan laskutusjärjestelmää - Seurauksena kymmeniätuhansia aiheettomia laskuja, jotka päätyivät reklamaatioista huolimatta aina perintään, ja pahimmillaan jopa ulosottoon asti. Silloin asiakaspalvelun ohje oli, että kaikki laskut pitää maksaa - reklamaatiot ja rahojen palautukset käsitellään sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.

Tuhansille virheellisiä sähkölaskuja
Kyllä jos tosiaan on niin, että reklamoimalla ei saanut pysäytettyä laskun erääntymistä, niin meillä on täällä asiat hyvin.

Olen siis kaupungin yhtiössä töissä, jolle on ”ulkoistettu” kaikki talouspalvelut. Meille tulee toimeksiannot kaupungilta. Laskun sisällöstä ei meillä tiedetä sen enempää kuin asiakaskaan, mutta myyntireskontraan soittamalla saa aina eräpäivää siirrettyä.

Toki, jos siellä on erääntyneenä 10 muuta laskua, niin asia on eri.

Oliko tuossa sun tapauksessa ulkoistettu perintä jollekin intrumille/vastaavalle?

Kyllä jos tosiaan on niin, että reklamoimalla ei saanut pysäytettyä laskun erääntymistä, niin meillä on täällä asiat hyvin.

Olen siis kaupungin yhtiössä töissä, jolle on ”ulkoistettu” kaikki talouspalvelut. Meille tulee toimeksiannot kaupungilta. Laskun sisällöstä ei meillä tiedetä sen enempää kuin asiakaskaan, mutta myyntireskontraan soittamalla saa aina eräpäivää siirrettyä.

Toki, jos siellä on erääntyneenä 10 muuta laskua, niin asia on eri.

Oliko tuossa sun tapauksessa ulkoistettu perintä jollekin intrumille/vastaavalle?
Kaupunki näyttäisi siirtäneen laskun toimeksiannon Svea Perintä Oylle. Laskun reklamointi pitää hoitaa kuitenkin kaupungin "virallista" reittiä pitkin.

Ei ole muita laskuja erääntyneenä, ja tuokin lasku olisi maksettu, ellei kaupungin palvelunumerossa olisi ohjeistettu repimään laskua :rofl:

Kaupunki näyttäisi siirtäneen laskun toimeksiannon Svea Perintä Oylle. Laskun reklamointi pitää hoitaa kuitenkin kaupungin "virallista" reittiä pitkin.

Ei ole muita laskuja erääntyneenä, ja tuokin lasku olisi maksettu, ellei kaupungin palvelunumerossa olisi ohjeistettu repimään laskua :rofl:
Voisiko kaupungille laittaa vastaiskuna samalla summalla laskun, vaikka aiheutuneesta vaivasta tai paperilaskun käsittelykuluista, ja eräpäivä viikon päähän. Nyt kun ovat lomilla niin voitkin myydä laskun valitsemallesi perintäfirmalle.

Tänään vituttaa amatöörivirhe winukan asennuksen kanssa. Ostin m2-levyn käyttistä + online-pelejä varten. Tein tottakai sen virheen, että jätin vanhan käyttis-ssd:n kiinni kun asensin uudelle levylle win10. Ei paljon merkannut että sen formatoi asennusvaiheessa, käynnistysmerkinnät kun oli levyyn jäänyt jotenkin pysyvästi. Esim. Discord ei asentunut sekä alkoi lopulta heittään erroria bootatessa ja nakkas biosiin. Vasta kun otti vanhat ssd-levyt irti, asensi winukan ja sen jälkeen forkkas vanhat levyt niin kaikki toimi. Sai turhaan taistella, mutta taas aloittelija viisastui.

Nyt joku osaavampi varmaankin osaa joko kertoa tai ohjata oikeaan paikkaan lueskelemaan sitä että miksi niille muille kuin käyttislevyille tungetaan käynnistykseen liittyviä juttuja ja mitä sinne tungetaan? (eli miksi siinä koneessa ei winukan asennuksen aikana saa olla kuin se yksi käyttisplatta kiinni).

