^Kellojen siirtelystä tulisi luopua, mutta käyttöön mieluummin kesäaika kuin normaaliaika. Jos ihminen nukkuu 23-7, hereilläoloajan keskikohta on klo 15 iltapäivällä. Kesäika olisi siten lähempänä tätä päivän keskikohtaa. Kello 12 keskipäivä on ainoastaan unirytmiä 20-04 noudattaville, en tosin tiedä ainuttakaan. Vanhemmilla ihmisillä rytmi voi ollakin tuollainen, tuntemani henkilöt nukkuvat sitten myös päiväunet, kun ovat heränneet niin aikaisin. Sen mitä olen nettikeskusteluissa huomannut, aikaisin heräävät ja tähän rytmiin luonnollisesti tottuvat vaikuttavat olevan kusipäisiä egoisteja, joille on vaikea käsittää, ettei kaikilla ihmisillä ole sama rytmi vaikka kuin yrittäisi. Minulla ei esimerkiksi ole mitään hyötyä mennä kymmeneltä sänkyyn odottelemaan unta, se kun ei yksinkertaisesti tule. Ei auta herätä aikaisin, olen sitten vain päivällä yliväsynyt. Iltaa kohti piristyn, ja olen tehokkaimmillani.
Yhteiskunta pyörii yhä enemmän 24/7, ja ihmisten vapaa-aika painottuu iltaan ja yhä enemmän myöhäisiltaan. Ulkoilullekin olisi paljon paremmat puitteet, kun ei olisi pimeää heti iltapäivästä. Ei todellakaan mitään keski-Euroopan aikaa käyttöön, mieluummin vaikka normaaliaika ilman siirtelyitä.