Kauppa-alueen epäkohdista keskustelu

Päätin nyt sitten perustaa tällaisen ketjun, kun aika monta kertaa tässä viime aikoina on tullut ylläpidolta sanomista siitä, kun keskustelu ketjussa Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset on lähtenyt aivan sivureiteille.

Täällä voi vapaasti keskustella esimerkiksi nettikaupankäynnin sudenkuopista/huijareista yleisesti tai huijatuksi joutumisen jälkipyykistä tai vaikka siitä, että mitä kauppa-alueessa pitäisi muuttaa ettei näin kävisi. Esimerkkinä vaikka tämä viimeisin suoratarjoukset YV:llä kiellettävä keskustelu.

Sana on vapaa, kunhan foorumin yleiset säännöt ei kuitenkaan unohdu! 😉

Itse nyt katselin (sekä raportoin) käyttäjän joka on rekisteröinyt 31 minuuttia sitten ja heti ensitöikseen teki 19minuuttia sitten ketjun (tähän samaan tiedotteet ja keskustelu osioon) missä kauppasi 100€ lahjakorttia..

Eli yksi sudenkuoppa on mielestäni ehkäpä tuo että kuka tahansa voi rekisteröityä ja samantien tehdä 100% säännöissä kiellettyjä ketjuja mihin sitten (myös sääntöjä toki rikkovat) "viattomat" käyttäjät voivat langeta. Sitten myöhemmin (yleensä ehkä 2-3 viikkoa myöhemmin) alkavat ihmettelemään kun tuotetta ei näy, rahaa ei kuulu takaisin ja selittelytkin alkavat kuihtua.. ..minkä aikana nämä uudet vasta rekisteröityneet ja 0 kauppa palautteella olevat ehtivät tehdä paljonkin YV:llä sekä random ilmoituksilla kauppaa (toki houkuttelevaan hintaan).

Omalta kohdalta jäi hieman kaivertelemaan tuo, kun möin MSRP-hintaista käyttämätöntä näytönohjainta samaan hintaan mahdollisuutena seuraavalle ennen kuin palautan.
Ei kerennyt mennä kuin pari tuntia, niin ilmoitus oli poistettu saatetekstillä (ei suora lainaus): Käyttämättömän tuotteen myynti ei ole soveliasta. Palauta tuote kauppaan, niin kyllä sille uusi omistaja löytyy.

Hyväksyin tämän tuolloin, mutta olen nyt seuraillut, niin kyllähän täällä koko ajan myydään käyttämätöntä tuotetta eteenpäin samaan hintaan, vaikka palauttaakin voisi.
Tähän olisi hyvä saada yhteinen linja eikä siten, että moderaattorit mielivaltaisesti päättävät ketkä saa myydä ja ketkä ei sen mukaan, mikä nyt sattuu olemaan päivän fiilis.

Minun mielestä hienoa jos saa sillä alimmalla hinnalla "välittää" eteenpäin tuotteen sille, joka sitä tarvitsee, mutta tuo linja pitäisi olla sama kaikille.

Olisi hienoa jos foorumisofta taipuisi esim. lahjakortti sanaa käyttäessä niin, että se läväyttäisi säännöt näytölle viestin lähetä painiketta painaessa ja kertoisi, ettei niiden myyminen tai ostaminen ole sallittua.

Näitä lahjakorttimyyntejä tulee tasaiseen tahtiin ja joka kerta olen raportoinut niistä heti ylläpidolle.

1 Minusta hyvin miellyttävä lisä ilmoitukseen olis pakollinen kuva juurikin myytävästä tuotteesta eikä mitään myyntisivustoilta kaapattuja kuvia tai muita tuhruja, lisäisi ainakin minun kohdalla kiinnostusta ja luottamusta aivan toisella tapaa

Omalta kohdalta jäi hieman kaivertelemaan tuo, kun möin MSRP-hintaista käyttämätöntä näytönohjainta samaan hintaan mahdollisuutena seuraavalle ennen kuin palautan.
Ei kerennyt mennä kuin pari tuntia, niin ilmoitus oli poistettu saatetekstillä (ei suora lainaus): Käyttämättömän tuotteen myynti ei ole soveliasta. Palauta tuote kauppaan, niin kyllä sille uusi omistaja löytyy.

Hyväksyin tämän tuolloin, mutta olen nyt seuraillut, niin kyllähän täällä koko ajan myydään käyttämätöntä tuotetta eteenpäin samaan hintaan, vaikka palauttaakin voisi.
Tähän olisi hyvä saada yhteinen linja eikä siten, että moderaattorit mielivaltaisesti päättävät ketkä saa myydä ja ketkä ei sen mukaan, mikä nyt sattuu olemaan päivän fiilis.

Minun mielestä hienoa jos saa sillä alimmalla hinnalla "välittää" eteenpäin tuotteen sille, joka sitä tarvitsee, mutta tuo linja pitäisi olla sama kaikille.
Taisi olla vahinko moderaattorilta. Säännöissä tuota ei ole kielletty enkä näe mitä sillä on väliä onko uusi vai käytetty. Eikä se moderaattori voi edes tietää, voiko sen palauttaa kauppaan, joten turha tuollaista on viestittää. Ainoastaan kalliimmalla myynti on kielletty. @Juha Kokkonen

1 Minusta hyvin miellyttävä lisä ilmoitukseen olis pakollinen kuva juurikin myytävästä tuotteesta eikä mitään myyntisivustoilta kaapattuja kuvia tai muita tuhruja, lisäisi ainakin minun kohdalla kiinnostusta ja luottamusta aivan toisella tapaa
Klassinen oma nick ja päivämäärä paperilapulle ja se samaan kuvaan tavaran kanssa? Vaikka eipä sekään toki aukoton ole...

Statistiikka

Viestiketjuista
275 573
Jäsenet
77 335
Uusin jäsen
fuk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom