Itse olen reissannut aika paljon työn ja huvin vuoksi ja siinä on tullut käytyä aika lailla kaikki systeemit matkalaukkupuolelta. Alussa oli Samsoniten vetolaukku, maksimi käsimatkatavarakokoinen. Hyvälaatuinen ja kestävä, mutta vaikea raahata niissä tilanteissa jossa sitä ei voinut rullata perässä. Samsoniten tilalle tuli Berghausin vetolaukku jossa oli myös repun hihnat.
Ruumalaukkuna mulla oli Deuterin Traveller (jos muistan mallin oikein), yli 70 litraa, tosi hyvälaatuinen, repun hihnat jotka sai tarvittaessa piiloon. Sitä en käyttänyt sen jälkeen kun siirryin pelkillä käsimatkatavaroilla reissaamiseen.
Jossain vaiheessa mulla oli myös Fjällrävenin Dependler, joka on minimatkalaukku/reppu. Eli pikkumatkalaukku+repun hihnat ja siitä sai tarvittaessa myös istuimen
Nykyään mulla on reissuilla pelkästään Patagonian MLC. Se on mahdollisimman kevyt mutta silti sinne saa sullottua maksimikäsitavarakoon verran kamaa. Repun hihnat ja normaali olkalaukkuhihna löytyy. Oma on vanhempaa MLC-mallia, aika hillityn näköinen ja nykyään Patagonia myy aika ruman näköistä Black Hole -MLC:tä.
Omasta mielestäni sekä vetolaukun pyörät ja läppäriosasto ovat ihan turhia laukussa. Vievät tilaa, lisäävät painoa ja läppärin saa parhaiten turvaan omaan suojakuoreen. Tuntuu myös että vuosi vuodelta pakkaan kamaa vain vähemmän ja menisi kevyesti myös alle maksimikoon käsimatkatavaroilla.