Saahan siinä olla kiinni muitakin levyjä, mutta ei näköjään levyä missä on vanha win-asennus. Löin siis vaan koneeseen kiinni m2, boottasin koneen win10-asennusmedian sisältävällä usb-tikulla. Asennuksen yhteydessä siis formatoin vasta tuon vanhan käyttislevyn, niin kai se asennus oli lukenut siitä vanhaa dataa kiitettävän määrän. Vaikka winukan asennuksen jälkeen poistin käynnistysmerkinnät msconfig kautta sekä forkin levyn vielä uudestaan, paskat oli jo housussa. Koitti kai boottia koneen väkisin vanhan levyn kautta ja tässä vaiheessa aloitin homman alusta.

Saahan siinä olla kiinni muitakin levyjä, mutta ei näköjään levyä missä on vanha win-asennus. Löin siis vaan koneeseen kiinni m2, boottasin koneen win10-asennusmedian sisältävällä usb-tikulla. Asennuksen yhteydessä siis formatoin vasta tuon vanhan käyttislevyn, niin kai se asennus oli lukenut siitä vanhaa dataa kiitettävän määrän. Vaikka winukan asennuksen jälkeen poistin käynnistysmerkinnät msconfig kautta sekä forkin levyn vielä uudestaan, paskat oli jo housussa. Koitti kai boottia koneen väkisin vanhan levyn kautta ja tässä vaiheessa aloitin homman alusta.
Itse taistelin noitten boottamisten kanssa joskus muinoin kun käynnistyslevyksi vaihtui ssd.

Sit se mikä vituttaa: tällä viikolla oli tasan 1 vapaapäivä. Ensviikolla samoin tasan 1.

Sulla on sentään vapaapäiviä, kaverin työmaalla ollut kesähessu 17pv putkeen töissä, kun porukka ottanut lopareita eikä uusia vakituisia ole haluttu palkata, tulevien yt-neuvotteluiden takia. Tuo kuulosti aika synkältä.

Sulla on sentään vapaapäiviä, kaverin työmaalla ollut kesähessu 17pv putkeen töissä, kun porukka ottanut lopareita eikä uusia vakituisia ole haluttu palkata, tulevien yt-neuvotteluiden takia. Tuo kuulosti aika synkältä.
Aika syvältä ja poikittain. Tuossa alkais ittelläki tulla mieleen et joko niitä vapaita tippuu tai loparit vois olla vakasti otettava vaihtoehto.

Jep, kaupan alalla olin joskus 11pv putkeen töissä ja silloin ajattelin jo että alkaa riittää. Oli useampi 9-11pv pätkä putkeen, kun oli ns. tasoitusjaksoja sekä pitkiä vapaita niiden jälkeen. Enemmän arvostan 5pv töitä, 2 vapaata kuin 10 töitä, 4 vapaata.

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Itse just otin loparit kun koko ajan piti pomon pojan persettä pyyhkiä. Pomon pojalla paljon kovempi palkka ja tuli töihin mihin aikaan huvitti ja välillä ei ilmestynyt töihin viikkokausiin. Minut aina nakitettiin tuuraamaan tätä luuseria ja lisäksi piti hoitaa ne omatkin hommat.

Sanoin pomolle suorat sanat mitä mieltä olen sen luuseripojastaan, ja lähdin lätkimään. Kaikki valitti samasta asiasta pomon selän takana, mutta kukaan ei uskaltanut pomolle sanoa asiasta päin naamaa. Pitäkööt tunkkinsa. Ei sitä nyt paskalla palkalla kaikkea tartte sietää.

Tässä jo kolmatta toista päivää putkeen töissä. No ens viikonloppuna on molemmat päivät vapaata.

Meillä painottuu hommat näin kesäkuukausiin, syyskuussa alkaa sitten kesäloma.

Itselle sopii tämä rytmi, voi sitten syksyllä rauhassa kalastella ja metsästellä pohjoisessa.

living_death

★ Still alive ™
Tukijäsen
Yksi 2tb varastolevy meni ensin RAW tilaan ja sitten katosi kokonaan disk managementista.

Ensin tietokone alkoi antamaan BSOD ilmoituksia ja buutti kesti vartin. Nyt sitä ei enää edes tunnisteta.

No, meni sitten kaikki tärkeät asiakirjat ja monien tekemieni nettisivujen backupit.

Tuli nukuttua kai jossain oudossa asennossa, niin nytpä on sitten hartiat kipeet. Tästä seurauksena päänsärky.
Ja sitten joutui vielä laittamaan kämppään lämmityksen päälle kun sisälämpötila alkoi olemaan jotain 18c.
Muutenkin ihan vitun tylsä viikonloppu, kun ei ketään missään ja yksin nyhjään kotona, sentään koppa kalexia niin jotenkin helpottaa iltaa myöten. Niin ja sitten päälle sateinen ilma, niin läheppä tästä lenkille edes.

Ihan itse tuli mokailtua. Tein päivällä kaikkea turhaa ja nyt kun on remontointifiilis, niin jäin suustani kiinni täysin turhaan väittelyyn. Päivällä tietenkin pelasin pelejä ja tein burgereita, kun olisi pitänyt tehdä tätä..

Vaihtoehdot:
1) Huudatan koneita yöllä, naapurit tykkää
2) Huomenna pienessä krapulassa teen tuskaisesti tätä hommaa..

Arvio kestolle on 5h ja huomenna ei voi juoda kaljaa, kun pitää olla töissä maanantaina. Tänään voi.

Ehkä ei pidä odottaa fiilistä, vaan tehdä vaan.

Taaskaan ei asennu Win 10 1903 päivitys suoraan vaan pukkaa 0x8007001f virhettä. Näin siis jo ainankin 2-3 isompaa päivitystä peräkkäin samalla virheellä. Katotaan jos joskus maaliskuussa jaksaa sitten asennella windowsin kokonaan.

Majoitettiin mun yhden parhaan ystävän lanko ja tämän vaimo meille kun heillä ei ollut tilaa ja olivat floridasta käymässä.
Pari päivää meni tosi hyvin ja kaikilla oli kivaa. No sitten tämä mies otti puheeksi sen miten kaikki suomessa puhuvat myös englantia ja miten on naurettavaa kuinka emme voi vaan siirtyä englantiin. Miksi pitää suomen kieli siis kun kaikki osaavat englantia. Itse vertasin sitä siihen kuinka moni puhuu jenkeissä espanjaa ja tämä mies raivostui tästä. Pakkasivat tavaransa ja häipyivät. Jostain syystä olivat heittäneet patjat, peitot ja sängystä lattialle.

Edit. Tai oikeasti se kai suuttui siitä että sanoin että suurempi osa maailmasta puhuu mandariinia kuin englantia.

Majoitettiin mun yhden parhaan ystävän lanko ja tämän vaimo meille kun heillä ei ollut tilaa ja olivat floridasta käymässä.
Pari päivää meni tosi hyvin ja kaikilla oli kivaa. No sitten tämä mies otti puheeksi sen miten kaikki suomessa puhuvat myös englantia ja miten on naurettavaa kuinka emme voi vaan siirtyä englantiin. Miksi pitää suomen kieli siis kun kaikki osaavat englantia. Itse vertasin sitä siihen kuinka moni puhuu jenkeissä espanjaa ja tämä mies raivostui tästä. Pakkasivat tavaransa ja häipyivät. Jostain syystä olivat heittäneet patjat, peitot ja sängystä lattialle.

Edit. Tai oikeasti se kai suuttui siitä että sanoin että suurempi osa maailmasta puhuu mandariinia kuin englantia.
Tuliko oikeaan ketjuun?:D Tuolla on tuo miksi tänään on hyvä päivä myös:tup:

Hieman repeilin tuolle kyllä. Hetken asiaa mietittyäni, onhan tässä hankalassa kielessä se hyvä puoli, ettei juuri kukaan osaa sitä, ja käännöskoneet on kyykyssä jos joku yrittää jotain keppostella. Ah edit, no kuvittelisin että kiinan kielen eri muodot on vielä hankalampia, enpä tiedä kun en osaa muuta kuin kaksi sanaa japania.
Mutta hyvät raget siellä:joy:

