fi.wikipedia.org
Mitä suurempi lämpötila, sitä suurempi on elktromigraation vaikutus. Aika, kuumuus, voltit ja ampeerit, mitä pidempään sitä varmemmin kosahtaa.
Ensimmäiset integroidut piirit kosahtivat viikoissa, aika pitkälle ollaan tultu 1960-luvulta !!!
Puhutaan siis yhdestä entropian muodosta, siis fysiikan laki.
Tämä on totta, mutta jos ei osta niitä huippumalleja, niin tämän vaikutus on pienempi. Ja edelleen: lämpötilalla on merkitystä. Itse pelaan 70C tai alle ja säädöt on sen mukaiset. Viime vuosina tämä on vaatinut mesh-kopan, mutta jotkut toki pelaavat vaikka Sonata-saunassa.
Ei millään pahalla, mutta sinä olet niin paranoidi, että kannattaa pysyä mainamaattomissa yksilöissä. Ja ostaa sellaiselta, jonka sanaan voi luottaa. Veikkaisin, että noita sinun rikkoutuneita on mainattu (tai käytetty jossain saunassa).
Mainauksessakin osaajat pitää energiankulutuksen minimissä (ja lämmöt samalla) ja semmoiset amatöörit vaan ajelee täysillä. Näin käsitin kyselemällä mainaus-threadissa.
--
Minulla on oma lehmä ojassa (näytönohjain myynnissä nyt), mutta älkää ostako niitä mainattuja - jos ei saa halvalla. Sitten ymmärrätte riskin ja ei siinä muuta kuin ostamaan. Takuusta suuri plussa, kun voi kosahtaa koska tahansa.
Itse lähtisin näin liikkeelle:
Takuuton mainattu näytönohjain -50% vähintään (suurin riski)
Takuullinen mainattu näytönohjain -33% vähintään (toki se on vaan omaa aikaa, jos takuuta on ja sieltä saa uuden kohtuuvaivalla)
..ja sitten takuullisesta normaalikäytössä olleesta näytönohjaimesta löysät pois, eli 10-20% alennus ok. Sanon tämän semmoisen omistajana, että suolan kanssa tämä kommentti.
..mutta pointtina se, että riski pitää näkyä hinnassa. Älä osta, jos ei ole tarpeeksi halpa riskiin nähden. Ja en takaa näitä hintoja, mutta nämä on niitä, joilla itse miettisin ostamista.