Tuli nukuttua kai jossain oudossa asennossa, niin nytpä on sitten hartiat kipeet. Tästä seurauksena päänsärky.
Ja sitten joutui vielä laittamaan kämppään lämmityksen päälle kun sisälämpötila alkoi olemaan jotain 18c.
Muutenkin ihan vitun tylsä viikonloppu, kun ei ketään missään ja yksin nyhjään kotona, sentään koppa kalexia niin jotenkin helpottaa iltaa myöten. Niin ja sitten päälle sateinen ilma, niin läheppä tästä lenkille edes.
Samaa, viikonloppu meni reisille, yhden auton korjasin autocomin avustuksella, paska fiilis, ei mitään tekemistä , koiraa ulkona, kaikki kaverit kattoo jotain hiton urheilua ei mitään järkeä, viinaa en ota, tulee hedari.
Tosin 2*75mg lyricaa auttaa pahempaa masennukseen.

Ostin tosin netistä 3e+postit bibeln, Ruåttalaisen raamatun niin pääsen harjottamaan muutenkin kivaa Ruåtsia, sitten 13.08 alkaa ilmottautuminen keskusteluun Ruåttin ryhmässä.
Hyvää [kait :( ] että Tukholman matkalle viikon päästä, osaisi vaan nauttia siitä jonkin verran huokaus.
Yksin kirjottaa nettiin ilman vastauksia, sama kuin piirtelisi veskin seinää tussilla jäniksen kuvia :facepalm:

Mulla harvakseltaan menee näkö huonoksi ja pää tulee kipeäksi. Viimeksi oikein katsoin kellosta, että tunnin oli huono näkö. En oikein edes tiedä mistä johtuu. Esim tekstin lukeminen ei onnistu oikeastaan ollenkaan, koska näkö on sellaista suttua. Tuo näkö/pääkipu/puutuminen juttu alkoi kun olin 5 luokalla. Itse oon keksinyt että näkö olisi migreenin aura, mutta en tiedä miltä se aura kuuluu näyttää. Mitään sahalaitaa en nää.

En kanssa juo, koska ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole.
On se varmaan migreeniaura. Ainakin kaukaa katsottuna vähän samalta näyttää.
Lasten tapaan: Raskausajan aurallinen migreeni

Myös tuossa oli jotain.
Duodecim-lehti

Viimeksi muokattu:

Olipas outo kaveri tämä Floridan mies. Ensin esittää äärimmäisen pöhkön kysymyksen ja sitten vetää herneen nenään jostain yleisesti tiedetystä faktasta ja pakkaa kamppeensa. Kaikki muumit laaksossa hänellä?

Kumpa kesä ja lomat ei olisi ikinä loppuneet... Perus viikonloppu-ohi-vitutusta maustaa vielä parit ylimääräiset työkuvioihin liittyvät ahdistukset. Jip-**tun-jee.

Mulla harvakseltaan menee näkö huonoksi ja pää tulee kipeäksi. Viimeksi oikein katsoin kellosta, että tunnin oli huono näkö. En oikein edes tiedä mistä johtuu. Esim tekstin lukeminen ei onnistu oikeastaan ollenkaan, koska näkö on sellaista suttua. Tuo näkö/pääkipu/puutuminen juttu alkoi kun olin 5 luokalla. Itse oon keksinyt että näkö olisi migreenin aura, mutta en tiedä miltä se aura kuuluu näyttää. Mitään sahalaitaa en nää.

En kanssa juo, koska ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole.
On se varmaan migreeniaura. Ainakin kaukaa katsottuna vähän samalta näyttää.

Lasten tapaan: Raskausajan aurallinen migreeni

Myös tuossa oli jotain.
Duodecim-lehti
Tuo kuva sai jo silmät solmuun:eek:

Sahalaidat on kuulemma jotain oireita, ja eräs ei voinut sietää sälekaihtimia koska ne veti jotenkin näön tai pään vituralleen ja siitä hedaria tai muuta. Erittäin vittumainen vaiva mitä olen ymmärtänyt.

Samaa, viikonloppu meni reisille, yhden auton korjasin autocomin avustuksella, paska fiilis, ei mitään tekemistä , koiraa ulkona, kaikki kaverit kattoo jotain hiton urheilua ei mitään järkeä, viinaa en ota, tulee hedari.
Tosin 2*75mg lyricaa auttaa pahempaa masennukseen.

Ostin tosin netistä 3e+postit bibeln, Ruåttalaisen raamatun niin pääsen harjottamaan muutenkin kivaa Ruåtsia, sitten 13.08 alkaa ilmottautuminen keskusteluun Ruåttin ryhmässä.
Hyvää [kait :( ] että Tukholman matkalle viikon päästä, osaisi vaan nauttia siitä jonkin verran huokaus.
Yksin kirjottaa nettiin ilman vastauksia, sama kuin piirtelisi veskin seinää tussilla jäniksen kuvia :facepalm:
Niinpä niin, taas tälläinen viikonloppu. Eilen kun vaivauduin skodella ajelemaan niin johan se alkoi satamaan, niin eipä siinä kun kastuvat romppeet penkin alle suojaan, ja kotiin fast and furios ennenkun kastuu kokonaan. Sittenhän se sade tietenkin loppui.

Voishan sitä joidenkin kavereiden kanssa nähdäkin, paitsi että kaikki on tosiaan jossain muuallam ja tai niiden tekemiset ei nyt vaan oikeasti kiinnosta. Ja joidenkin kanssa jos aloittaa chatin niin siitä taas ei tule loppua mitenkään, niin sekin vähän hankalaa. Mä mikään chat botti kuitenkaan ole. Tähänkin voisi kehittää jonkun oman datan mikä jauhaisi jokseenkin luettavaa tekstiä jollain algorytmillä:D Seuraavana päivänä voisi lueskella niitä juttuja ajan kanssa.

Päätän raporttini täältä tähän:speak:

Menin nukkumaan kymmenen paikkeilla. Uni tuli vasta kahden jälkeen. Herätys kuuden tienoilla. :dead:

No, tulipahan käytettyä valveilla olo hyödyksi: nyt tiedän mitä lajia kodin nurkissa viime aikoina pyörineet koppakuoriaiset ovat.

Kaksi päivää kestäneet, yhtäkkiä kouristaen tulevat vatsakivut on aika tympeitä. Tuntuu että ykkösolut auttaa parhaiten, mutta sitä ei töissä viiti oikein juoda. Liekkö hieman vatsahapot poreilee, näitä aina välillä tulee ja menee.

Tiputin kaksi (raakaa) kananmunaa lattialle. Ärsyttävää litkua siivota lattialta.

atomi

tieteen hypoteesi
tuulareiden säätimestä menny vastus prkl. tottu hiljaisuuteen ei kestä tätä huminaa enää

Joku (en sano että se olin minä :btooth:) oli unohtanut maksaa sähkölaskun ja yhtäkkiä pamahti pimeys. Tai ei nyt pimeys, mutta you know.
Nyt olen yrittänyt soittaa fortumin asiakaspalveluun sen sata kertaa että saisin sen laskun maksettua ja sähköt takaisin mutta kukaan ei vastaa ja joka kerta noin kymmenen minuutin välein hissi-musa katkeaa ja käsketään jättämään puhelin numero että voivat soittaa takaisin.
Tiedän että on oma syy hövelin, maksan laskut kun muistan-asenteeni takia, mutta silti.

Joku (en sano että se olin minä :btooth:) oli unohtanut maksaa sähkölaskun ja yhtäkkiä pamahti pimeys. Tai ei nyt pimeys, mutta you know.
Nyt olen yrittänyt soittaa fortumin asiakaspalveluun sen sata kertaa että saisin sen laskun maksettua ja sähköt takaisin mutta kukaan ei vastaa ja joka kerta noin kymmenen minuutin välein hissi-musa katkeaa ja käsketään jättämään puhelin numero että voivat soittaa takaisin.
Tiedän että on oma syy hövelin, maksan laskut kun muistan-asenteeni takia, mutta silti.
Jos eivät vastaa niin tee sähkösopimus jonnekin muualle missä asiakaspalvelu on käytettävissä.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
81 139
Jäsenet
36 342
Uusin jäsen
j0keri

Hinta.fi

Ylös Bottom